(28)
Jag är väldigt besviken på hanteringen av ångerrätten. Trots att jag skickade mitt ångerbrev inom den lagstadgade 14-dagarsfristen hävdar företaget att det är för sent. De verkar inte känna till eller respektera distansavtalslagen, vilket är frustrerande och stressande. Kommunikation och kundservice har varit mycket bristfällig, och jag kan inte rekommendera detta företag utifrån hur de hanterade mitt ärende. Jag är mycket missnöjd med Boxers hantering av mitt ärende. När jag tecknade avtalet frågade jag uttryckligen om bredbandet skulle kunna flyttas till min nya adress, och fick då besked att det skulle fungera. När jag senare försökte flytta över bredbandet fick jag istället information om att det inte gick att flytta, vilket var felaktig information från början. Därefter skickade jag via brev en skriftlig begäran om uppsägning av avtal. Jag skickade mitt ångerbrev inom den lagstadgade 14-dagarsfristen till korrekt postadress. Trots detta får jag idag bara besked om att de inte makulerar avtalet. Hanteringen visar på dålig kundservice, bristande respekt för konsumentens rättigheter och bristande kommunikation. Jag kan tyvärr inte rekommendera Boxer utifrån denna erfarenhet.
De säljer abonnemang till adresser där de inte fungerar, kundtjänst svarar inte i telefon och nar man försöker att avsluta abonnemanget för att det inte fungerar så säger de att ångerrätten har löpt ut.
Absolut sämsta bolaget för att skaffa Internet genom bredband, undvik om ni kan!
Får bryta kontakten nästan varje dag bak i boxen, för de flimrar o skit. Har bytt boxern flera ggr, o är bra i namn vecka sen uppkommer samma problem.
Uselt kundbemötande
Kundtjänst under all kritik, felaktiga uppgifter,verkar helt okunniga.
Värdelöst. Efter byte av fiberleverantör fungerar boxers router bara ibland. Krävs omstart av routern i princip varje gång man vill titta på tv. Ingen vettig hjälp från kundtjänst, de hävdar att man får ta att det blir en försämring av kapacitet för wifi över tid(!). Nu byter vi till en bredbandstjänst som funkar i stället för att fortsätta bli blåsta av Boxer.
Tecknat nytt bredband hos boxer och att man fortfarande 2023 skickar en pappersfaktura för 45kr extra trots att man varit tidigare kund hos er och haft e-faktura eller autogiro! Inte heller står det någonstans tydligt var man kan ändra betalsätt eller aktivera e-faktura, SNIKET!
Sämsta tänkbara. Skickar ut utrustning efter ångerrätten har gått ut. Informerar inte om tillkommande kostnader. Går inte att kontakta per telefon. Gömmer sig bakom paragrafer . Borde få tio minus i omdöme
Fans det minus skulle jag trycka ner Boxer till absoluta nollpunkten. Allt började gör 4 år sedan, @#$@%@ viket tålamod jag måste ha. Tog deras absolut största abonnemang och köpte deras boxer. Tog mindre än ett år så stängde dom ner internet kanalerna i min nya boxer och vi hade 24 månaders bindningstid. Boxern dom sålde hade utgått och streaming tjänste stöds inte i den gamla boxern. Efter som vi hade stora paketet kunde vi inte se hälften av kanalutbudet vi betalade för. Har påpekat det varje gång jag varit i kontakt med boxer utan att de varit villiga att ge någon som helst kompensation eller vara tillmötesgående till en uppgradering. I 4 år har jag tjatat och varit irriterad och ingen som helst tillmötesgående. Utsugar gangsters, tjuvar och pöbeln är vad det är. Dom tror dom är så stora att dom kan skita på sina kunder, men fort har mallgrodornas blåsa sönder sina feta magar. Men nu fick det bägaren att rinna över och alla mina säkringar har brunnit till intet. Efter som vi inte har användning av våra boxer kör vi via boxer appen och castar de senaste åren och varit irriterad på texningen på Discovery Science och lämnade felmeddelande, var på Boxer kundcenter ringde upp och jag berättade vad jag hade för problem. Drog hela historien än en gång från 4 år tillbaka. Nåväl skulle då supporten fixa textproblemet, men boxer stölden sket dom i än en gång. Ja ja tänkte jag att dom fixar ändå texten, ha ha ha. Men fick ett meddelande att dom ville ha mer information om mina tekniska problem och ansvaret var att jag skulle ringa upp dom i frågan. Hallå! Jag vill inte sitta i deras telefonkö som tar timmar för att deras förgrymmade app inte fungerar. Herre @@@## vad Boxer är värdelös! De suger och är helt värdelösa att inse sina egna fel och delaktigheten och förståelse. Jag önskar att Boxer som företag kommer bli sänkta till stenålder, så kan dom knacka ut runor i sitt nätverk
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Fullständigt firmanamn: Boxer TV-Access AB
Organisationsnr: 556548-1131