Prisjakt

Mange88

Medlem sen 2007-08-22
35
Bidrag
35
Hjälpsamröster
Datagrottan
OK
(211)
M
Mange88
35 omdömen
UselRedigerades 7 månader sedan

Beställde ett grafikkort 16 april som förväntades inom kort vara i lager (om det inte till och med stod som i lager när jag beställde). Ställt fråga 3 juli till supporten om uppdatering och förslag på lösning (byta till annat märke/tillverkare) - Inget svar. Skickade igen 4 aug - fortfarande ingen återkoppling. Under min order står varan som "På lager".. 10 september: Jag har nu på ett snällt sätt bett dom dra åt helvete. Ingen återkoppling eller något.

Intenso 2.5" Memory Case 5TB
Full Star 1
2.3
(3)
1 418 kr
M
Mange88
35 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 2 år sedan

Uppdatering efter ca 7 månader. Nu har en givit upp och den andra är tyvärr fylld med backup av alla mina bilder, vågar inte starta den i onödan. Köp inte från de här märket. Har två. Första är en reserv-backup och den andra hade jag tänkt ha till att flytta filer mellan datorer samt lite extra utrymme till min rpi när den nu används... Förutom att den första somnar även under överföring är det inge större problem med den. Den andra har jag blivit tvungen att formatera om när den fyllde en dag, då den inte längre gick att nå.. Gick inte ens att köra en chkdsk på den. Kommer skapa ett reklamationsärende om ifall att...

LamporNu
M
Mange88
35 omdömen
Bra3 år sedan

Köpt för 1 1/5 år sedan och allt gick bra. Bra packat. Mycket billigare än motsvarande i Sverige.

Jollyroom
OK
(500+)
M
Mange88
35 omdömen
BraRedigerades 3 år sedan

Tydligen stängs ärenden efter en vecka per automatik (jag hade inte svara på ett mail från dem (som jag anser att jag svarat på i samband med korrespondens med Postmord, bifogat i reklamationen). Att ärendet stängdes var alltså ett misstag. Jollyroom har erbjudit mig att skicka åter varan eller få avdrag på produkten. Jag är nu nöjd och har även lagt en ny order med annat innehåll. Tidigare: De har stängt min reklamation fast det inte är löst. De kan gott ha lägsta betyg tills dess de öppnar ärendet igen och visar vad lösningen är.

Stiga Autoclip 530 SG
Full Star 1
1
(2)
M
Mange88
35 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 3 år sedan

Uppdaterat betyg igen (1/5 stjärnor). Jag har nu döpt om gräsklipparen till ÅGREN. Nu har jag oidentifierbart fel på klipparen.. Den dör på gräsmattan. Varit inne IGEN på garanti (sensommar 2020), de bytte stoppknappen och display. Fått tillbaka den. Vid start säsong 2021, samma fel direkt... Uppdaterat betyg efter 1 ½ säsong (2/5 stjärnor) Den har nu gått sönder efter knappt 1 ½ säsong. Inlämnad på reparation 12 juni och deras förhoppning är nu, efter leveransproblem av reservdelar, att den är lagad till 20 juli. Har fått klippa större delen av säsongen med åkgräsklippare... Tidigare betyg (3/5 stjärnor) Betyget är för priset 19 000 kr (inkl. garage & åskskydd). Använd en säsong. Husqvarna 260 ACX som referens. Positivt: Klipper grenar, småvilt och allt man glömmer framme i trädgården. Slipper byta rakblad stup i ett. Negativt: Tre rader med pixlar är döda. Ingen guidekabel för att hitta hem. GPS-funktionen fungerar inte om träd finns i trädgården. Gräver gärna ner sig i mjukare partier av gräsmattan och klipper av den nedgrävda signalkabeln.

Bauhaus
Bra
(500+)
M
Mange88
35 omdömen
BraRedigerades 3 år sedan

Avtalar leverans via länk i sms. Väntar hemma under anvisad tid. Hör av mig en halvtimme innan spannet för leverans gått ut, DHL som Bauhaus valt som leverantör har då tappat/glömt bort min beställning. Efter samtal och mail med supporten hos Bauhaus får jag den härliga/fantastiska möjligheten att kostnadsfritt avboka min beställning...... Efter en veckas försening har jag äntligen fått min beställning levererad (påsk med röda dagar kan ha försenat det mer än annars). Kundtjänst inför köp 5/5. Leverans 1/5. Kundtjänst när det strular 4/5 (2/5 innan uppdatering). Kundtjänst innan köp: Hjälpte till med specifikationerna och vilka möjligheter vi hade med produkten. Leverans: Vi hade haft överseende om DHL eller Bauhaus hört av sig i tid att det skulle bli försenat (DHL visste om att ingen leverans skulle ske redan på natten, för den packades aldrig för transport). Kundtjänst: Vi hade hellre sett en kompensation för förseningen. Några procent på köpet? Ett presentkort? En keps med reklam? En nyckelring? En bal toapapper? Uppdatering: Har blivit erbjuden och accepterat en kompensation motsvarande fraktkostnaden. Höjer därmed mitt betyg.

OnePlus Nord 5G Dual SIM 8GB RAM 128GB
Full Star 1
4
(31)
4 085 kr
M
Mange88
35 omdömen
Full Star 1Full Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 3 år sedan

Ett fall från handen ned på golvet, landade rakt på skärmen (med medföljande skal och skärmskydd, skalet har upphöjningar i vardera hörn), dödade displayen. Bra telefon i övrigt. Men mitt exemplar va ej nå vidare hållbar. Återkommer vad reparation kostar och vart. Uppdatering: Lagad för 1 412 kr via inköpsställe (Elgiganten, OnePlus Exclusive Service Center Helsinki). Inlämnad 4 januari. Klar 28 januari. Fault cause: "Cracked screen assembly (inner screen and outer screen crack at the same time) (L6)". + Tycker ändå bra pris för lagningen + Fick med nytt förmonterat skärmskydd - Blåste all data på telefonen

Sennheiser Momentum Free Wireless In-ear
Full Star 1
3.3
(8)
M
Mange88
35 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
3 år sedan

Alldeles för lång kabel. Klumpigt batteri. Dålig batteritid. Har jag telefonen i fickan så tappar den anslutningen titt som tätt. För 850 kr förväntade jag mig mer. Jag vet inte om ljudkvalitén är så fantastisk heller...

Xiaomi Mi Monitor 34" Ultrawide Välvd Gaming WQHD
Full Star 1
4.2
(29)
M
Mange88
35 omdömen
Full Star 1Full Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
4 år sedan

Formatet är bra. Inte överförtjust i kurvningen. Fungerade bra till spel. Jag hade dock stora problem att få text, i t ex. webbläsaren, att se bra ut på skärmen (färgskiftningar, svart blev brun eller blå). Tröttnade och lämnade tillbaka den.

Granngården
Dålig
(500+)
M
Mange88
35 omdömen
DåligRedigerades 4 år sedan

Relativt dyra, men helt okej utbud. Krångliga vid reklamation. Köpt vara via webben som gick sönder inom garantitiden. Blev ombedd att lämna in den i butik. Personen som skötte den typen av vara va på semester och åter en vecka senare, detta fick jag veta efter att jag inte hört något efter fyra dagar och då besökte butiken. Två veckor efter inlämnadet får jag veta att jag behöver komma in till butiken och få pengarna tillbaka. Ringer supporten för webbshoppen (där jag köpt/beställt varan). De vill skicka en ny vara mot faktura som jag sedan ska betala med pengarna jag får tillbaka från butiken.. Vilket krångel. Jag kommer därför ta pengarna tillbaka och köpa produkten där den är billigast just nu. Förövrigt har jag inte fått något ärendenummer eller kvitto på att jag lämnat in varan...