Datagrottan
  • 25 År i Branschen
  • Leveranser 1-6 Dagar
  • Frakt 39kr frifrakt över 995kr
3.0OK
44 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
z
zipp3r
7 omdömen
Usel3 dagar sedan

Skickar inte orders, svarar inte på mejl, visar varor som att de finns i lager fastän de inte gör det. Undvik!

T
Thomas_Malmö
2 omdömen
UselRedigerades 5 dagar sedan

Borde läst här först. Beställde ett minne som var i lager den 10:september, det har nu gått 16 dagar utan leverans. Har mailat dem, fyllt i deras formulär för kontakt. Ingen återkoppling än! Håll er borta från detta företag!

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 10 dagar sedan

They were the only store in Sweden that had the item I wanted in stock. Due to the size only home delivery was possible, but it soon appeared I might not get the item before the weekend. I sent an email before the item was shipped, asking if I could come pick it up from the store instead. I did not expect a reply until the next morning. Only an hour later I was called by the store, saying they still had the item and would keep it aside for me to pick up at my convenience (despite shipping all being sorted and paid already). I like stores that are responsive to your needs, and think pro-actively on how to solve the problem you put to them. Their quick thinking meant I could build my new computer -this- weekend, rather than on a weekday afterwards. 5/5 stars

D....
D....
88 omdömen
DåligRedigerades 11 dagar sedan

Ger de en tvåa i betyg. då de ändå skickade varan (efter 2 veckro) Beställde en vara som är "i lager", väntaren vecka, hör av mig till de först på mail, utan svar, sedan ringer jag (14-16 som är deras telefontider). De säger att vara är fast i en pall med massa andra produkter på lagret och ska höra av sig när de vet mer. en vecka går utan att de hör av sig och tillslut är varan skickad. Varan sickickas från !DANMARK! inte något lokalt lager i täby, så det dröjer ytterligare dagar innan jag får varan. Dåligt och falsk marknadsföring! Hade jag varit smart, hade jag kollat först innan jag beställde. nästa gång lägger jag till de 50kr extra som fysiska affärer tar för produkten.

Gästanvändare
DåligRedigerades 14 dagar sedan

Kom leverans tillslut, men hände inget under väldigt lång tid. Ringde upp och frågade varför lagervaran inte skickats, fick som svar att dom skulle återkomma. Det gjordes aldrig men ett par dagar senare skickades produkten i alla fall. Nä, blir inget mer handlat där.

k struttson
k struttson
2 omdömen
Usel15 dagar sedan

Datagrottan skickade mig fel vara och dessutom en mycket billigare produkt än vad jag betalat för. Cirka 300kr blåste dom mig på! Datagrottan svarar inte heller på mail... Dom positiva omdömena här som finns om butiken är mestadels skriven av anonyma. Det kanske är Datagrottan själva som skriver dom postiva omdömena? Mycket märkligt... Datagrottan bryr sig uppenbarligen inte om ett gott rykte och sina kunder. HANDLA INTE HÄR!

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 16 dagar sedan

Stor kompetens!Jag är Kund sedan många år tillbaka!

J
Usel21 dagar sedan

Varning! Skickar inte deras produkter trots att de står som ’I lager’.

M
Mange88
31 omdömen
UselRedigerades 22 dagar sedan

Beställde ett grafikkort 16 april som förväntades inom kort vara i lager (om det inte till och med stod som i lager när jag beställde). Ställt fråga 3 juli till supporten om uppdatering och förslag på lösning (byta till annat märke/tillverkare) - Inget svar. Skickade igen 4 aug - fortfarande ingen återkoppling. Under min order står varan som "På lager".. 10 september: Jag har nu på ett snällt sätt bett dom dra åt helvete. Ingen återkoppling eller något.

a
andreassenkjell
6 omdömen
Usel24 dagar sedan

Gav en gång i tiden betyget en stjärna, då min beställning blev misslyckad och återbetalningen av returen tog långt tid, samt långa svarstider. Nu verkar Datagrottan lyckats ha övertygat prisjakt att ta bort betyget (eller?) (omdömet finns kvar i min lista, men handlaren är "Okänd"). Datagrottan försökte dessutom övertala mig via email att ändra betyget. Men det är ju konstigt om jag plötsligt tycker att de är värda mer än en stjärna bara för att jag så småningom fick tillbaka mina pengar. Hanteringen var ju dålig från deras sida oavsett. Är det dessutom inte en abnormt hög andel "Anonym användare" som gett högsta betyg (och alla "Anonym användare" verkar bara gett högsta betyg)?

Om butiken

Datagrottan

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

SveaWebPaySwishVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.datagrottan.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Datagrottan

Organisationsnr: 556642-1904

Information hos allabolag.se