http://www.datagrottan.se

Konsumentinformation

2018-07-09: Butiken har senaste tiden fått mycket klagomål, läs butikens omdömen innan köp!

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Datagrottan har fått betyget (1.86)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Mycket bra
    9 dagar sedan
    Uppdaterat: 2 dagar sedan
    Beställde först en i5 8600 men den fanns visst inte i lager. 8600K fanns däremot på hyllan, butiken justerade detta så jag fick den till ett bra pris.

    Jag rekommenderar butiken och personalen. Fick visst inte nämna några namn här för Prisjakt enligt GDPR men jag önskar B & H trevlig helg :)
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Ja
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Har nu gått över två månader sen jag la min beställning och fortfarande ej fått min order trots att jag betalade direkt med kort. Har mailat dem 4 gånger utan något svar.
  • Usel
    1 månad sedan
    De står fortfarande väntar på behandling, de har nu gått tv månad sedan beställningen. Får inte tag på företaget. De svarar inte på mail Varning!
  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Precis som så många andra beställde jag ett par SSD och en M.2. 1½ månad har passerat utan kontakt trots två mail från min sida. Kan de inte hantera något som detta vill jag inte ens veta hur de bemöter en reklamation. Ni kunde åtminstone ha annullerat samtliga beställningar av felmärkta artiklar och skickat ut ett massmail (vilket de lär göra med tanke på att varje svar som dyker upp på Prisjakt tycks anpassas efter vad som framkommer i betygen). Jag kan med säkerhet säga att jag aldrig mer kommer att besöka/nyttja denna sida.

    Deras återkommande ursäkt här på Prisjakt om matförgiftningen kan man väl inte förväntas tro på? Två veckors inneliggande behandling för matförgiftning varken är eller har varit realistiskt. Kanske vid en allvarlig sepsis, men inte för detta. Skärp er för fan.
  • Bra
    2 mån sedan
    Tog en chans och gjorde en beställning på en ssd disk i slutet av juni. Priset verkade vara för bra för att vara sant och det var det. Kom ingen disk men fick pengar tillbaka.

    Tydligen felaktiga prisuppgifter inlagda av leverantör.

    Trevlig kundtjänst på telefon.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Jag fick aldrig mina hårddiskar men inte gråter jag för det.

    Alla som beställde visste att det var något på tok och chansade på att få hårddiskar till vrakpris.

    Tycker det är synd att en sådan här händelse ska sänka butikens betyg.

    10/10 för att ni tar er tid och svarar på folk som egentligen vet att dom beställt en felaktigt prissatt produkt.

    Hoppas fler kan förstå detta och sätta 10 stjärnor för att väga upp omdömet!
  • Usel
    2 mån sedan
    Beställde också ett par SSD till bra pris. Har kontaktat dem men inget svar har återkommit.
    Förstår att prissättning kan ha blivit fel, men att inte skicka ut information om detta till berörda eller en helt frånvaro av inställning till att rätta till detta. Ett enkelt utskick till alla som beställt berörda varor att orden makulerats hade antagligen resulterat att detta inte skulle se ut som rent bedrägeri.
  • Hej, Vi är Otroligt ledsna över det som skett på sidan, dock hade vi inte kunnat styra detta då vår leverantör skickar in prisfiler till vårt system per automatik(Precis som hos andra butiker). Dessutom så tre dagar före detta hände hade Datagrottan personalmöte med catering. Tyvärr fick då alla i personalen någon typ av matförgiftning, jag som skriver detta hamnade akut på intensiven hos Danderyds sjukhus och låg där i två veckor. Med anledning av detta så hade vi stängt i två veckor utan möjlighet att meddela våra kunder på ett bra sätt då hela vår personalstyrka var sjuka.
    Vi fick in ca 2500 ordrar på dessa hårddiskar. Vi försöker komma ikapp och ringer givetvis till alla er, en efter en, som har beställt dessa för att ni skall få en förklaring i vad som har hänt. Detta tar dock sin lilla tid då det är 2500 order som ligger för behandling.

    Datagrottan har funnits i 21 år och vi skulle inte vara långlivade om vi aktivt valde att prissätta fel.
    För er vetskap så har vi ej heller mottagit några medel utan eran betalning ligger kvar i er bank tills transaktion färdiställs. Dvs. er bank håller i era pengar tills varan skickats eller retur skett. Hoppas på överseende och förståelse och att ni har möjlighet att justera ert omdöme om oss.

  • Usel
    2 mån sedan
    Inga SSD diskar jag heller... och inga pengar tillbaka heller! =(
  • Hej, Vi är Otroligt ledsna över det som skett på sidan, dock hade vi inte kunnat styra detta då vår leverantör skickar in prisfiler till vårt system per automatik(Precis som hos andra butiker). Dessutom så tre dagar före detta hände hade Datagrottan personalmöte med catering. Tyvärr fick då alla i personalen någon typ av matförgiftning, jag som skriver detta hamnade akut på intensiven hos Danderyds sjukhus och låg där i två veckor. Med anledning av detta så hade vi stängt i två veckor utan möjlighet att meddela våra kunder på ett bra sätt då hela vår personalstyrka var sjuka.
    Vi fick in ca 2500 ordrar på dessa hårddiskar. Vi försöker komma ikapp och ringer givetvis till alla er, en efter en, som har beställt dessa för att ni skall få en förklaring i vad som har hänt. Detta tar dock sin lilla tid då det är 2500 order som ligger för behandling.

    Datagrottan har funnits i 21 år och vi skulle inte vara långlivade om vi aktivt valde att prissätta fel.
    För er vetskap så har vi ej heller mottagit några medel utan eran betalning ligger kvar i er bank tills transaktion färdiställs. Dvs. er bank håller i era pengar tills varan skickats eller retur skett. Hoppas på överseende och förståelse och att ni har möjlighet att justera ert omdöme om oss.

  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Ja vem trodde att en butik i detta land 2018 kunde ha lagligt bedrägeri.....vill folk veta hur de e möjligt kontakta dessa....ja en stor beställning över en månad sen och väntat och väntat sen när jag lyckas få tag på dom säger dom vi kan inte sälja sakerna till mig för de priset....dom är priset på hemsidan???????! Löjligt att dom får vara kvar på Prisjakt men ja, kom ihåg att vi blivit varnade detta borde anmälas till konsument verket med.
  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Pengarna dragna och inget paket mottaget. Inget svar på tel eller mail.
  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställde 23 juni ett autosvar skickades ut direkt efteråt men ingen vara skickad.
    De svarar ej på mail och min vara som betald lär man inte få se.

    Edit: Nu fått svar från butiken på telefon att alla blev sjuka under denna tide och ej kunnat kontakta alla de kunder som lagt beställningar under denna tiden.
    De uppgifter jag fick på telefon var att priset på amd processorer och WD diskar var felaktigt det ändrades och betalning avbröts.

    Bättre sent än aldrig av butiken/supporten men har fått info och kan gå vidare. Vi som kunder kommer få info på telefon om ni ej väljer att blockerar telefonnr. Fåtal har valt att svara när de ringer.
  • Ganska bra
    2 mån sedan
    Slog till på en hårddisk precis som ni andra, som var lite misstänkt billig. Blev inte förvånad egentligen när jag insåg att det blivit fel med prisfilerna och den inte dök upp.

    På plussidan - Ringde precis och fick ett väldigt bra bemötande av kundservice i ärendet. Pengarna borde skickats tillbaks efter 7 dagar eftersom de aldrig aktiverat ordern, han skulle dock dubbelkolla min order för säkerhets skull ibland får de manuellt kontakta banken.

    På minussidan - Priser kan bli fel, det händer ganska ofta inom e-handelsbranschen. Det är inte alltid e-handlarens eget fel utan kan vara distributörens.

    Det dom däremot kunde vara bättre med är information till sina kunder. Sätt högsta prioritet nästa gång på att skicka ut ett mail, be om ursäkt och meddela att pengarna kommer tillbaks av sig själv. En rabattkod eller fri frakt på nästa köp gör de flesta kunder nöjda efter omständigheterna.

    Jag fick heller inte svar per mail, men gissar att de blev överrumplade av alla ordrar och kunder som frågade vad som hänt, att de ej riktigt kunde hantera det och vissa mail hamnade mellan stolar.

    Summerat så är det enbart kundtjänsten som höjer upp betyget något denna gång samt att jag borde förstått från början att det var fel pris - därmed får jag skylla mig själv lite ; )
  • Usel
    2 mån sedan
    bluff och båg. Går ej att få tag på. En skam att de får ligga kvar och att payex fortsätter förmedla betalningar.
  • Usel
    2 mån sedan
    Samma som alla andra nyligen, beställde SSD som aldrig skickaades.
  • Usel
    2 mån sedan
    Bedrövlig butik, order fortfarande "väntar på hantering". Inget svar på mail eller telefon. Undvik som pesten!
  • Usel
    3 mån sedan
    Borde inte få finnas på prisjakt man får inte produkterna man beställer. Inget seriöst företag svarar inte på e-post.
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    De står fortfarande väntar på behandling, de har nu gått en månad sedan beställningen. Får inte tag på företaget. Varning!
  • Usel
    3 mån sedan
    Samma problem som tidigare oändligt många personer haft.
    Beställde en SSD, inget skickat, omöjligt att få kontakt... ren och skär stöld.
    Hoppas dom åker in i finkan.
  • Usel
    3 mån sedan
    Lade 18/6 en order, pengar drogs från kontot. Ordern har sedan dess stått som ”behandlad” under orderstatus. Har inte fått beställningen. Har ringt butiken säkert 20 gånger och mailat flera gånger utan att få något svar. Även ringt samtliga telefonnummer som finns registrerade på företaget samt bolagsmännen utan något svar. Har butiken slagit igen utan att ha stängt webbshoppen eller är det uppsåtligt bedrägeri?
    Polisanmält och anmält till Allmänna Reklamationsnämnden.
  • Usel
    3 mån sedan
    Samma problem som alla andra.
    La en beställning som aldrig hanterades, makulerade ordern efter 2v.

    Företaget har inte gått ut med någon information heller.
  • Usel
    3 mån sedan
    Prisjakt, ta bort detta företaget från er sida...
  • Usel
    3 mån sedan
    Samma problem med detta företag som övriga. Beställde, order fortfarande under behandling två veckor senare. Svarar inte på mail.
  • Usel
    3 mån sedan
    Samma som många andra... ordern låg bara där "under behandling", svarade inte... annulerade ordern. Som tur var hade de inte dragit pengar för ordern så det var inget problem så....
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställde ssd på rea den 26/6, har ej fått någon information om leveransen än, nu är det 29/6.

    Som otur såg jag betyget på prisjakt efter köpet, men som tur köpte ej dyr produkt :)

    Anmäler dem vidare till konsumentverket och polisen nästa vecka om jag inte hör något från dem.

    10/7
    Makulerade beställning på deras sida för ett par dagar sen, men inte ett ord från företag.
    Betalning visades som under transation på bankens webbsida, ringe banken och informerade att det har gått 14 dagar, de har tagit bort transationen :)

    Detta företag måste bort från prisjakt på en gång !
  • Usel
    3 mån sedan
    Anmärkningskontroll

    Kreditupplysning med viktig information.

    Företaget har minst ett av följande:

    Ansökan hos KFM

    Kontrollerat 2018-07-09
  • Usel
    3 mån sedan
    Företaget svarar inte på mail, ordern som är lagd ligger fortfarande som behandlas nu snart 2 veckor senare.
    Försökt nå dom flera gånger men utan att lyckats.

    Känns inte som ett seriöst företag att handla av!
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Ja, nae. Det verkar ju som att den otroligt låga försäljningen av SSD diskar blir Data Grottans dödsstöt.

    Jag har inte fått något svar, inte heller har pengarna via Ecster låsts på plats så det känns inte som att någon utför någon scam hiest, men snarare att rean har gått så åt helvete att företaget inte vet vad de ska göra. Att vara tysta tror jag inte hjälper dem :(

    a.k.a KÖP INTE HOS DATAGROTTAN, företaget är kaputt.
  • Usel
    3 mån sedan
    Som alla andra beställde jag en SSD. 2 veckor senare har jag varken sett produkten eller fått svar på de mail jag skickat om att jag avbeställt produkten för moneyback på grund av dålig service.
  • Usel
    3 mån sedan
    Svarar varken på mail eller telefon
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Gjorde en order för ett tag sedan. Den ligger fortfarande i "Väntar på behandling" och har varit i det statusläget i snart två veckor.

    Varorna finns på lagret enligt hemsidan....

    Pengarna låstes direkt, men några varor har inte skickats.

    Jag har försökt nå dem via via deras webformulär och via telefon men får inget svar.

    Jag antar att det bara är att makulera ordern och hoppas att pengarna låses upp igen.

    Det känns inte som en seriös butik. De ser ut att ha väldigt bra priser i jämförelser på PRISJAKT, men de verkar inte kunna leva upp till detta i verkligheten.

    Mitt tips: välj någon annan.
  • Usel
    3 mån sedan
    Får inget svar efter beställning.....
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Varan var i lager, efter en vecka behandlas ordern fortfarande. Valde att makulera ordern och köpa från annat håll, tråkigt.

    Undrar om de kör på konceptet att låna pengar av sina kunder för att investera i något annat, billigare än sms-lån :-)
  • Usel
    3 mån sedan
    De varken skickar varor eller svarar i telefon. Makulera order och välj annat företag! Håller er undan!
  • Usel
    3 mån sedan
    De skickar inte varorna och svarar inte i telefon, obefintlig kundservice. Har makulerat ordern, verkar inte som att de dragit pengarna (råder dem som fått kortet belastat vända sig till banken och reklamera där).
  • Usel
    3 mån sedan
    Även här är en order nu makulerad. Skamligt att företag reserverar pengar på det sättet utan att leverera något eller ens skicka ett meddelande om varför de inte gör något. Håll er undan från detta bolag!
  • Usel
    3 mån sedan
    Likadant för mig som för alla andra. Beställde två SSD på "rean" men inte fått något av de levererat. Svarar inte på mail eller telefon. Verkar dock inte som att betalningen gått genom eller så har den backats...undersöker vidare och uppdaterar vid behov

    Undvik denna butik
  • Usel
    3 mån sedan
    Mailade och frågade hur det går med min order sen förra Tisdag. Ännu inget svar över 1 vecka. Förstår nu varför denna butik har så dåliga omdömen. Service existerar inte. UNDVIK!
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Går inte få tag på
  • Usel
    3 mån sedan
    Inte fått tag på supporten på över en veckan, dom hade prissatt en del produkter fel, har full förståelse för att ordern blir makulerad men detta har inte skett och det är omöjligt att få tag på dom.
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Håller med tidigare recensenter, lade själv en beställning 27/6 från Datagrottan för fösta gången. Inte hört någonting sedan orderbekräftelsen. Orderstatusen står på: Väntar på behandling. Mitt tips är att undvika dessa säljare.
  • Usel
    3 mån sedan
    VARNING

    Hade riktigt bra priser på diverse SSD:s. Så jag beställde 4st. Pengar reserverades men inget skickades. Mailade flera gånger, ringde flera gånger, men fick inget svar alls.
    Efter ett tag så försvann reservationen, så no harm done, men riktigt usel butik. Köpt ALDRIG härifrån.
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Undvik denna butik. Oavsett om man är kort om personal bör man kunna bemöda sig svara på mail och ge ett kort standardsvar som förklarar varför det tar sån extrem tid att behandla ordern. Ordern är makulerad och de reserverade pengarna är åter på kontot. Betyg ändras dock ej utan en vettig och öppen förklaring.
  • Usel
    3 mån sedan
    Som alla andra. Beställde SSD och fick inget. De svarar inte. Dom har släppt mina reserverade pengar.Oseriös butik. Lita inte på dem.
  • Usel
    3 mån sedan
    Som flera andra, beställde en vara men ordern ligger som "Behandlad" och sen händer inget mer. Svarar varken på mail eller telefon. Oehört oseriösa. Handla inte härifrån.
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    beställde några saker för 3 dagar sedan, inte fått någon återkoppling, butiken ej kontaktbar via telefon / mail. orolig att man blivit lurad nu.
    .....
    Update:

    Gjort en anmälan till banken, hoppas pengarna kommer tillbaks. Usch för att bli lurad.
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Ställer mig i ledet med andra som har beställt från dessa oseriösa butik.
    Beställde lite datordelar den 26:e, ska sätta ihop en dator nästa vecka. Grejerna från Dustin och Proshop (som beställdes samma dag) kom igår och idag.
    "Väntar på behandling" står det fortfarande på grejerna härifrån. Och inget återkoppling.
    Så jävla dumt att man inte kollade upp dessa lurendrejare innan man la beställningen... 4000 spänn som ligger reserverade på kontot.

    Uppdatering: Makulerade ordern på deras hemsida (kryss-knapp bredvid ordernumret) men pengarna är fortfarande reserverade. Hoppas innerligt att jag får tillbaka dom snart.

    Uppdatering2: Reservationen är släppt, pengarna är tillbaka på mitt konto.

    Slutsats! Undvik detta företaget på alla sätt och vis.
  • Ganska dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställde en produkt som var felaktigt prissatt. Efter att ha läst tidigare omdömen så makulerade jag ordern själv på deras hemsida och mejlade dem. Reservationen på kortet är släppt vilket är skönt men har inte fått svar på flera veckor.
  • Usel
    3 mån sedan
    Som alla andra. Beställde SSD och fick inget. De svarar inte. Jag har makulerat ordern. Oseriös butik. Lita inte på dem.