2.1 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-05-10
Snabb leverans!
2019-05-10
Trevligt bemötande från personal
2019-05-09
Redigerades 2019-05-10
Det är andra gången jag beställer från Granngården. Första gången kom det aldrig några varor. Denna gång betalade jag dessvärre med kort, men en månad senare har jag inte sett ett enda livstecken från Granngården, än mindre några varor.
2019-05-03
Sämsta kundservice, Granngården är ingen köpupplevelse, föritom om du tager vad du vill i butik och ber personal stämpla in. Nån mer service får du ej,i varken butik eller online, konraktat Granngården i samband med strul, fått sms om hämta varor som varken fanns eller var rätt adress hämra på,fick uppringning av kundtjänst som beklagade, fått 1 sms till strax efter, ja kontaktar kundtjänst via mail, förklaring när, var, vad för varor, är det fel den här gången, också?? Annulerar ordern annars, helt otroligt mailat måndag, fan fredag nu och noll svar!!! Skit rent ut sagt, köp era varor fysiskt ej beställ! När varken butikspersonal hajjar, och kundservice som inte ger service!! Tillägger att jag betalt förskott!!!
2019-04-29
Av någon anledning föll rabattkoden bort då ordern bekräftades. Kundtjänst ville varken hjälpa till med att korrigera ordersumman eller lägga en ny order till rätt pris. 👎
2019-04-25
Det framgår inte så tydligt som önskvärt att produkten MÅSTE skickas genom hemleverans. Pga farligt gods - myggbekämpning.... Jag köper produkt för 178 kr och får betala 300 kr för hemleverans - som jag inte ens märkt att det blivit ikryssat. Jag chattar med någon, som berättar att det inte går att ångra köpet enl köpevillkoren. Hon rek att jag vägrade ta emot varan när dom ringer så går det i retur. sen får jag kontakta igen för makulering av fakturan. En massa besvär!!
2019-04-23
Beställningen gjordes på förmiddagen den 11 april, idag är det den 23 april. "Leveranstid 2-5 arbetsdagar" verkar vara om man själv funderar 1-2 dagar på om man ska köpa varan och sedan åker till butiken och köper det själv. Visst det är några röda dagar men fortfarande 7 arbetsdagar och ordern står fortfarande som "behandlad". Ringde kundtjänst och fick svaret att butiken "missat" att skicka och han skulle se över möjligheten att kunna hämta det i butik istället. Lovade att återkomma på mail, tji fick jag. Kanske mailsvaren har samma problem med leverans och "missat" att klicka på skicka-knappen...
2019-04-22
-
-PhoEniX-(7 omdömen)
Lade en dubbelorder och avbeställde den ena direkt, först i butiken orden var beställd till och sedan hos webbshoppens kundtjänst eftersom butiken sa att den inte gått iväg från det centrala ordersystemet ännu. Svar från kundtjänst: ”Vi kan tyvärr inte annullera en order som redan är lag för det skickas automatiskt till leverantör. Men det du skulle kunna göra är att du skippar hämta ut paketet så kommer den att gå i retur och din faktura blir krediterad. Men då behöver du ha koll på fakturans förfallodatumet.” Butiken menar alltså att jag även efter att ha avbeställt orden ska fortsätta hålla koll på att min faktura blir krediterad och inte går vidare för krav. Varan jag beställde fanns i lager hos butiken den skulle hämtas hos, men de kunde inte reglera lagret mot webbordern eftersom den måste hanteras manuellt hos kundtjänsts system. Skrattretande.
2019-04-17
J
Johanww(168 omdömen)
Beställde en mosquito magnet och pengar drogs direkt, efter ca 3 dagar efter lagd order får jag ett mejl från deras lager att varan inte finns, trots att det står på hemsidan i lager och leverans 1-5 dagar. Mejlade att jag undrar hur längre det dröjer innan den är i lager, efter ca 2 dagar ber de mig ringa upp dem. Svarar att jag inte har tid med det och önskar annullera ordern. Efter att jag legat ute med pengarna, över 10000 i ca en och en halv vecka återkom de till mitt kort igen. Lagerstatusen efter 2 veckor är dock densamma, att den finns i lager. De har uppenbarligen felaktig lagerstatus på sin hemsida och inget jag skulle litat på. Blir inga fler beställningar härifrån igen.
2019-04-15
Dhl frakt. Jag får alla mina paket till utlämningsplatsen via DHL. Nu ska jag antingen rinGA eller pånåt sätt kontakta DHL i gävle. jag har tagit kontakt med granngården men dom svarar inte. Dåligt system att skicka växter från södra sverige utan tanke på mottagandet.
2019-04-12
Smidig hemleverans Fin kvalité på varorna
2019-04-11
Redigerades 2019-04-12
Pris
2019-03-26
Redigerades 2019-04-10
Ordern slarvades bort. Fick beställa om efter ett par veckor med ytterligare 4-10 dagars leveranstid. Surt.
2019-04-05
Snabb leverans och bra priser!
2019-03-25
Redigerades 2019-04-04
Går inte att avbeställa order när denna är lagd. Utan man får vänta en vecka för att granngården skall skicka varan och sedan får man returnera den innan man får sina pengar tillbaka.
Granngården svarar:2019-04-08
Hej, tack för input och vi beklagar besväret. Vi kikar på att uppdatera möjligheterna att justera lagd order. /Granngården
Sida 1