Granngården
  • Fri frakt till butik
  • Fri retur i butik
  • 30 dagar öppet köp
Usel
2 månader sedan

UPPDATERING: Nu har samma motorgräsklippare dykt upp på deras hemsida. Varje gång har det stått att de finns "Online Få i lager".. Jag har du gjort beställningar varje gång det gjort detta. Första ordern vet jag inte vad som hänt med, har inte hört ett ljud på 20 dagar. Den andra ordern fick jag idag ett SMS att den fanns och hämta på butik där jag bor. 5 minuter senare fick jag ett SMS att den inte fanns helt plötsligt. Sen ringer det en kille från butiken och säger att dom gjort fel ?? Försöker man ringa deras kundtjänst idag, så går det inte komma fram till dom som har hand om E-butiks frågor ! Alltså seriöst Granngården, ni har stora problem. Kanske dax att se över eran Webbutik med tanke på att ni aldrig kan leverera produkter, trots att de står att de finns saker .. ---------------- Gjorde ett köp av Robot gräsklippare, som dom hade på kampanj pris. De stod att de fanns i lager, ordern gick igenom, fick order nummer. När jag sedan ringer efter 7 dagar för att se vad som händer med ordern, så säger dom att det inte finns på lager ! Jag kan bli kompenserad med 150kr, men dom kan inte leverera produkten. Inte ens en likvärdig produkt till samma pris! De är ju f..... ett skämt hur dåsigt detta är. Kommer aldrig handla på Granngården någon fler gång ....

Granngården svarar:2022-06-09
Hej! Tack för din kommentar. Vi beklagar verkligen för hur ditt ärende har hanterats. Vår kvalitetsavdelning kommer nu att se över ditt ärende. Vi återkommer snart med ett beslut. Önskar dig en fortsatt trevlig dag! Med vänlig hälsning, Granngården
Usel
4 dagar sedan

Visar upp produkter med väldigt bra priser på prisjakt och sajten och säger när man beställer att de finns i lager. dagar efter man beställt får man sen reda på att just de produkterna egentligen inte finns även om det står att de finns vid beställning. De hänvisar sedan bara till det finstilta i sina köpvillkor att de påstår sig få annulera produkter efter köp. De skiter dock i att de lurar in kunder till fler köp än de produker som egentligen aldrig finns men används i i marknadsföringen. kundservice vägrar sedan rätta upp situationen eller hjälpa till. de tycker det beteendet är helt ok och hänvisar bara till det finstilta i sina köpvillkor. Undvik!

Granngården svarar:2022-08-05
Hej Tack för din kommentar. Produkter med bra priser tar slut väldigt snabbt och ibland händer det att vi får in så många beställningar att vissa av dem tyvärr måste annulleras då vi inte har så många varor i lager. I de fallen meddelar vi de drabbade kunderna i god tid och så klart ber om ursäkt för det inträffade. Dessutom stämmer det att vi enligt våra köpvillkor förbehåller oss rätten att annullera beställningar. Detta kan ske med olika bakomliggande orsaker t.ex. felaktigheter såsom tryckfel, tekniska problem eller massbeställningar från andra återförsäljare. (Läs Punkt 11 i våra köpvillkor). När man lägger en order på vår hemsida, godkänner man samtidigt våra köpvillkor. Vi beklagar en gång till för att din köpupplevelse varit negativ och för att du känner att du inte fått någon hjälp av vårt Kundcenter. Du är varmt välkommen att skriva in till oss på [email protected] om du skulle ha fler frågor eller synpunkter. Önskar dig en trevlig dag! Med vänlig hälsning, Granngården
Usel
7 dagar sedan

Flera av produkterna de markandsför på sajten som att de finns i lager och även visar som billigast på tex prisjakt, finns egentligen inte i lager utan är rena lockbeten för att sälja andra produkter. när man sen beställt och fått ev andra produkter får man reda på att produkten aldrig fanns. Man får sedan ingen hjälp alls av kundtjänst utan det förklarar det som att jag hade otur och att de inte gör något fel när de markadsför produkter till priser som inte finns. aldrig mer granngården

Granngården svarar:2022-08-03
Hej Anders, Vi beklagar för upplevelsen. Enligt våra köpvillkor (Punkt 11) förbehåller vi oss rätten att annullera beställningar. Det kan ske med olika bakomliggande orsaker t.ex. felaktigheter såsom tryckfel, tekniska problem eller massbeställningar från andra återförsäljare. Vi skulle även vilja understryka att de priser som stod på hemsidan vid beställningstidpunkten var korrekta. Att artikeln sedan tog slut är tråkigt, men det är inget vi kan påverka, tyvärr. Skulle du ha fler frågor eller funderingar är du varmt välkomen att skriva in till oss på [email protected] Önskar dig en trevlig dag! Med vänlig hälsning, Granngården
m
martinson1234

33 omdömen

Usel
8 dagar sedan

Anger extrema (orimligt låga) rabatter på sina produkter för att locka till sig kunder, men varan i frågan är alltid slutsåld.

Granngården svarar:2022-08-01
Hej! Tack för din kommentar. Vi beklagar verkligen att din köpupplevelse hos oss varit negativ. Rabatterade artiklar blir väldigt snabbt slutsålda och det händer ibland, dock väldigt sällan, att vi måste annullera vissa kunders beställningar p.g.a. detta. Kunderna blir i så fall informerade i god tid om annulleringen och detta görs både via SMS och e-post. Skulle du ha några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] Med vänlig hälsning, Granngården
A
Annelii

8 omdömen

Usel
2 månader sedan

Beställde häckplantor 28/5. Förväntade mig leverans veckan därpå enligt information på hemsidan. När leveransen inte kommit efter lite mer än en vecka så mailade jag kundtjänst för att istället byta till en annan häcksort. Fick inget svar på ett par dagar. Mailade igen. Fick svar dagen efter att de har längre leveranstid än vanligt och att de skulle kolla med sin "växtavdelning" om jag kunde byta sort. Jag svarade direkt och informerade om vilken sort jag ville byta till. Jag frågade även om jag skulle lägga en ny order på dessa? Inget svar på fyra dagar, och idag får jag ett sms där det står att häckplantorna ska skickas med DHL. Jag ringer kundtjänst och får veta att det är den ursprungliga häcken jag beställde som kommer att levereras, och att ingenting går att göra! De hänvisar till att 14 dagars ångerrätt inte gäller på levande växter p.g.a. dess korta livstid. Men hur kan man inte få ångra sitt köp när jag meddelat de så långt innan leverans? I min värld har det funnits massor med tid att annulera ordern på "växtavdelningen"!?

Granngården svarar:2022-06-14
Hej och tack för din kommentar! Vi ber om ursäkt för att hanteringen av ditt ärende dragit ut på tiden. Skulle du kunna mejla till oss på [email protected] så ser vi gärna över ditt ärende? Tack på förhand! Med vänlig hälsning, Granngården
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 månader sedan

Mycket besvärligt online för att få en vara skickad till butiken. Det finns inga val utan att postnumret för butiken först anges, Ange valaternativ under rubriken välj leverans. Någon förmån eller ersättning för att skriva detta omdöme har ej utgått. Klkickar man på nej händer det ingenting

Granngården svarar:2022-05-27
Tack för att du tar dig tiden att berätta din upplevelse om vår e-handel. Vi vill självklart att du som kund ska uppleva en bra service och smidiga leveranser. Nöjda kunder är viktiga för oss och vi arbetar ständigt med att utveckla och förbättra vår service. Om det finns något annat vi kan hjälpa dig med är du alltid varmt välkommen att ta kontakt igen på [email protected] Med vänliga hälsningar, Granngården
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
3 månader sedan

Jag beställde växter förra året för en hel del pengar. Fick en kruka med hjord där man sa att det kommer att växa. Vidare beställde jag 5 bambu som ser ut att vara av fel sort och de har varit dålig kvalité. Kontaktar kundtjänst. Får inget svar och får stöta på flera gånger. De frågar efter bilder mm. När jag tillslut visar missnöje hänvisar de till att det gått ett år. 10 dagar försent. Kommer inte handla från granngården mer och rekommenderar ingen annan att göra det heller

Granngården svarar:2022-05-15
Hej, Först och främst ber vi verkligen om ursäkt för att din upplevelse av vår e-handel varit negativ. Vi skulle gärna vilja hjälpa dig. Vi har som service att vår Kundtjänst kan hjälpa dig att lägga order över telefon eller svara på dina frågor. Har du möjlighet att maila oss på [email protected] så kommer vår Kvalitetsavdelning att försöka hjälpa dig. Skulle du ha några frågor eller funderingar ber vi dig att mejla till vår Kvalitetsavdelning på [email protected] Önskar dig en trevlig dag! Med vänliga hälsningar, Granngården
m
matthu

25 omdömen

Utmärkt
3 månader sedan

Beställde en Gardena Sileno, snabb leverans, inget att klaga på!

Granngården svarar:2022-05-02
Tack för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du är nöjd med ditt köp och din leverans. Du är välkommen att ringa eller mejla om det skulle vara något. Med vänlig hälsning, Granngården

Betyg köpupplevelse

2.8OK
42 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(15)
(3)
(2)
(4)
(18)

Om butiken

Granngården

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

KlarnaSveaWebPaySwishVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Leveransalternativ

  • Hemleverans

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.granngarden.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Granngården AB

Organisationsnr: 556547-6172

Information hos allabolag.se