Prisjakt

dv6000

Medlem sen 2007-05-31
57
Bidrag
28
Hjälpsamröster
123ink.se
Utmärkt
(500+)
Utmärkt
4 år sedan*
Vilken underbar kundservice, blev uppringd om att tonern passade till min skrivare, snabb leverans, väl emballerat, Samsung originalprodukt till marknadens absolut lägsta pris. Det blir FULL POTT från mig, hit lär jag återvända igen.
*Redigerades 4 år sedan
Samsung QLED QE65Q8C
Full Star 1
3.2
(2)
Full Star 1Full Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
4 år sedan*
Underbar tv, så länge den nu fungerar, har haft stora problem med One Connect boxen då den gått sönder två gånger på mindre än en månad? Första gången lagade Samsung boxen och andra gången bytte de ut den mot en ny på garanti. Visst är väl bilden bra, men inget jag blir mäkta imponerad av. Däremot blir jag imponerad av ljudet samt den exklusiva designen och Chassiet i borstad aluminium. Köpte min på kampanj med 50% rabatt.
*Redigerades 4 år sedan
Hobbex
Dålig
(120)
Usel
4 år sedan*
Eftersom Hobbex saluför Apple-tv 32GB 4K billigast i hela Sverige, så lade jag in en "BEVAKNING" så jag får meddelande om när produkten återigen finns i lager, sagt o gjort. Efter någon vecka kommer meddelande sent på kvällen från Hobbex om att Apple-tv 4K återigen finns i lager för omgående leverans, så jag loggar omg in och trycker på KÖP knappen och produkten hamnar i varuvagnen, allt väl så långt. men jag behöver likaså en passande 4K hdmi kabel, så jag lägger ned ca 10-15 sekunder på att söka efter kabeln och plötsligt ser jag att Apple-tv:n är "BORTA" ur varuvagnen?? va falls! och när jag försöker genomföra ett köp till av samma produkt så står det att produkten ej finns i lager? Dagen efter kontaktar jag Hobbex för att fråga vad som hände med mitt köp som plötsligt försvann? jag får då till svar att aktuell Apple-tv var ett enda Returexemplar som lades ut till försäljning och efter att jag köpt och lagt produkten i varuvagnen på väg till kassan så loggar en annan köpare in och plockar åt sig min köpta vara ur min varuvagn?? Hallå! Och enl Hobbex själva är det så här illa det går till, den som är SNABBAST fram till kassan får genomföra sitt köp? den som har köpt varan som ligger i varuvagnen blir utan om han inte genomför köpet snabbt nog? och dessa regler påstår Hobbex gäller i varenda nätbutik, jag har dock ALDRIG tidigare varit med om något liknande, Hobbex vill inte ens erbjuda kompensation p.g.a att jag vart BLÅST på mitt köp? jag tror knappt detta är sant! Detta kan väl knappast vara förenligt med seriös näthandel. (först till kvarn!) Svar från Hobbex: Bästa kund, det är så det funkar tyvärr, och det är också så det funkar på nästan alla webshoppar. Det är samma för varje kund, och om du inte hinner köpa varan beror det på att någon annan varit snabbare. Det är tråkigt och otur för dig, men tyvärr inget vi kan göra något åt. Ha en fin dag!
*Redigerades 4 år sedan
Hages
Utmärkt
(90)
Usel
4 år sedan*
Köpte en NY Samsung Qled Q8c tv på HAGES kampanj, det var dock problem med att leverera tv:n, så istället försökte de pracka på mig en gammal 55” Demo apparat för omgående leverans? Men då jag ej accepterade detta, så fick de beställa hem en ny apparat från Norge? När den nya apparaten anlände så var den djupfryst p.g.a att DHL förvarat den ute nattetid i en lastbil när det var -24 grader kallt, och först efter ett dygn när FROSTEN släppt från den nya tv:n, så vågade jag installera den, men ganska så omgående uppstod div, olika fel, tv:n slog av sig självt för att i nästa sekund starta upp sig själv? och efter några dagar försvann bilden helt och endast ett svagt bakgrundsljus syntes? då kontaktade jag butiken HAGES som då omgående tog avstånd från allt ansvar och envist hänvisade mig till tillverkaren Samsung? och när jag kontaktade Samsung så påtalade de att butiken HAGES självklart skulle anmält detta fel som ett DOA fall = kund får en ny apparat, men tyvärr så har butiken HAGES vägrat ta detta som ett DOA fall, så istället har jag som kund utsatts för omfattande merarbete och likaså sitter jag fortfarande efter drygt två veckor fast med en trasig tv som ej ännu är helt färdigställd? Delar saknas i lager, vissa delar förstörda av reparatören? nya delar måste beställas igen, osv? Detta är en pågående "Never Ending Story" och butiken HAGES lovar till höger o vänster, men allt består mest av påhittade nödlögner. Detta var första och sista gången jag anlitar butiken HAGES för köp, Vet ej om just jag hade extrem otur med mitt köp eller om butiken HAGES är ett botten napp! Oavsett vilket så har butiken misskött sitt åtagande mot mig som kund genom att vägra följa tillverkarens egna rekommendation om DOA, riktigt illa hanterat av butiken och den ansvariga säljaren.
*Redigerades 4 år sedan
Apotea
Utmärkt
(500+)
Utmärkt
4 år sedan*
Strålande, lätt att beställa och med Ultra snabb leverans som dessutom är kostnadsfri, Tack Apotea!
*Redigerades 4 år sedan
Gahns Hega Original Shaving Balm 130ml
Full Star 1
4
(2)
41 kr
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
4 år sedan*
HEGA världens bästa rakvatten/balsam, jag har använt det varje dag i 45 år. En behaglig doft som ej stinker med en kilometers radie. Dessutom smörjande och kylande för den ömtåliga ansiktshuden. Väl värd varenda spänn.
*Redigerades 4 år sedan
Batteriexperten
Utmärkt
(500+)
Utmärkt
4 år sedan*
Ultra snabb leverans, bra produkter till mkt lockande priser, hjälpsam personal med rätt inställning till kunden. Många fina erbjudanden i butiken. Och alltid fri frakt, kan det bli bättre;) Rekommenderar: www.batteriexperten.com
*Redigerades 4 år sedan
Astro Sweden
Utmärkt
(500+)
Utmärkt
4 år sedan*
Bra prissättning som t.o.m konkurrerar med eBay. Trevlig personal (George) som mkt snabbt o smidigt besvarade mina frågor. Tycker dock som många andra att frakten borde ingå när man köper varor för drygt 6.000kr. Likaså kostade det +25kr att betala via PPal:/ Många bäckar små....
*Redigerades 4 år sedan
Miele Complete C3 Cat & Dog PowerLine SGEE1 1200W
Full Star 1
3
(2)
4 093 kr
Full Star 1Full Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
5 år sedan*
Låt mig först få förklara att själva dammsugaren i sig själv är utmärkt bra, men samtliga medföljande golvmunstycken är skadligt hårda i själva borsten, när jag prövade dem på mitt dyra parkettgolv så vart det omgående repor i lacken, dessutom har den hårda borsten rivit upp maskor i mina äkta kinamattor? Det är för mig helt oförklarligt hur man kan skicka med dessa golvmunstycken som har en hård borst som typ stålborste? och det medföljer ej heller något annat golvmunstycke avsett för parkettgolv? och detta till en dyr Miele C3 cat & dog för drygt 3.200kr mkt, mkt svagt av tillverkaren Miele? Jag har likaså mailat till Miele för att få en förklaring, men de har ej ännu svarat efter en vecka? Likaså saluförs dammsugaren med funktionen automatisk avstängning när man hänger upp rör o munstycke på bakgaveln? Men denna finess existerar ej alls? Den finns inte på min dammsugare? Snacka om att blåsa kunderna. Kan även nämna att dammsugaren är väldigt obalanserad och ständigt välter omkull vilket gör att den fina lackerade ovansidan repas när den åker kana upp och ned. I skrivande stund har jag tvingats beställa ett golvmunstycke Twinner avsett för parkettgolv då Miele inte levererar maskinen helt komplett. Svagt av Miele. Uppföljning: efter tre veckor så svarade Miele med att omgående leverera ett golvmunstycke avsett just till parkettgolv och detta helt kostnadsfritt. Kan likaså nämna att borsten i det munstycket var precis lagom mjuk för att ej repa sönder parketten.
*Redigerades 5 år sedan
Sida 2