4.7 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-07-17
    S
    Seregosa(1 omdöme)
    Ringer och försöker få folk att köpa deras egna produkter. Handlar aldrig här igen, avbeställde produkten jag skulle köpa. Nolltolerans mot att företag lägger sig i vad jag som kund ska eller inte ska köpa, det har dom inte med att göra och jag vill inte spendera min tid eller försena min order för att dom vill försöka ändra mitt val. Handla inte där förrän dom erbjuder ett val som t.ex. "vill du bli uppringd av oss för hjälp/rådgivning? JA eller NEJ". Löjligt oprofessionellt att lägga sig i kundens beslut. Det RÄCKER med dom extremt starka hänvisningarna på deras hemsida att man måste vara knäpp för att köpa annat än deras egna produkter, varför ska man behöva slösa tid och energi på att tjafsa med deras personal utöver det? Dålig upplevelse och affärsmodell, känns inte som att man är en respekterad kund hos dom utan istället någon som ska bli tvingad att spendera sina pengar på deras produkter även när det finns bättre alternativ. Även OM deras egna grejer vore bättre än original(vilket dom absolut inte är, är bara billigare av självklara anledningar) så skulle jag ändå aldrig handla där då dom försöker lägga sig i mina beslut. Även om vi bortser från hur respektlöst och oprofessionellt det är att ringa upp kunder och försöka ändra deras beställningar istället för att direkt packa ned och skicka det man faktiskt har beställt så är det ABSOLUT helt onödigt att försöka hänvisa till sina egna produkter. Man måste vara helt blind om man inte ser deras upprepade hänvisningar till sina egna märken som är både irriterande och i vägen när man försökte handla där. Redan det var överflödigt och drygt men när dom även ringer upp en så undrar man verkligen vad problemet är för att de ska gå till såna längder för att sälja sina egna märken? Borde man inte isåfall ta bort alla extra alternativ och bara erbjuda sina egna eftersom det tydligen inte är önskvärt att folk ska köpa originaldelar?
    123ink.se svarar:2019-07-18
    Hej, Vi tycker naturligtvis att det är jättetråkigt att du är missnöjd med din köpupplevelse hos oss. Anledningen till att vi ringer ut till många av de kunder som handlar hos oss är för att responsen vi fått har varit otroligt bra. En del kunder har köpt produkter till fel skrivarmodell och är otroligt glada att vi ringer upp. Andra kunder missar helt enkelt vårt egna varumärke, trots att det som du säger finns tydligt på hemsidan. Vår avsikt är naturligtvis inte att på något sätt irritera våra kunder eller tvinga dem till att köpa något som de inte vill ha. En av våra grundprinciper är att inte agera som säljare - vi vill inte vara påstridiga utan endast informera om vårt egna varumärke. Många känner sig trygga när man ringer upp och pratar om de garantier vi erbjuder och passar därefter på att ställa frågor. I de allra flesta fall slutar det med att kunden prövar vårt varumärke för att sedan återkomma nästa gång de är i behov av skrivartillbehör och då väljer de återigen vårt varumärke! Du som kund har all rätt att i telefonsamtalet eller redan innan du lägger ordern lämna en kommentar om att du inte vill bli uppringd - då ringer vi naturligtvis inte upp dig. I din text skriver du att vårt varumärke absolut inte är bättre än originalet - det har vi aldrig påstått. Däremot anser vi att våra produkter håller hög kvalitet och är tillförlitliga. Att priserna är lägre finns det en enkel förklaring för - det är vårt egna varumärke och vi behöver därför inte anpassa oss efter de marknadspriser som originaltillverkarna (HP, Samsung, Epson, Brother, etc) har. Vi vill naturligtvis erbjuda både originalprodukter och produkter i vårt varumärke till våra kunder. Du som kund väljer men vi vill kunna erbjuda dig flera alternativ. Vi kan tyvärr inte se vem det är som har lämnat detta omdöme men om du mejlar in till oss på info@123ink.se eller ringer oss på 08 550 04 123 och ger oss ditt kundnummer så kan vi se till att du inte blir uppringd nästa gång du lägger en beställning - det viktigaste för oss är att du är nöjd med din köpupplevelse. Med vänliga hälsningar 123ink.se
    2019-07-09
    Redigerades 2019-07-11
      Macke93(36 omdömen)
      Bästa! Välj alltid denna seriösa internethandlare. Deras kundservice är grym, hade av misstag beställt fel modell på patronen, så var tvungen att lägga ny order och de var schyssta nog att bjuda på frakten för den nya ordern som plåster på såren! Har tidigare beställt patroner som är av deras eget märke, funkar klockrent, skrivaren tror det är original och utskrifterna är lika fina som med original Canon. Lade beställning klockan 23 igår kväll och idag vid klockan 09 så är beställning packad och skickas idag, samt faktura bifogad på mailen. Ett föredöme i branschen!
      2019-07-08
        M
        Mannisen(6 omdömen)
        Hade slut på en patron (till Samsung C430W) och passade på att beställa alla 4 färgerna på en gång. Köpte 123ink:s egna patroner. Tre av dem funkade men den sista ville inte lira. Kontaktade kundtjänst några månader senare när jag satt i den sista som legat på lager och tänkte att de skulle knorra, men fick istället tips på hur man skulle göra för att resetta skrivaren. Det hjälpte dessvärre inte så jag fick en ny skickad utan minsta krångel – och den funkade galant. Bra priser, snabb, trevlig och väldigt tillmötesgående support. Det är ju oftast inte förrän något inte funkar som man verkligen vet om en butik är bra, men 123ink klarade provet. Trevligt också att deras egna, billigare patroner funkar bra.
        2019-06-12
          TheWierd(17 omdömen)
          Billigt, snabbt och felfritt!
          2019-05-13
            G
            Gaminggadgets(1 omdöme)
            Allt var bra fram tills reklamation/retur. Då ville man inte hjälpa till längre.
            123ink.se svarar:2019-05-14
            Hej, Jag beklagar att du är missnöjd med ditt köp hos oss. Vi gör alltid vårt yttersta för att hitta en lösning som passar våra kunder. Vi skulle aldrig neka en reklamation på en defekt produkt förutsatt att det följer våra köpvillkor. I ditt fall har köpt en produkt hos oss som har en otroligt låg efterfrågan. Trots att aktiebolag i Sverige generellt inte har någon ångerrätt försöker vi alltid att uppfylla våra kunders önskan. I de allra flesta fall tar vi ändå tillbaka produkter från företagare. Gällande din order visste vi redan i förväg att vi inte skulle kunna göra detta. Därför kontaktade vi dig innan ditt köp och bad dig att godkänna denna beställning. Vi specificerade tydligt att du inte kunde ångra ditt köp efter att du godkänt/mottagit produkten - vilket du gjorde. När det sedan visade sig att du hade köpt fel produkt (efter mottagandet av produkten samt försök till installation) önskade du att returnera den - det rör sig alltså inte om en reklamation. Vi försökte förklara för dig att vi gärna hade velat göra det men då vi har så otroligt låg efterfrågan, på produkten som beställdes specifikt för dig, vore det inte gynnsamt för oss. Vi beklagade för detta och erbjöd dig istället en rabatt på kommande köp. Jag hoppas naturligtvis att du väljer att handla hos oss i framtiden igen och tar del av den rabatt som du blivit utlovad. Med vänliga hälsningar 123ink.se
            2019-05-07
              a
              akeprisjakt(50 omdömen)
              Mycket trevlig kundservice och serviceinriktad. Ringde och frågade om jag verkligen skulle köpa original-tape när kopia kostade hälften. Bra service! Rekommenderar 123ink.se
              2019-02-15
              Redigerades 2019-04-15
                snabbt, lätt & prisvärt
                2019-03-20
                  j
                  jfredrikj(7 omdömen)
                  123ink har väldigt konkurrenskraftiga priser och snabba leveranstider. Här är de 10/10. Paketeringen är dock inte alltid den bästa - t.ex. fotopapper i större format (a3) har levererats något böjda. Minus 1/10. När man beställer bläck så får man alltid samtal med "erbjudande" om att köpa deras egna märke. Detta TROTS att man markerat vid beställningen att man inte vill ha erbjudanden från 123ink. Minus 5/10. När man ifrågasätter, blir säljaren upprörd och försvarar sig med att "andra blir glada för att få detta erbjudande". Jag kommer handla där igen, men inget ömtåligt och aldrig bläck.
                  123ink.se svarar:2019-03-20
                  Hej Fredrik, Jag vill börja med att be om ursäkt att vi ringt upp dig trots att du markerat att du inte är intresserad. Vi brukar normalt jobba stenhårt vid att inte ringa upp kunder som specifikt bett om det - någonting måste ha gått tokigt till. Jag kan tyvärr inte se vem du är genom prisjakt men du är välkommen att mejla in till oss. Naturligtvis ska du inte behöva betala för produkter som inte kommer fram i perfekt skick. Vi är väldigt intresserade av att veta vem du kom i kontakt med för vår personal är utbildade i att inte vara påträngande. De ska inte heller bli upprörda eller säga emot dig om du säger nej - vi erbjuder vårt varumärke för att ge våra kunder ett annat alternativ. Många uppskattar det då de till exempel har missat vårt alternativ. Andra uppskattar att vi ringer in och berättar om vårt varumärke och de garantier vi erbjuder. En del säger blankt nej och ber specifikt om att vi inte ska kontakta dem gällande detta igen - då ser vi till att inte göra det. Vårt mål är att ha nöjda kunder. Vi vill absolut inte vara påträngande! Kontakta gärna oss via mejl eller telefon (info@123ink.se / 08 550 04 123) så ska vi göra vårt yttersta för vända på det här och få dig nöjd! Med vänliga hälsningar 123ink.se
                  2019-02-14
                  Redigerades 2019-02-24
                    Snabbt och enkelt.
                    2019-02-14
                    Redigerades 2019-02-24
                      Lågt pris och ursnabb leverans.
                      2019-02-16
                      Redigerades 2019-02-20
                        Inget att klaga på,trevligt bemötande, snabb leverans å bra pris !
                        2019-02-18
                        Redigerades 2019-02-19
                          Man hörde av sig och frågade om jag inte ville köpa ett billigare alternativ när jag redan beställt ett dyrare. Dessutom mycket trevliga och tillmötesgående.
                          2019-02-19
                            Bra service och priser
                            2019-02-17
                              Mycket enkelt att beställa! Rätt och lagom mycket information via epost/sms vid rätt tillfälle i beställnings- och leveranskedjan!
                              2019-02-16
                                mycket snabb leverans.
                                Sida 1