Prisjakt

Landenkungen

Medlem sen 2017-07-31
3
Bidrag
6
Hjälpsamröster
Netatmo Presence with Sirene
Full Star 1
2.8
(1)
2 827 kr
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Empty Star 4Empty Star 5
6 månader sedan
Bra kamera. Skapligt smidig installation med appen som ändå krävde några försök trots bra wifi-täckning. Kameran skickar notiser enligt ens inställningar (under vid tid, om det är människa som triggar etc). Kameran kan skilja på människor, djur och bildar. Men kameran själv triggar tyvärr inte alarmet utan det får man göra manuellt om man ser notisen from kameran. På natten sover jag och vaknar inte av notiser till telefon. Så jag kommer aldrig manuellt kunna trigga appen under nattetid. Min önskan hade varit att man kunde sätta tidsintervall för när larmet skulle triggas och att det endast är en människa som kan utlösa det. Kameran funkar även med iphones hem-app. För kan jag sätta ett tidsintervall som gör att om kameran känner av rörelser så kan jag välja hue-lampor i huset som ska tändas. Det som skulle göra det ännu bättre är om man kunde välja att endast människor kunde trigga att lampor i huset tänds. Men den "smartheten" följer inte med om i hem-appen. Det har tänts upp i huset några gånger så kameran känt av rörelser from katter i området. Sammanfattningsvis så skulle jag rekommendera Precense kameran utan siren som ofta ligger runt 2100 kr då jag ännu inte inser vitsen av siren när det krävs manuellt igångsättande. Det sparar man ca 800 kr på. Annars funkar appen bra, lagring lokalt funkar bra. Inga abonnemangsavgifter.
Addnature
Utmärkt
(500+)
OK
10 månader sedan*
Uppdatering 2020-12-22, Efter en del mailväxling kompenserade de mig så jag blev nöjd efter missödet. Uppdatering 2020-12-11, Jag såg lördagen 5/12 att det fanns ett par motsvarande handskar i storleken mindre (9) än jag beställt. Jag skrev ett mail att de gärna får skicka dem istället för de som jag först köpt och fått bekräftelse för men som senare cancellerades. På måndagen påminde jag dem via mail om min förfrågan. Inget svar. Onsdagen skickade jag ett nytt mail + meddelande via deras formulär via deras hemsida. Inget svar. Trist bemötande eller just att inte ens bli bemött.. De verkar bra när det inte blir problem. Samtidigt är det väl lite av ett signum för ett bra företag om de visar sig bra just när problem uppstår och hur de då väljer att hantera dem och sina kunder. Ursprungligt meddelande: Beställde 2 produkter under Black Friday kampanj en söndag. Fick orderbekräftelse och köpet gick igenom. Fick leveransbesked onsdagen som följde att artiklarna skickats. På torsdagen fick jag mail om att en av produkterna inte fanns i lager och inte kommer att levereras. Hade jag fått info måndagen hade jag kunna köpa produkten på annat ställe till liknande pris. Nu dröjde det 5 dagar (ink söndagen) att informera om det och då hade jag ändå fått leveransinfo om att ordern var på väg och då var den komplett... Tråkigt att processerna internt inte funkar eller vilja att lösa eller kompensera på något sätt. Väljer nog hellre andra mer serviceinriktade butiker framöver
*Redigerades 9 månader sedan
Gymgrossisten
OK
(500+)
Bra
10 månader sedan
Bra sortiment och bra priser. Fick dock högre priser en gång när jag loggade in som medlem. Känns som en halvbra medlemsförmån... Överlag väldigt nöjd dock
Outnorth
Utmärkt
(500+)
Bra
10 månader sedan
Bra sortiment, snabba leveranser och fria returer. Gäller att ha koll på prissättningen om man vill göra ett "bra" köp då en del produkter ligger väl över marknadspris för att sedan kampanjas till marknadspriser.
Valostore SE
OK
(114)
Utmärkt
10 månader sedan
Bra produkter, bra priser och snabb leverans
Byggshop
Utmärkt
(500+)
Usel
ett år sedan*
Beställde en Elfa cykelhållare 2020-05-27, fick leverans 2020-06-09. Problemet var att paketet var transportskadad och produkten obrukbar. Det hade noterats redan av transportfirman. Kontaktade Byggshop samma dag via tfn och skickade in bilder enligt instruktion. Frågade efter några dagar hur det gick med svaret att vi hjälper dig så fort vi kan och kommer kontakta dig. Nu har det gått 7 dagar utan kontakt eller 20 dagar från ordertillfället. Vore kul om man kunde få en fungerande produkt eller pengarna tillbaka eller åtminstone att någon från Byggshop hör av sig..
*Redigerades ett år sedan
RoyalDesign
Utmärkt
(500+)
Usel
2 år sedan*
Gjorde en beställning an ett serveringsfat 26/11 tänkt som julklapp. Såg sen att du var 4-6v leveranstid. Den missen får jag ta. Nu börjar det närma sig v.9 utan att de svarar på kontaktformulär eller mail. Frågan är hur seriösa de då väntar sig upplevas? Det var ett bra kampanjpris på produkten när jag beställde den. Men får man den inte så är det ju ingen bra affär när jag betalade i november-2019... Sen har jag kunnat köpa samma produkt hos andra aktörer till snarlika priser under den här perioden men vågar inte eftersom jag inte får någon respons från Royal Design för om jag kunnat annullera ordern... Tidigare skulle jag rekommendera köp från Royal Design. Nu när de tar betalt men varken levererar min vara eller ens bemödar sig att ge något som helst svar på kontaktformulär eller mail så kan jag endast rekommendera att köpa från annan part än från Royal Design. edit: Ert svar lockar tyvärr inte till fler köp eftersom flera andra anmärkt på liknande (se Prisjakt, Trustpilot eller RoyalDesigns facebooksida) så borde ni redan kunnat se över era rutiner kopplat till samma problematik. PS. Hade varit gladare om ni var snabbare på att svara på något av mina mail före det att ni svarar på mitt omdöme. edit nr 2. Ringde och pratade med RoyalDesign 27/2 som då sa att min vara skulle komma in i deras lager 3/2 för att sedan 29/1 få ett mail med info om att varan nu väntas in i deras lager förs 26/2 vilket om det nu sker ger en leveranstid om 13-14v istället för utlovade 4-6v samtidigt som de säger att enligt köpvillkoren så har de inget ansvar att erbjuda någon form av kompensation. Jag har heller inte fått något direkt svar på något av mina mail eller de kundformulär jag skickat. Nu har jag mailat och bett dem annullera ordern. Hoppas på svar... Eller om jag ska be dem annullera ordern via ett omdöme. Då verkar de ju svara snabbare PS 2. Gissar att ni uppskattar min feedback och tar den vidare för att se över era rutiner... Er feedback-avdelning måste ha en hel del att göra nu ;-)
*Redigerades 2 år sedan