Prisjakt
Adidas
  • Impossible...
  • is Nothing
  • Adidas
Utmärkt
2 månader sedan

Aldrig missnöjd därifrån, väldigt bra priser och snabba leveranser.

Anonym användare
Anonym användare
Usel
3 månader sedan

Varning för adidas.com. De har en fullkomligt undermålig "kundservice" som överhuvudtaget inte erbjuder någon form av hjälp. Helt omöjligt att redogöra för alla turer, men sammanfattningsvis så vägrar Adidas ta ansvar för att kunden inte fått besked om att en beställning fanns att hämta hos ombud. Varorna skickas därför tillbaka till Adidas och en ny beställning måste göras där någon av varorna då kostar MER än i beställningen som Adidas slarvade bort. Trots upprepade mejl där vad som hänt beskrivs får jag bara otrevliga standardsvar där Adidas säger att de inte kan hjälpa mig korrigera priset. Total respektlöshet gentemot mig som kund. Handla inte från adidas.com. Handla inte Adidas från någon annan butik heller. Så länge de inte kan ta ansvar för de misstag de begår så ska man inte gynna ett företag som totalt ignorerar sina kunder.

Dålig
4 månader sedan

De är väl helt okej så länge man inte behöver ha med deras kundtjänst att göra. Jag har försökt returnera en vara men har bara fått ogiltiga fraktsedlar från Adidas. Varje gång jag påpekat detta har jag fått en ny ogiltig. Idag en vecka senare fick jag en sjätte fraktsedel och den verkar faktiskt vara OK. Förvänta er inget smart och snabbt bemötande.

M
Mulukku

95 omdömen

Usel
6 månader sedan

Vid felaktiga varor, svarar ej på e-post och därav finns ingen chans till reklamation av varor. Sämsta butik och sämsta varorna.

Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
7 månader sedan

Levererades på utlovat datum. Inget att klaga på, jag är nöjd.

M
Michael_700

11 omdömen

Usel
9 månader sedan

Värdelös webshop med erbjudande som man inte får! Chatt startade 10:10 Välkommen till adidas, jag heter Chrisanne, och kommer att hjälpa dig idag! Chrisanne Hej igen, av någon anledning kom inte munskydden som utlovades grati med i beställningen. 10:10 Hej! Vart fick du informationen om att det delas ut gratis munskydd? Chrisanne 10:14 Det var ett erbjudande om man registrerar sig. Munskydden ligger fortfarande kvar i varukorgen som free face cover. Jag har tagit en skärmdump. 10:15 Kan du vänligen skicka skärmdumpen hit? Chrisanne Filöverföring begärd Skärmbild från 2021-05-04 10-15-15.png 292.4 kb Filöverföring slutförd Tack! Jag ska dubbelkolla detta 10:20 Har du också en skärmdump på erbjudandet? Chrisanne 10:21 Filöverföring begärd Nej, inte hur det såg ut innan jag registrerade mig. hadde inte räknat med krångel. 10:22 Okej! Eftersom dom inte kom med pga tekniska skäl så kan vi inte gåra något just nu. Den alternativen du har är att retunera denna beställningen når du då får den och sedan lägga en ny för att få munskydden. Denna beställningen går inte att annulera just nu då den är äldre än 15min gammal. Chrisanne 10:28 Mycket dåligt gjort av er, det ger inte mycket förtroende. Det innebär en massa merjobb för mig ,bara för att ni har en extremt dålig webshop. 10:31 Det är tråkigt att du tycker så men tyvärr kan tekniska fel hända vart som helst, tråkigt nog. Chrisanne 10:31 Om man har tekniska fel och är mån om sina kunder så ser man till att det blir rätt ändå utan att kunden drabbas. 10:33 Eftersom inga pengar har dragits för munskydden så kan vi verkligen inte göra något, tyvärr. Chrisanne Men de var ju gratis! 10:34 Jo såklart men fortfarande, eftersom dom inte ens kom med i beställningen pga tekniska fel så kan vi inte göra något. Det enda möjligheten som du har som sagt är att retunera denna beställningen når du då får den och sedan lägga en ny för att få munskydden. Chrisanne 10:35 Titta i skärmdumpen på varukorgen som jag bifogade 10:36 Den har vi intärnt tagit en titt på, men eftersom dom inte kom med i självaste beställningen, XXXXXXXXX, så kan vi inte göra något mer, än att rekomendera att retunera denna beställningen och sedan lägga en ny, som sagt. Kan jag hjälpa till med något mer?

Anonym användare
Anonym användare
Usel
9 månader sedan

Köpte skor på rabatterat pris, kartong visar det jag beställt men inuti ligger fel storlek och färg . Kontaktade kundtjänst och de skapa ett ärende på byte . Fick en annan retursedel för att allt skulle gå snabbt och smidigt .So far so good . Sen får jag Mail om att den varan jag skicka tillbaka inte ingick i ordern och att jag skulle bekräfta det. Inte konstigt då de skickat något jag inte beställt . Jag bekräftar och säger att det var fel innehåll i kartong. Då inleder de istället en återbetalning / retur och informerar om det. De genomför alltså inte ett byte (vilket det var registrerat som ). Om jag fortfarande är intresserad och inte redan lagt en ny order på skorna kan de hjälp mig med detta . De Lovar även att det är en engångshändelse då varje order kontrolleras. Svarar då att jag vill att de ska hjälpa att lägga en order åt mig till det rabatterade priset jag beställde varan för . Detta då det inte är rätt att jag ska betala fullpris på en ny order för att de gjort fel samt att jag inte ska stå för frakten för detta. Deras svar på ovan blir istället att de är glada att meddela att återbetalning av min retur initieras. De verkar inte ens läsa vad som skrivs . Blir åter någon tur med att jag ska bekräfta vad felet är och att de är glada att meddela att de initierat återbetalning. Tar tillslut kontakt via chat, de kan tyvärr bara erbjuda mig 30% och om jag beställer på den checken så kan de sen göra avdrag på 5% och ge mig fraktfritt i efterhand. Det har jag ju läst recensioner om att någon blivit lovad men att de inte uppfyllt det. Blir inget köp från adidas. Den absolut sämsta kundservice jag varit med om.

c
cramby

1 omdöme

Usel
10 månader sedan

Bedrövligt bemötande av kundtjänst och det går inte att beställa rätt storlek på deras shorts "Ultimate365 Core 8.5-Inch Shorts". Jag beställde storlek 46 men fick storlek 52 hemskickat, ringde kundtjänst och de bekräftade att jag beställt storlek 46. Lösningen på problemet var att vi skulle göra ett byte så skulle de skicka rätt storlek (46) till mig. Jag skickade in shortsen och efter några dagar fick jag ett paket med de nya shortsen. Döm om min förvåning, jag fick återigen ett par shorts i storlek 52. Ringde kundsupport igen och de kollade ordern igen och de skulle ha skickat storlek 46, men följesedel och shortsen visade storlek 52. De erbjöd sig att göra ett byte igen men erkände samtidigt att det förmodligen skulle bli fel igen. Det verkade helt enkelt vara ngt fel i systemet, jag frågade om de inte kunde fixa det och helt enkelt skicka rätt shorts. Det låg dock inte på kundtjänst bord utan då skulle jag kontakta ngn annan avdelning för att be dem fixa det genom att skicka ett mail. Rena skämtet, jag tänker inte jobba gratis åt adidas, och de blev just av med en kund. Funderar ni på att köpa shortsen ovan så ta en funderare igen (gäller säkert andra kläder oxå) om ni inte vill springa några extra vändor till posten för att byta. Ni kommer garanterat inte att få rätt storlek!

Betyg köpupplevelse

2.1OK
8 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(2)
(0)
(0)
(1)
(5)

Om butiken

Adidas

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.adidas.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Adidas Sverige Aktiebolag

Organisationsnr: 556119-6105

Information hos allabolag.se