Kategorier
Prisjakt

JonasWestlin

Medlem sen 2017-01-29
5
Bidrag
1
Hjälpsamröster
Sportamore SE
Utmärkt
(500+)
Dålig
10 månader sedan*
Man kan hitta bra fynd men frågan är om det är värt det. Beställde två par skor från sportamore. Den ena storleken passade bra men hade någon sorts fabriksfel som gjorde att vänsterskon skav. Skulle kontakta Sportamore och det var i princip imöjligt. Telefonlinjen var stängd, de hade en chatt men den saknade köfunktion så fick sitta och spamma på knappen för att tillslut få prata med en person som knappt kunde läsa eller stava och som dessutom använde ledsna smileys, i kommunikation med en kund! Raka motsatsen till professionellt bemötande. Det var totalt omöjligt för Sportamore att ta in en till sko och göra ett byte, så jag blir tvingad att köpa en sko från en av deras konkurrenter. Aldrig Sportamore igen. Edit efter butikens svar: Ni missar helt poängen och väljer att ta försvarsställning. Oprofessionellt bemötande. Ni var ovilliga att fixa problemet. Det är inte frågan om en reklamation vilket du borde inse om du läst ärendet. Tror du det hjälper att gå i försvarsställning istället för att be om ursäkt och försöka lösa problemet? Aldrig igen.
*Redigerades 10 månader sedan
Fjällräven Keb Long Trousers (Herr)
3.8
(4)
1 798 kr
2 år sedan*
Har flera plagg i g1000 och har generellt varit mycket nöjd. Med dessa byxor ville jag pröva på en mer tekniskt avancerad byxa. Dom är mycket behagliga och vädrar bra. Däremot går dom f*n inte att ha i närheten av eld, vilket blir väldigt motsägelsefullt då det är en friluftsbyxa som marknadsförs som slitstark. Efter att ha använts i fem månader som "vardagsbyxor" har det redan nötts upp mellan sömmar i grenen. Blir riktigt j*vla irriterad faktiskt när den kostar 2200kr.
*Redigerades ett år sedan
Ribatex
OK
(31)
Usel
2 år sedan
Beställde en del fiskedrag , stod att leveransen var 3-5 arbetsdagar och en hög fraktkostnad på 99kr. Efter 3 dagar var försändelsen ännu bara registrerad och jag kontaktar kundservice. Får svar av en Denisa att "ibland är posten sega på att scanna paketet", hon ger mig en rabattkod som inte fungerar och står fast vid att de ej kan kompensera mig på något annat sätt. Nu är paketet i Lubeck och det är 5 dagar kvar. Jag säger att jag kommer returnera paketet direkt och vill få en fraktsedel, Denisa svarar med att jag kan låta bli att hämta ut paketet för då skickar posten tillbaka det DIREKT. Jag citerar från ribatex hemsida om returer att efter 2 veckor returneras paketet mot en kostnad på ~200kr, får inte svar på vad som gäller. Denisa använder även flitigt med SMILEYS när hon kommunicerar med kunder. Otroligt taskigt bemötande, otroligt dålig service, otroligt oprofessionellt. Totalt tog det 7 arbetsdagar eller 9 dagar. Aldrig igen.
Harmoniq
Bra
(170)
Usel
2 år sedan*
Beställde tre produkter. Får orderbekräftelse om att alla produkter är skickade. Paketet innehöll dock endast två av tre varor, även packlistan var på två varor. Mailar harmoniq om detta och har ej fått svar, det har gått en vecka. Ej värt priset. Svar från harmoni: -------- Det låter som att din order har dellevererats, då kommer resten av din order skickas så fort produkterna kommer in på lager igen. Om du återkommer med ordernummer så kan vi ge dig ett mer exakt datum på när du lär ta emot din resterande order. Tack för ditt tålamod, Ha en fin kväll! <3 -------- 1. Jag tycker det är tråkigt att ni svarar blixtsnabbt på kritik här, men jag har ännu inte fått svar på mitt mail efter 6 dagar. 2. Det stod att alla tre produkter skickades. 3. I plocklistan i mitt paket fanns bara två artiklar med, det står ingenstans ett ord om delleverans. 4. Att ni har problem med leverantör borde inte påverka er förmåga att ha god service mot kunder.
*Redigerades 2 år sedan
Eskor SE
OK
(51)
Usel
2 år sedan
Låt er inte luras av det låga priset. Mitt paket har varit försvunnit i 3 veckor och har inte fått något svar på hur eller när det kommer. Känns som de 100kr jag sparade mot de 'näst billigaste' ej var värt besväret. Aldrig igen.