Kända varumärken.
Auktoriserad återförsäljare.
Kundservice 021-4481850.

http://harmoniq.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Harmoniq har fått betyget (3.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    2 dagar sedan
    Avråder starkt kunderna att inte handla här. Frakten är extrem och du får räkna med att vänta länge. Beställer du med presentinslagning kan du räkna med att du kommer få skiten ihoprullat i ett papper. Kundtjänst svarar ej på mejl. Helt oseriöst företag
  • Usel
    2 mån sedan
    Oerhört dålig kundservice. Jag beställde 2 st av samma vara med fri frakt då ordervärdet översteg 300 kr. Harmoniq meddelar en vecka senare att paketet tydligen blivit skadat under leveransen och att de fått tillbaka det, samt att inte kan leverera hela ordern på nytt då det bara har 1 st av varan i lager. De frågar om de ska skicka en och återbetala den andra, vilket jag går med på. Sedan återkommer de med ett mail där de hävdar att jag nu måste betala frakt då ordervärdet understiger 300 kr, trots att inget av detta är mitt fel. Usel kundservice, lång frakttid och väldigt sega svar från kundtjänst.
  • 2 mån sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Jättenöjd!
  • 2 mån sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 2 mån sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Knappt godkänd
    2 mån sedan
    Lade en beställning 27/8, läste mig till att leveranstiden var 3-6 arbetsdagar. Det lät vettigt och med tanke på de billiga priserna så var det helt klart överkomligt. Alla varor fanns i lager dessutom enligt hemsidan. På arbetsdag 6 blev jag lite orolig när jag inte ens fått meddelande om att ordern var på väg. Mailade kundservice som svarade på arbetsdag 8 att en produkt i min order inte fanns i lager. Jag fick altenativet att vänta på att produkten kommer in i lager eller att byta ut den till någonting likvärdigt - borde de inte informera om sådant så snart som möjligt efter lagd order? Kändes besvärligt att jaga fram den informationen själv. Valde att byta till likvärdig produkt som de rekommenderade.
    På arbetsdag 12 hör jag av mig till dem igen när jag fortfarande inte fått någon uppdatering om min order, ber dem att byta till vilken annan produkt som helst, för vid det laget kunde jag inte bry mig mindre då det fanns andra produkter i den ordern som hade större prioritering. På arbetsdag 14 får jag ett meddelande om att min order är på väg. Två arbetsdagar senare får jag min order som bland annat innehåller produkten som inte fanns i lager, lite parfymprover, men även ett par extraprodukter som plåster på såren.

    Tror inte att den här butiken har som mening att vara långsamma, det är heller inget fel på produkterna. De kan behöva jobba på kvickare återkoppling och informera kunden direkt när ordern behandlas ifall någon vara inte finns i lager.
    Man får alltså räkna med att det kan ta dubbelt så lång tid att få hem paketet, så beställ ingenting brådskande!
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    felfri. fick med parfym sample dessutom.
  • Usel
    3 mån sedan
    Superlång leveranstid KEFF kundtjänst som inte svarar på Mail och varor som inte finns i lager. HANDLA INTE HÄR!
  • Usel
    5 mån sedan
    Sämsta webbshoppen alla kategorier.
    Extremt lång leveranstid. Support som är väldigt svår att få tag på. Priserna är förvisso någorlunda bra men som det gamla ordspråket lyder så får man vad man betalar för.
  • Usel
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    The website harmoniq.se is kind of misleading customers. I made an order of LANCOME TONIQUE CONFORT REHYDRATER 400 ML in this March and was told the products would be sent in May. But later in April I was told the products were out of stock. I felt that I was totally fooled by Harmoniq. Just now I still see the orderable products online with information saying the product will be sent in May???. This May is gone! I am very confusing that this cheating information is still online. Harmoniq uses low price to allure customers and then says the product is out of stock. They will then provide customers with products with higher prices. This may take a long time and finally probably what you did might be nothing. Here I should inform all the potential customers of harmoniq with the trap!
  • Ganska dålig
    6 mån sedan
    jag beställde ch men 50 ml parfym den äldre varianten som de hade på sin bild dvs en röd ch text i mitten av flaskan . istället fick jag den nya versionen som skall vara sämre kvalitet .

    jag får ta den smällen , inte kul alls . hade jag vetat att de inte uppdaterar bilder på sina produkter hade jag valt ett annat företag istället.
  • Dålig
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Har ett delbetalningsalternativ som är rent ocker och inte i enlighet med lagstiftningen. Anges inte någonting om kostnad eller effektiv ränta.
  • Usel
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Låång leveranstid, 6+ arbetsdagar. Handlar hellre någon annanstans nästa gång.
  • Usel
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    I ordered a product three days ago, at the same time I ordered two other products, one from Shopping4net and another from Nordicfeel. I received products from those two but I haven’t even received any update email from Harmonig, I am not aware if my order has been shipped? Where it is and when I will receive it! I even payed 10 sek for posting it while other shopping centers had free frakt!
  • Hello,
    Please contact us at phone 021-448 18 50 or email us at kundservice@harmoniq.se, we need to know your order number to get more information for your order.
    Please return to us and we will find out where your order is.
    Thanks in advance and have a good day.

    Sincerely
    HARMONIQ Customer Service
    021-448 18 50
    kundservice@harmoniq.se
    www.harmoniq.se

  • 2017-12-14 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Snabb leverans och bra pris
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bra priser och kampanjer, på det mesta. Men andra saker kostar mycket mer än på andra ställen. Varierar väldigt mycket helt enkelt.
    Hemsidan behöver tittas över. Det går bland annat inte att scrolla (chrome) om man har litet fönster uppe, utan måste dra ned fönstret så man ser "nästa"-knappen.
    Att skicka med faktura i förpackningen borde inte heller kosta något extra. Köper ogärna av företag som jag inte testat innan om jag inte kan få det på faktura.
    10kr i frakt är helt klart ok.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag beställde en vara och dagen efter plingade det till i mobilen. Den fanns inte i lager, ville jag vänta obestämd tid eller ta bort ordern? Jag som suktat efter denna ansiktskräm i veckor ville vänta, nu var ordern ändå lagd. Jag jobbar själv med e-handel och har därmed förståelse men det till trots blev jag irriterad att jag inte skulle få produkten i den tid jag beräknat.

    Men när jag fick paketet ett par veckor senare försvann all irritation och byttes ut till eurfori (ej överdrift) när jag såg att det låg superexklusiva presenter i paketet! Snacka om att vända en irriterad kund som kanske eventuellt skulle beställa igen till att bli världens nöjdaste kund som sprider denna erfarenhet till alla hon samtalar med (vilket blir ofta då e-handel är ett hett samtalsämne i mina kretsar).

    Otroligt bra Harmoniq, av er kommer jag beställa alla mina skönhetsprodukter i framtiden! Kundservice at its finest, tack!
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Recenserar sällan företag såhär men måste säga att jag blev starkt imponerad över, dels hur snabb leveransen var, men även hur billiga priserna var jämfört med de flesta andra skönhetsföretagen. Gjorde beställningen under måndag kväll och fick hem varorna på tidig onsdag eftermiddag. Det enda som skulle kunna ses som något negativt är väl kanske hemsidan som ser lite plottrig ut, men det är förvisso en smaksak. Men som sagt, riktigt imponerad!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Supersnabb leverans och jättebra kundservice! Rekommenderas varmt.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde 2 parfymer som enligt hemsidan ska finnas på lagret.
    Får detta mail dagen efter:

    De produkter du beställde finns tyvärr inte på lager.
    Hur vill du att vi ska hantera din order?
    1.Invänta tills vi fått in produkten på lager.
    2. Skicka något annat (önskad produkt)

    Notera att bägge två parfymer fanns inte på lagret. Vad är sannolikheten.
    Riktigt uselt sätt att jobba på. Att sedan skylla på stäld är inget som uppskattas.
    Fick svar efter 1 vecka: Vi ber om ursäkt för att du har fått vänta men vi har haft problem med vår mailserver därav långsam hantering av mailen. Tyvärr stämmer inte webbens lagersaldot alltid överens med det verkliga lagersaldot då vi har lager och butik på samma plats och detta påverkas av svinn eller stöld.
  • Hej,

    Det var tråkigt att höra att du inte är nöjd med ditt köp hos oss. Vi ber om ursäkt för att produkterna gick att köpa trots att dem inte fanns i lager.

    Kontakta oss gärna så vi kan reda ut detta och göra dig nöjd. Du når oss på 021-448 18 50 eller info@harmoniq.se

    --
    Med vänlig hälsning,

    Malin Ström
    Webbshop

    HARMONIQ AB
    021-4481850

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    bought a Chanel Allure Homme EDP with the cheapest price and just only 2 days delivery. Really satisfy
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde parfym till min flickvän. En födelsedagspresent. Var lite orolig att paketet skulle hinna komma fram innan hennes födelsedag, då jag inte hade världens bästa framförhållning. Men paketet kom fram jättefort. Tog bara 2 dagar. Parfymen doftade riktigt gott och min flickvän blev jätteglad. Riktigt bra pris också. Perfekt!
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde en vara som skulle finnas i lager med leveranstid 2-4 dagar. Får följande mail: "Den produkt som du beställde finns tyvärr inte på lager.
    Hur vill du att vi ska hantera din order?

    Invänta tills vi fått in produkten på lager
    Skicka något annat (önskad produkt)
    Svara gärna på detta mail."

    Inte ens ett namn på en person, ingenting. Och framförallt inte möjligheten att häva köpet. Det kändes mycket oseriöst och jag ringde och hävde köpet (de dröjde med mailsvar) och väntar på att få beloppet återbetalt. Har beställt från ett seriösare bolag med korrekt lagerstatus och betalat för expressleverans för att ersätta köpet från harmoniq. Egentligen borde jag fakturera för täckningsköp, men jag orkar inte bry mig om några hundralappar.

    Riktigt tråkig situation att hamna i om man inte har pengar att ligga ute med för två produkter. Det har dock jag, men absolut något jag vill varna för.
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde Lancôme Trésor La Nuit EdP 50ml, allting gick bra!
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde Chanel deostick och parfym, var lite skeptisk när det inte fanns en köpknapp, utan man skulle skicka mail om uppgifter, gjorde ändå detta på tisdagskvällen, fick respons direkt på min order på onsdagmorgonen, och på torsdag eftermiddag fanns varorna på postombudet, bra snabb leverans och bra priser.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Försökte beställa Biotherm Lait Solaire SPF30 400ml för 199kr
    https://www.harmoniq.se/biotherm-lait-solaire-spf3-4-ml:15050

    Varan ser ut att finnas och är märkt kampanj. Man måste dock mejla dem för att få köpa den?!.
    Som svar får man veta att det var en sommarkampanj och att varan är slut, känns inte särskilt seriöst.

    ***** citat från deras websida *****
    För att beställa produkten ber vi er att maila Namn, Personnummer, Adress, Telefonnummer samt Artikelnummer som ni finner längre ner på sidan till Biothermorder@harmoniq.se. I första hand gäller fakturabetalning (Svea - 19kr tillkommer). För andra bet. sätt vänligen skicka en förfrågan till Biothermorder@harmoniq.se. Det tillkommer fraktavg. om 50kr för best under 300kr annars 9,50kr. Som auktoriserad återförsäljade är detta ett krav från Biotherm. För frågor ring 021-448 18 50.
    ***** slut citat *****
  • Hej,
    Tack för din kommentar. Anledningen till att det inte finns någon köpknapp på produkten och att man behöver maila oss om man är intresserad av produkten är att den inte finns i lager för tillfället. När produkten finns i lager finns också en köpnapp på hemsidan. Det var bra för oss att höra att det kan vara otydligt för er kunder hurvida produkten finns eller ej, vi får se över hur vi bättre kan visa detta på hemsidan.
    Ha en fortsatt bra dag.

  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Vad är de ute efter? Man skall sända sitt personnr + adress osv, till dem för att överhuvudtaget kunna beställa. Gillar inte detta fiske i dessa tider av person/identitetsstölder. Krav från Chanel??? Jag har köpt Chanel från flera andra säljare, men inte * har jag måst berätta mitt livs historia för det! NJET - Undvik (dis-)'Harmoniq'!
  • Hej Rejja,
    Tack för ditt omdöme/kommentar.
    Det är lite speciellt med just Chanel, det varumärket får inte säljas som andra varumärken på webben. Vi har därför fått instruktioner från vår huvudman att hantera dessa beställningar via mail. Vi behöver då be om Namn, Personnummer, Adress ochTelefonnummer för att kunna lägga in beställningen manuellt. Alla personuppgifter behandlas konfidentiellt. Vi är en seriös och auktoriserad återförsäljare.
    Ha en fortsatt bra dag.

  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Köpte två YSL läppstift för ca en månad sedan. Allting var perfekt fram tills jag öppnade paketet och såg att den ena läppstiften var skadad. Jag hade nog inte brytt mig så mycket i vanliga fall, men nu var det en present. (Sedan så förväntar man sig inte att få hem en skadad produkt när man köper en såpass dyr läppstift)

    När jag sedan ber om att få en ny, oskadad produkt så får jag ingen svar på en vecka. Jag mailar till dem igen och får svar dagen efter om att jag ska skicka tillbaka produkten om jag vill få en ny. Bra, jag skickar tillbaka läppstiftet till butiken.

    Två veckor senare och har inte hört något från Harmoniq. Har mailat igen och hoppas på att kunna lösa detta snarast...
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Fick riktigt lång fördröjning då parfymen jag beställde inte fanns inne ännu. Efter ett nytt misslyckat leveransdatum så lovade dem mig kompensation.

    När jag fick grejerna hade dem skickat med en extra flaska värde 600 kronor och massa småsaker som tjejen kunde ta del av. Tjejen som svarade på mina mail var relativt snabb på att svara och väldigt trevlig med bra info, riktigt proffsig butik.

    Lämnade även ett litet meddelande på kvittot, "Gåva med prover på det du beställt!"
    Riktigt fint gjort
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställde en parfym som olyckligtvis inte fanns i lager, efter utskickat mail, så jag valde att invänta nästa leverans. I paketet hade de lagt till en Armani Code-parfym (värde ca 500kr) som de hade skrivit "gåva" på kvittot. Blev glatt överraskad och väldigt fint gjort då leveransen tog längre tid än vanligt.

    Riktigt trevligt!
  • Mycket bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Har beställt produkter från leverantörer vid ett flertal tillfällen då jag hittat de billigaste priserna just här (Recipe for men). Smidig och bra leverans. Vid något tillfälle lyckades dom dock dubbelfakturera mig vilket leder till ett något lägre betyg. Det hanterades dock snabbt och smidigt av telefon-supporten. Rekommenderas.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde ett läppstift från Harmoniq för ett antal veckor sedan. Jag fick själv kontakta webbutiken när det inte verkade som om produkten skickades och jag inte fick någon leveransuppdatering. De sa då att de väntade på produkten från sin leverantör.

    Jag väntade ytterligare ett antal dagar (totalt 11 - 12 dagar) innan jag åter tog kontakt med dem och undrade var produkten var. Då sade de helt plötsligt att produkten utgått hos deras leverantör. Vilket de inte själva valt att informera mig om, utan gjorde först när jag åter kontaktade dem.

    De undrade då om jag ville ha en annan produkt istället. Jag ville inte ha några fler produkter av dem, så de fick göra en återbetalning. Detta var någon vecka sedan, och butiken verkar fortfarande inte ha uppdaterat den aktuella produktens lagerstatus i sin webbutik. Utan har den fortfarande som att den går att leverera.

    Kort sagt kommer jag aldrig handla från denna butik igen. Jag beställde samma produkt från en av deras konkurrenter istället, och hade den då nästkommande dag.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Är jättenöjd beställde parfym via webbshopen och två dagar senare var de bara att hämta ut på uthämtningsstället. prisnivån bland de billigaste och den bästa service via mail (har ej sökt dem via telefon). kommer garanterat beställa mer därifrån.
  • Mycket bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Snabb och smidig leverans. Bra priser. Det enda jag saknar är Direktbetalning.
  • 4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Ganska dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Köpte parfym (Van Gils Basic Instinct) av dom då dom var billigast. Dock märkte jag på lukten att det inte alls luktade som den jag hade i skåpet. Det var lite kvar i den gamla som jag jämförde med, min partner reagerade också på skillnaden.
    Nu kan dom kanske ha ändrat ingredienserna lite men det kändes som jag fått en annan produkt fast i rätt flaska.
    Jag fick skicka tillbaka den och skulle få pengarna tillbaka, vilket jag inte fick. Dom skickade mig en ny flaska, och när jag fick höra att jag skulle få pengar för parfym och porto så gick jag och köpte en parfym i en lokal butik.
    Två veckor senare dimper det ner en parfym i brevlådan, och jag har blivit ersatt pengar för bara portot.
    Så utav det så har jag alltså köpt två flaskor, jättesmart...
  • 4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Jag gjorde en beställning och fick några dagar senare besked att varan var slut. Harmoniq lovade att ordna fram min vara innan jul. Löftet hölls och jag fick varan som hade ett mycket bra pris.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Exakt samma som "zirqon" har skrivit nedanför hände mig. Slut i lager, ingen information förrän jag tog kontakt efter TVÅ veckor. Dröjde ytterligare flera veckor och därefter kom svaret att de aldrig kommer att få in varan och att jag därför kunde få välja på någon annan vara eller få pengarna tillbaka. Inget svårt val, pengarna tillbaka och jag kommer aldrig handla där igen. Uppenbarligen inte första gången detta händer så dom verkar inte lära sig av sina misstag!
  • Knappt godkänd
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Det tog flera veckor att få mitt paket, tydligen var en vara slut i lager men det stod ej på hemsidan och de sa heller inget om det när jag beställt, utan det var först när jag hörde av mig och undrade var mina varor var som jag fick information om detta.
    En "fin present" utlovades som kompensation men fick bara fyra små gratisprover varav en var för män och en var för en helt annan hårtyp än den jag beställt schampo och balsam till, noll koll.
    Tänker INTE beställa härifrån igen.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställningen kom snabbt och välförpackat med tre gratisprover
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Klockrent! Bra priser, snabba leveranser och fick med prover på andra produkter i paketet. Plus i kanten.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Mycket snabb leverans och medföljde tre stycken prover på andra produkter.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Produkten kom snabbt och jag fick lite extra gott i paketet. Kommer handla här igen.
  • Utmärkt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Mycket bra!
    Snabb leverans och korrekt, min nya deoleverantör om de fortsätter hålla bra priser. Dock ingen utlovad extragåva, men det gör inget för det var ju deo jag behövde...
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Produkten kom snabbt och jag fick lite extra gott i paketet. Kommer handla här igen.

Internationella omdömen

(3.00) 1 omdömeHarmoniq från våra medlemmar i Norge Översätt till svenska.