Prisjakt

Jay_

Medlem sen 2016-02-15
11
Bidrag
9
Hjälpsamröster
Elgiganten
Utmärkt
(500+)
J
Jay_
11 omdömen
Usel7 månader sedan

Vi köpte en Samsung Frame QLED TV av Elgiganten Lund under förra året. Vi märkte att bilden blev sämre och sämre med tiden och till slut så fick vi nog och kontaktade Elgiganten för att få hjälp. De hänvisade till Samsung som vägrade att hjälpa oss för att de ansåg att bilden var inom specifikationerna. Jag har pratat med 6 anställda på Elgiganten i Lund (säljare, support och manager) och samtliga höll med att bilden inte såg ok ut. Trots detta så sitter folk högre upp i näringskedjan som inte har någon kundkontakt och beslutar att de inte tänker stå för garantin och att jag får vända mig till ARN istället. Så nu är Elgiganten anmälda till ARN och vi väntar på besked. Vi har varit trogna kunder hos Elgiganten i många år men efter detta så är vi färdiga med dem.

Samsung The Frame QE85LS03BG 85" 4K Ultra HD (3840x2160) QLED Smart TV
Full Star 1
1
(1)
J
Jay_
11 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
8 månader sedan

Vi har haft 3 fel med vår 85" The frame. 1. Pixlig bild när det är mörka scener. 2. Långsam på att öppna appar som t.ex. Netflix. 3. Fläckar på skärmen när det är mörk bakgrund. Det mest allvarliga har varit fläckarna. Dessa har successivt blivit värre med tiden och nu har vi tröttnat. Vi har varit i kontakt med Samsung flertalet gånger och deras validerings-team har gjort bedömningen att bilden är helt inom specifikationen och att man får räkna med dessa effekter för att det är QLED-teknologi. Efter mycket påtryckningar så fick jag Samsung till att göra en andra validering och svaret var att de fortfarande tyckte att det såg ok ut men denna gången fick jag lite tips på hur jag kunde minimera effekterna. Ett av tipsen var att ha lamporna TÄNDA i rummet för då syns det inte lika mycket. Jag har varit trogen Samsung-kund i många år och har många produkter från deras ekosystem men detta var utan tvekan sista Samsung-produkten som jag köper! Supporten hänvisade även till att jag kunde vända mig till ARN om jag inte var nöjd och det är precis vad jag tänker göra! Så om du endast tänker titta på ljusa scener eller kan tänka dig att ha lamporna på när du tittar på film och serier eller inte bryr dig så mycket om bildkvalité så är iaf TVn snygg på väggen men där slutar fördelarna! Tack o hej Samsung! Nästa anhalt, ARN.

Samsung TQ85LS03DAUXXC 85" The Frame 4K QLED TV
Full Star 1
1
(1)
19 990 kr
J
Jay_
11 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
8 månader sedan

Vi har haft 3 fel med vår 85" The frame. 1. Pixlig bild när det är mörka scener. 2. Långsam på att öppna appar som t.ex. Netflix. 3. Fläckar på skärmen när det är mörk bakgrund. Det mest allvarliga har varit fläckarna. Dessa har successivt blivit värre med tiden och nu har vi tröttnat. Vi har varit i kontakt med Samsung flertalet gånger och deras validerings-team har gjort bedömningen att bilden är helt inom specifikationen och att man får räkna med dessa effekter för att det är QLED-teknologi. Efter mycket påtryckningar så fick jag Samsung till att göra en andra validering och svaret var att de fortfarande tyckte att det såg ok ut men denna gången fick jag lite tips på hur jag kunde minimera effekterna. Ett av tipsen var att ha lamporna TÄNDA i rummet för då syns det inte lika mycket. Jag har varit trogen Samsung-kund i många år och har många produkter från deras ekosystem men detta var utan tvekan sista Samsung-produkten som jag köper! Supporten hänvisade även till att jag kunde vända mig till ARN om jag inte var nöjd och det är precis vad jag tänker göra! Så om du endast tänker titta på ljusa scener eller kan tänka dig att ha lamporna på när du tittar på film och serier eller inte bryr dig så mycket om bildkvalité så är iaf TVn snygg på väggen men där slutar fördelarna! Tack o hej Samsung! Nästa anhalt, ARN.

Samsung TQ55LS03DAUXXC 55" The Frame 4K QLED TV
Full Star 1
3
(8)
9 990 kr
J
Jay_
11 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
8 månader sedan

Kan inte göra annat än att hålla med "Kiwifruktish". Vi har haft 3 fel med vår 85" The frame. 1. Pixlig bild när det är mörka scener. 2. Långsam på att öppna appar som t.ex. Netflix. 3. Fläckar på skärmen när det är mörk bakgrund. Det mest allvarliga har varit fläckarna. Dessa har successivt blivit värre med tiden och nu har vi tröttnat. Vi har varit i kontakt med Samsung flertalet gånger och deras validerings-team har gjort bedömningen att bilden är helt inom specifikationen och att man får räkna med dessa effekter för att det är QLED-teknologi. Efter mycket påtryckningar så fick jag Samsung till att göra en andra validering och svaret var att de fortfarande tyckte att det såg ok ut men denna gången fick jag lite tips på hur jag kunde minimera effekterna. Ett av tipsen var att ha lamporna TÄNDA i rummet för då syns det inte lika mycket. Jag har varit trogen Samsung-kund i många år och har många produkter från deras ekosystem men detta var utan tvekan sista Samsung-produkten som jag köper! Supporten hänvisade även till att jag kunde vända mig till ARN om jag inte var nöjd och det är precis vad jag tänker göra! Så om du endast tänker titta på ljusa scener eller kan tänka dig att ha lamporna på när du tittar på film och serier eller inte bryr dig så mycket om bildkvalité så är iaf TVn snygg på väggen men där slutar fördelarna! Tack o hej Samsung! Nästa anhalt, ARN.

Samsung The Frame TQ85LS03B 85" 4K Ultra HD QLED Smart TV (2023)
Full Star 1
1
(1)
45 990 kr
J
Jay_
11 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
8 månader sedan

Vi har haft 3 fel med vår 85" The frame. 1. Pixlig bild när det är mörka scener. 2. Långsam på att öppna appar som t.ex. Netflix. 3. Fläckar på skärmen när det är mörk bakgrund. Det mest allvarliga har varit fläckarna. Dessa har successivt blivit värre med tiden och nu har vi tröttnat. Vi har varit i kontakt med Samsung flertalet gånger och deras validerings-team har gjort bedömningen att bilden är helt inom specifikationen och att man får räkna med dessa effekter för att det är QLED-teknologi. Efter mycket påtryckningar så fick jag Samsung till att göra en andra validering och svaret var att de fortfarande tyckte att det såg ok ut men denna gången fick jag lite tips på hur jag kunde minimera effekterna. Ett av tipsen var att ha lamporna TÄNDA i rummet för då syns det inte lika mycket. Jag har varit trogen Samsung-kund i många år och har många produkter från deras ekosystem men detta var utan tvekan sista Samsung-produkten som jag köper! Supporten hänvisade även till att jag kunde vända mig till ARN om jag inte var nöjd och det är precis vad jag tänker göra! Så om du endast tänker titta på ljusa scener eller kan tänka dig att ha lamporna på när du tittar på film och serier eller inte bryr dig så mycket om bildkvalité så är iaf TVn snygg på väggen men där slutar fördelarna! Tack o hej Samsung! Nästa anhalt, ARN.

Proffsmagasinet
Utmärkt
(500+)
J
Jay_
11 omdömen
Usel3 år sedan

Gjorde en beställning 9/6 och varorna skulle skickas 10/6 men än idag 7/7 har alla varor inte skickats. Först skulle det skickas den 10/6, sedan sköts det till 29/6, sedan 7/7 och nu säger de 8/7. Mitt projekt har stått helt stilla p.g.a att jag behöver grejerna jag beställt. Kundtjänsten ville erbjuda 10% rabatt om jag ville beställa en annan vara som fanns i lager men det skulle innebära en kostnadsökning på 50% för mig + förseningen. Det enda som Proffsmagasinet är proffs på är att försena leveranser och projekt! Ska ni beställa från Proffsmagasinet så gör det i god tid. Någon uppdatering kring förseningen har man inte fått heller trots att det står utskrivet i leveransvillkoren att de ska höra av sig vid förseningar.

Fyndiq
Dålig
(500+)
J
Jay_
11 omdömen
UselRedigerades 5 år sedan

Beställde ett ett magnetiskt plånboksfodral och magneterna är så svaga att telefonen ramlar ur fodralet vid lätt beröring. Enligt kundtjänst så är fodralet designat så och vill inte stå för någon retursedel. Nu ska man behöva betala 49kr för att returnera en vara som inte fungerar som den ska. Blir nog till att ta en titt på vad ARN har att säga om detta. Handla ej av Fyndiq om du söker bra service, trygg e-handel och/eller produkten av god kvalité. Hade gett lägre betyg om det hade varit möjligt.

MOVS
Bra
(232)
J
Jay_
11 omdömen
UselRedigerades 6 år sedan

Köpte en cykel med deras Black Friday-erbjudande, cykeln blev skickad och hade anlänt till Malmö från Örebro på måndagen. Sedan hade Elcykelvaruhuset stoppat utleveransen p.g.a tekniskt fel med rabatterna och det visade det sig att det skulle kosta 5000kr ytterligare om jag ville få cykeln levererad. En låskätting för ca 450kr erbjöds som kompensation för strulet. Eftersom jag är var behov av cykeln så meddelade jag att jag accepterade att köpa cykeln för priset på deras rea och att de skulle släppa vidare cykeln för leverans till mig. Dagen efter ser jag att cykeln gått i retur till Örebro trots att jag meddelat att jag ville genomföra köpet. Efter 1,5 dag lyckas jag få tag i dem igen och får information om att det blivit något fel och att de skickar ut cykeln igen från centrallagret i Örebro när den anlänt där. På torsdagen skickas cykeln igen och jag får en faktura på det fulla beloppen och märker att en kreditupplysning tagits på mig. Jag betalade min första order via kort för att jag inte önskade betala via faktura och bli kredittestad. Cykeln blir 5000kr dyrare, minst en vecka försenad leverans och jag blir kreditprövad utan att bli informerad och någon återbetalning av min ursprungliga order har jag inte sett skymten av heller. Knappast bra i miljösynpunkt att skicka cyklar fram och tillbaka i onödan. Jag skulle inte rekommendera Elcykelvaruhuset till någon! Update: Har tagit emot cykeln nu och den hade redan börjat rosta innan den var uppackad. Det har även kommit till min kännedom att andra kunder blivit erbjudan en högre ersättning än vad jag blev erbjuden. Orättvist och dålig stil!

Tretti
Utmärkt
(500+)
J
Jay_
11 omdömen
UtmärktRedigerades 8 år sedan

Bra service och trevlig support.

Jabra Steel Wireless Headset
Full Star 1
1
(3)
J
Jay_
11 omdömen
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 8 år sedan

Totalt värdelöst. Varenda person som jag pratar med via headsetet klagar på ljudkvaliten, det låter bulkigt och flera säger att det låter som jag sitter i en låda. Detta är mitt andra Jabra Steel (det förra hade samma problem), har även haft FYRA Jabra Stealth som alla strulat på olika vis. Jag kommer att byta till ett annat märke nu för jag har gett Jabra tillräckligt många chanser att visa att de kan leverera fungerande produkter. Avråder alla från att köpa både Jabra Steel och Jabra Stealth.