Kategorier
Prisjakt
Elcykelvaruhuset
  • Fri frakt vid köp > 1000kr
  • 30 dagars öppet köp
  • Faktura 0kr upp till 30 dagar
Anonym användare
Anonym användare
Usel
6 månader sedan
Lifebike - håller ett år Batteriet på min Lifebike Classic slutade fungera helt efter ett drygt år. Cykeln blir i princip obrukbar och ett nytt batteri kostar 4000.. Jag skickade in batteriet och deras bedömning var att det inte var något fabriksfel och ingen garanti gäller mer än ett år. Mitt sämsta köp någonsin.
Elcykelvaruhuset svarar:2021-03-17
Hej, det är olyckligt att ditt batteri har slutat att fungera, men alla elcyklar Elcykelvaruhuset säljer har minst två års garanti, det gäller även elektriska komponenter och motorer. Batterier till elcyklar har ett års garanti, förutsatt att du laddat batteriet minst en gång per månad, även om cykeln inte använts. Om det inte är ett konstaterat fabriksfel, brukar den vanligaste orsaken till att batteriet slutar att fungera, vara att man som konsument missat att underhållsladda batteriet. Vanligtvis sker det under vintern då många inte använder cykeln. Kontakta oss gärna igen på [email protected] så ska vi se om vi kan hjälpa dig på något sätt.
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
ett år sedan
Omdömet är lämnat via butiken
Via butik
Snabbt och smidigt köp när jag och min man köpte varsin elcykel
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
ett år sedan
Omdömet är lämnat via butiken
Via butik
Snabb leverans
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
ett år sedan
Omdömet är lämnat via butiken
Via butik
Kul med elcykel
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
ett år sedan
Omdömet är lämnat via butiken
Via butik
Superstort tack för snabb leverans mitt i semestern
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
ett år sedan
Omdömet är lämnat via butiken
Via butik
Bra och snabb service när jag hade frågor om min order
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
ett år sedan
Omdömet är lämnat via butiken
Via butik
Bra pris, snabb försändelse! 👍🏼
J
Jay_

5 omdömen

Usel
2 år sedan
Köpte en cykel med deras Black Friday-erbjudande, cykeln blev skickad och hade anlänt till Malmö från Örebro på måndagen. Sedan hade Elcykelvaruhuset stoppat utleveransen p.g.a tekniskt fel med rabatterna och det visade det sig att det skulle kosta 5000kr ytterligare om jag ville få cykeln levererad. En låskätting för ca 450kr erbjöds som kompensation för strulet. Eftersom jag är var behov av cykeln så meddelade jag att jag accepterade att köpa cykeln för priset på deras rea och att de skulle släppa vidare cykeln för leverans till mig. Dagen efter ser jag att cykeln gått i retur till Örebro trots att jag meddelat att jag ville genomföra köpet. Efter 1,5 dag lyckas jag få tag i dem igen och får information om att det blivit något fel och att de skickar ut cykeln igen från centrallagret i Örebro när den anlänt där. På torsdagen skickas cykeln igen och jag får en faktura på det fulla beloppen och märker att en kreditupplysning tagits på mig. Jag betalade min första order via kort för att jag inte önskade betala via faktura och bli kredittestad. Cykeln blir 5000kr dyrare, minst en vecka försenad leverans och jag blir kreditprövad utan att bli informerad och någon återbetalning av min ursprungliga order har jag inte sett skymten av heller. Knappast bra i miljösynpunkt att skicka cyklar fram och tillbaka i onödan. Jag skulle inte rekommendera Elcykelvaruhuset till någon! Update: Har tagit emot cykeln nu och den hade redan börjat rosta innan den var uppackad. Det har även kommit till min kännedom att andra kunder blivit erbjudan en högre ersättning än vad jag blev erbjuden. Orättvist och dålig stil!
Elcykelvaruhuset svarar:2020-01-09
Hej! Vi har kommit överens med kunden nu och jag hoppas han är nöjd. Vi rörde till det med den här ordern och missade i kommunikationen med kunden och beklagar det. Det stämmer att det hade blivit ett systemfel som släppte igenom ordrar med dubbel rabatt trots att det stod i villkoren för erbjudandet att den inte gick att kombinera med andra erbjudanden. Angående rosten så var det på en del som bara används som skydd vid transport, vilket vi borde ha upptäckt på bilderna som skickades in. Vi ber om ursäkt för det inträffade och hoppas cykeln fungerar bra nu. Med vänlig hälsning Elcykelvaruhuset.
Betyg köpupplevelse
1.8Dålig
1 omdöme

Om butiken

Elcykelvaruhuset

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

VisaMasterCardSveaWebPay faktura
  • Kortbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Avbetalning
  • Förskottsbetalning
  • SMS-betalning
  • Postförskott
  • Bitcoin
  • Betalning via telefonräkning

Leveransalternativ

  • Hemleverans

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.elcykelvaruhuset.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Mipecorp AB

Organisationsnr: 556656-9140

Information hos allabolag.se