4.1 / 5
(226 omdömen)
5
(106)4
(72)3
(30)2
(8)1
(10)
Sorterat efter datum
2020-07-20
Snabbt och smidigt köp när jag och min man köpte varsin elcykel
2020-07-17
Snabb leverans
2020-07-17
Kul med elcykel
2020-07-15
Superstort tack för snabb leverans mitt i semestern
2020-07-14
Bra och snabb service när jag hade frågor om min order
2020-06-03
Bra pris, snabb försändelse! 👍🏼
2019-12-06
Redigerades 2019-12-14
Köpte en cykel med deras Black Friday-erbjudande, cykeln blev skickad och hade anlänt till Malmö från Örebro på måndagen. Sedan hade Elcykelvaruhuset stoppat utleveransen p.g.a tekniskt fel med rabatterna och det visade det sig att det skulle kosta 5000kr ytterligare om jag ville få cykeln levererad. En låskätting för ca 450kr erbjöds som kompensation för strulet. Eftersom jag är var behov av cykeln så meddelade jag att jag accepterade att köpa cykeln för priset på deras rea och att de skulle släppa vidare cykeln för leverans till mig. Dagen efter ser jag att cykeln gått i retur till Örebro trots att jag meddelat att jag ville genomföra köpet. Efter 1,5 dag lyckas jag få tag i dem igen och får information om att det blivit något fel och att de skickar ut cykeln igen från centrallagret i Örebro när den anlänt där. På torsdagen skickas cykeln igen och jag får en faktura på det fulla beloppen och märker att en kreditupplysning tagits på mig. Jag betalade min första order via kort för att jag inte önskade betala via faktura och bli kredittestad. Cykeln blir 5000kr dyrare, minst en vecka försenad leverans och jag blir kreditprövad utan att bli informerad och någon återbetalning av min ursprungliga order har jag inte sett skymten av heller. Knappast bra i miljösynpunkt att skicka cyklar fram och tillbaka i onödan. Jag skulle inte rekommendera Elcykelvaruhuset till någon! Update: Har tagit emot cykeln nu och den hade redan börjat rosta innan den var uppackad. Det har även kommit till min kännedom att andra kunder blivit erbjudan en högre ersättning än vad jag blev erbjuden. Orättvist och dålig stil!
Elcykelvaruhuset svarar:2020-01-09
Hej! Vi har kommit överens med kunden nu och jag hoppas han är nöjd. Vi rörde till det med den här ordern och missade i kommunikationen med kunden och beklagar det. Det stämmer att det hade blivit ett systemfel som släppte igenom ordrar med dubbel rabatt trots att det stod i villkoren för erbjudandet att den inte gick att kombinera med andra erbjudanden. Angående rosten så var det på en del som bara används som skydd vid transport, vilket vi borde ha upptäckt på bilderna som skickades in. Vi ber om ursäkt för det inträffade och hoppas cykeln fungerar bra nu. Med vänlig hälsning Elcykelvaruhuset.
2019-06-12
Bra pris för en Scott elcykel med snabb leverans
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2019-06-13
Provkört min nya Lifebike C-mute Uni. Riktigt fin cykel. Tack!
2019-06-12
Redigerades 2019-06-13
Kul att gå testa så många elcyklar innan köp. Fick mig att ändra till en annan elcykel än jag tänkt. Rekommenderar Lifebike C-mute speed. Helt magisk elcykel. Fri montering av skärmar och pakethållare var ett plus.
2019-06-12
Redigerades 2019-06-13
Bra hjälp vid köp av min elcykel och att jag fick fri service efter 6 månader.
2019-06-12
Redigerades 2019-06-13
God service
2019-06-12
Köpte en Scott elcykel på rea. Kanon!
2019-01-17
Redigerades 2019-04-16
Köpte en Lifebike elcykel i April, den har krånglat en del och varje gång man behöver få kontakt med dem så tar det en mindre evighet. Det är väldigt jobbigt med något som man måste ha för att komma till jobbet var dag. Dessutom visade det sig nu i efterhand att batteriet som krånglat med största sannolikhet inte innehöll kvalitetsbatterier från LG/Samsung som utlovat.
Elcykelvaruhuset svarar:2019-04-16
Hej! Det var väldigt tråkigt att du inte är nöjd med vårt bemötande och service samt att produkten inte levt upp till dina förväntningar. Vi skulle gärna vilja komma i kontakt med dig för att se om vi kan göra dig nöjd på något sätt, samt höra mer specifikt vad som gått snett. Vi vill naturligtvis ha nöjda kunder och inför årets säsong har vi förstärkt vår kundservice för att kunna hjälpa kunderna inom 24 timmar. Om du vill får du gärna mejla oss på [email protected]
2018-09-01
Jag köpte en elcykel från Elcykelvaruhuset som jag testade hemma och då visade det sig att den inte passade mina behov. Då hade cykeln gått i ca 5 mil men den var helt utan skavanker. Det var absoult inga problem med att lämna tillbaka cykeln. En stor eloge till Elcykelvaruhuset för ett bra bemötande.
Sida 1