Borde läst här först. Beställde ett minne som var i lager den 10:september, det har nu gått 16 dagar utan leverans. Har mailat dem, fyllt i deras formulär för kontakt. Ingen återkoppling än! Håll er borta från detta företag!
Älskar Otterbox mobilskydd. Men när det gäller skärmskydd så håll dig borta! 15 steg för att montera och en instruktion som är sämre än en kinakopia. Lägg pengarna på annat.
Enligt det automatiska svarsmailet från kundtjänst är det ungefär 72 timmars svarstid.... Just nu har vi passerat 48 timmar så antar de håller vad de lovar. Alltså helt värdelösa svarstider. Jämfört med den stora från USA där det är ungefär 72 minuter som gäller... Mitt paket står som paket och klart och avvaktar leveranspartner. Det har det gjort i 3 dygn.
Ibland blir man förvånad och då inte alltid positivt! Jag handlade på Gränsbygden för 4-5 år sedan och tyckte det gick smidigt och bra. Inte heller då hade jag behov av någon vidare snabb leverans så jag hittade bästa pris och beställde. Någon vecka senare kom min beställda vara och allt var frid & fröjd. När jag då skulle köpa ny kyl & frys så valde jag att kontakta Gränsbygden och beställa igen. Det var inte det smartaste visar det sig i efterhand. Min beställning la jag den 27/4 och var glad att jag inom kort skulle få min nya kyl & frys. Pengarna försvann snabbt som attan från kortet och sen möttes jag av en total tystnad... Dagarna gick, det blev veckor och den 11 maj kände jag att jag skulle ta reda på vad som hänt och skickade ett e-post meddelande till dem. Då jag inte fått svar vid lunch dagen efter (ibland har man tur med svarstempot, ibland inte) så ringde jag dem. En av drivkrafterna var förutom den olyckligt långa leveranstiden även att jag hittat en ny leverantör som hade varorna i lager och var ca: 2000SEK billigare. De första samtalen gick inte alls speciellt bra, jag fick bara ett meddelande om att det var många i kö och att de just nu inte kunde ta emot mitt samtal. Det är tyvärr sådant som händer så jag försökte igen & igen & igen. Försök 5 kom jag äntligen fram till kön och ca: 30 minuter senare fick jag prata med en trevlig kille som ville hjälpa mig. Problemet var att han inte visste om det gick att boka av och att han kunde återkomma till mig senare om det blev problem. Utifrån att jag suttit i telefon i 30 minuter redan så valde jag att dröja kvar så han kunde få svar på sina frågor. Detta tog nästan 15 minuter till av mitt liv och så det som man oroar sig som mest för, samtalet bröts utan att jag fått bekräftelse på att det går att boka av. På det igen, jag ringer, kommer fram till kön och hamnar efter 25 minuter i "butiken". Killen som svarade var väl hyffsat trevligt, inte så att han jublade att jag kontaktade honom och inte heller så att han skällde ut mig men ganska ointresserad av att hjälpa mig. Han skulle be den första killen att ringa tillbaka till mig och inte heller han kunde berätta om jag kunde avboka mina varor eller ej. Det gick inte att få någon form av bekräftelse från honom att varorna gick att avboka då han inte varit där speciellt länge eller att han kunde tänka sig att göra det då det faktiskt var kunder i butiken. Inte vet jag om kunderna i butiken väntat 25 minuter i kö för att få hjälp men det hade de säkert utifrån rättvis prioritering och jag tvivlar inte på att killen i butiken gjorde rätt prioritering. Så ni sitter jag här 1,5 timme senare och har inte kommit någonstans. Det är sagt att någon skall återkomma till mig, men av två jag pratat med har ingen lyckats att bekräfta om jag kan avboka... så hur stor chans är det att nummer 3 kan det & när tänker denna person ringa? Hade det varit så att det framgått på Gränsbygdens hemsida om kontaktpersoner i företaget så hade jag skickat detta till dem istället för att berätta det för hela internet. Men jag letade efter någon ansvarig på hemsidan och även på en del företagssajter utan framgång så därför berättar jag min upplevelse för er alla. Jag måste placera Gränsbygden i kategorin "Usel" då det inte har funnits något ansvarstagande, inget beslutsfattande, ingen kompetens för att hantera min avbokning och framförallt har de inte haft någon backup för att hantera sina gigantiska köer. Oavsett om det beror på att halva kontoret är sjukt... istället för att låta kunderna sitta i kö i en evighet så kanske man kan lägga upp ett meddelande direkt när man ringer till dem om att de beklagar att de idag har väldigt långa svarstider pga: fest, sjukdom, bröllop, ovilja eller vad tusan. Så mitt råd, om du tror att du kommer att behöva ändra din beställning eller ha den levererad inom 3 veckor så välj en annan återförsäljare och om det finns någon på Gränsbygden som är intresserad och vill diskutera min upplevelse så hör av er! 2014-05-13 - Fantastisk fortsättning.... Självklart är det ingen som återkommit till mig så här dagen efter och jag tänkte... jag ringer dem igen för att se hur det går.. 10:34: "Tyvärr kan vi inte ta emot ditt samtal...." 10:36: Kom "fram" direkt på samtal 2 idag, alltså kom fram till telefonkön. Deras servicenivå har ökat från igår till idag... 10:51: Trevlig kille som svarar och som glömde säga sitt namn.... Flyttar mitt samtal till "kontoret" då de skall lösa det. Hon kunde inte hjäpa mig då hon krediterar men avbokar inte... Blir då flyttat till "Jakob" där ingen svarar... Efter några minuter lägger jag på... 11:12 - Efter jag lugnat ner mig så ringer jag igen och kommer fram nästan direkt, de skulle be Jakob återkomma till mig... 11:17 - Jakob ringer upp och löser problemet, bekräftelse på avbokning skall komma under dagen. Jag väntar fortfarande på bekräftelsen för avbokningen så här 2 månader senare, dock har jag fått tillbaka mina pengar... Vilket gjort att jag gått vidare i livet och lämnat Gränsbygden bakom mig.