2.9 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-04-04
K
Tyvärr väldigt krånglig kundservice. Trevligt bemötande, men när man behöver hjälp med trasiga produkter som man köpt på postorder över internet, är det totalt omöjligt. Jag har gjort ett av mina sämsta köp genom dem, och det verkar som att jag får sota för det själv. Lååångsam support när man behöver hjälp. Har skickats vidare till någon annan kille som skulle ringa upp senare. Har fått ringa tillbaka åtskilliga gånger över månaders tid, för att komma i kontakt med denna snubbe. Inte för att jag har ringt varje dag, man har ju annat för sig, men kom igen. Hoppas de bättrar sig.
2019-03-22
Hittade en Philips dvd spelare som jag letat efter länge. Fraktavgiften var dock inte ekonomiskt försvarsbar, kostade mer än dvd spelaren.
2019-03-18
kunde inte använd mitt vanliga bank-id på fil i min dator så det blev lite krångligt
2019-03-14
Väldigt trevligt bemötande i kundtjänst
2019-02-22
Redigerades 2019-03-04
att det funkade min första köp på internett
2019-03-03
2
Följande har jag erfarit när jag handlat via www.gransbygden.se och från den kontakt jag haft per email och telefon med flera som jobbar i Gränsbygdens Köpcentrum AB. Efter att läst om det får var och en själv avgöra om man vill riskera att råka ut för samma sak. Det rätt mycket att läsa men syftet är att ge omdöme från egna erfarenheter. Notera mitt omdöme är egentligen NOLL stjärnor då man inte ska slänga pengar i sjön! Till Gränsbydens Köpcentrum AB vill jag säga: ni behöver inte ytterligare än gång beklaga. Det har jag redan hört tillräckligt många gånger per telefon och fått i flertalet mail från er. Ett bolag som upprepat beklagar (till samma kund) att produkter de säljer inte fungera som de ska är för mig ett bevis på den kvalitet produkterna har och den service bolaget erbjuder sina kunder, oavsett pris. Vid mina köp av Electrolux vitvaruprodukter visade det sig att de två produkterna inte fungerade enligt "manualerna". Den ena behövde Service per omgående. Den andra var bara att acceptera dess otillräckliga funktion. Ytterligare ett köp av samma produkt som behövde service ledde till samma missöde. Den behövde också service per omgående (från dag ett). Det värsta var att den 1:a som behövde service inte gick att laga. Efter 5 servicebesök ersattes den med pengar av Electrolux och Electrolux ville inte ersätta den med ett nytt exemplar från Gränsbygdens Köpcentrum AB. Därför att Service/Electrolux sa att produkten inte är avsedd för den svenska marknaden. Att Gränsbygdens Köpcentrum AB trots det köper sådana (enligt mina erfarenheter defekta produkter) utomlands och säljer dem vidare i Sverige säger en hel del. Kan ni tänka er vilket besvär det är att 5 gånger ta ledigt från arbete för att servicepersonal skall komma på besök. Men problemen slutar inte där. Jag ringde Gränsbygdens Köpcentrum AB och informerade dem om ärendet som tog flera månader. Sedan frågade jag om problemen med produkten var kända och om de var åtgärdade. Jag fick till svar att det är "bra produkter av hög kvalitet och inga problem". Så jag utgick från att de var ärliga. Men jag hade fel. Jag köpte ett nytt exemplar på rekommendation av en anställd och redan samma dag som leverans behövde jag informera bolaget att den inte heller fungerar som det ska. Det är samma fel på den som den förra, sa jag. Till svar får jag att jag skall kontakta Electrolux Service igen. Då svarade jag att jag vill inte det, utan de får se till produkten återlämnas och att mina pengar återbetalas. Detta vägrar de gå med på och säger att de skall kontakta service och hjälpa mig. Jag informerade att jag inte vill ha en defekt produkt och att de vid senaste samtal sa att det inte var problem med nytt exemplar. De skrev att de skulle kontakta service, men efter flertalet samtal och email fram och tillbaka och flera månader senare sitter jag fortfarande utan åtgärd. Varken service eller återlämning av defekt produkt har skett. I senaste mailet denna vecka från dem står "Beklagar, kontakta service". Nu vill de att jag ska kontakta service. Vad sägs om att sätta upp ett företag och köpa in defekta produkter utomlands (billigt) och sedan sälja dem vidare i Sverige. När kunder hör av sig (redanförsta dagen de fått leverans) och säger att produkten inte fungerar så svara man: "Beklagar, kontakta service". Och det händer upprepade gånger. Är det ett ärligt företag som gör så? Det är upp till var och en att avgöra! (Jag skriver detta inte av annan orsak än att bara informera om det som hänt mig när jag handlat hos Gränsbygdens Köpcentrum AB och det bemötande jag fått. När jag berättade för en arbetskollega om detta så fick jag veta att kollegan och ytterligare någon råkat ut för liknade problem. För mig säger det: oavsett pris så kommer jag inte handla något av ett sådant företag.) Mitt omdöme är egentligen NOLL stjärnor då man inte ska slänga pengar i sjön!
2019-02-09
f
Nja, beställde och betalade en diskmaskin. Väntade väntade väntade, mejlade, oj fanns inte i lager (men sidan visar fortfarande att den finns i lager... sug på den Gänsbygden) då fick vi erbjudande om en dyrare till samma pris.Visst, ok, men vad hade hänt om vi inte mejlade? Hade vi väntat än idag? Hur svårt är det med rätt lagersaldo på hemsidan 2019?
2019-01-07
Quick, responsive, friendly, easy to do business with.
2019-01-02
Jag köpte en luftvärmepump i september som visade sig vara en modell som inte var anpassad för nordiskt klimat (fel nummer 1) trots info om rätt modell på siten. Återlämnade den 12 september, nu har det gått snart fyra månader och jag har fortfarande inte fått pengarna tillbaka. Har aldrig någonsin blivit så här dåligt bemött av ett företag. Undvik till varje pris.
2018-12-17
J
Jag var väldigt skeptisk att köpa ifrån detta företaget efter att ha läst omdömen här. Antingen är man oerhört missnöjd och man kan läsa om att man säljer varor som inte finns, skickar fel varor eller leveranstider som inte hålls. De som å andra sidan är nöjda är väldigt nöjda och ibland så nöjda att man kan tror att det är anställda själva på företaget som skrivit omdömet. Priset de hade på min vara var oslagbart men varan fanns inte på laget utan var beställningsvara men hade fått leveransbeskedet att det skulle ta 10 dagar. Jag hade inte bråttom så jag chansade och la en beställning. I mitt fall så hade jag inga problem. Varan skickades efter 10 dagar. Det är rätt vara (har inte installerat den ännu men betäckningen är helt korrekt). Hade inga problem att få kontakt med kundtjänst vare sig via telefon eller mail men det kanske är annorlunda ifall man får problem. Just min vara hade slutat tillverkas nu i november och finns inte att köpa i Sverige så det är mycket möjligt att de köper ifrån något restlager i europa och det är därför de kan hålla så låga priser men det spelar ingen roll för mig. Den är "made in Germany" och att inte få svensk manual på papper bryr jag mig inte om. Finns att ladda ner ifall vill ha den. De får inte full pott för jag tycker att när man trots allt köper varor för rätt så många tusenlappar så bör fraktkostnaden vara lägre.
2018-12-07
r
Köpte en kaffebryggare med kvarn och en vattenkokare i rostfritt från gränsbygden, mycket god service och vänligt bemötande av säljaren Magnus som vi pratade med! Tycker att dom får oförtjänt dåliga kommentarer, blir nästan pinsamt när man läser en del av kommentarerna nedan, detta är ett av Sveriges största bolag inom vitvaror (allabolag.se) och någon tror på fullaste allvar att sidan är en bluff??!
2018-12-05
r
La en order den 5/11-18. Beställningsvara. Skulle inte vara några problem med leveranstid. Efter 10 mail och flera försök att ringa på telefon samt kontakt med prisjakt så svarar inte företaget längre. Någon maskin har inte dykt upp heller efter en månads tid. KÖP ALDRIG NÅGOT FRÅN DENNA BUTIK! DET ÄR LURENDREJERI!
2018-11-30
e
Oförtjänt dåligt betyg på Prisjakt. Jättebra kommunikation, och helt problemfritt, för mig. :)
2018-11-30
h
Börjar bli orolig för min order-ID 46068. Efter en del problem med deras webshop gick det att lägga order och jag bad om leveransbesked. Har inte fått något. Jag förväntar mig inte klockslag bara vilken vecka så man har något att förhålla sig till.
2018-11-26
k
Efter att vår gamla (20 år!) , trogna Husqvarna bänkdiskmaskin började bli dålig på att spola ut , så satte jag mig och ringde och pratade med tillverkaren. -Jaha , vi gör inte bänkdisk längre , du ska bestämt köpa en stor som ska stå nere vid golvet . Nä ,det vill jag absolut inte sa jag , dessutom vill jag att jag kan koppla på varmvatten direkt till maskinen , vi har ju jordvärme och vill inte lägga el på varmvattnet . -Det går inte , så gör man inte nu för tiden och du ska köpa en stor och bla bla osv. Då orkade jag inte mer med den hopplösa människan och tackade och la på. Sedan mejlade jag fem stycken olika återförsäljare och skrev vilka krav jag hade . Fyra svarade och billigast var Gränsbygden Köpcenter . Sen åkte jag till deras butik och blev mottagen av en kunnig och mycket trevlig man som heter Mattias (tror jag bestämt) . Jag var lite orolig för det här med att koppla upp maskinen , men säljaren förklarade tydligt hur man ska göra och sa att det ÄR lätt ! Hmm... Nåväl , jag slog till och köpte en Elecrolux 2400 ! Jag hade gjort mig lite illa i ena handen och undrade om någon kunde hjälpa mig , och jajjemän , en stor snäll kille bar ut maskinen! Vi är nu mycket nöjda . Monteringen gick bra , och maskinen är så tyst ! Det är komisk att Husqvarna och Electrolux inte verkar ha riktig koll , det är ju samma tillverkare ! Hade de inte haft hjälp av otroligt duktiga återförsäljare så skulle de absolut få det svårt! Så det blir högt betyg ! (Det regnade på hemvägen men man kan inte få allt?)
Sida 1