55 år i branschen
Företag med fysisk butik
5 års försäkring via Resurs

http://www.gransbygden.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 46 år sedan
(data från 2018-07-20)
Detaljerad information Gränsbygdens Köpcentrum har fått betyget (6.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    När vi flyttade i i ett hus med gamla vitvaror tog det inte lång tid innan diskmaskinen på av. Som en småbarnsfamilj är diskmaskin ett måste och även en bra budget. Även kyl och frys började sjunga på sista versen så vi hörde av oss till gränsbygden som fixade kyl, frys och diskmaskin i rostfritt till oss för ett bra paketpris. Leverans inom en vecka och allt fungerade felfritt.
    Så när tvättmaskinen någon månad senare började strula var gränsbygden ett självklart val. Jag föll direkt för en svart montcarlo och ville självklart även byta torktumlaren då också. Även denna gången fick vi ett bra paketpris och snabb leverans.
    Nu i veckan började ungens funktioner lägga av. Ringde gränsbygden och de säger att de får in en ny ugn som skulle passa oss om 2 veckor. Vilken jädrans service säger jag bara. Nu väntar vi spänt på vår nya ugn som är preorderd.
  • Usel
    4 dagar sedan
    Inget i lager. Lätt att upptäcka när man ser att de är billigast på allt, och inte har en enda pinal i lager...
  • Usel
    2 mån sedan
    Denna hemsida har satt i system att "ha varor i lager" när med sedan undrar var ens saker tagit vägen så vill de erbjuda "en bättre vara". Denna vara är dyrare på deras hemsida, men på andra hemsidor är den betydligt billigare.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Blev helt nöjd , tvättmaskinen kom i inom utlovad tid
    och än så länge har den fungerat riktigt bra
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Fick både bra bemötande och hjälp när jag köpte en ny släpkärra igår
    Kommer höra av mig till dem igen när jag behöver något
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Mycket trevlig och ärlig personal.
    Har köpt alla mina vitvaror från Gränsbygdens Köpcentrum utan problem.
    Beställde en torktumlare för något år sedan och dom ringde mig och erbjöd en dyrare modell med digital visning för samma pengar, då den andra tog någon vecka att få hem. Har ALDRIG varit missnöjd med denna butik. Har beställt en Panasonic-Tv som jag väntat ett par dagar på, men som det står "leveranstiden är mellan 1-4 veckor beroende på tillgänglighet, men många läser inte detta.
    Mycket nöjd kund!
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Köpte släpvagnen Premium Trailer för 11990:- ink gallergrindar......grymt bra pris samt proffsigt bemötande av kunnig personal
  • Knappt godkänd
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Tog drygt 6 veckor innan maskinen kom fram, är lite på gränsen till för lång tid, det stod på hemsidan att leveranstiden var 1-4 veckor, men är väl ok ändå.
    Dock levererades fel modell, den modell jag fick var dessutom helt andra mått på, en hel del högre och passar därmed inte överhuvudtaget hemma hos mig.
    Väldigt konstigt och inte något jag varit med om förut, det är väl bara att gå efter produktnumret, det tog mig 2 sekunder att se att det var fel modell. Konstigt att man inte kollar vad som är beställt innan man skickar iväg.
    Visst det är billiga priser och modellen de skickade är en modell dyrare än den jag beställde, men den passar ju dock inte just hos mig.
    Helt klart inte värt besväret.
  • Usel
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    VARNING! VARNING! VARNING!
    Ni på Prisjakt, ni borde skydda oss konsumenter ifrån firmor som denna!
    Ta bort Gränsbygdens Köpcentrum ifrån er sajt!

    9 veckor utan leverans!
    14 veckor innan vi fick tillbaka våra pengar.

    I mitt tycke bedriver Gränsbygden en kriminell verksamhet. De har satt i system att ha låga priser på varorna de säljer, men sen ”kan” de inte leverera dem. Läser man antalet recensioner här på Prisjakt, så ser man att det är uppenbart att det är så de bedriver sin verksamhet.
    I vårt fall köpte vi fyra vitvaror varav 2 inte kunde levereras. Vi accepterade båda ersättningsvarorna (inbyggnadsugn och diskmaskin), men inte heller ersättningsdiskmaskinen kunde de leverera. Vi krävde gång på gång att få ersättningsvaran de erbjudit, men utan framgång. När de efter 9 veckor (9!?!) bekräftar att överenskommen ersättningsmaskin finns på lager och att vi äntligen skulle få den, kör ut en HELT ANNAN MASKIN (annat fabrikat till och med!). När detta skedde bestämde vi oss för att vi inte längre ville ha med Gränsbygden att göra.

    Nu börjar nästa strid. Vi ville ha våra pengar tillbaka och det skulle dröja ytterligare 5 veckor innan beloppet är återbetalt! Alltså totalt 14 veckor efter vårt köp får vi tillslut tillbaka våra pengar. (Detta efter att vi tagit hjälp av en advokatfirma.)

    Vi har primärt haft kontakt med grundarnas son Magnus Johannesson (som verkar vara driftansvarig). Via advokatfirman vi anlitade, har vi även varit i kontakt med grundaren själv (Sven-Erik Johannesson).
    Magnus Johannesson bara ber om ursäkt gång på gång på gång på gång för allt. Det verkar vara hans strategi. Sven-Erik Johannesson är mer oförskämd i sin kommunikation och skriver följande i sitt svar till advokatfirman:

    ”... Vi bestrider därför skäligheten i kravet och i övrigt hänvisar vi till våra försäljningsvillkor där vi friskriver oss från alla sådana här fantasifulla krav. I och med ovanstående betraktar vi affären som avslutad för vår del.”.

    Dvs. De anser det vara ”fantasifullt” att kväva att få den varan man köper levererad. De anser det vara ”fantasifullt” att få den ersättningsvara som de själv föreslår levererad. De anser det vara ”fantasifullt” att kräva en kompensation efter ha väntat i 9 veckor utan leverans (trotts upprepade löften om leverans.).

    Och som sagt, det tog tillslut 14 veckor att få tillbaka pengarna vi betalade för diskmaskinen. (Efter advokathjälp).

    Skulle vilja se hur Gränsbygdens Köpcentrum hade reagerat om en kund hade tagit med sig en diskmaskin, men inte betalt den på 9-14 veckor.
    Kriminellt beteende säger jag bara!
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Jag var först inne på deras hemsida och kollade runder. Men där finns ju ett jätteutbud av tvättmaskiner. Jag valde att köra till deras butik och få hjälp. Köpte ett märke jag inte känner till "Mont Karlo". Den funkar superbra! Riktigt nöjd =)
    Kan rekommendera att göra ett besök i deras butik.
    Vilken upplevelse! Där finns verkligen ALLT mycket mer än på deras hemsida.
    -Grym personal
    -Lagret va enormt!
    -Bra priser
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Kan varmt rekommendera Gränsbygdens köpcentrum! Har köpt ett flertal vitvaror från Gränsbyggden och jag har alltid blivit mycket professionellt mottagen som kund. Mkt bra rekommendationer av duktiga säljare som vet vad de pratar om. Bra priser med leverans på utlovad tid!
  • Usel
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Beställde diskmaskin, ugn, micro, spisfläkt och en gashäll 13/7.
    30/8 meddelar de att gashällen är försenad.
    4/9 gör jag misstaget att beställa granitbänskiva med hål efter hällen vi beställt.
    22/9 meddelar de att gashällen är försenad och sen ringer de och meddelar att den utgått och det finns ingen annan modell med samma mått.
    24/10 ser jag att de lagt upp en ny modell med rätt mått så jag mailar direkt att jag vill ha den.
    26/10 erbjuder de en annan modell och jag förklarar att den inte kommer passa.
    28/10 meddelar de att de ska lösa detta.
    Idag är det den 18/11 och de svarar inte längre på mina mail!

    Verkar vara Gränsbygdens Köpcentrums affärsidé att lägga ut bra erbjudanden för att sen försöka kränga något annat med bättre marginal.

    Undvik!
  • Utmärkt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Mycket kunnig personal, utmärkt service och bemötande, en stjärna till om lev. tiderna alltid kunde hållas.
  • Usel
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Beställde en diskmaskin Asko i serie 8, allt ok. Dagen efter ringde Gränsbygden upp och att det var inga problem och att de hade maskinen i lager men att det var 5 serien istället. Jag påpekade att detta var en annan maskin och att det fanns skillnader, de skulle ringa tillbaka. När de sedan gjorde det igen efter 2 dagar så hade de inte 8 serien utan de kunde erbjuda mig 5 serien. Jag påpekade att jag hade beställt 8 serien och den ville jag ha. De stod på sig att jag skulle få 5 serien och att detta var en dyrare maskin och att det inte fanns skillnader. Jag fick numret till VD på Asko (vilket är konstigt att man ger ut) och jag pratade med honom. Det fanns några skillnader på maskinerna så jag hade rätt i den frågan. Samtidigt kontrollerade jag med honom vad betäckningen NS stod för på den maskinen som jag blivit erbjuden. Det visade sig att detta stod för att maskinen inte har avhärdare vilket jag behöver eftersom min kommun har hårt vatten.
    Ren bluff försäljning. De lägger ut en vara som de inte har och erbjuder kunden en annan istället. Jag hade dock tur med att jag fick ordern makulerad.
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Vi köpte alla våra köksmaskiner från gränsbygden- Allting var perfekt och detta levererades fritt till vår bostad och vi fick dessutom hjälp med att bära in maskinerna Det var speciellt bra eftersom kylskåpet vägde cirka 100 kg. Kyl och frysskåpet av märket LG var speciellt lyckat då det har en funktion som gör att vi kan få kallt vatten och is bitar. Även induktionsspisen var ett lyckat köp då den drar mindre energi. Gränsbygden hjälpte till med en räntefri kredit.vilket var bra när man skulle betala köksmaskinerna.
    Allt fungerade perfekt.
  • Utmärkt
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Bra och snabb leverans.
    Har pensionär som levererar.
    Fick hjälpa till lite.

    :)
  • Dålig
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Beställde en häll och ugn och åkte faktiskt dit och hämtade, eftersom jag läst att de skickats ut fel varor tidigare. När de lämnade ut varan från lager var det en siffra fel i artikelnumret på ugnen men jag försäkrades om att det skulle vara rätt ändå, vilket det förstås inte var. Jag fick en annan ugn än jag beställt, som dessutom var en del billigare än den jag skulle ha. När jag påpekade detta hade de väldigt dålig koll på sitt lager och sina produkter. De kom med olika bortförklaringar och skulle hela tiden "kolla upp" olika saker och återkom aldrig när de sa att de skulle göra det, så jag fick ringa dem nästan varje dag för att komma vidare. När de väl gått med på att det var fel ugn försökte även byta och sälja på mig andra ugnar som jag inte ville ha. Det känns inte som om de är alls vana vid webbhandel, och har inte alls den kundhantering man vant sig vid från andra butiker. Jag blev inte direkt svindlad, och fick tillbaks pengarna till slut, men alldeles för mycket hästhandlarfasoner för att jag skulle kunna rekommendera dem till någon. Det var otroligt mycket mer värt att lägga 300 kronor mer på en ugn från elgiganten; inget strul, bra grejer och svensk bruksanvisning.
  • Usel
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Kan bara instämma med föregående talare. Hur man kan driva ett företag med SÅ dålig service är häpnadsväckande.
    Vi beställde alla vitvaror till vårt nya kök med garantin att det skulle ta 4-5 veckor att leverera. Det tog 11 veckor och 6 dagar innan vi fick alla delar. När man ringde eller mejlade så hade de massor av bortförklaringar varför varorna inte hade skickats. Jag hittar minst tre mejl där de ljuger och säger att "de ska skickas denna veckan".
    Det slutar med att vi får den sista vitvaran uppgraderad till en finare som de har hemma. Tyvärr var den defekt vid leverans och nu är det 4 veckor sedan jag anmälde den trasig. De säger att de kontaktat tillverkaren men när jag frågar efter ärendenummer får jag inget svar alls.

    Ett tips till Gränsbygdens, LJUG INTE!

    De flesta människor tror jag uppskattar uppriktighet. T.ex. "Vi har just nu problem med vår leverans från tillverkaren så din vara kan bli försenad. Vi du avbeställa eller välja denna vara istället för samma pris". Det kan man ju i alla fall hantera
  • 2017-07-21 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag hade kunnat skriva en roman om gränsbygdens obefintliga kundservice. Om man dessutom blandar in de mängder av lögner och bortförklaringar jag fick utstå under nästan två månaders tid så förstår jag inte hur denna firma går runt.

    När jag tillslut kände mig tvungen att avbeställa varorna som aldrig kom tog återbetalningen ungefär en vecka.

    Stor varning för gränsbygden men de får en tvåa i betyg då återbetalning kom hyfsat snabbt.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    För några veckor sedan köpte jag en tvättmaskin på Gränsbygden.Jag måste säga det sällan man får ett så fint bemötande och så duktiga på ljust vitvaror tycker jag.
    Tvättmaskinen är nog den bästa jag haft på många år, den går tyst och tvättar renare än vad jag upplevt tidigare med andra tvättmaskiner.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Vi var på Gränsbydens Köpcentrum och köpte en Whirlpool Kyl o Frys och vi blev mycket förvånade över deras stora sortiment av vitvaror och kunnigheten från personalen. Vårt köp var ett kombiskåp med Less-frost-teknologi och Energiklass A+. Det hade en bra design anpassad till olika kök. Priset var bra, vi fick det hemkört, skåpet fungerar alldeles utmärkt! Vad kan man mer begära!
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Det är mycket man skall tänka på när man ska välja nya vitvaror. Jag ringde till Gränsbygdens Köpcentrum där jag fick en bra information om deras sortiment. Eftersom jag förstod att dom hade det vi sökte åkte vi dit. Efter ett bra bemötande handlade vi en Electrolux tvättmaskin och en Electrolux torktumlare till mycket bra priser. Vi fick allt hemkört. När vi nu också använt våra nya maskiner, kan vi inte vara annat än mycket nöjda.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte två tvättmaskiner med torkmöjlighet för något år sedan. Kom rätt fort, väldigt billigt. Inget alls att anmärka på.
    Lite lustigt att man måste ringa för lagerstatus, men det går ju det också.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Mycket bra.
    Kom snabbt och bra service.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Vi var på jakt efter en ny spis och kanske gjorde som många andra gör nuförtiden, använde nätet.Vi fastnade för en Cylinda S874 KV. Men eftersom jag inte är så intresserad av att handla på nätet så körde vi till Gränsbygdens Köpcentrum, som inte är så långt från Helsingborg, vi tog det också som en utflykt. Väl där fick vi se att det fanns mycket att välja på. Det blev ingen Cylinda utan vi köpte en Elektrolux EK C7011 BOW till ett bra pris. Vi fick bra information av kunnig personal, efter en vecka hade vi spisen på plats. vi är mycket nöjda med vårt köp och kommer att handla här igen.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte nyligen alla mina vitvaror på Gränsbygden. Bra priser, bra personal och leveransen fungerade utmärkt. Jag kan varmt rekommendera Gränsbygdens Köpcentrum.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Vi skulle köpa ny kyl och frys. så vi sökte på internet och kom till prisjakten. Jag såg att Gränsbygdens köpcentrum hade ett stort sortiment och bra priser. Jag ringde upp och fick prata med en både trevlig och kunnig person. Jag fick mycket information på mina frågor, och vi bestämde oss för att åka ditt. Det fanns mycket att välja på. Men efter att vi fått den information vi behövde, bestämde vi oss för kyl och frys av märket Electrolux. Både kylen och frysen såg bra ut och hade hög prestanda och dessutom bra pris. Vi fick dem hemkörda på några dagar. Man tog också med vår gamla kyl och frys. Allt gick smidigt och lätt och fungerar utmärkt. Så vi är mycket nöjda.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Åkte till Gränsbygden, eftersom jag hört att dom hade ett stort och brett sortiment när det
    gäller vitvaror, och det hade dom. Personalen var både kunniga och trevliga. Köpt en Bosch diskmaskin till ett mycket bra pris och jag fick den levererad dagen efter snabbt och bra. Min nya diskmaskin fungerar alldeles utmärkt och med ett mycket gott resultat. Och eftersom jag behöver köpa både kyl och frys, såg jag att det vara många märken att välja på till mycket bra priser. Så till Gränsbygden kommer jag att återkomma.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Hade för avsikt att beställa en diskmaskin av Gränsbygden men den modellen som dom ger pris på är inte den modell dom levererar. Jag skulle få en annan maskin med bättre bättre funktioner men den saknade vario hinge vilket behövs för att den ska passa i Ikea kök. Hade jag beställt så hade jag fått hem en maskin som inte hade passat. Har varit i kontakt och påpekat detta för dom. Jag tycker det är dåligt att dom inte tar bort produkten utan fortfarande ger pris på en vara dom inte levererar.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Efter månader av funderingar hade jag så bestämt mig för en smal induktionshäll och en matchande ugn med pyrolytisk rengöring. Skitsnygga grejer! 2/2 skickade jag in min beställning till Gränsbygden och fick omedelbar en orderbekräftelse. "Toppen!" Tänkte jag. Dags att sätta i gång med köksrenoveringen! Så jag började riva ut lite grejer ur köket och väntade på min leverans.

    2 veckor senare hade jag inte hört nåt mer. Inte ett ljud... Jag hörde därför av mig för att fråga vad som hade hänt och om mina grejer är på väg.
    Svaret blev: "Angående din order xxx - Hällen X har fått en ersättare som heter Y. Den kommer in till vårt lager på tisdag."
    Jag svarade "Jag kan acceptera tingens ordning om ni erbjuder mig en rejäl rabatt!
    Den häll ni nu erbjuder mig finns att beställa för 4999:- hos en annan leverantör." Det var OK och jag skulle få en häll som var mycket billigare men hade ungefär samma funktioner.
    Men alla kan göra misstag..

    22 dagar efter beställning kom så äntligen ett leveransmeddelande från fraktbolaget. Ivrigt klickade jag på godssökningen. Först varannan timme. Sen lite glesare. Sen insåg jag att inget hände med godssökningen. Dessutom var det bara angivet att hällen var med. Ingen ugn...
    Hur mycket misstag ska man få göra...

    Jag ringde dom och fick veta att ugnen tyvärr var ersatt med en annan ugn. En bättre till samma pris. (25 dagar efter beställning) Tyvärr visste dom inte vart min häll var men föreslog att jag skulle kontakta fraktbolaget... Jag insåg även att min ersättningshäll såldes för 4999:- på deras hemsida. "Men då får jag ju ingen rabatt!" sa jag. Säljaren lovade att han skulle fixa så att jag fick en rabatt - och höjde priset på hemsidan med 1000:-
    Ska man hålla på med nätförsäljning om man gör så mycket misstag?

    Jag kontaktade fraktbolaget som återkom dagen efter och sa att de hade sökt överallt i hela Sverige, men mitt gods var inte scannat någonstans. Inte ens som mottaget av chaffören som skulle ha hämtat. Jag skrev och frågad om det är i såna här tillfällen som konsumentköplagens paragrafer 31-33 gäller.
    (Konsumentköplagens paragrafer 31-33 ger mig rätten att häva köpet och köpa det som vi ursprungligen avtalat någon annanstans. Det är sedan Gränsbygdens ansvar att täcka mellanskillnaden. )
    Responsen från gränsbygden blev. "Beklagar strulet med (fraktbolaget).
    Hällen Y - kommer in till vårt lager är nu 2 veckor bort."

    Tror du som läser nu att det är strul med fraktbolaget?

    Jag har ännu inte hävt köpet... Det sker nog i dag.

    Uppdatering: Jag skickade ett mail i går och hävde köpet. I dag kom ett leveransmeddelande om att ugnen är på väg. Jobbigt för gränsbygden att de nu får betala returfrakt också.
    Uppdatering 2: Enligt tillverkaren så utgick den häll jag beställde, ur deras sortiment, maj 2016.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en mikrovågsugn den 21a januari. Har ringt två ggr och frågat efter den, första gången så sa de att den kommer i slutet av nästa vecka, det gjorde den inte. Nästa gång jag ringer så säger de att den kommer i mitten av nästa vecka, det gjorde den inte. Den har ännu inte kommit (28 feb) Ingen hör heller av sig trots att de säger att de ska ringa dagen efter. Så... ja riktigt dåligt alltså, undvik.

    Uppdatering:
    8 mars - Ännu har ingen hört av sig och ingen micro har dykt upp. Ringde dem och denna gång sa de att den ska komma i början på april. De hade svart i lager dock, men jag vill ha den i rostfritt så...
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Varan (diskmaskin) var slut så jag frågade om en annan. Denna var också slut på lager, sen slutade kundservice att svara trots att jag just nu har betalat 6000 kr som de inte verkar ha brådska med att skicka tillbaka.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Efter en liten miss initialt, vilket kan hända alla, så ställdes allt till rätta med råge. Bra löpande kommunikation och fantastiskt bra lösning till slut.

    Vi har handlat vitvaror och värmepumpar från Gränsbygden i snart 15 år och lär fortsätta med det.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en Whirlpool WWDC 9614, den kom på 4 dagar till dörren, mer än 2400kr billigare än vad mina lokala handlare skulle ha för samma maskin.

    Har tidigare åkt till butiken och köpt en bänkdiskmaskin, men efter ha flyttat ytterligare 50 mil bort så var hämtning i butik inget alternativ. Tänkte att jag ger de en chans eftersom priset (1000-1500kr) var så bra kontra de mer kända webbbutikerna.

    Fick sms avisering om leverans och allt funkade bra
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Hittade butiken här på prisjakt, aldrig hört talas om den innan. Deras priser lockade mig men butikens låga omdöme skrämde mig lite. Kände att det var värt ett försök och jag är otroligt nöjd. Smidig affär, bra service och bästa pris.

    Det enda som drar ner från en tia till en nia är att jag hade lite svårt att få tag på dem via telefon men det vägdes dock upp med otroligt bra respons via mail.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Totalrenoverar kåken så jag följde rådet på deras hemsida om att kontakta dem för ett paketpris. Pratade med en riktigt trevlig kille, alltid gött med en försäljare med lite humor! Och priset gjorde inte mig mindre glad, klart billigare än de stora kedjorna som jag jämförde med.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Handlade alla mina varor på Gränsbygden och är mer än nöjd! Jag gillar personligen Siemens så jag valde detta till hela mitt kök. Fick ett pris från Gränsbygden som ingen annan var i närheten av och både service och leverans gick så smidigt det någonsin kan. Tycker det är tråkigt att en så trevlig butik fått så mycket dåliga omdömen här. Det ska nämnas att några av mina vitvaror kom med ett utländskt språk men det var original Siemens produkter och två minuter för att ändra språk var inga problem för mig :)
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Skulle nog läst här innan jag beställde en diskmaskin.
    De har som system att skicka en annan modell än det man beställt.
    De meddelar inte bytet heller.
    Må så vara att den jag fick var dyrare (Bara gränsbyggden som har den modellen) men en annan energiklass än den beställda.

    Rekommenderar tyvärr inte Gränsbyggdens Köpcentrum.
  • Hej SirMacke!

    Beklagar din uppfattning och köpupplevelse utav oss.
    Vi har nyligen lanserat en ny hemsida där lagerstatus visas och stämmer.
    Vi hoppas att ni återkommer och att er köpupplevelse blir bättre.

    Återigen, beklagar detta.
    Mvh Gränsbygdens Köpcentrum

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde varor för några år sedan och då var det aldrig några problem. Försökte beställa från de igen under sommaren och har fortfarande inte fått några varor. De har upprepade gånger hänvisat till att de kommer men hittar alltid på en ny ursäkt. De har försökt sälja på mig andra produkter som är sämre till samma pris och jag börjar tyvärr fundera på om jag någonsin kommer att få det jag har beställt.
  • Hej elajjt!

    Beklagar er köpupplevelse.
    Vi jobbar verkligen för att få ökad kundkontakt och även på att vara försiktiga med att utlova transportvillkor på beställda varor. Vi har dock bara härom veckan fått upp vår nya hemsida med lagerstatus som skall stämma och vi hoppas därav att ni kan tänka er att återkomma för att låta oss bevisa vad vi verkligen går för.

    Återigen, vi beklagar detta väldigt mycket.
    Mvh Gränsbygdens Köpcentrum

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Var skeptisk inför köp med så dåliga omdömmen...
    Fick dock det det jag beställde, snabbare än utlovad leverans. Dessutom till lägts pris på marknaden. Vad ska man säga? 10 stjärnor!
  • 1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Känner helt igen mig i "Superlativ"s beskrivning. Jag hamnade i exakt samma problem med utbytesprodukter osv. Jag blev dock irriterad och nyttjade rätten i 33§ KkL och gjorde ett täckningsköp av en produkt som har de av mig tydligt definierade egenskaperna jag krävt redan från början. Direkt efter köpet förklarade en chef där att de så klart ändå skulle stå för mitt nya köp. Efter jag skickat in det kvittot i mitten av juli hände ingenting. Efter ett antal hot om KFM osv så mailade de häromdan och sa att de endast tänkte återbetala det jag betalt från början (kan dock tilläggas att de inte kommit än, räknar inte med det heller). För att sätta i perspektiv kan sägas att jag blev ursprungligen lovad leverans i mitten av maj, gjorde täckningsköp i mitten av juli och har fortfarande, 1 sept, inte fått ett öre. En anmälan till ARN har dock gått in och jag väntar med spänning
  • 1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    I purchased a Nilfisk pressure washer which developed a fault. As it was still under guarantee I took it back to be repaired. After waiting for 5 weeks and numerous phone calls, I was told to pay nearly 800:- for the repairs! I declined as it was under guarantee, so they said they would un-repair it and I would have it back as soon as possible. 3 months later and many more phone calls and I had still not had it returned. So I suggested to pay half the repair cost as a good will gesture to speed things up. This was declined! After a further 2 months and many, many more phone calls I decided to contact my lawyer to take proceedings against gränsbygden. After gränsbygden received my letter to tell them of my intentions, a week or so later my machine was returned un-repaired! The pressure washer hose conection was missing, and the new gun attachment had been changed for an old one! I buy products from all over the world and deal with many companies and I have to say that gränsbygden have the worst customer service and care I have ever experienced anywhere ever! I would definitely not recommend this company to anyone, and I myself will never buy anything from them again. SHAME ON YOU GRÄNSBYGDEN!
    I've given 1 star as it seems as though I must give something to rate it. Otherwise it would be a big '0'