3.3 / 5
(601 omdömen)
5
(332)4
(79)3
(15)2
(18)1
(157)
Sorterat efter datum
2020-07-09
Jag beställde en vara och fick en orderbekräftelse. Idag fick jag besked att varan var slut i företagets lager. Jag fick ett erbjudande om att få en ersättningsvara av betydligt sämre funktion till samma pris. Företaget Gränsbygdens Köpcentrum upplever jag far med falska förespeglingar om att försälja varor de ej kan leverera eller ersättningsvara av jämförbar funktion de kan leverera.
2020-06-11
Enkelt att beställa och nu hoppas jag bara på utlovad kvalitet på produkten. Ett pristillägg pga frakt känns sådär, men fortfarande klart bäst pris! Nu har jag fått min ”pryl”, klart nöjd! Snabbt o enkelt
2020-05-14
Jag har beställt en köksfläkt 28/4 och kollar leveransläget 14/5. Får då beskedet: "Enligt vår leverantör skall er produkt komma till vårt lager preliminärt vecka 23." (Skriv gärna du. I beskedet inleds ju med mitt förnamn). Förhoppningsvis 5 veckors leveranstid! I annonsen på hemsidan ser jag nu att det förbockat står "Beställningsvara". Termen är för mig okänd. Den borde förklaras vid beställningen och då borde även leveranstid meddelas. Som det nu är anser jag att ni utnyttjar min okunnighet och mitt tålamod. Min beställning får dock kvarstå p g a kvaliteten på köksfläkten.
2020-04-16
Lätt och snabb hemsida för best. bokning. Bra pris med hemkörning. Billigare än Elgiganten=krångligt! På samma produkt! Finfint! Ja, den har ju inte kommit än. hmm. Men nöjd hittills!
2020-04-07
En stjärna är för mycket! Vi beställde en Siemens Ugn. Vi såg en vi gillade, kom överens om att det var rätt och beställde. Våra 3 krav var: Pyrolys Microfunktion Utdragbara skenor. Efter att ha väntat på leverans 10 dagar ringer en annan säljare upp oss och beklagar, ugnen finns inte. Men... för bara några tusenlappar till kan vi få en ÄNNU bättre. Vi nappar och 2 veckor senare kommer en ugn. Utan skenor Utan Microfunktion. 2 veckor mailande fram och tillbaks för att reda ut vad som hänt och hur det kan lösas. Vi fick tjata rätt bra för att få en ny ugn. Det var väldigt tydligt att de helst såg att vi bara accepterade vad vi fått. Nu har det gått ytterligare 2 veckor och idag kom utbytesugnen. Den har microfunktion, men inga skenor. För ”det kan man Inte ha i ugnar med Micro” säger nu säljare nummer 3. Detta verkar nummer 1 och 2 inte ha en aning om. Dessutom är deras chaufförer väldigt vårdslösa med hanteringen av kollin. Han leverade ugn 2 med en smäll så att frigolitskyddet runt ugnen knäcktes. Sämsta bolaget!
2020-03-16
super bra
2020-02-07
Snabb leverans och väldigt klara besked hos kundtjänst. Väldigt nöjd med min vinkyl.
2020-01-05
Värsta jag varit med om. Reklamerade en diskmaskin (deras egna märke) som vi dessutom fått utbytt en gång innan för pga samma problem. Efter 4 mån utan svar i ett hushåll på 5 köpte vi en ny av ett annat märke och ett annat ställe. Lovar en massa men håller inte vad de har lovat. Personalen är trevlig men företaget är inte professionellt.
2019-12-15
Otroligt nöjd. Hade strul med produkt som utgått men Gränsbygden fixade bra ersättningsprodukt och snabbfrakt. Jättebra kundservice. Stort tack!
2019-11-11
Redigerades 2019-11-21
Snabb och felfri leverans hem till mitt hus!
2019-11-18
Grymt snabb leverans! Och bra service
2019-10-28
Bra priser men att få leverans 9 veckor efter att fått besked om att "varan är på väg"...fail.
2019-10-11
Har köpt både diskmaskin och ugn av deras eget märke Mont Karlo och är mycket nöjd! Även deras leveranstid till Norrland funkade utmärkt!
2019-10-11
snabb leverans
2019-10-10
Jag beställde en gräsklippare Jonsereds LM2146CMDAE i V22 med uppgiven leveranstid 6 - 8 veckor med betalning genom Klarna 15 dagar efter leverans. Efter en vecka fick jag besked att det var lång leveranstid och att den kunde skickas V28, alltså två veckor snabbare. I V29 fick jag mail att den var restnoterad hos tillverkaren och fråga om att byta till annan modell. Jag valde att vänta och fick sedan ytterligare mail med fråga om att byta modell. I V36 mailade jag med förfrågan om hur det går. Svaret var att den fortfarande var restnoterad hos tillverkaren. I V40 mailade jag på nytt varefter jag ringde tillverkaren och frågade om eventuella leveranssvårigheter. Svaret var att den fanns och har funnit i lager. Efter att påtalat Gränsbygdens bluff blev det äntligen lite fart på dem och efter 19 veckor och en dag levererades till slut gräsklipparen. Jag vill varna alla presumtiva kunder att köpa och betala i förskott för det tycks vara osäkert om man får sin beställda vara inom rimlig tid. Det går uppenbarligen inte att lita på vad Gränsbygden skriver utan de drar sig inte för att ta till lögner när de inte vill leverera en beställd vara i hopp om att jag som köpare skall välja någon annan modell eller avstå köpet.
Sida 1