
En gång i tiden var Webhallen en av mina favoritbutiker, men de har blivit riktigt värdelösa och är idag troligtvis en av Sveriges sämsta butiker när det kommer till spel och tech prylar. Alla mina senaste ordrar har tagit onormalt lång tid för att skickas och vid de två senaste förhandsbokningarna jag har gjort har de hanterat dem helt värdelöst. Först var det Little Nightmares 3, som de inte skickade ut till release dagen, och även fast det stod i lager på release dagen skickades det inte. Försökte avbryta ordern, men det gick inte via deras system så jag blev tvungen att kontakta deras support som först bråkade och vägrade avbryta ordern. Till slut fick jag tag på en annan person som åtminstone hjälpte mig. Nu i det senaste fallet så förbokade jag Yakuza 20th Anniversary Edition som släpptes den 8 december. Jag förstår i detta fall att antalet exemplar av spelet som funnits tillgängliga har varit begränsat och att de inte kunde skicka ut det till releasen. Men en vecka senare såg jag att spelet stod som i lager i många av Webbhallens butiker runtom i Sverige, samt stod det att det fanns i "webblager". Och ändå har inte min order skickats. Så extremt uselt, och detta är definitivt sista gången jag handlar hos dem.

POWER skickade inte min Switch 2 i tid för att levereras på release dagen (idag 5/6), vilket orsakar flera dagars försening. Med tanke på att 6/6 är en röd dag borde de sett till att skickat produkten extra tidigt, men usla som de är gjorde de inte det. Självklart har detta sabbat hela helgen nu när man såg fram emot att få Switch 2'n.

NetOnNet gick ut med en kampanj om spel för 199 kr och jag passade på och beställde Final Fantasy VII Rebirth till PS5 som var ett av dem. Ett antal timmar senare får jag mail om att ordern är avbruten och att de inte kan leverera produkten på grund av ett felaktigt lagersaldo. Riktigt uselt. Ett stort företag som NetOnNet borde absolut kunna ta in fler ex av spelet för att tillhandahålla även om de råkar ut för ett lager fel. Hade det varit en liten butik så skulle jag ha 100% förståelse för att de behöver avbryta köpet, men för ett företag som NetOnNet så är det bara uselt.

Stötte på en del problem med min beställning, men efter att jag fått hjälp från Felix på Elgiganten (som har kommenterat mitt omdöme) har jag höjt mitt betyg av butiken.