Prisjakt
avatar

donnex

Medlem sen 2013-10-24
5
Bidrag
2
Hjälpsamröster
elektronikspecialisten.se
Bra
(97)
d
donnex
5 omdömen
Dåligen månad sedan

Sålde hårddiskar som refurbished/begagnade på ett fult sätt. de använde bild som visade ny hårddisk och enda informationen om att det faktiskt var en refurbished disk låg under en beskrivning som du var tvungen att klicka upp. Där längst ner med liten text låg en rad om detta. Fult sätt att göra det på.

Chilli
Dålig
(500+)
d
donnex
5 omdömen
Dålig2 år sedan

Ingen vidare upplevelse. Som många andra nämnt står det stort och tydligt fri frakt på sidan men sen läggs det på "expeditionsavgift". I mitt fall på 199 kr. Väldigt knepigt sätt att göra det på. Själva ordern strulade den också. Först 3 veckor försenad utan att jag fick någon information förrän jag hörde av mig till kundtjänst. När min vara väl dök upp försenad var den defekt. Väldigt långsamma svarstider (en gång per dag max) från kundtjänst och inte speciellt kunniga eller hjälpsamma heller. Först skulle de beställa någon bottendel till min möbel som kom fullt monterad och inte går att montera isär. Efter ett par goddag yxskaft-svar från kundtjänst blev det till slut en beställning på ersättning där de inte ens kunde tänka sig att bjuda på uppbärningen trots försening och defekt vara. Inget att rekommendera direkt.

Webhallen
Utmärkt
(500+)
d
donnex
5 omdömen
OKRedigerades 8 år sedan

Osäker på om jag kommer att beställa från Webhallen och deras webbshop igen. Gjorde fyra beställningar från olika butiker i torsdags kväll. Då det varit röd dag och helg faller givetvis några dagar bort. Men hela fredagen var vanlig arbetsdag och så även hela tisdagen som snart är över. Alla de tre andra butikerna skickade iväg varorna på fredagen eller som senast på söndagen (idag är det tisdag). Webhallen har ännu inte fått iväg paketet enligt deras sida och då var jag ändå extremt noga med att allt skulle finnas i lagret när beställningen gjordes. Riktigt kasst att inte få iväg försändelsen på två hela dagar. Det är inte heller första gången detta sker från just Webhallen. Min förra beställning (under Black Friday) fick de aldrig levererat och efter att jag fick kontaktat dem flera gånger och undra vad som skedde löste det sig två månader senare med ny ersättningsprodukt. Men inget mail om att varan måste bytas eller inte kan levereras förrän jag hörde av mig. Uppdatering kring första ärendet: Höjer betyget då jag tycker att de löste allt ganska snyggt och smidigt. Fick ringt upp kundtjänst och efter ca 15 minuters kötid i telefonen löste de min beställning. Fick inte veta varför den inte gått iväg mer än att något gått fel och att den borde gått iväg. 20 min senare fick jag mail om att den packats och skickats iväg. Så snabbt jobbat! Blev även uppringd av en annan person på kundtjänst som bad om ursäkt och erbjöd ett litet plåster på såren för att de strulade till det.

Zooplus.se
OK
(447)
d
donnex
5 omdömen
UselRedigerades 11 år sedan

Helt värdelös. Gjorde en beställning för en och en halv vecka sedan på två transportburar till katter. Vi behövde dem för att transportera dem inför semestern. Inget verkar ha dykt upp ännu och på Postens hemsida står där något om att deras paket brutit mot tjänstevillkoren. Vi fick lösa allt på annat sätt pga. strulet och har ingen aning om varken vad som skett eller om vi kommer att få beställningen.

Komplett.se
Utmärkt
(500+)
d
donnex
5 omdömen
UselRedigerades 11 år sedan

Alltid vart nöjd med Komplett över lag, säkert handlat där i 10 år och ~20 ordrar eller så. Men nu senast gick allt fel och enligt mig sköttes det väldigt illa av Komplett. Lade min order på måndagen. Kollade till ordern på nytt på onsdagen eftersom jag inte fått något besked om att den skickades. Starar en chatt med dem om för att reda ut varför. Visar sig att min order inte skickats på grund av att kylpastan för 89 kr inte fanns i lager, något som jag missat. Kylpastan avbeställs direkt och får ett besked från Komplett att ordern skall gå iväg samma dag (onsdag). På torsdagen hade inget skickats. Startar en ny chatt och får beskedet att något gått fel när de avbeställde kylpastan, ordern hade inte gått iväg på onsdagen. Får nytt besked om att ordern går iväg samma dag (torsdag). Går in på fredagen för att se vad som skett men inget verkar ha hänt med min order. Mailar dem för att få en förklaring på varför de två gånger om lovat att ordern skall gå iväg. Får inget svar från supporten på hela fredagen. Startar då en chatt på fredag eftermiddag där jag blir lovad att få ett svar innan fredagen är slut på vad som sket. Fredagen passerar utan svar. Tre löften från Komplett och inget av dem hölls. Idag måndag fick jag ett kort och svar om att sakerna, korrekt, nu finns att hämta på mitt utlämningsställe. Ingen förklaring till varför de inte lyckas skicka iväg min order trots besked om att detta skulle vara gjort. Fick även 300 kr i kompensation vid nästa order från Komplett. Mindre troligt att det blir några fler. Känns riktigt dåligt att få besked om att ordern skall gå iväg när så inte var fallet i verkligheten. Känns även tråkigt att de inte kan komma med en förklaring om vad som skett och hur det kan ha skett, någonstans har det uppenbart brustit. (Till saken hör att jag litade blint på Kompletts besked om att ordern skulle gått iväg på onsdagen och tog därför ut en ledig dag och planerade att bygga ihop allt under helgen som vart. Något som föll igenom helt och hållet pga. att de inte kunde leverera.)