3.7 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-07-03
    E
    Emelie(1 omdöme)
    Gjorde en beställning på 14kg hundfoder. Valde att det skulle levereras med Schenker. Precis när jag lagt ordern inser jag att min gamla adress sparats på kontot. Jag kontaktar dem minuten efter och vill byta till rätt adress. Får till svar att det inte går att ändra något när ordern redan är lagd, även fast paketet inte skickats iväg än. Ber då om att avbryta ordern och får till svar att det inte går. Alternativet är då att antingen hämta paketet i Uppsala (när jag bor i Stockholm) eller vänta tills paketet blir tillbakaskickat till dem efter 14 dagar på ett ombud i Uppsala. Får sedan mail 5 timmar efter mitt samtal med dem att paketet lämnat deras lokal med Postnord. Paketet hade alltså inte lämnat deras lokal men de kunde inte ändra leveransadress?! Helt fascinerad av denna extremt dåliga service.
    2019-07-02
      b
      bestrafe(34 omdömen)
      Handlat från Zooplus flera gånger. Bra utbud, okej priser, fri frakt (vid beställning över en viss summa) och fungerar allmänt smidigt. Nackdelen är leveranspartnerna Postnord och Schenker, de har båda sina "egenheter" så det gäller att förstå dessa och välja den som fungerar bäst för dig. Jag föredrar Postnord då de har leverans vid dörr utan kvittens (slipper sitta hemma och vänta), fungerar för det mesta dock inte alltid. Strular det så har deras kundservice en kö på 200-500 samtal och man blir lätt bortkopplad vilket kan skapa en viss frustration. En annan nackdel är att en så här bra internetbutik tar död på de lokala zooaffärerna.
      2019-05-27
        Super bra pris, många produkter (några finns inte på affärer i Sverige) och bra leverans!
        2019-05-14
          Great service , delivery to doorsteps , Always have products för better prices than other websites , keep up the good work :)
          2019-05-13
            DOM HAR ALLT!!! DET ENDA NEGATIVA ÄR ATT DOM PACKAR DÅLIGT OCH FÖR MYCKET I KARTONGERNA, DOM HÅLLER INTE. MEN FÖR MIG ÄR DET PRISET PÅ PRODUKTERNA...JÄTTEBRA LÅGA PRISER
            2019-05-06
              e
              elliean(3 omdömen)
              Handlat hos Zooplus sedan flera år tillbaka och vid minsta lilla har vi fått snabb respons från kundtjänst som alltid löst våra problem. Snabbt, billigt och enkelt! Rekommenderar starkt att handla från Zooplus!
              Zooplus.se svarar:2019-05-24
              Hej Elliean! Så himla roligt att höra att du är nöjd med zooplus! Jag ska absolut skicka din trevliga feedback till mina kollegor på kundtjänsten. Vi ser framemot att se dig snart igen på zooplus.se! :) Hälsningar Kristina / zooplus.se
              2019-05-01
                M
                Maria Tellblom(1 omdöme)
                Gjorde reklam om generös rabatt som genast försvann när man gick vidare med kundkorgen. Kommer aldrig handla hos någon som agerar så oseriöst.
                Zooplus.se svarar:2019-05-09
                Hej Maria Tellblom! Tack för din kommentar. Vad tråkigt att du är missnöjd med zooplus. Jag har skickat dig ett PM, för att kunna se vad som gått snett. Hälsningar Kristina / zooplus.se
                2019-01-24
                Redigerades 2019-02-03
                  Det är enkelt, billigt snabb leverans och alltid bra erbjudande och många alternativ.
                  Zooplus.se svarar:2019-02-08
                  Hej! Tack för ditt omdöme! Det är alltid trevlig med positiv feedback :) Ha en fortatt trevlig dag! Hälsningar, zooplus.se
                  2019-01-19
                    Supersnabb leverans och jättebra kommunikation. Högsta betyg till Zooplus från mig och jag återkommer gärna snart igen.
                    2019-01-16
                      TheTriumpH(14 omdömen)
                      Hemsidan fungerar knappt, ljuger om att de tar faktura. Opålitliga!
                      Zooplus.se svarar:2019-01-29
                      Hej TheTriumpH! Tack för ditt omdöme. Vi erbjuder faktura för registrerade kunder som handlar regelbundet hos oss. I enskilda fall förbehåller vi oss rätten att inte erbjuda faktura. Hälsningar, zooplus.se
                      2019-01-10
                        Det står att det ingår hemleverans, men det framgår inte att man måste ta ledigt en hel dag från jobbet för att kunna ta emot varorna, eftersom Schenker inte kan berätta vilken tid de kommer, men kräver att man är hemma och kvitterar leveransen.
                        2019-01-06
                          P
                          Pyssel2018(7 omdömen)
                          Snabb leverans och bästa priset när vi köper mat till vår hund.
                          2019-01-05
                            Snabb leverans. Och mycke hjälpsamma vid lite miss i beställningen Men jag fick själv hjäkpa till att bära upp alla paketen. Så va det inte tänkt. Men är Postnords ” fel”.
                            2018-12-11
                            Redigerades 2018-12-13
                              j
                              jag35(3 omdömen)
                              Jag har alltid gillat zooplus och handlat regelbundet här de senaste åren. Bra kundtjänst, bra utbud av tugg för allergiska hundar. MEN nu jämförde jag deras nuvarande priser gentemot äldre beställningar jag gjort. Och jag ser att de bara under det här året har höjt frakten med 20 kr, och har höjt priserna på nästan alla varor jag brukade handla. Som konsument gör det mig osäker på huruvida jag vill fortsätta handla hos zooplus. Nu är det inte billigt längre. Edit: alltså jag orkar inte. Jag väntar på mejlsvar från zooplus gällande ett par produkter, och medans jag väntar på svar och även med beställning så har de höjt priset. Och tidigare brukade kundtjänsten svara snabbt, den här gången väntar jag än.
                              2018-12-07
                                Mycket bra priser och snabba leveranser. Dock så har jag märkt att visa produkter har gått sönder lite under leveransen med postnord. Så jag rekommendera att du väljer shenker istället, då dom är mycket försiktigare med sina paket.
                                Zooplus.se svarar:2018-12-12
                                Hej! Tack för ditt omdöme och din feedback! Vi beklagar att produkter du beställt gått sönder under leveransen, så ska det absolut inte vara. Ifall produkter du beställt kommer fram trasiga, ber vi dig kontakta vår kundtjänst så kan vi ersätta de skadade produkerna. Du når oss på https://www.zooplus.se/contact_us Hälsningar, zooplus.se
                                Sida 1