1.1 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-07-15
    D
    D.A(1 omdöme)
    SE UPP FÖR CHILLI! Önskar jag läst andras omdömen innan jag beställde en soffa från chilli. Totalt kaos från första början. Soffan står som "i lager", leveranstid 8-12 dagar. Den kom efter 1,5 månad. På kundtjänst säger dem att lagersaldot inte alltid stämmer. Men ändra då på hemsidan kan jag tycka. Det stod som grön under hela min väntetid. Helt obegripligt. Sen när den väl kommer med DHL så är det första jag tänker efter att jag ser emballeringen att den där soffan är trasig. Mycket riktigt när soffan avemballerats så är divanen trasig. Jag dokumenterar allt givetvis. Videon på hemsidan som visar hur soffan ser ut stämmer inte överens med den jag fått. Så det är en annan modell jag fått. Sen beskriver chilli soffan med att den har en vändbar divan. På förstasidan av monteringsbeskrivningen så står det ett utropstecken och att man bara kan välja sida för divanen en gång. Sen är det kört då man måste göra hål i skinnet för att montera divanen. Helt idiotiskt och varför inte skriva ut detta på hemsidan? Jag reklamerar soffan. Kundtjänst säger att jag inte gjort något fel och att DHL kommer hjälpa mig med allt. Returfraktsedel skickas ut. Det första jag läser är att DHL inte emballerar, inte bär ner något. Suck, hur kunde kundtjänst inte veta detta? Är det svårt att läsa innantill? Ringer tillbaka till kundtjänst. En annan person svarar och är ganska aggressiv i sin attityd. Det står i det finstilta att du ska emballera och se till allt är ok annars hämtar inte DHL upp det här får jag då till mig. Ursäkta? Jag har bara köpt en soffa av er som ni emballerat så dåligt att den går sönder. Men jag måste minsann köpa emballage och göra allt perfekt. Inget ansvar vill ni ta och inte vill ni heller ha kvar mig som kund verkar det som. Vill inte mötas halvvägs med något. Undra hur tant Agda, 78 år skulle ha klarat av detta helt själv för det var jälkligt jobbigt att emballera två kollin, 50 kg vardera. Ringer tillbaka till kundtjänst. Får prata med någon som är lite ansvarig eller i alla fall rutinerad. Och säger helt andra saker. Så tre samtal till chilli och tre olika info. Det skylls också på att det är "sommarfåglar" som jobbar på kundtjänst nu när det är semester. Suck... lägg av. Bara att lära sig jobbet och ge kunden rätt info. Hur svårt kan det vara? Och sen att vänta i 30-40 minuter per samtal till er kundtjänst. Antar att fler har problem med era produkter. Till slut fick jag iväg allt. Och jag kommer aldrig beställa från chilli igen. Inte en gång visade ni att ni vill ha mig kvar som kund. Mycket otrevlig upplevelse.
    Chilli svarar:2019-07-16
    Hej. Tack för ditt omdöme. Jag ber om ursäkt för er upplevelse, tråkigt att höra att du mottagit en skadad vara. Tyvärr kan vi aldrig garantera en exakt leverans då förseningar alltid kan ske. Vid en retur behöver kunden själv emballera samt införskaffa emballage om man har kasserat de man fick varan i. Eftersom vi är en nätbutik först och främst är där en del kunden behöver lösa, ber om ursäkt för besväret. Just nu är vår kundtjänst överbelastad på grund ut av högsäsong vilket resulterar i längre väntetider än vanligt, vi beklagar naturligtvis detta och vi arbetar för att åtgärda detta så snabbt som möjligt. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Jenny Chilli
    2019-07-12
      E
      Elisabeth Svensson(1 omdöme)
      KÖP INTE FRÅN CHILLI. Absolut sämsta e-handlaren jag någonsin haft med att göra. Reklamerar en vara i slutet av apr 2019. Den vita byrån har delar i flera olika vita nyanser och det saknas fyra olika delar. När jag reklamerar ber Chilli mig att montera ner byrån (tog två dar att sätta ihop) och dessutom köpa emballage, helt orimligt. Med hjälp av egna tilläggsdelar bestämmer jag mig ändå för att behålla den för att slippa montera isär. Vill då ha prisreducering. Först är det ynka 700 kr reducering, sedan ytterligare till 800 kr och till sist till 950 kr efter diverse mejl och samtal. Mejl svarar de knappt på, om det görs är det först efter flera veckor. Idag, 12 juli, fick jag återigen ringa och höra var mina pengar är. Då skulle ett meddelande skickas till ekonomi och det skulle dröja kring 14 bankdagar innan jag får tillbaka pengar. Har alltså hållit på i 3 månader med detta. Helt sjukt dålig kundhantering. Kommer aldrig någonsin handla från dem igen och kommer sprida ordet att andra inte heller ska handla från dem. Rent korkat av Chilli om man ser till det affärsmässiga. Hade varit mer ekonomiskt av dem att ge mig pengarna tillbaka direkt. Deras anställda hade sluppit hantera flertalet mejl och samtal samt att de hade sluppit den badwill som jag nu sprider. Kunskapen kring god kundhantering verkar obefintlig.
      Chilli svarar:2019-07-15
      Hej. Tack för ditt omdöme. Vi ber om ursäkt för besväret, just nu är vår kundtjänst överbelastad på grund ut av högsäsong vilket resulterar i längre väntetider än vanligt, vi beklagar naturligtvis detta och vi arbetar för att åtgärda detta så snabbt som möjligt. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Jenny Chilli
      2019-07-03
        D
        Daniel(1 omdöme)
        Köpte en stor fin soffa från Chilli 2018. Nu 2019 är tyget helt nopprigt, vi har nopprat bort nopporna men det hjälper inte. Blir nopprig väldigt fort igen på någon månad. Tyget är nu så tunt så man ser stoppningen och på några ställen är det inget tyg alls kvar😞. Vi hörde av oss till Chilli men de sa att det blir så när man använder soffan med kläder på🤔 Det är tydligen vanligt slitage och går inte att reklamera. Soffan från Chilli höll inte ens ett år. Vår gamla finns det inte en noppra på 7år gammal och inköpt på Ikea. Så aldrig mer Chilli!
        Chilli svarar:2019-07-05
        Hej. Tack för ditt omdöme. Beklagar att du inte känner dig nöjd. Det är så att på de flesta tyger så finns det mikroskopiska trådar som sticker upp och som oftast inte syns med blotta ögat(Kan synas med starkt ljus). När man använder soffan så är det textilier som man har på sig(ylletröjor och strumpor) och eventuellt husdjur, samt väldigt ofta de numera populära filtarna, plädarna där fibrer lossnar från och spinner runt ihop med fibrerna i tyget och efter ett tag börjar man se att det bildas någon form av boll(det som upplevs som noppigt) som sitter fast i fibret i tyget. Detta är då inget som är fel på soffan. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Jenny Chilli
        2019-07-01
          P
          P-A Nyman(1 omdöme)
          Köpte en utesoffa till min terass den 28 juni. Jag kunde då välja leveransdag till den 2 juli. Den 1 juli får jag ett SMS som säger att leverantören kommer att kontakta mig för exakt leveransdag. Jag ringer Chilli och ska påpeka att det måste vara något fel. Efter 30 minuter (!) i telefonkö kommer jag fram och får ett svar som säger att det måste blivit något fel och att de inte kan se att jag har fått någon leveransdag den 2 juli. Samtidigt som jag pratar med dem (alltså den 1 juli) testar jag att köpa en exakt likadan soffa och då kan jag välja leveransdag den 4 juli? Jag tar skärmdumpar på detta som bevis. Det betyder att jag alltså kan köpa en soffa tre dagar senare som kommer att levereras snabbare?? Går inte ihop alls. Förutom den extremt dåliga kundsupporten tar Chilli även hutlösa "expeditionsavgifter" vilket, enligt min mening, är ytterligare bevis för att denna e-handlare är helt fel ute. Jag önskar att jag hade läst omdömena om Chilli INNAN jag köpte varan. Då hade jag inte gjort det. Här på prisjakt finns det så många fler dåliga omdömen än bra. På Trustpilot är bara de bra omdömena skrivna av personer som Chilli.se har bjudit in att skriva omdömen. De andra är dåliga omdömen. Märkligt...? Gör man inte bra research får man skylla sig själv, vilket är anledningen att jag skriver detta omdöme. Förhoppningsvis så läser någon detta innan köp och gör en egen ordentlig kontroll. KÖP INTE AV CHILLI.SE - DET FINNS SÅ MÅNGA E-HANDLARE SOM ÄR SÅ MYCKET BÄTTRE OCH BEHANDLAR SINA KUNDER SCHYSST.
          Chilli svarar:2019-07-05
          Hej. Tack för ditt omdöme. Tråkigt att höra att det blev rörigt med leveransen. Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av de beställda varornas volym. Avgiften täcker kostnader för till exempel framplockning, emballering, lastning, leveranskontroll samt frakthandlingar och kvitton. Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Jenny Chilli
          2019-06-26
            S
            S.K(1 omdöme)
            Kommer aldrig handla igen! Läs igenom varenda stavelse innan ni köper nåt här. Tillkommer väldigt dyr expeditionsavgift och en extremt dyr returfrakt. Extremt otydligt att expeditionsavgiften som tillkommer är som lägst 299kr(!?) De hävdar att den är baserad på varans vikt och volym... det här var en stackars gardin som kostade lika mycket OCH dessutom skickades gardinen från tredje part(vilket såklart inte stod) där den, hör å häpna, va mycket billigare. Gick inte att avbeställa direkt efter jag lagt ordern och insett problemet, de hävdade att "varan redan var plockad"(de hade dessutom inte ens tagit mina uppgifter).... men märkligt nog fick jag ett mail flera dagar efter att varan var plockad och klar för leverans. Otrevlig personal, trasigt paket när det levererares.... listan är oändlig
            Chilli svarar:2019-06-26
            Hej. Tack för ditt omdöme. Beklagar verkligen missnöjet. Precis som du beskriver är det viktigt att läsa igenom köpvillkoren innan man godkänner köpet. Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av de beställda varornas volym. Avgiften täcker kostnader för till exempel framplockning, emballering, lastning, leveranskontroll samt frakthandlingar och kvitton. Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar. Så fort man lägger något i varukorgen blir texten "Expeditionsavgift tillkommer" synlig. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Erika Chilli
            2019-06-19
              B
              Benjamin(1 omdöme)
              Beställde tv-bänk. Kom fram trasig. Var otroligt struligt att få till en retur då de vägrade svara på mail. Satt i telefonkö i över 30min på deras reklamationskö (alltså väldigt många som fått defekta produkter). Efter 4 veckor lyckades jag returnera tv-bänken. Idag fick jag den nya. Har inte mycket hopp om att den kommit fram i bra skick.... Kommer aldrig handla på chilli igen
              Chilli svarar:2019-06-20
              Hej. Tack för ditt omdöme. Beklagar missnöjet över er leverans hos oss. Vänligen återkom om det skulle vara något problem med er nya möbel så hjälper vi er. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Erika Chilli
              2019-06-19
                J
                Js(1 omdöme)
                Ja som alla säger, jag varnar för att handla här! Köpte ett nytt vitrinskåp hos er, i samband med flytt. Tänkte att det blir lagom att beställa när det är 6 veckors leveranstid. Efter sex veckor kommer vitrinskåpet. Finns varken en ända skruv och det fattas delar till vitrinskåpet. Jag ringer till chillis kundtjänst där jag får svaret att.. Oj då vad tråkigt, vi skickar nya skruvar till dig. Det kommer ta cirka 6 veckor. Med annat ord 12 veckor... Jag väntar och jag ringer om att jag vill ha mina andra reservdelar, det skulle ni skicka med. Efter dessa 6 veckor kommer delarna från nått franskt bolag. Dessa var inte fullständiga heller. Jag ringer till kundtjänsten igen för att vilja skicka tillbaka detta. Får till svar att om jag vill skicka tillbaka detta. Får JAG SOM KUND betala en liten avgift på 600 kr. Jag förklarade för personalen på chilli att det går jag inte med på. Jag meddelade dom igen att delarna har inte kommit och någon handläggare skulle kolla vidare på detta. Får svar att just nu handlägger vi det men det kan ta upp till 6 veckor. Med annat ord 18 veckor från att jag beställde mitt vitrinskåp. Jag blev fruktansvärt förbannad och arg så jag gick till sist till ARN allmänna reklamationsnämnden. Då tog det fart på kontoret på chilli och var enda krona kom in på kontot och jag kunde kasta allt. ALDRIG MER KOMMER JAG HANDLA AV ER! OTROLIG DÅLIG SERVICE, OCH JAG VARNAR ALLA PÅ GRUND UTAV ATT FÖRETAGETS GREJER DOM SÄLJER HÅLLER INTE MÅTTET!
                Chilli svarar:2019-06-20
                Hej. Tack för ditt omdöme. Beklagar upplevelsen du haft hos oss. Vi kommer att ta din feedback vidare till berörd avdelning. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Erika Chilli
                2019-06-17
                  S
                  Swedish(5 omdömen)
                  Ska man ha en expeditionsavgift på 50% av priset så kan man gott väl visa det i priset istället. Ren mygelverksamhet att dölja den kostnaden innan man är i kassan. Ni säger "Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar." skulle vilja rätta det till "vilket gör att vi kan visa lägre priser". Men kanske nästan borde öka antalet stjärnor för bra kundservice eftersom jag kom undan billigare till slut med en snyggare matta hos en konkurrent tack vare eran oärlighet.
                  Chilli svarar:2019-06-18
                  Hej. Tack för ditt omdöme. Beklagar verkligen att du känner dig missnöjd över detta. Har du fler frågor angående expeditionsavgiften så kan du finna svar i våra villkor. Vi tar din feedback vidare till berörda. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Erika Chilli
                  2019-06-17
                    m
                    mcm80(1 omdöme)
                    Hello, I ordered a soffa in 2019.04.08 (Ordernummer: FRE140113). - The product delivered you could see it was already a recycled one( for sure an other client refound, it was damaged, some cuts on the side and all screws for assembling were missing) After contact the support and explaining my disappointment they were really arrogant and didn't help me with some refund and need of the screw that I was needing to assemble the sofa ( an U form with 8 places) ...We are today 2019.07.17 and after 3 months I received the missing screws(shipment no 6554398765) . My advice to you( future buyer) if you want a product that takes 3 months to use it and after making the payment...go with Chilli. Me personally I will never buy from them NEVER AGAIN
                    Chilli svarar:2019-06-18
                    Hi, Thank you for your comment. We are sorry about your experience with us. Please get back to us if we can help you with anything. Please contact our customerservice if you have any further questions . I wish you a nice day. Erika Chilli
                    2019-06-14
                      N
                      Natalie (1 omdöme)
                      Skull gett 0 stjärnor om det gick. Väldigt dålig service gentemot kund. Det är helt enkelt kunden som ska ge bra service till Chillis personal.
                      Chilli svarar:2019-06-17
                      Hej. Tack för ditt omdöme. Beklagar verkligen att du känner såhär. Återkom gärna till oss på kundtjänst med hur vi kan hjälpa dig. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Erika Chilli
                      2019-06-13
                        P
                        Pia Lommerdal Bengtsson(1 omdöme)
                        Så fruktansvärt dåligt bemött. Vi har köpt chilis dyraste soffor och när de kommer är 1 trasig. Vi har skickat bilder och skrivit va felet är men de menar att de inte ser på bilderna vad felet är och det har vi försökt förklara.För felet sitter inuti.Men de ger sig icke istället för att antingen skicka ut någon som får titta på soffan eller bara skicka en ny så lär de se när de får tillbaka den felaktiga va felet är. Är så grymt besviken på detta företag. Vill verkligen varna alla!Köp inte av dem!
                        Chilli svarar:2019-06-13
                        Hej. Tack för ditt omdöme. Beklagar att du känner dig missnöjd med hanteringen av ditt ärende. Dessvärre erbjuder vi inte tjänsten där vi kommer ut och kikar på er soffa. Ni får gärna skicka in en video där ni går igenom vad defekten är och var den sitter så kan vi kika vidare på detta. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Erika Chilli
                        2019-06-12
                          z
                          zoranz(25 omdömen)
                          Skulle precis beställa 6 matstolar, dom lockar med fri frakt, men tar 395kr i expeditionsavgift. Fult.
                          Chilli svarar:2019-06-12
                          Hej. Tack för ditt omdöme. Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av de beställda varornas volym. Avgiften täcker kostnader för till exempel framplockning, emballering, lastning, leveranskontroll samt frakthandlingar och kvitton. Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Erika Chilli
                          2019-06-10
                            l
                            larry farber(1 omdöme)
                            if 0 stars was possible i would give that. ordered a sofa a few months ago. PART of the sofa arrived and not in very good shape. the other part never arrived. i was told to send the part that had arrived back. i did. it is now over a month and still just excuses about getting my money back. as bad as they come
                            Chilli svarar:2019-06-12
                            Hi, Thank you for your comment. We are sorry about this, please get back to us and we will help you. Please contact our customerservice if you have any further questions . I wish you a nice day. Erika Chilli
                            2019-06-08
                              B
                              Badilicious(2 omdömen)
                              Att vissa företag inbakar expeditionsavgiften i priset må vara sant men de ljuger fan inte med reklamerade priset! Ni lurar besökare till er sida med billigare priser och fri frakt men sedan tar ett mycket högre exp. avgift vid utcheckningen. Fy skäms att sedan besvara med samma jäkla kommentar till alla bedömare. Uselt kundservice och som andra skriver tar det förbaskad lång tid att komma fram. Ni kan inte mena allvar att det är högt tryck hos er. Det får en att låta många köper från er när snarare så svarar säkert den som även besvarar här och gör allt annat i denna löjliga företag. 68 omdömen än så länge och inte fan gör ni något för att förbättra er er! Uselt företag och service!
                              Chilli svarar:2019-06-12
                              Hej. Tack för ditt omdöme. Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av de beställda varornas volym. Avgiften täcker kostnader för till exempel framplockning, emballering, lastning, leveranskontroll samt frakthandlingar och kvitton. Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar. Vi beklagar att du känner dig så missnöjd över detta. Vi använder oss utav dagspriser på hemsidan, vilket betyder att en vara kan ändra pris från dag till dag. Att vi befinner oss i högsäsong och därför ha långa köer på mejl och telefon beror på att vi säljer allra mest utemöbler, vilket det är säsong för just nu. Vi beklagar givetvis att det dröjer att få svar av denna anledning och försöker jobba så snabbt vi kan för att lösa detta. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Erika Chilli
                              2019-05-30
                                K
                                Kristin(1 omdöme)
                                Skulle precis köpa solsäng. Lockades av att det var kampanj och gratis frakt. Fram till att jag skulle betala har man lagt till exp avgift på 295 kr! Jag avbrlt köpet genast. Tydligen beror kostnaden på hur stor varan är. Så akta er för att köpa större möbler online, man vet aldrig vart expeditionspriserna far åt!
                                Chilli svarar:2019-06-07
                                Hej. Tack för ditt omdöme. Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av de beställda varornas volym. Avgiften täcker kostnader för till exempel framplockning, emballering, lastning, leveranskontroll samt frakthandlingar och kvitton. Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Erika Chilli
                                Sida 1