Chilli
  • Trygga & snabba leveranser
  • Fri frakt
  • Upp till 70% rabatt
landun
landun

35 omdömen

Usel
6 timmar sedan

Usel kvalitet på sängarna. Ville därför ångra köpet. Har försökt göra det nu i snart två månader. Kundtjänsten utmanar faktiskt Telia om Sveriges långsammaste. Det går minst en vecka mellan mailsvaren och nu har de slutat svara helt. Ska man ångra köpet måste man dessutom betala frakten tillbaka för 395kr (upphämtning) trots att det går utmärkt att lämna hos ombud (dimensionerna är inom gränsvärdena).

Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
15 timmar sedan

Engagerad, kunnig och trevlig hjälp av Monika W. Super nöjd!

Gästanvändare
Gästanvändare
Bra
3 dagar sedan

bra och billiga produkter

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
7 dagar sedan

Katastrofalt dålig Kundsupport. Beställde en TV-bänk fick del 2 av 3 till en mediamöbel. Har pratat med Kundsupport både på telefon och chat 3 gånger på 1 vecka, Kundsupport kan inte göra något utan bara skjuter problemet framför sig. Dom vill varken skicka en ny TV-bänk eller hämta det dom levererat fel utan det måste någon annan avdelning besluta om vilket kunde ta upp till 2 veckor. Jag rekommenderar att köpa saker någon annanstans även om det skulle vara lite dyrare. Det kommer jag att göra i fortsättningen iaf.

Chilli svarar:2022-08-09
Hej, tack för ditt omdöme. Så trist att höra om hanteringen av ditt ärende. Då jag tyvärr inte kan se ordern så kan jag inte se var det gått snett. Vår reklamationsavdelningen som hanterar alla felaktiga utskick har just nu lite längre svarstid än önskat och det är därför hanteringstiden just nu är lite extra lång. Beklagar att du fått vänta på hjälpa och vi hoppas att vi kan få ytterligare en chans att leverera en beställning till dig. Önskar dig en fin dag Hälsningar Matilda på Chilli
Utmärkt
7 dagar sedan

Snygga dynor. Bra hemkörning.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
8 dagar sedan

Beställde ett matbord och när leveransen kom så var det en soffa! Svårt att få tag på kundsupport via telefonen, istället måste man kontakta dom via chatt och dom som svarar där vet ingenting. Nu sitter jag här med en soffa som jag ej beställt och väntar på att den ska bli upphämtad vilket verkar ta flera dagar, inte ok. Matbordet har jag fått besked om att det levereras om en vecka, suck. Definitivt sista gången jag beställer från Chilli.

Chilli svarar:2022-08-05
Hej, tack för ditt omdöme. Så trist att vi inte lyckats packa rätt vara till dig på lagret - tyvärr kan sådant hända. Jag kan dessvärre inte se ditt ordernummer härifrån, men hoppas att du fått fraktsedlar så du kan boka en upphämtning med transportbolaget så soffan inte står i vägen för dig. Annars får jag be dig återkomma på chatten så vi kan hjälpa dig vidare Önskar dig en fin helg Hälsningar Matilda på Chilli
Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
8 dagar sedan

Jag blev mycket fint och behjälpligt bemött! Tack!

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
8 dagar sedan

Att köpa soffa från Chilli var den värsta vi har varit med om! Dem följer ingen standard, säger att dem har inbärning och det kan man välja MEN det kan man inte välja som kund! Deras kundtjänst är inte tillgängligt trotts att det står på hemsidan att det ska vara öppet! Deras leverans är inte rimligt jämfört med det man beställer, deras förpackningar för större saker så som soffa och säng är helt orimligt, dem skickade både en soffa och en säng i 2 jätte gigantiskt kartong till oss som var 140kilo var som kunde lika gärna skickas i fler mindre tunga bitar som skulle vara rimligare att flytta på! Dessutom skickar dem varor som är bruten i fabriken! Så i mitt fall lång historia: Vi har köpt en 4 sists L formad soffa (stor). När vi beställer soffa så frågar vi FÖRST INNAN BESTÄLLNING om det finns inbärning till lägenheten, Vi får svar: "Ja, det kan ni välja som en tillval när ni får information om leveransdagen"! Men gissa vad, det fick vi inte, när jag ringer och frågar kundtjänst varför så får vi veta att leverantören får vi inte välja och den leverantör som är vald har ingen inhämtning! Jag ber kundtjänsten att byta leverantör eftersom jag har varit tydligt med att jag vill ha inbärning från beställningsdagen. Dem svarar: soffan är för stor och det är försent att byta leverantör! Detta är medans jag fick aldrig chans att välja leverantören i första hand! Sedan på leverans dagen kommer soffan i en gigantiskt stor kartong som väger 140kilo och är 2meter lång, som en dubbelkylskåp som även hulk kan inte bära ensam! Det tar oss fler timmar och 5pers hjälp att flytta på kartongen och till slut jag är tvungen att öppna kartongen mitt i gräs matta och ser att soffan är i fler bit kartonger, som kunde levereras i det sättet från början tycker jag, detta har inte hänt om jag hade beställt från Mio eller Ikea! Sedan ser vi att sitsen på soffan är levererat bruten! Alltså träbiten på sitsen har en 50cmeters sträck som syns jätte tydligt! Dessutom har dem skickat helt fel ben till soffan! Jag ringer till kundtjänst, meddelar det som har hänt, skicka bilder, kundtjänsten svarar inte på mitt mail i 8 dagar! Jag försöker ringa ditt, trotts att det står på hemsidan att telefontiden ska vara öppet så det är stängt när jag ringer, Vi går fram och tillbaka till butiken, personalen i butik ringen till deras interna kundtjänsten och till slut får vi någon typ av kontakt med dem! Till slut ger dem mig 2 alternativ, antingen skickar dem riken reservdel till oss som tar 4-6 veckor! eller byter dem soffan totalt i 3-5 dagar, men då i såfall skickar dem en till gigantiskt 140kilo kartong till oss till porten! Jag förklarar att jag har ingen som kan hjälpa mig bära upp allt från början igen och jag vill att antingen dem ska erbjuda oss inbärning till lägenheten eller Chilli ska stå för kostnaden så att jag kan få extern bärhjälp eftersom jag har varit tydligt från början att jag ville ha inbärning! Och dem svarar, detta brukar hända och vi står inte för någon kostnad!

Chilli svarar:2022-08-05
Hej, tack för ditt omdöme. Beklagar verkligen allt som hänt i din order. Tjänsten inbärning finns att erbjuda i begränsad form, dels både på grund av restriktioner gällande postnummer och totalvikten på ordern. Av denna anledningen kan vi bara se om det går att lägga till i efterhand. Tyvärr granskas inte alla paket innan de läggs in i bilarna och tyvärr händer det att det går sönder längs med vägen. Just nu i semestertider har vi även långa svarstider - men alla ärende kommer hanteras i turordning. Reservdelar som du erbjudits tillverkas på beställning och det är av den anledningen det tar så lång tid att få fram - vi har ett fåtal delar på kontoret men långt ifrån allt. Vi tackar för ditt tålamod och hoppas trots allt leveransstrul att dina varor kommit på plats och att du känner dig nöjd med ditt köp. Önskar dig en fin dag Hälsningar Matilda på Chilli

Betyg köpupplevelse

3.6Bra
292 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(146)
(32)
(20)
(35)
(54)

Om butiken

Chilli

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

SveaWebPaySwish
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.chilli.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Home Furnishing Nordic AB

Organisationsnr: 556780-9685

Information hos allabolag.se