Prisjakt
Annons
elektronikspecialisten.se
  • Snabb leverans
  • Säker enkel betalning
  • Personlig kundservice
3.8Bra
37 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

d
dale_roddis
1 omdöme
Utmärkt3 dagar sedan

👌👌👌everything was great

elektronikspecialisten.se svarar:2025-08-16
Thank you so much for your kind review, dale_roddis – we’re really happy to hear everything went smoothly! 😊 You're always welcome back anytime. Stort tack för ditt fina omdöme, dale_roddis – det gläder oss att du är nöjd! 🙌 Välkommen åter när du behöver något nytt. Vänliga hälsningar, Nenne Elektronikspecialisten
D
Davis S
1 omdöme
UselRedigerades 6 dagar sedan

Undvik – företaget har egna tolkningar av den svenska konsumentlagen Jag köpte en Seagate Exos X18 16 TB från denna butik. Redan vid leverans var den defekt: misslyckat Long SMART-test, 40 dåliga sektorer och ovanlig surrande ljud. Jag ringde butiken 5 dagar efter leverans, förklarade felet och meddelade att jag ville ångra köpet och beställa en ny disk. Jag talade med en person i butiken som bad mig ändå skicka in min ånger via mejl och sa att det inte var upp till honom eller mig att bestämma hur ärendet skulle skötas. Jag mejlade direkt efter samtalet och åberopade ångerrätten enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler samt fel vid leverans enligt Konsumentköplagen (2022:260, 16 § och 29 §). Butiken svarade att, enligt deras tolkning av Konsumentköplagen, har de rätt att först försöka åtgärda felet genom reparation eller byte via tillverkaren. Trots min ångerrätt kräver de att jag accepterar en reklamationsprocess. Jag har gett butiken en sista varning via mejl och om de inte godkänner min ånger kommer jag att ta ärendet vidare till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Min erfarenhet gör att jag aldrig kommer att handla här igen och jag avråder starkt andra från att göra det.

elektronikspecialisten.se svarar:2025-08-12
Hej Deyvis S, Det omdöme du har lämnat innehåller flera felaktiga påståenden och missvisande information, och vi vill därför förtydliga följande: 1. Konsumentköplagen (2022:260) är tydlig, och vi följer den till fullo. Du påstår att vi har egna tolkningar av lagen, vilket är en felaktig och osaklig uppfattning. Vi informerade dig korrekt om att vi som återförsäljare har rätt att försöka åtgärda felet genom reparation eller byte innan återbetalning kan beviljas, enligt gällande lag och standardpraxis för reklamationer av defekta varor. 2. Du åberopade ångerrätt, men eftersom produkten påstås vara defekt vid leverans, hanterade vi ärendet som en reklamation enligt Konsumentköplagen. Ångerrätt kan inte användas för defekta varor vid leverans, utan en reklamationsprocess måste genomföras. 3. Vi har informerat dig om att vi inte kan vidta några åtgärder innan vi får din bekräftelse på att godkänna reklamationsprocessen. För att säkerställa korrekt hantering av ärendet, behöver vi denna bekräftelse innan vi kan påbörja felsökning eller reparation. 4. Påståendena om att vi vägrat att acceptera reklamation är fullständigt felaktiga. Vi har agerat enligt gällande lag, och har inte nekat dig någon reklamation. Vi ser fram emot att få din bekräftelse för att påbörja reklamationsprocessen. Det är viktigt att komma ihåg att korrekt och rättvis hantering enligt lag är vår prioritet. Vänliga hälsningar, Johan Elektronikspecialisten
r
rh
1 omdöme
Utmärkt8 dagar sedan

Mycket nöjd,återkommer gärna.

elektronikspecialisten.se svarar:2025-08-09
Stort tack för ditt fina omdöme, rh! Det gläder oss verkligen att höra att du är nöjd med både produkt och service. Vi strävar alltid efter att erbjuda en smidig köpupplevelse, snabba leveranser och bra kundsupport – så det är extra roligt när det uppskattas. Du är självklart varmt välkommen tillbaka när du behöver något nytt. Tveka inte att höra av dig om vi kan hjälpa till med något framöver. Tack igen för att du tog dig tid att lämna ett omdöme – det betyder mycket för oss! Vänliga hälsningar, Nenne Elektronikspecialisten
j
Utmärkt21 dagar sedan

Beställde 27" skärm och det är alltid ett litet orosmoment när sköra paneler ska fraktas, men jag fick min beställning snabbt och allting gick strålande bra. Toppbetyg!

elektronikspecialisten.se svarar:2025-07-28
Stort tack för det fina omdömet, John-Anders! Vi förstår helt att det kan kännas lite nervöst att beställa något så ömtåligt som en skärm, så det gläder oss verkligen att allt gick smidigt och att du är nöjd med både leverans och produkt. Vi uppskattar att du tog dig tid att skriva, och du är varmt välkommen tillbaka när du behöver något mer! Vänliga hälsningar, Simon Elektronikspecialisten
k
kryddlagret
1 omdöme
Utmärkt23 dagar sedan

Fantastisk service och trevlig och kunnig personal…

elektronikspecialisten.se svarar:2025-07-28
Stort tack för ditt fina omdöme! Vi är verkligen glada att du är nöjd med både servicen och vårt bemötande. Det är precis så vi vill att det ska kännas att handla hos oss – enkelt, tryggt och med kunnig personal som finns där om något behövs. Tack igen för att du tog dig tid att lämna ett omdöme – du är varmt välkommen tillbaka när som helst! Vänliga hälsningar, Simon Elektronikspecialisten
H
Harry Samwel
3 omdömen
OKen månad sedan

Beställde hårddiskar till min NAS. Allt såg bra ut, fick dom snabbt. Men när jag öppnar paketet står det refurbished på alla. Detta såg jag inte när jag beställde. Går in på hemsidan och listar produkten, längst ner med flera raders mellanrum står det att dom är refurbished. Allt för man ska missa det, bilden visade dessutom en vanlig. Ingen notis på själva produkten när man la den i kundvagnen heller.. Är lite dåligt. Detta bör markeras tydligare!

elektronikspecialisten.se svarar:2025-07-19
Hej Harry, Tack för att du tar dig tid att lämna ett omdöme – och vi beklagar att informationen inte upplevdes som tillräckligt tydlig vid köpet. Vi har valt att märka dessa produkter med "OBS! Factory Refurbished" just för att det ska framgå tydligt. Texten är placerad med lite mellanrum från övrig beskrivning för att den inte ska blandas ihop med tekniska specifikationer – men vi förstår din synpunkt och kommer att se över hur vi kan göra detta ännu tydligare, även i kassan eller vid köpknappen. Det är också viktigt att förtydliga att det handlar om Factory Refurbished, vilket är en stor skillnad jämfört med vanliga refurbished-produkter. Dessa är rekonditionerade av tillverkaren eller auktoriserad partner, har full funktionalitet och garanti från tillverkaren – precis som nya produkter i många fall. Vi uppskattar verkligen att du hör av dig. Din feedback hjälper oss förbättra kundupplevelsen ytterligare. Varmt välkommen tillbaka till oss, Nenne Elektronikspecialisten
M
Murat
1 omdöme
Utmärkten månad sedan

Seriös företag, hjälpsam kundtjänst! bara leveransen var 10 dagar jobbig vänta.

elektronikspecialisten.se svarar:2025-07-17
Hej! Tack så mycket för ditt omdöme och för att du delar med dig av din upplevelse. Vi är glada att höra att du upplever oss som ett seriöst företag och att vår kundtjänst kunnat hjälpa till – det betyder mycket för oss! Vi förstår att väntetiden på leveransen kändes lång, och vi tar med oss din feedback. För vissa produkter är leveranstiden upp till 10 arbetsdagar, vilket vi försöker vara tydliga med i produktbeskrivningen – men vi jobbar kontinuerligt med att göra detta tydligare och att korta ner leveranstider där det är möjligt. Stort tack igen – och varmt välkommen åter! Vänliga hälsningar, Nenne Elektronikspecialisten
n
neckoo
1 omdöme
Braen månad sedan

Nöjd. Beställning kom i tid.

elektronikspecialisten.se svarar:2025-07-17
Hej! Stort tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Vi är glada att höra att din beställning kom fram i tid och att du är nöjd med din upplevelse hos oss. Vi strävar alltid efter att leverera både snabbt och smidigt, så det är kul att höra när det fungerar som det ska. Tveka inte att höra av dig om du har några frågor framöver – och varmt välkommen tillbaka! Vänliga hälsningar, Nenne Elektronikspecialisten
g
Bra2 månader sedan

Bra varor till bra priser, leverans av flera varor från olika leveranspartners kommuniceras lite dåligt att det blir flera olika leveransnummer. I mitt fall fick jag meddelande om att min beställning var levererad då bara den ena varan faktiskt levererats, vilket skapade oro. Annars bra statusmejl. Kan tänka mig handla flera gånger här.

elektronikspecialisten.se svarar:2025-07-02
Hej, Vi bugar och bockar för det fina omdömet. Det uppskattas verkligen att du tycker om våran service och att du är nöjd med dina produkter. Vi tar till oss av din konstruktiva kritik och strävar hela tiden för förbättring. Varmt välkommen tillbaka till oss. Önskar dig en fin dag. // Nenne
n
nicklas
1 omdöme
Utmärkt2 månader sedan

Enkelt att beställa, snabb leverans och mycket bättre pris än konkurrenterna. Bara positivt.

elektronikspecialisten.se svarar:2025-06-24
Hej, Tack för din fina recension. Härligt att du är nöjd med allt. Varmt välkommen tillbaka till oss. Simon Elektronikspecialisten

Om butiken

elektronikspecialisten.se

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishVisaMasterCardPayson
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin

Kundtjänst

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

elektronikspecialisten.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Stark Medvind AB

Organisationsnr: 559128-9003

Information hos allabolag.se