Bättre än det träkol som sälj av din lokala livsmedelsbutik, men för ett kol som marknadsförs som premium är det knappast godkänt. Mestadels småfraktioner, dvs mycket smul som faller genom bottengallret och ojämn kvalité mellan pallar. Ryker mycket vid antändning, vilket också indikerar att kvaliteten inte är den högsta.
Ljudbilden är hygglig, men knappast bra. Maxvolym löjligt låg med MacOS eller iOS. Okej batteritid.
De återbetalade bara 1000 kr på en barncykel, trots att de gör reklam vitt och brett för att de återbyter dem för 2.500 kr. De hävdade att cykeln var ”för sliten” – jag är rätt säker på att alla cyklar hamnar i en container oavsett. Har köpt 2 barncyklar vid två tillfällen i år, bägge har levererats med inadekvat inställda bromsar. Vill man ha dem fixade hänvisas man till att boka en tid på en hemsida och återkomma vid annat tillfälle. Därtill otrevlig och oengagerad personal. Ofta slut på saker som borde finnas i lager som tillhörande cykelställ, lås, ringklockor etc
Lång levereranstid. Dock ett plus för sista milen till dörren med Budbee.
Oklart hur man betalar Massa skumma avbetalningsalternativ Krävde personnummer för köp Antar att jag får en faktura från något företag vid namn ”Qliro” Qliro tog en kreditupplysning på mig – något som inte var tydlig under köp processen. = olustig kundresa
29kr för Klarna-faktura?? Vilket jävla ocker. 60 kr i frakt, till ombud för tre korta kablar. Borde gå att slänga i ett vanligt kuvert med 20kr i porto.
Fungerar med min Macbook Pro mid-2014, men ljudet börjar hackar efter halvtimmes spelning, även trots special-konfigurering via terminalen och obehindrad kommunikationsväg med ett avstånd av knappa 5 meter. Ljudkvalitén är okej när det väl fungerar obehindrat. Möjligt att det hade fungerat bättre med kortare avstånd och annan utrustning. Jag är dock inte nöjd med mitt köp. Enheten borde klara av att prestera under dessa villkor.
Köpte en tvättmaskin märkt "DEMO", men som i själva verket var fraktskadad. Det såg ungefär ut som om någon släpat tvättmaskinen efter en lastbil en längre sträcka. Förhandlade ner priset till branschstandard för fraktskadade maskiner. Priset får väl sägas vara "acceptabelt". Maskinen fastnade hos installatören efter 3 dagar och stod så där ytterligare 7 dagar innan de kunde komma och installera den. Total leveranstid från beställning, 12 dagar. Mindre kul. Att maskinen var väl tilltufsad var ingen nyhet, detta hade beskrivit både med ord och bilder (även om det kanske var något värre än jag föreställde mig). Vid första provkörning upptäcktes dock även att handtaget delvis var löst och att en lucka var trasig. Detta var inget som informerades om i produktbeskrivningen. Kontaktade support begärde ersättning för reservdelarna. Fick ett snabbt svar och ersättning betalades kvickt utan problem. Fördelar: + Snabb och tillmötesgående supportavdelning + Erkänner sina misstag Nackdelar: - Överbelastad installatör (Stockholmsområdet) - Slarvig beskrivningar av demo-produkter Slutsats: Whiteaway ger intryck av att vara ett helt okej företag (i en branch med många skojare). Jag skulle kunna tänka mig att handla av dem igen.