2.1 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2018-12-20
k
Man kan inte bedriva en webbutik som är konkurrenskraftig där man bara har 14 dagas öppet köp! Alla andra butiker har 30-60 dagar! Att man dessutom har Svea ekonomi som ekonomisk partner gör ju inte saken bättre. Väljer man att handla i butik möts man istället av riktiga klåpare! Man kan inte bemanna sina butiker med vilka nötter som helst! Blev utskickad på en 17,5" cykel när jag ville provcykla och jag har normalt 19,5". Det är inte alla säljare som är usla men många av dom jag har träffat på under höstens cykelletande har varit bedrövliga!
2018-08-15
c
Lägg ned Brommabutiken. Ofattbart otrevlig och oengagerad personal, så där så att man lämnar butiken och inte tror att det är sant. Övriga butiker jag besökt tidigare är bra och webbplatsen går att leva med.
2018-08-15
g
Köpte en hjälm och lite annat. Allt levererades snabbt och smidigt. Tyvärr var hjälmen för stor så jag skickade tillbaka den. Det fungerade superlätt. Klistrade på förtryckt klisterlapp om retur och fyllde i en orsakslapp. Dagarna senare fick jag ett mail om att det mottagit varan och sen kom pengarna tillbaka på kontot. Har aldrig behövt returnera en vara via internetköp tidigare så blev positivt överraskad av hur enkelt och smidigt allt gick. Bra jobbat Cykloteket.
2018-06-12
p
Otrevlig personal som inte vill hjälpa. Vid båda servicetillfällena har cykeln kommit i sämre skick än den lämnades in i.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-03-29
o
Det känns väldigt oseriöst när dom kör med fantasipriser på varor dom inte har i lager bara för att locka personer till sin webbsida. Om dom verkligen var allvarliga med dom priserna så skulle det gå att beställa en vara för det priset och sedan få den hemskickad när den åter var i lager. Det skulle aldrig falla mig in att ha något att göra med dessa luredrejare!
2017-11-29
A
Beställde från Cykloteket för första gången via deras hemsida under black friday och enligt deras hemsida fanns beställd produkt (i aktuell storlek) i flertalet ex i lager och därmed beställde jag denna produkt. Idag fick jag ett mail att produkten inte fanns i lager och att min order därmed avslutades. Inget erbjudande om annan produkt eller att vänta tills varan åter var i lager. Första och sista gången jag beställer från Cykloteket.
2017-07-28
A
Om man börjar med det positiva: Trevlig personal och helt okej priser. Det negativa: Lämnade in min cykel på service av framgaffel, dom bestämde sig för att hjälpa till med lite annat jag inte bett om, utan att fråga först. Det hade inte gjort mig något ifall det inte vore för att dom slog loss ca 10 flagor av lack på min ram i deras iver att mjuka upp min tröga främre växelförare. Dom bad inte om ursäkt, dom sa inte ens ett ord om det till mig när jag hämtade cykeln, märkte det först när jag kom hem. Deras mekaniker verkar inte vara värst kompetenta då de även skadat ett muttergrepp på framgaffeln vid demontering/montering. Detta var hos Cykloteket vid Bromma Blocks.
2017-02-04
s
Köpte cykelskor i onlinebutiken. Snabb leverans, och allt gick supersmidigt.
2015-09-10
J
Bra utbud! Trevlig personal. Ibland lite lång väntetid.
2014-10-01
b
Kom dit 08.00 för att lämna in min cykel på verkstad då jag hade en bokad tid. De ska öppna 07.30, men det var ingen där. Inget svar i telefon. Fick senare reda på att någon blivit sjuk, man kan ju tycka att det är en rimlig sak att meddela sina kunder om som är på väg in. Generellt otrevlig och dryg personal. Önskar att jag köpt min cykel någon annanstans.
2014-07-01
Åkte till deras butik i Norrtull för att köpa en sadelklämma idag. Det visade sig att de hade inte den, trots att på sidan stod att det ska finnas 2 stycken i deras butik. Slösade bort halva förmiddag på att ta mig dit och kom nästan för sent till jobbet men det är mitt fel. Måste lära mig ringa, fråga och försäkra om att annonserat vara finns kvar. Anyway, meddelade detta till killen bakom kassan och nu 12 timmar efter så står det fortfarande att de har 2 kvar. Själva stället är fint och fräscht med kändes lite hotfull och djävulskt där inne, ville gå därifrån fortare än jag kom in. Bemötande och känslan där inne som i storhet avgjorde min dåliga omdöme. Kommer absolut inte besöka nån av deras butik mera och inte besöka hemsidan heller. Frakten på hundra för det minsta lilla känns lite överdrivet.
2013-06-07
Redigerades 2013-09-01
g
Det har ett brett sortiment, det finns drop-in för cyklar och den är mycket bra. Butiken vinner i längden genom att ha drop-in service . Orsaken till den låga bedömningen är en tråkig surdeg, hade en elcykel som gick sönder och hanteringen av service var under all kritik. orsak till status - dålig? - En cykel som kostar 30 000 kr - Kundtjänst sa på telefon att åk till närmaste butik får det felsöka under dagen. - Butiken konstaterar att det har inte tid, utan boka tid gäller. Dvs. planera när din cykel ska gå sönder.... väntetid mellan 1-2 veckor och elcykel = kräver utbildad personal! - Bemödarsig inte att göra en snabb kontroll om det är en enkelt standardfel. - Efter en felsökning tar det 1 vecka att få hem delar, dvs minst 2 - 3 veckor tar det att laga elcykeln, kan bli en riktig säsongdödare. Vill man ha en missnöjda kunder så är det enkelt, en trogen kund är alltid svår att hålla nöjd, det måste man konstant arbeta med. Tyvärr tappade jag förtroende för kundtjänst, butiken ska vi inte prata om. Kändes som man är på sjukhuset under ett akut besök och måste tjata ihjäl verkstaden att ens titta på cykeln. En annan recension sa "kassakille som behöver gå en charmkurs innan första kaffepausen" och jag måste hålla med. Är jag krävande kund? Självklart, cykeln kostar ett par månadslöner! Under all kritik, mycket missnöjd kund. Det lovade ringa samma dag som jag lämnade in cykeln, inget samtal, inget samtal efter flera dagar, vad ska man tycka... Efter en vecka har ingen hört av sig, åkte till butiken och min besvikelse har inga bra ord. Ingen verkar ha rört cykeln och total förvirring råder, det ser ut som en långbänk och det känns bara tråkigt.... när blir den reparerad? Nja, när jag gick från butiken så kändes det som luften gick ur mig, det blir lagad när "någon" har tid. Är jag besviken på butiken, gissa... Och jag har inga höga tankar om Scott elcyklar längre. Efter tre veckor har det bytt motorn. Är jag nöjd, nej. Allt är som en gigantisk surdeg, ansvaret inom Cykloteket är som murar, det är någon som ansvara för någon och bestämmer något, som konsument blir man bara förvirrad. Det stora skillnaden är att det var nog själva less på surdegen, nu började jag känna att killarna på verkstaden brydde sig, det vill nog inte få in cykel någon mer gång. Uppdatering: Ska du köpa en vanlig cykel så har det fördelen med drop-in service, för den är smidig. Har det blivit mer hjälpsamma, svaret är - ja. Skulle jag köpa en vanlig cykel i butiken, svaret är - ja, elcykel, nja. Det är svårare svara på, risken är att det som hände mig kanske hade lika gärna hänt i en annan cykelkedja, oasätt butik, ta upp frågan om "akut service" på elcykeln och hur det hanteras, orsaken är att det kommer felkoder och det är återförsäljaren som ska kunna svara på problem med elsystemet.
2013-08-06
w
Jag och en kompis handlade i princip allt inför vår cykelsemester på Cykloteket. Cyklar, väskor, tillbehör, det mesta helt enkelt. Allmänt väldigt bra service med trevlig och kunnig personal. Det som saknas för 10/10 är kortare väntetider i butik (Norrmalm i Stockholm) och att priserna kan vara lite höga. Annars, utmärkt! Rekommenderas varmt!
2013-07-28
Efter att ha haft några akuta problem och använt mig av deras dropinservice, (norrtull) måste jag säga att säljarna och mekarna är fantastiskt lyhörda och duktiga. Inga problem, bra bemötande och bra svar på dom frågor om uppgraderingar som jag har haft. Jag har aldrig beställt något från Cykloteket, bara butikskontakt.
2013-06-18
Z
Snygg hemsida, bra utbud, helt okej priser, men leveranstiden är total usel! Har beställt där ifrån 3gånger. Och snittiden på mina beställningar är runt 8 arbetsdagar per beställning. Så rekommenderar Cykloteket om man inte har bråttom. + Bra utbud + Hemsidan + Priser + Kundservice - Frakttiden - Packning
Sida 1