2 / 5
(36 omdömen)
5
(10)4
(3)3
(2)2
(3)1
(18)
Sorterat efter datum
2020-06-27
Klockren service trots det har jag som gjort fel . Snabbt svar från kundtjänst och snabb leverans
2020-06-04
Precis som andra har skrivit tidigare borde jag ha läst butiksomdömen först. Beställde slang, däck och däckavdragare sen en vecka tillbaka och väntar fortfarande på att posten ens ska ta emot paketet för frakt. Har överlag fått en känsla av att supporten drar bara ut på tiden. Håll er borta.
2020-04-20
De återbetalade bara 1000 kr på en barncykel, trots att de gör reklam vitt och brett för att de återbyter dem för 2.500 kr. De hävdade att cykeln var ”för sliten” – jag är rätt säker på att alla cyklar hamnar i en container oavsett. Har köpt 2 barncyklar vid två tillfällen i år, bägge har levererats med inadekvat inställda bromsar. Vill man ha dem fixade hänvisas man till att boka en tid på en hemsida och återkomma vid annat tillfälle. Därtill otrevlig och oengagerad personal. Ofta slut på saker som borde finnas i lager som tillhörande cykelställ, lås, ringklockor etc
2020-03-28
Totalt värdelöst kundservice system och man får vänta i evigheter för ens bara få betala en vara man har tittat ut.
2020-01-17
Beställde en cykel via nätet vid mellandagsrean, bra pris sett till utrustningsnivån. Verkar som man skulle läst omdömen innan då denna inte kan ha varit helt ny. Massvis med smårepor på ramen och en stor. Lite irriterande, men jag beslutade mig ändå för att behålla den, krångligt att skicka tillbaka. Fick dock ett presentkort på 500kr, vilket känns som det kvittar. Rekommenderar jag Cykloteket? Definitivt inte med köp över nätet, där kontrollen verkar vara under all kritik.
2019-12-27
Tänkte köpa en ny sadel men var lite osäker på om den passade mig. Ställde en fråga till kundtjänst som svarade snabbt precis hur det låg till. Beställde ny sadel och fick ett mail en timme senare att den var skickad. Har absolut inget att klaga på.
2019-12-18
Beställde cykel till ett bra pris. Fick den snabbt levererat, dock lite strul med Postnord men det klandrar jag inte Cykloteket för. Har nu gjort en tilläggsbeställning på lite delar till cykeln, utleverans samma dag som jag beställde, snyggt! Synd att de inte har butik i Göteborg så jag kan utnyttja gratis service som ingår vid cykelköpet.
2019-12-09
Säljer saker de inte har... Beställde en cykeldator på Black Friday till bra pris. Fick direkt en orderbekräftelse. Kontaktar Cykloteket efter några dagar då jag inte fått någon uppdatering eller trackingnummer på ordern. Då får jag beskedet att de inte längre kan leverera produkten. Efter att ha läst tidigare kommentarer så verkar det som att samma sak hänt tidigare år. De har åtminstånde svarat på min fråga, vilket gör att de får två stjärnor istället för en stjärna.
2019-12-01
Använt dem för att boka service vilket har fungerat bra. Dock får man efter detta reklam via SMS. Detta utan att aktivt bett om det eller godänt det. Inte okej
2019-11-29
Jag skulle köpa dubbdäck till en Scott Aspect 910. Säljaren i Bromma tar självsäkert fram ett par dyra som han säger passar. Jag köper, åker hem och upptäcker att de passar inte alls. Jag åker tillbaka och förklarar att hjulet är 26" och inte 29" på cykeln (storlek XS, övriga är 29") och att jag vill byta däck. Men de har inte dubbdäck för 26" i lager så då vill jag få pengarna tillbaka då jag måste åka till en annan butik. Men det fick jag inte. Trots att de gav mig fel däck så säger de att de endast har bytesrätt på gjorda köp. Jag fick ett tillgodo-kort i stället.
2019-09-15
Jag vill varna alla potentiella köpare att inte beställa från denna webshop. Jag hade precis en usel kundupplevelse. Jag köpte en cykel från dem som skulle levereras till dörren av PostNord. Något blev fel hos PostNord så det kom aldrig någon avisering för att boka tid när vi var hemma för att ta emot. Jag ringde PostNord, men de kunde inte göra något utan jag var tvungen att invänta ett sms från PostNord. Det blev ingen leverans på dörren och paket gick tillbaka. Nu kräver de mig på 791:- i avgifter för icke uthämtat paket, precis som om det vore på ett ombud. Det är efteråt det sämsta sker. De vill inte räta upp misstaget genom att leverera ut cykeln igen utan är mer mån om att jaga in sina avgifter. De har heller inte varit beredda på att pausa fakturan hos Svea Ekonomi för att inte avgifter skulle samlas på. Så nu fick jag vackert betala 791:- och gå och köpa cykeln på nytt hos en seriös aktör. Uselt beteende av kundservice under pågående process.
2019-08-29
Köpte min första gravelcykel på cykloteket för några sedan i Norrtull. Ny inom mer seriös cykling samt naiv och ivrig åkte jag och provcyklade och bestämde mig för en. Så här i efterhand borde jag kollat cykeln mer noggrant för jag är rätt säker på att den inte var helt ny. (dom har 30 dagars kundnöjdhetsgaranti, är du inte nöjd får du lämna tillbaka, vilket gäller typ allt). Så ett dåligt köp på det viset, känner mig en aning lurad särskilt för vad jag betalade för cykeln. Lämnade in den cykeln på service i Bromma och hade inget att klaga på där, då. Nu när sambon köpte sin första landsvägscykel gjorde vi det i Bromma. Kollade cykeln noga innan köp eftersom jag hade tidigare erfarenhet. Missade dock ett fult märke på bakre växeln som vi till sist fick utbytt. Växlarna var inte justerade så det fick jag göra själv. När vi hämtade den efter byte av bakre växel så hade vi bett om lite justeringar. Upptäckte sedan när vi kom hem att dom inte dragit åt 3 av 4 skruvar på styrstammen. LIVSFARLIGT! Vet inte om det var en praktikant eller att han bara vara novis men han borde få en ordentlig tillsägelse och utbildning på det han håller på med så att inte folks liv sätts på spel. Nätbutiken har jag inte haft några direkta problem med, tycker det har fungerat bra. Gillar inte svea ekonomi men det är som det är.
2019-07-18
I beskrivningen här på Prisjakt så står det snabba leveranser online. Inget kan vara mer missvisande. Drygt en och en halv vecka för att få saker som finns i lager är INTE rimligt. Undvik med andra ord om det är något du faktiskt behöver ha inom överskådlig framtid.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2019-06-14
Lämnade in min elcykel (Scott) för uppdatering av cykeldatorn i måndags. De misslyckades med uppdateringen! Cykeln går alltså inte att använda. Man hoppas bli klar på måndag, alltså efter en vecka.
2018-12-20
Man kan inte bedriva en webbutik som är konkurrenskraftig där man bara har 14 dagas öppet köp! Alla andra butiker har 30-60 dagar! Att man dessutom har Svea ekonomi som ekonomisk partner gör ju inte saken bättre. Väljer man att handla i butik möts man istället av riktiga klåpare! Man kan inte bemanna sina butiker med vilka nötter som helst! Blev utskickad på en 17,5" cykel när jag ville provcykla och jag har normalt 19,5". Det är inte alla säljare som är usla men många av dom jag har träffat på under höstens cykelletande har varit bedrövliga!
Sida 1