(50)
Köpte lite cykelkläder som enligt hemsidan finns på lager. Nu nästan tre veckor senare så undrar jag var mina saker är, Jag har inte fått svar på mail och när jag ringer så får jag ett meddelande att det är så många som ringer att dom inte kan ta emot mitt samtal just nu (trots att jag ringde några sekunder efter det att växeln öppnade.
Sämsta nätbutiken någonsin att handla från. Jag beställde en vara som hade status "i lager" och får ett mejl där det står "Tack för din order, vi jobbar för fullt med att packa din order..." Tio dagar går och fortfarande inget ljud från Cykloteket, ringer och frågar om min order och får höra att det är stort tryck just nu men förutom det är allt i sin ordning. Skriver ett mejl 2-3 dagar senare, får svar efter 24 timmar och får veta att varan sålt slut och restnoterad utan någon beräknad leveransdatum. Cykloteket, är det inte bättre att ni hittar något annat syfte och lämnar webbhandel till dom andra företagen?
Undvik att köpa cyklar och cykeltillbehör härifrån. Enligt deras telefonsvarare kan de inte svara iom de är för upptagna. De hänvisar dock till mail, som de tyvärr inte svarar på. De har även skickat fel produkter, så sammanfattningsvis finns det bättre alternativ att välja.
Köpte en motionscykel, visst kom den, men efteråt kunde jag konstatera att (1) via mail hade Cykloteket givit halvsann info om produkten vilket de i och för sig senare "kommit på" men inte brytt sig om att korrigera, (2) på sin sajt har produkten "livstids servicegaranti" vilket lät fördelaktigt och avgjorde köpet, men efter köp nämnde de att "nä så skriver vi på allt, tröjor också", och (3) leveransen var tre gånger dyrare än konkurrenter, utan nåt egentligt extra - inte överdrivet snabb (3-4 dagar), inte särskilt kort leveransfönster (17-22), och inte hela vägen in, där emellertid sistnämnda räddades av att leveranskillarna var schyssta och gjorde det i alla fall. Sammanfattningsvis förefaller Cykloteket hamnat lite bakom klungan, från att kanske en gång på 90-talet på nåt styrelsemötes whiteboard varit ett fräscht kundanpassat koncept, till nu utan geist. En kollega, mer hemma i cykelsporten, instämmer i det intrycket. Inga pluspoäng heller för att kartongen var fulöppnad och fultejpad, samt att priset branschöverskridande strax efter köp gick ned ganska kraftigt.
Ett skämt till företag. Lägger upp lockpriser på hemsidan för att 3 dagar senare skylla på "teknisk fel" och att cykeln inte kan levereras. Inte ens villiga att kompensera för deras misstag
Efter lite strul i början. Så gjorde dom allt för att min cykel skulle komma i tid för min cykel semester. Trevliga och tillmötesgående. Mycket nöjd.
Däcken jag beställde presenteras som nyhet på hemsidan. Då förväntar jag mig den senaste versionen med förbättrat punkteringsskydd. Efter oklara besked om tillgänglighet vid beställningen fick jag däck efter ett par dagar. Trist nog den tidigare versionen som jag kunde köpt billigare lokalt. Jag känner mig påprackad något som butiken tog chansen att bli av med. Nästa gång handlar jag över disk.
Jättetrevlig, kunnig och hjälpsam personal men ofta mycket lång väntetid på betjäning.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
www.cykloteket.seFullständigt firmanamn: Spobik AB
Organisationsnr: 559155-6633
Information hos allabolag.se