"Fri frakt - Snabba leveranser" står det på deras hemsida. När jag kollar leveransstatusen på min order idag har den varit på väg till mitt utlämningsställe i snart 1 vecka från Landvetter... Antar att de kommer svara med att det ligger på transportören och inte på dem själva då de skickat grejerna men det är fortfarande de som väljer vilken transportör de anlitar. Jag som kund kan bara välja ett leveranssätt i deras webshopp och det är snigelpost Postnord varubrev. Det är bra med gratisfrakt men snart 1 vecka är på tok för lång leveranstid - framför allt om man påstår sig erbjuda "Snabba leveranser" som de gör. Sänker betyget yterrligare då flera beställningar har tagit minst 1 vecka att få hem, nästan så man glömmer att man beställt varan. Jämfört med andra aktörer är det under all kritik.
Köpte denna baserad på dess goda omdömen på Prisjakt och Dustin. Efter flera dagars användning tänker jag nu returnera produkten. Sjukt irriterande hackande i både samtal och när man lyssnar på musik. Har försökt eliminera andra källor som använder 2,4 Ghz frekvensen men det har inte gjort skillnad. Tom använt Logitechs egen mjukvara för att para ihop enheten med mottagaren, utan framgång. Synd då det är bra ljud i lurarna.
Otroligt sköna men tyvärr smal passform så passar inte breda fötter. Jag har normalt storlek 43, fick gå upp till storlek 45,5!
Boka & hämta i butik - big fail? Ser att enligt recensionerna fler har rakat ut för samma sak. Använt för första gången funktionen "Boka & hämta i butik" igår kväll. Räknade med att kunna åka och hämta varorna i eftermiddag. Två olika butiker i Göteborgsområdet, totalt 12 varor. Gissa om jag blev förvånad idag när jag fick 12 st. SMS att alla 12 bokningar var annulerade!? Hade några av varorna haft avvikande saldo hade jag förstått det, men alla 12 st? Känns som ett big fail här, jag är inte imponerad.
Sjukt långa leveranstider. Beställer alltid varor som finns på lager men trots det tar det minst 1 vecka att få hem produkterna, ibland mer. Vid kontakt med kundtjänst hänvisar de till att gratisleveransen tar upp till 6 vardagar (de tänjer på gränserna) och att man får köpa till Expressleverans för 29 kr om man vill ha grejerna snabbare. Då får man grejerna inom 2 vardagar. Dåligt med tanke på att t.ex. Apotea levererar nästan alltid dagen efter med gratisfrakt alternativet.
Felaktig inormation på hemsidan. Trots att det står att artikeln finns i lager hos leverantör när man lägger ordern, får man beskedet att så är inte fallet när man ringer kundtjänst för att fråga varför ordern ej levererats. Obs! Filtrera på att endast visa omdömen lämnade via Prisjakt och ej via butiken så ser ni att det är överlag dåliga betyg.
Beroende på vad man har för utformning på sina fötter, de här skorna kan jag inte rekommendera till dem som har breda fötter. Jag ville bara ta av dem så fort det går när jag var i affären och provade ut.
Fina möbler men oerhört dåligt organiserat personal. Sämre säljare får man verkligen leta efter. Se till att få med er grejer hem direkt eftersom de saknar ett datoriserat beställningssystem utan skriver allt ner på fakturablock vilket de sedan stoppar i arkivpärmar. Lycka till sedan när ni ska ringa och fråga hur det går med er beställning. Bättre blir det inte när varan väl kommit: "Våra leveranskillar ringer dig nästa vecka." Räkna inte med det heller. Snälla någon, det är ju 2014 nu! Skaffa ett affärssystem med sökbar kunddatabas och gör det ni lovat i stället för att komma med en massa bortförklaringar varför ni inte gjort som ni lovat. Byt ut personalen eller skicka dem på en säljkurs och framför allt kundbemötande.
Har lite svårt att förstå de goda omdömen på olika sajter. Visst svarar de snabbt på mail men det viktigaste enligt mitt tycke är att man håller leveranstiderna som finns angivna för respektive artikel. Själv har jag beställt en vara som de kallar för "lagervara" och som skulle levereras inom 5-15 vardagar. Så har inte skett. Går man in och kollar på orderstatusen så skjuts det fram en vecka i taget. Jag har nu gått från vecka 01 till vecka 04 som "preliminär leveranstid" innan varan skickas från deras lager. Sedan tar det ytterliggare 2-4 vardagar att få hem grejerna... Ska försöka få tillbaka pengarna istället och åka och handla på en RIKTIG möbelvaruhus. Edit: försökte ringa dem idag och gav upp efter att ha haft andra platsen i kön under mer än 15 minuter...