2.8 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-07-16
Z
Zerox1000(8 omdömen)
Var inte dumsnål! Jag gjorde en stor beställning hos Trademax, i efterhand möjligtvis det sämsta beslutet jag har tagit. 1- Leverans datum skjuts upp, det handlar inte om någon dag, vi pratar 12 veckor längre än vad det skulle ha varit. 2- Produkten kommer skadad, en stor repa mot den svarta metallen, den syns enkelt på 20m avstånd. Efter reklamation och mycket tjatande ville trademax byta hela produkten som väger in på 100kg. Kundtjänst gav besked att de skickar den defekta delen till mig (benen), men slutar med att skicka in hela produkten, de villa ha den gamla i retur så klart. Ännu har den gamla produkten inte gått i retur då kundtjänsten hör av sig 1 gång per vecka. 3- Leverans av vara med tillverkningsfel, denna skickades från VidaXl. Kostar 900 kr. Trademax vill att jag betlar 695 kr för returfrakt trots att det är helt klart ett tillverkningsfel. 4- Soffbord där marmor skivan är konkav, Trademax vill inte ta ansvar för detta. Genrellt dålig kvalitet på produkterna. Gör dig själv en tjänst och beställ kvalitetsprodukter isället, det lönar sig i längden.
2019-07-01
Redigerades 2019-07-11
Otroligt bra helhet av köpet!
2019-07-07
I
Isa 2(1 omdöme)
Beställde soffan "Sifferbo" men gick en snarlik soffa som hette Korfu. Den var flera centimeter kortare både i längd,djup och höjd. Dessutom stod Korfu på varje del. Fick bråka i flera dagar innan Trademax accepterade att jag hade rätt. Jag fick inte den soffa jag hade beställt. Dessutom fick jag plötsliga allergiska reaktioner då jag packade upp första delen. Fick snabbt stänga in den i ett annat rum och vädra korsdrag för att undvika ett ev. astmaanfall.Mailade till kundtjänst och undrade varför soffan luktade så starkt och fränt,men har hittills inte fått ngt svar . Är så ledsen och besviken på Trademax. Karin
Trademax svarar:2019-07-08
Hej. Tack för ditt omdöme. Beklagar det inträffade, vårt namn på soffan är sifferbo medans vår leverantör kallar den för corfu. Detta medför att det kan stå ett annat namn på kartongen medans det är rätt soffa. Beklagar att ni haft problem med en konstig lukt, detta är inget jag har hört om innan och om ni har ett pågående ärende så håller handläggarna på att undersöka saken. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Jenny Trademax
2019-07-07
DET VAR LÄTT ATT KOMMA TILL AVSLUT OCH BETALA!
2019-06-19
Redigerades 2019-07-01
Har handlat mycket från er och har aldrig blivit besviken
2019-06-26
I
Inga(1 omdöme)
Vi beställde säng från trademax, vi skulle få sängen levererad den 7:e juni, vilket vi inte fick. På deras hemsida står det att vi har tagit emot leveransen dvs sängen den 10:e juni. Vi tog kontakt med dhl som berättade att leveransen blev levererad till trademax pågrund av chauffören inte hittade adressen. Då tog vi kontakt med trademax kundservice som berättade att de ska ta kontakt med dhl och kontakta oss, vilket de har inte gjort än och det har gått två veckor. Vi har blivit lurad då sängen är betalad men vi har inte fått den.
Trademax svarar:2019-06-27
Hej. Tack för ditt omdöme. Beklagar verkligen vad ni behövt erfara. Vänligen återkom till vår kundtjänst så att vi kan hjälpa dig vidare. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Erika Trademax
2019-06-25
T
Tove(1 omdöme)
Jag beställde en longegrupp. Ringde och dubbelkollade måtten. Men produktbladet visade sig vara felaktigt och möbeln var betydligt längre. Trademax tog på sig felet men jag fick hantera ALLT det praktiska med att fota, skruva isär möbeln, köpa emballage, emballera allt, bära ut. Av DHL fick jag också information om att allt skulle packas på en pall. Killen på DHL Gotland ordnade dock detta. Allt detta besvär som tog mig motsvarande totalt tre arbetsdagar och långa svarstider trots att jag varit noggrann med att kontrollera måtten. Emballage ersätter de 300kr trots att jag fick lägga ut det dubbla. Jag har två gånger bett om namn och kontaktuppgifter till ansvarig på reklamationsavdelningen bara för att fråga om hanteringen seriöst kan anses vara rimlig. Jag har fått svar att man inte är skyldig att lämna ut några uppgifter. Jag kommer aldrig mer att handla av Trademax.
Trademax svarar:2019-06-26
Hej. Tack för ditt omdöme. Beklagar att du känner dig missnöjd med hanteringen av ditt ärende. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Erika Trademax
2019-06-24
p
popaz_94(39 omdömen)
Fick SMS om att min order är plockad och att jag ska bli kontaktad inom kort. Detta var 10e juni. Fortfarande inget nytt och kan inte nå supporten via telefon då de alltid har en oändlig telefonkö och inte svarat på mail.
Trademax svarar:2019-06-24
Hej. Tack för ditt omdöme. Beklagar att du ännu inte blivit aviserad angående leverans. Ni bör ha blivit det vid detta lager, vänligen kontakta oss via telefon för att vi ska kunna hjälpa dig vidare. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Erika Trademax
2019-06-08
Redigerades 2019-06-23
Det står att det är fraktfritt men man får betala expedition avgift på 295 kr, det är en dold fraktavgift. Mycket dåligt
Trademax svarar:2019-06-12
Hej. Tack för ditt omdöme. Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av de beställda varornas volym. Avgiften täcker kostnader för till exempel framplockning, emballering, lastning, leveranskontroll samt frakthandlingar och kvitton. Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Erika Trademax
2019-06-20
j
jonathan_blomqvist(2 omdömen)
Ursel kundservice. Försökte beställa reservdelar dels tog svar lång tid och när man väl fick svar gick det inte trots att leverantören hade de i lager. Åkte till Bauhus och problemet löste sig på 10 min. Rekommenderar ingen att handla på Trademax välj annat firma om något händer med din produkt.
2019-06-17
För det gick så smidet att genomföra min order Och ni hade det jag va ute efter😊
2019-06-17
bra pris
2019-06-16
Enkelt att beställa. Fri hemleverans. Snabb service. Riktigt bra utbud och kvalité på varorna.
2019-06-16
Enkelt att beställa. Fri hemleverans. Snabb service. Riktigt bra utbud och kvalité på varorna.
2019-06-16
Smidigt och bra pris
Sida 1