Stora på möbler online
7 fysiska butiker i Sverige
Snabb leverans

http://www.trademax.se

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Trademax har fått betyget (5.51)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Fått fel produkt levererad och precis som för många andra tar det väldigt lång tid att hantera det enkla ärendet.
    1 dag sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    En supper skön och bekväm soffa som inte går att beskriva med ord . Jag är mer än nöjd med mitt köp och rekommenderar andra att köpa möbler hos er. Leveransen var också smidig och bra. Dock är det mycket svårt att komma fram till er via telefon
  • Usel
    Usel hjälp när det går fel!

    Möblerna trasiga vid leverans. Butiken jag handlat i hanterar inte reklamationer utan detta skall göras på nätet. Det är löjligt svårt att få kontakt med kundtjänst. Ibland kommer man inte ens fram i telefonkö. Kundtjänst kan inte lämna några besked utan hänvisar till reklamationsavdelningen som de inte kan koppla vidare till. Får besked att de skall kontakta inom 1-4 dagar. Det tar över 2 veckor. Krånglig reklamationsprocess där man inte ringer upp trots flera mail att jag önskar bli uppringd. De tyckte att jag utnyttjade min ångerrätt och därför skulle betala returfrakten själv! trots att butiken lovat att det inte skulle vara några problem att häva köpet. Det var ju en säsongsvara som jag behövde omgående. Tillslut efter många mail är det utrett och jag fick en fraktsedel och har nu skickat tillbaka mina söndriga möbler. Tur att jag hade semester för returbudet kommer mellan 8-17. Aldrig mer Trademax. Låg ute med pengarna i flera månader innan allt var klart. Får uppfattningen att företaget vill trötta ut oss kunder.
    4 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Det gick snabbt och smidigt
  • Usel
    Varning för detta företag!
    Vi beställde en loungegrupp och betalade (8.175kr) i en butik i Göteborg hela 1.5 månader innan vi skulle ha den levererad till oss så att inget skulle bli fel och att Trademax skulle få god tid att leverera.

    Det första som hände var att vi fick en faktura på mail trots vi betalat i butiken.
    Inför att möblerna skulle skickas fick vi ytterligare en faktura på det vi redan betalat.
    Detta resulterade i att vi båda gångerna fick vänta flera timmar i deras telefonkö för att häva detta.
    Trots att vi var ute i mycket god tid med beställningen, blev möblerna levererade ca. en vecka försenad (kom i måndags).

    Redan när DHL levererade paketen kunde vi se att paketen hade skador (bl.a. var transportpallen halv genom att någon kört på den). Även transportören registrerade skadorna på paketen.
    När vi öppnade paketen såg vi att ett par möbler var direkt trasiga, dessutom var samtliga ben mycket repiga med avskavd färg och man kunde se att dessa möbler rimligtvis inte kan vara nya. Gissningsvis har vi fått ett demoexemplar som de haft i butik som sedan är paketerat och sålt till nypris.

    Jag är nu i en situation där jag vill att de kommer och hämtar sina begagnade och trasiga möbler (står paketerade i garaget) och ger tillbaka vartenda öre i hela beställningen så våra vägar kan skiljas härifrån till evigheten!

    Mitt slutliga problem är dock att det inte går att komma i kontakt med företaget. Jag har felanmälat och skickat två mail. Deras växel är överbelastad och säger försök senare.
    På allt detta trams ska vi lägga ner en massa tid på vår dyrbara semester.

    Jag tycker det är lustigt att det finns en representant här som skriver att man har tre dagar på sig att skicka tillbaka sakerna. Hur ska det vara möjligt? Vid felanmälan erhålls ett svar att det tar upp till 5-dagar (en arbetsvecka), innan de ens börjar att handlägga ärendet (ärendenummer 123347).

    Jag kan inte rekommendera någon att under några som helst omständigheter att köpa något från detta företag. Inget har blivit rätt genom hela försäljningsprocessen d.v.s. betalning, leverans, produktkvalitet och kundåtagande. Hade det funnits möjlighet till mindre än en stjärna som betyg hade de fått detta, genom sitt bedrägliga beteende!
    6 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt funkar ju perfekt här såklart....
  • Perfekt
    Beställning
    Allt fungerade utan problem och till bra priser
  • Perfekt
    Beställning
    Helnöjd med köp hos er och lätt att klicka sig fram och bra priser! snabb kontakt via mail!!
    Enda negativa är att ni kunde samlat ihop produkter till en och samma sändning o inte bara skicka nån del i taget.
    Till helgen blir de premiär i nya Blå Lagun 7 :) :)
  • Usel
    Katastrof! Undvik!

    Beställde ett parasoll. Det kom aldrig något parasoll då Trademax inte meddelat transportören mitt mobilnummmer. Parasollet gick alltså fram o tillbaka till paketterminal utan min vetskap o därefter har butiken debiterat mig för returfrakt o expeditionsavgift! Helt otroligt? Trademax skickade sms om att paketet skickats från dem, men missade alltså meddela Dhl vad jag hade för nummer... o sen tar de betalt för detta, nästan mer än vad parasollet kostade från början? Jag har aldrig sett mitt parasoll som de påstår att jag returnerat.

    Omöjligt att ringa.

    Svårt att få vettiga svar per mail. Katastrof! Undvik!
    12 dagar sedan
  • Usel
    Tydligen så är telefon inget för dom, omöjligt att ringa. skickar massor med mail men inget svar, väntat nu i snart 3 veckor.

    Orka bry oss om kunder, det borde vara deras motto.

    Så, nu är till och med med 3000kr fattigare med ett trasigt bord som inte är ens uppackad. Så trevligt, alltid lika kul att ha saker som är ouppackade.

    Om inget svar inom 12:e juli så kommer jag att:
    1: Polisanmäla
    2: Anmäla till konsumentverket
    3: Anmäla till ARN

    Roligt va? NEJ

    Skaffa telefoner så man kan ringa er och svara på mailen någon jävla gång?

    Sist men inte minst, pengarna ska tillbaka oavsett hur vi löser det. Bordet kan ni komma och hämta, ni har EXAKT en vecka på er att hämta det, så den 18:e är sista dagen.

    Tack.
    15 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställning
    Har tidigare i maj köpt en soffa på Trademax, kommer inte exakt ihåg namnet. Zero blå med schäslong och böjda ben. Var rätt nervös på grund utav alla negativa omdömen men är otroligt nöjd. Soffan var enkel att montera, den kom visserligen ett par dagar efter tiden det stod men den levererades till dörren vid ca lunchtid. Soffan är skön, ser ut som på bilderna och kostade halva priset om man jämför med vad en konkurrent hade tagit. Har verkligen inget att anmärka på och kommer handla på Trademax fler gånger.
  • Perfekt
    Beställning
    Bäst. Snabb leverans bra mottagande. Helt klart bäst :)
  • Knappt godkänd
    Beställning
    Jag skrev o frågade säkert 4 gånger o fick inget svar.
  • Knappt godkänd
    Beställning
    Jag skrev o frågade säkert 4 gånger o fick inget svar.
  • Perfekt
    Beställning
    Bra service Och mycket prisvärda produkter
  • Dålig
    Beställning
    Enkelt, tydligt och klart! - så var det när köpet gjordes och leverans utlovades.
    Tråkigt nog har inte de varor jag beställt och betalt för har inte kommit än, och nu är vi över två veckor över utlovad tid. Trist!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Enkelt att beställa,men fraktfritt var väl inte riktigt ? En besvikelse när det gäller detta!!
    Hoppas på snabb leverans, o komplett.Det är en födelsedags gåva.
    Med vänlig hälsning,
    Inga Lill Sansoni
  • Usel
    VARNING!

    Om du är osäker, håll dig borta. Har väntat en månad för att ens få returfraktsedel. Tar minst en vecka att få svar via mail och svaren är inte tydliga, de har ingen framförhållning eller servicekänsla alls. Deras svar genererar fler frågor bara.

    Ingen idé att ringa, de gånger (kanske 10 gånger) som jag försökt få tag på dom via telefon har vart antingen 300 i kö med 3 timmars väntetid eller att "det är för många som ringer just nu, försök igen senare".

    De säger att man får betala minst 20% av varans värde om embalaget är skadat och att man ska använda transparent pakettejp när de själva använder brun.

    Gratis frakt står det, men en saftig exp. avgift ska dom ta.

    Har fått behöva förlänga förfallodatumet två gånger, andra gången betalade jag 39 kr. Nu föreslår dom att jag ska förlänga igen. Så 80 kr kommer det att kosta mig bara för att de är så sega på att hantera ärendet!

    Frakten får man stå för själv när man ska lämna tillbaks varan. Även med tanke på omständigheterna.

    Bordet jag köpte skulle vara brunt trä. Det jag fick var svart. Därför ville jag reklamera varan. Trademax svarar att leverantören sagt att bordet blir "brunare" när det står ute i solen ett tag och om det inte skulle bli det så får jag göra en reklamation .. Men jag vill inte ha ett svart bord, jag vill ha ett brunt och hur länge ska jag behöva vänta på att det blir brunt? Jag vill kunna använda bordet NU, får den märken o sånt från dricksglas osv, kommer dom att ta tillbaka varan? Knappast. Nej, jag vill reklamera för att färgen inte stämmer överens med bilden, klart slut.

    Då svarar dom "Det går utmärkt att utnyttja din ångerrätt...Har vi inte fått något svar inom 7 dagar kommer ditt ärende att avslutas och ångerrätten är förbrukad...Produkten måste vara i originalförpackning och i lika bra skick som vid leverans.
    Är det så att emballaget inte är godkänt kommer ni bli debiterade för värdeminskningen på varan på minst 20%...." osv.

    Bara ställer en massa krav på mig men dom har inte ens sagt nånting om att bilden inte stämmer med det jag fått.. Dom tar inget eget ansvar, bara lägger allt på mig! Detta handlar dessutom inte om att jag vill använda min ångerrätt! Jag har inte ångrat mitt köp, det är fel färg, därför vill jag reklamera varan!
    26 dagar sedan
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra företag
  • Usel
    Vi beställde en soffa som kom efter 5 veckor. Soffan som anlände var felkonstruerad och både bottenstycke och ryggstöd var 10 cm för långa. Kuddarna var i korrekt bredd, varpå stora mellanrum mellan kuddar och armstöd bildas. Denna feltillverkade soffa har stått i vår bostad i 4 veckor nu utan att några som helst åtgärder vidtagits. Trademax svarsfrekvens på mailsupporten är aldrig över 1 svar per vecka och inga besked på lösningar har framförts, trots flertalet påtryckningar. Det är våran upplevelse att företagets strategi är att ignorera kunder tills dessa tröttnar och kastar deras produkter istället. Jag kan för mitt liv inte förstå hur en verksamhet kan drivas på det här viset. Vi har en av deras soffor sedan tidigare och tilläggas bör att kvalitén på företagets produkter är under all kritik. Så även om man har tur och slipper undan eventuella reklamationsärenden får man en väldigt dålig produkt.
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställt parasollet Vienna för 1195 sek. Dålig, klen kvalitet. Parasollarmen knäcktes efter 1,5 timma. Bara att slänga och åka till JYSK och köpa ett kraftigt hållbart! Dessutom dålig kundservice och kundkontakt. Bra krångel. ALDRIG mera TRADEMAX!
    1 mån sedan
  • Usel
    Hej, vi har väntat i 3 veckor nu på ett reklamationsärende 115869, vi har inte hört något från er. Vi har mailat in bilder till info@trademax.se som bevis på att ni har sålt varor med felaktiga mått, visst ni har billiga varor men väldens sämsta support och reklamationshantering! Renoveringen av våra badrum har stått stilla nu i 3 veckor, tack så mycket! Kommer aldrig att beställa av er igen! 👎😡 vi är extremt besvikna! Vi vill att ni ringer upp oss IDAG!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    10 nöjd med allt inget krångel sist jag beställde möbler och hoppas det är lika nu när jag köper dynor.
  • Usel
    Går ej att komma fram till deras kundsupport, för många som ringer! Har försökt ett antal gånger på olika tider.
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställning
    Varan levererades utan dynor, trots försäkran om att dynor skulle ingå. Hantering av efterföljande reklamation under all kritik.
  • Mycket bra
    Beställning
    Användarvänlig sida som gjorde det mycket enkelt att fylla i vad som behövdes för att genomföra köpet.
  • Perfekt
    Beställning
    Allt gick smidigt. Hoppas leveransen gör detsamma.
  • Dålig
    Igår kostade soffan 5000:- med 40% rabbat = 3000 kr,
    Idag kostar den 4000 :- med 20 % rabbat = 3200 kr.
    Vad kostar den imorn? 12.000 kr med 70% rabatt?

    Oseriös marknadsföring. Uselt.

    Ändrar betyget till 2 för tack vare att ni höjde priset väntade jag med att köpa och läste därför lite mer om det bord jag skulle ha. Stolarna är ju plastaskit. Nä jag beställer någon annanstans.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Expeditionsavgiften.....?
  • Usel
    Svårt med å hålla sina utlovade leverans tider , ger ingen goodwill när man fått vänta på varan, sen att de skriver fri frakt ....när de tar ut hutlösa 295kr i exp avgift alltså det är inte OK , skriv istället frakt 295kr det är mer ärligt , med tanke på dess stora ägare så hoppas jag de tar tag i detta väldigt tveksamma försäljningsknep , sen att det står tex denna varan har 7 st köpt senaste timmen rent lurendrejeri , handlat 2 gånger kommer aldrig mer handla där .
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag
  • Usel
    Gjorde beställning en söndag, Fick ett mail om att beställningen var ok och en orderbekräftelse skulle skickas. Ingen kom under måndagen så jag ringde kundsupporten. De hittade ingen order men skulle lösa det och maila en, de lovade att leveransen skulle ske på fredag och senast måndag. La även ett mail om att jag inte fått orderbekräftelse och de ska svara inom 24 timmar, det tog 3 dygn och inget som löste mitt problem. Nu är det fredag eftermiddag och inget hörts av från varken Trademax eller DHL om vilken dag och tid. Detta tolkar jag som de inte kommer på måndag. Står överallt expressleverans 2-6 dagar.

    Provat ringa hela dagen till dem men över 100 st samtal i kö och en väntetid på 2,5 timmar är inget man vill stå i. Tryckte i att de skulle ringa upp men det fungerar tydligen inte...

    Dåligt att de lovar leverans och ordna order men inget händer. Ska markulera ordern då de inte följer avtalet.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    mycket fint
  • Usel
    Beställning Leverans
    Lägger till en expeditionsavgift.
  • Perfekt
    Beställning
    Allt super bra!
  • Usel
    Skanalöst dålig kundsupport ! Skickat mail där svar ska ges inom 24 tim....fick inget svar ! Försöker ringa kunsupport, väntetid 130 minuter och 95 santal före !
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    är nöjd
  • Knappt godkänd
    Mycket låg servicenivå på deras support och deras rutin kring "öppet köp" är otroligt eftersatt. För att utnyttna öppet köp skall man lägga en reklamation och därefter hacka sig igenom en process med flertalet steg där varje steg hamnar i supportbrevlådan med (om man har tur), svar inom 24 timmar. Krångligt, byråkratiskt och tidskrävande!
    2 mån sedan
  • Dålig
    Fredag: Köper och betalar hela ordern i butik.

    Problem 1: Önskade göra en ändring till min order. Ringer kundsupporten senare samma samma dag men samtalet kan inte kopplas vidare (antagligen för många i kö). Lägger ärendet via deras hemsida. Påstås svara inom 24h.
    Måndag får jag sms om att ordern har skickats. Ringer igen (78min väntetid). Mailar till dem och får svar inom 1-2h. "Ordern har redan gått. Kontakta oss om ni vill returnera några varor och att vi ska debitera er returavgift.
    Kostnad för returfrakt:
    Hemleveranser: 395kr "

    Problem 2: Beställde vit hammock. Mottog en svart.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Det är min först gång ätt beställa. Så jag kan inte vet nu om ni är bra eller dåligt . Men jag ska komentera mer efter jag får min sång.
    Hämta båda säng och bänk tillsammans
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt o enkelt.
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Varför ta ut en expeditionsavgift på 195 kr? Detta brukar inte förekomma hos andra e-handelsföretag.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Tack för snabb affär! Jättejättenöjd! Jättefin vara, väl paketerat, supersnabb leverans och trevlig säljare. Rekommenderas! ***************
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra pris, bra erbjudna, bra service.
  • Dålig
    Skojare. Leverade möbler utan borrhål... Visst, det är inte Trademax som snickrar grejerna själva men deras support var fruktansvärt seg. 3 veckor tyckte de jag kunde vänta på att få nya delar. Extra surt är att det blev 800kr rea på skiten några dagar senare -.-

    Fri frakt men 200 spänn i expeditionsavgift?
    2 mån sedan
  • Usel
    Deras hemsida ger bluff information. Tittar på en vara och ser att 4 personer köp de senast timmen. Gör uppdatering på sidan och plötsligt har 6 personer köp senast timmen. Ny uppdatering och nu har endast 3 personer köpt produkten senast timmen. TRADEMAX seriöst tror ni vi kunder går på detta.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    snabbt o enkelt att beställa, bra att se varan först o betala sen. fraktfritt ett plus, bra pris.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Tack det gick snabbt och enkelt att göra beställningen
  • Perfekt
    Beställning
    Enkelt att överblicka och inga dolda utgifter om man läser noggrant