Stora på möbler online
7 fysiska butiker i Sverige
Snabb leverans & fri frakt

http://www.trademax.se

Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Trademax har fått betyget (5.93)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Trademax är utan tvekan den absolut sämsta svenska butiken jag någonsin handlat av.

    Jag beställde en säng för ett antal månader sedan, leveransen i sig gick relativt snabbt men det visade sig att benen till sängen var felkonstruerade så de gick inte att montera.

    Efter att ha kontaktat supporten och meddelat dem om problemet så efter en god tid så hör de äntligen av sig och säger att de ska skicka nya ben men att det tar 5-8 veckor då de tillverkas på beställning.

    Veckorna går och ingenting händer, tillslut får jag ett paket som är något helt annat än benen jag väntat på.

    Återigen kontaktas deras support, både på telefon och email men då deras telefontider är katastrofalt långa ( vänta i över en timme) och de svarade långsamt på mejlen så uteblev svar.

    Flera månader har gått nu och jag är fortfarande fast med en inkomplett säng och utan någon vidare hjälp från supporten som förövrigt varit fruktansvärt otrevlig när man väl har kommit fram till dem.

    Håll er helt enkelt borta från dessa oseriösa clowner i framtiden
    8 dagar sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Världens sämsta service! Fick ett sönder bord som skickades tillbaka. Fick ett nytt efter 4 veckor då de "bearbetade" min reklamation. Fick ett nytt som också var sönder och fick då ett nytt igen efter 3 veckor. Den tredje var för liten. Och nu pågår reklamationen hos de igen sedan 4 veckor. Har inte hört nått ännu. Otrevliga och ohjälpsamma över telefon. LÅÅÅÅNG telefontid också. Brukar aldrig klaga men detta var WOW!
  • Perfekt
    Beställning
    Väldigt fina och prisvärda möbler. Enkelt att beställa.
  • Usel
    När man skriver på trustpilot som trademax hänvisar till så går det inte att skriva negativa omdömen?

    Fick vänta flera veckor innan något svar kring dynboxen (skulle finnas i läder 2-6 dagar)

    Efter lång tid får jag höra "den komm3r nästa vecka"

    Sen hör jag av mig igen veckan efter och då är den slut? (Hur kan detta ta så många veckor att ta reda på?)

    Ingen kompensation eller förslag på annan vara, superdålig kundservice.

    Handlar aldrig på trademax igen!
    12 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Väldigt tryggt och enkelt o beställa/köpa möbler från er.
  • Utmärkt
    Hjälpsamma med att hitta en leveranslösning trots att hade svårt att vara hemma och ta emot varorna. Har dock inte testat varorna än, så får uppdatera senare.
    15 dagar sedan
  • Usel
    Beställde dynor och betalade för snart 3 veckor sen Vid beställning står det finns i lager leverans 2-6 dagar. Kollade orderstatus efter 1 vecka då har dom flyttat fram leverans till vecka 39 nu har dom flyttat fram till vecka 40 provat att kontakta kundtjänst utan resultat. SISTA BESTÄLLNINGEN FRÅN DET HÄR FÖRETAGET KOMMER ATT VARNA ALLA JAG KÄNNER.
    21 dagar sedan
  • Usel
    Fick leverarade matbordsgrupp. 3 av stolarna var trasiga, ena benet till bordet var sprucken. inget svar på deras mejl och ringer man de så får man antigen vänta i 3 timmar eller så ber de dig att ringa senare. besviken de på. innan ni köper så läs alla omdömen på alla sidor samt facebook sidan. där har alla som har fått något fel inte fått sin rätt. företaget skiter i reklamationer.
    21 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket lätt att beställa
  • Perfekt
    Beställning
    Väldigt nöjd
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jätte fin sänggavel. Snabb och gratis leverans! Kan inte klaga på någonting.
  • Acceptabel
    UNDVIK.

    Handlat av Trademax/Chilli.

    Leverans sker med Budbee som endast levererar mellan 8-17 och har id-krav på leverans. Kan ej få leverans till butik då de inte har "plats".

    Budbee har ingen spårning eller kundtjänst, så att prata med dem går inte.

    Budbee kan bokas om, men endast till annan dag men med samma tider.
    Vanligt folk arbetar på dagtid....

    Drabbas nu av avbokningsavgift för att Trademax har valt en oflexibel leverantör.
    Tack för absolut ingenting.

    Uppdatering 2017-09-20: Efter kontakt med Chilli/Trademax har detta nu retts ut. Men varningen kvarstår. Bor du i Stockholm och inte kan ta emot varor på dagtid: Kontakta Trademax INNAN köp och se om det går att få leverans med annan speditör.
    1 månad sedan ( Uppdaterat: 29 dagar sedan )
  • Usel
    Kundservicen är den sämsta jag någonsin varit med om. Beställde en soffa som jag bestämde mig för att returnera. Försökte ringa men har inte tid att sitta flera timmar i kö så mailade dom och fick mitt första svar efter över en veckas väntetid. Trademax kom då med en massa krav att man t.ex va tvungen att svara inom en viss tid annars skulle ångerrätten va förbrukad och att orignalemballage va tvunget att ha annars skulle dom dra av minst 20% i värdeminskning. Har fortfarande inte fått soffan returnerad och det har idag gått 3 veckor sedan jag försökte få kontakt med dom.
    1 månad sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Det var lätt stt se fina bilder som speglar varans kvalitét. Lätt att beställa. Hoppas att ni behåller mig som en kund hos er för framtida beställningar.
  • Bra
    Beställning Leverans
    Oklart formulerat om leveransen.
  • Perfekt
    Beställning
    Enkelheten med att genömföra köpet och mycket bra hemsida där varor presenteras.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Smidig
  • Perfekt
    Beställning
    Lätt att beställa, inget krångel, bra pris.
  • Usel
    Bedrövlig kundservice, ej rimligt att behöva sitta timmar i telefonkö eller vänta veckor/månader på att returnera produkter.

    Dessutom skickas mail ut där det står texter som säger att man förbrukar möjligheten att returnera sin produkt om man inte svarar dem tillräckligt snabbt.

    Skulle inte rekommendera någon att beställa ifrån Trademax.
    1 månad sedan
  • Ganska dålig
    Beställning
    Har försökt beställa via data. Hela skärmen är låst. Försökt mejla utan svar. Försökt två olika dagar.
    Nu försökte jag via mobil och er sida är INTE mobilvänlig.
  • Usel
    Uppdatering igen och förhoppningsvis den sista uppdateringen:
    Idag 29/8 hörde Trademax av sig och jag antar för att ARN hade hört av sig till dom, så nu får jag tillbaka pengar på bord och klaffar (får väl se hur lång tid det tar) och så får jag 500kr i presentkort som ska skickas på mail, sjukt löljlig kompensation för allt detta vi varit med om men jag skrev det till dom och jag orkar faktiskt inte hålla på mera med detta nu så nu får det vara såhär. Så nu kan vi köpa ett nytt matbord i någon pålitlig affär och vi kommer aldrig i livet att handla på Trademax igen....presentkortet ger vi väl bort till någon.

    Tidigare inlägg:
    Jag köpte ett matbord, två klaffar till detta bord och 6 st stolar online från Trademax (den 19:e Juni, och det stod på hemsidan att stolarna och klaffarna skulle komma in början på Juli men matbordet stod det 2-6 dagar leveranstid, så efter 14 vardagar mailade jag Trademax kundsupport för det går inte att ringa dom det är en röst som säger ”Det är många som ringer just nu så vi kan ej ta emot ditt samtal just nu försök senare”, men i vilket fall så svarade dom efter några dagar att det var försenad leverans på matbordet och jag skrev att det var självklart ok med förseningar men dom måste ju höra av sig till sina kunder för vi väntar på våra grejer men Trademax dom svarar alltid med standardsvar du får inga andra svar av dom, till slut så får jag ett sms om att matbordet ska komma måndagen den 10 juli mellan 8-17 så vi håller oss hemma men ingen kommer, jag mailar Trademax igen men får såklart inget svar förens efter flera dagar så jag hör av mig till budfirman Budbee och dom kan se i sitt system att det har legat en bokad leverans till oss men den har blivit avbokad och dom vet inte varför, dom bokar om och har ingen ledig tid förens på fredagen den 14e Juli men jag är ju glad för nu ska jag äntligen få mitt bord och dom kommer på fredagen den 14e och när vi öppnar kartongen så är bordet trasigt, hela plankan på kortsidan under bordsskivan är knäckt på 2 ställen.
    Jag får maila Trademax igen om detta och dom svarar inte förens nästan 1 vecka senare och dom skriver då att jag ska göra reklamationen online och det är bara det att när vi går in där så finns inte vårat bord med där bara stolarna som vi då hade hunnit få, jag får maila Trademax om detta och dom lägger in reklamationen åt mig och jag får ett ärendenummer på detta och dom skriver att pga högsäsong så kan det ta 1-3 veckor för dom att ta hand om detta ärende (idag är det 3 veckor sedan dom la in reklamationen i systemet men vi har haft det trasiga bordet hemma snart 1 månad).

    Uppdatering från förra inlägget:
    Liten uppdatering från mitt andra inlägg jag gjorde för ett tag sen angående mitt matbord som var trasigt. Idag är det den 24:e Augusti och jag har fortfarande inte fått något nytt bord och dom har inte hämtat det trasiga bordet plus att klaffarna har inte ens kommit. Så nu har vi alltså varit utan matbord i över 2 månader och de sista emailet jag fick av dom var den 17:e och då skrev jag att vi vill ha pengar tillbaka på bord och klaffar plus kompensation för allt strul, och att dom antingen hämtar bordet eller att vi kasserar det men som sagt dom har inte svarat på det så vi kan ju inte köpa ett nytt bord förens detta är löst känner jag =(
    Så preis nu skickade jag en anmälan till Allmänna Reklamations Nämnden (ARN) så nu hoppas jag att dom kan hjälpa mig med detta. Så snälla ni som också har problem med Trademax skicka till ARN för jag tycker inte att ett företag ska få drivas såhär.
    Så igen till alla som ser detta köp inget från Trademax för dom tar verkligen inte hand om sina kunder dom skiter i att vi är utan möbler och ligger ute med pengar=( Never ending story angående detta!
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 månad sedan )
  • Usel
    Priset var bra och den konstrottinggrupp vi köpte var fin och kvalitén känns riktigt bra. Så produkten i sig ger jag full pott. Beställningen gick bra. Sakerna kom rätt datum och smidigt men sen började problemen och därför en stjärna. En av produkterna som kom var fel, artikelnr stämde ej med det vi beställt. Deras kundtjänst är det sämsta jag någonsin varit med, går inte att nå på telefon, sjukt sega på mail, och ännu segare att lösa problemet och skicka ut rätt prylar. Skriver inte omdömen normalt men det här förtjänar en varning. Okej priset är lågt men inte lika lågt som deras kundtjänst. Nu 5 veckor senare har de lyckats ge mig rätt prylar och jag är nöjd. Men kommer inte handla igen.
    1 månad sedan
  • Acceptabel
    Beställning
    Alltihop
  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    allt bra fin
    men före två månad jag beställ matgropp fint ni tillbaka 15/6 för att jag vill och mycket fint
  • Usel
    Min sämsta kundupplevelse någonsin. Det tog över en månad att få en vara som Trademax utlovar 5-10 dagars leveranstid på. Varför? Jo för att Trademax hade angett fel leveransuppgifter till DHL. Tydligen var detta inte första gången enligt DHL.
    Som tur var kom jag i kontakt med utomordentligt serviceinriktade personal på DHL som hjälpte mig att få varan levererad innan den gick tillbaka i retur. Något som Trademax själva skulle ansvara för.
    Det var också helt omöjligt att komma fram till Trademax på de nummer som de hänvisar till - du nås av ett meddelande att det är många som ringer just nu....Den enda korrespondens jag hade med Trademax var via mail där de slutligen beklagar min upplevelse och att de naturligtvis kommer ta till oss den kritik de fått för att kunna ge bättre service i framtiden...
    1 månad sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Snabbt och enkelt men tycker inte om expeditionsavgiften. Borde istället ligga i priset på varorna.
  • Dålig
    Beställning
    Kväll frakt var ifyllt från början
    blev dyrt det😀
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Billigt snabb leverans och mycke bra packade varor :)
  • Usel
    KÖP INGET FRÅN TRADEMAX, DE LURAR FOLK. MAN FÅR USELT VAROR, SEDAN HJÄLPER DE INTE OCH TAR BETALT FÖR SINA EGNA FEL...
    2 mån sedan
  • Usel
    Sämsta företaget på jorden, supporten existerar inte, man får fel produkt och skulle det hända att man får hem rätt produkt så är den inte komplett. Dom kan ta hur lång tid som helst på sig innan dom ens skickar ut någon vara som i mitt fall. Produkten fanns i lager men skickades 6 veckor senare men inte komplett, inte ett svar från supporten sedan dess. Dags att anmäla företaget som så många andra gjort.

    Alla ni som skriver perfekt och ger företaget 10 stjärnor, gå tillbaka och börja jobba.
    Rasten är slut, bara en trademax anställd son kan skriva något gott om företaget.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning
    Det är jätte fint och billigare.
  • Perfekt
    Beställning
    Bra
  • Perfekt
    Beställning
    Allt var ok
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Underbart pris för en underbar säng!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra priser bra kvalité snabba leveranser 😁😁
  • Perfekt
    Beställning
    Enkelt och tydligt att beställa. Många betalningsalternativ
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Varorna blev levererade i ganska god tid, det var mycket att packa upp, men det gick bra.
    Och vi trivs med det vi beställde.
  • Ganska dålig
    Köpte en säng för behovet var trängande pga flytt, och tidsbrist
    Leverans 3-8 dagar, frågade upprepade ggr, blev lovad att den skulle komma senaste fredagen (8e dagen)
    Den kom på måndagen efter, dvs 9e arbetsdagen. Då hade jag påmint efter dag 3 att jag behövde den senast dag 8
    Ingen säng ledde till att jag inte kunde ha min dotter hos mig, som jag inte träffat på 3 veckor.
    Samt fick ta en obetald semesterdag pga att semestern var slut.
    Vägrar ge kompensation, men är inte klara i den delen kan jag säga.
    Sängen I sig duger, inte mer.
    Men handla inte här gott folk, finns bättre ställen
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    länge sökt efter en grillvagn utan resultat och nu har jag hittat den perfekta.
  • Perfekt
    Fungerade klockrent för mig! Den beställda soffan kom inom en vecka vilket var snabbare än utlovat!

    Soffan sig var helt okej och motsvarar helt klart förväntningarna för den prislappen!
    2 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställning
    Supertöntigt att lägga på 295 i expetionsavgift, baka in det i priset och sätt priset till 6295 istället, så slipper man bli irriterad
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    bra billigt gämför med andra butiker och fina grejer. Underbart hemsidan i
  • Usel
    Beställde och betalade för ett vitrinskåp. Två kartonger kom med budet, en med delar till vitrinskåpet och en kartong med delar till någon tv-bänk (som dessutom var transportskadat). Utanpå kartongerna satt stora lappar som tydligt visade vilken möbel det innehöll delar till. Hur svårt kan det vara att skicka de kartonger som hör ihop till en möbel?
    När jag sen reklamerat detta har det varit det knäpptyst. Ingen respons alls. Går inte att komma fram på telefon heller till Trademax överhuvud taget. Så här står jag med några delar till mitt vitrinskåp och några trasiga delar till någon slags tv-bänk.
    Behöver väl knappast säga att jag ALDRIG mer kommer beställa något från detta helt kundservice-befriade oprofessionella företag.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    bra hemsida, fri frakt, möjlighet till fakturabetalning
  • Perfekt
    Beställning
    Väldigt trevlig personal som hjälpte oss hitta rätt soffa!
  • Usel
    VARNING - USEL KUNDSERVICE!

    Beställde produkt som blev fraktskadad, vilket inte är Trademax fel. Ringde och fick svaret att jag behövde göra en reklamation via deras hemsida. Jag gjorde en reklamation men medan den behandlades och en ny produkt skickades, skickade Trademax mig vidare till deras indrivningsföretag med påförd avgift. Försökte ringa men det går inte att komma fram. Försökte maila via den aktiva reklamationen men får ingen återkoppling. När den nya produkten dök upp var den också transportskadad. Kommer inte fram via telefon eller mail. Via Facebook fick jag svaret att jag var tvungen att göra en ny reklamation. Gjorde ännu en reklamation för 1,5 vecka sedan....har fortfarande inte hört av dem och det går fortfarande inte att komma i kontakt med dem. Beställningen gjordes i slutet av maj....nu är det snart augusti. Jag har via indrivningsföretaget fått stoppa ordern så att det inte går vidare till inkasso.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lätt och snabbt att hitta varor man söker,
  • Usel
    Fått fel produkt levererad och precis som för många andra tar det väldigt lång tid att hantera det enkla ärendet.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Väldigt lätt att hitta produkter, många betalnings alternativ som passar alla och snabba leveranser.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    En supper skön och bekväm soffa som inte går att beskriva med ord . Jag är mer än nöjd med mitt köp och rekommenderar andra att köpa möbler hos er. Leveransen var också smidig och bra. Dock är det mycket svårt att komma fram till er via telefon