Prisjakt
Annons
Shopping4net
  • Över 900 kända varumärken
  • Köp nu, betala senare
  • 45 dagars öppet köp
3.0OK
11 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

s
Usel21 dagar sedan

Usel kundservice Beställde hem en produkt med varubrev för att jag ej kunde hämta hos ombud och betalade extra för det. Varan lämnades ändå hos ombud och återsändes då tyvärr. Då skickar detta skojarföretag ut en faktura på 200kr och stjäl i princip de pengarna av mig, istället för att vara hjälpsamma och lösa situationen. Jag har bokat en sak de ej har uppfyllt och de tar inte ansvar! Akta er riktigt noga. Ett företag som lever på skumma avgifter och det är många som kommenterar samma sak. Önskar jag hade läst recensioner innan jag beställde!

Shopping4net svarar:2025-08-06
Hej Sandra, Vi har tagit del av ditt omdöme, men vill förtydliga att flera uppgifter dessvärre inte stämmer överens med hur ärendet faktiskt gått till. Det är korrekt att du valde varubrev som leveranssätt. Försändelsen skickades dagen efter beställningen gjordes och brevbäraren försökte leverera paketet redan dagen därpå. Eftersom leveransen inte kunde genomföras (du bor i ett slott med mycket mark omkring), gick paketet istället till ett ombud. Du informerades om detta så snart paketet skannades in hos ombudet, både via SMS (vilket du även visat bild på) och via en avisering dagen efter. Vid sällsynta fall tar PostNord paketet till ett ombud, och detta har vi skrivit även i köpvillkoren. Paketet låg kvar hos ombudet i tre veckor, men hämtades aldrig ut på grund av att du var på semester. Försändelsen returnerades därefter till oss och en returavgift togs ut, helt enligt våra köpvillkor. När paketet kom tillbaka skickade vi ett mejl till dig. Du svarade och undrade vad du hade beställt och genomförde sedan ett nytt köp – med leverans till samma ombud som det tidigare paketet hade hamnat hos. Som företag har vi tyvärr inte möjlighet att ta ansvar för att paket inte hämtas ut inom den angivna tiden, eller för de kostnader som uppstår till följd av detta. Detta har vi försökt förklara både via mejl och i ett längre telefonsamtal. Vi beklagar om tonen i slutet av konversationen upplevdes som mindre vänlig – det var aldrig vår avsikt, men det blev svårt att föra en konstruktiv dialog när vi inte fick möjlighet att förklara färdigt. Vi hoppas ändå att detta klargör ärendet och att du trots detta är nöjd med din produkt. Vänliga hälsningar, / Shopping4net
e
erika_tu1
1 omdöme
Uselen månad sedan

Fick en trasig vara (uppenbart produktionsfel). Kontaktade kundtjänst med bilder och information, dom varken ville eller kunde hjälpa mig. VÄRDELÖST företag med urusel kundtjänst!

Shopping4net svarar:2025-08-06
Hej Erika, Vi beklagar att personen som öppnade varan råkade göra sönder kartongen i brädspelet men detta är alltså inget som tillverkaren kan kompensera er med då det handlar inte om ett tillverkningsfel. Vi har erbjudit oss att kontakta tillverkaren ändå men du önskade inte detta. Beklagar att vi inte kunde hjälpa mer i det läget. / Shopping4net
m
Utmärkten månad sedan

Fick ett fint bemötande i telefon, när jag ringde för att fråga hur man kan ändra till annan adress under sommarlovet.

A
Armani
1 omdöme
Utmärkt4 månader sedan

bra längesedan jag skicka efter något hos er

T
Tobbe
1 omdöme
Usel6 månader sedan

Fruktansvärt oförskämd kundservice. Långa leveranstider. Rekommenderas inte!

Shopping4net svarar:2025-03-05
Hej. Vi beklagar att du känner dig så här upprörd över att varan du beställde hade varit några dagar försenad. Vi pratar om 2-3 dagar pga. leverantörens försening. Ingen har varit oförskämd utan vi svarade på dina frågor och avbeställde sedan ordern enligt önskemål, du blev upprörd när vi skrev offentligt vad du hade beställt på en annan platform, för oss var inte varan något märkvärdigt men du verkade inte tycka samma sak och vi redigerade vårt svar.. / Shopping4net
t
Utmärkt7 månader sedan

Snabb och bra service. Bra utbud. Alltid nöjd!

T
Tonka
82 omdömen
Utmärkt7 månader sedan

Alltid funkat bra. Fått det jag beställt. Och returer funkar bra.

T
Tereza
1 omdöme
UselRedigerades 8 månader sedan

Sämsta jag varit med om. Jag fick ingen beställning o fick bara otrevliga svar av dem. Riktigt otrevliga. Skyllde på mig o postnord o skicka fakturan till inkasso. Min pojkvän beställe den plastigaste handkontroll ni kan tänka er som inte ens fungerade när den kom. Men det va inte deras fel heller. Den fungera när dem skicka den. Snälla bli inte lurade av detta oseriösa företag. Lägg några kr mer o köp på annat ställe. Detta är ett lurendrejar företag med otrevliga människor som går till attack försvar direkt o lyssnar inte på sina kunder. Känner mig sjukt kränkt. Aldrig varit med om ett sånt hemskt företag Ert svar stämmer inte alls. Kolla igen. Ni skyller allt på annat jävla lögnare. 100 tals mail från mig? Det är ni som trakasserat o saboterat för mig o fortsätter göra det även nu.

Shopping4net svarar:2024-12-16
Hej, Vi har mottagit närmare 100st otrevliga mejl med både könsord, rasistiska meddelanden, personliga påhopp och hot och kunden i fråga är polisanmält. För att svara resterande så kort det går så har kunden i fråga beställt, mottagit och delbetalat sin order men önskade betala resterande flera månader efter förfallodatumet vilket vi sa nej till, därav började mejlandet. Vi har inte skrivit något otrevligt alls och alla mejlen skickades vidare till polisen. Varorna är mottagna och bildbevis finns. Leveransen skedde inte via PostNord. Vi säljer inga handkontroller, ej heller den klocka du antydde via mejl du ville returnera. Första inlägget togs bort av TrustPilot då det bröt mot deras riktlinjer (personliga påhopp) Gällande betalning så berättade vi att inkassokravet hade sista betalningsdatum 12/12 och uppmanade kunden att betala direkt för att undvika inkasso. Vår personal har agerat korrekt och inte länge svarat på de hemska mejlen de har fått ta emot. Vi önskar alla er som läste detta svar en fridfull juletid. / Shopping4net
S
Sara
1 omdöme
UselRedigerades 9 månader sedan

Kundtjänsten är väldig okunnig, inkompetenta. Fick betala över 1000 kr för en aftershawe. Beställer aldrig mer

Shopping4net svarar:2024-12-16
Hej Vi beklagar att du upplever att vi inte har försökt att hjälpa dig. Du hade inte betalat fakturan och har fått flera påminnelser under en längde period. Därav har summan stigit. / Shopping4net
b
berith
1 omdöme
UtmärktRedigerades 9 månader sedan

Bra priser, stort sortiment. Alltid varit nöjd med mina köp. Snabb leverans. Kan rekommenderas.

Om butiken

Shopping4net

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

VisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.shopping4net.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Shopping4net AB

Organisationsnr: 556823-3604

Information hos allabolag.se