Prisjakt
Annons
  • Tibergs Möbler

    (38)

  • se
1.8Dålig
1 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

N
NNN
1 omdöme
Usel3 månader sedan

Vi fick hem en skadad vara där de var totalt ovilliga att hjälpa oss med en reklamation. bordet vi fick hem såg hemskt ut med en stor ljus fläck från en slipning. Personer som kommer hem till oss reagerar på slipmärket och frågar vad som hänt. Tibergs påstår att det är ådringar i trät. Om det nu skulle vara det (vilket är högst osannolikt då det inte går i linje med resten av skivans åldringar. så ställer jag mig frågande till att de i så fall inte lägger en såpass ful bit trä i andrasorteringen när den ser ut på det sättet. Det gäller ändå en möbel för 30000 Jag rekommenderar er att handla på Ikea eller annan möbelbutik istället.

Gästanvändare
Usel3 år sedan

Tar ej ansvar för dyr vara med undermålig kvalite där reklamation ska gälla. Finns många mer seriösa och kundvänliga butiker, undvik denna butik.

Gästanvändare
UselRedigerades 5 år sedan

Vi köpte ett bord som kom hem skadat. När jag undersökte skadan var det klart för mig att detta inte handlade om en mekanisk skada. Sannoligt berörde det på tillverkningsprocessen. Jag besökte Johan Tiberg, visade bilder mm. Det var lite möjligt att göra något åt detta på plats. Jag blev instruerad att skriva ett mail. På mail krävde Johan Tiberg ganska mycket information, bilder, foto på artikelnumret, serienumret mm. Jag köpte bordet bara några dagar innan dess. Efter en del ”arbete” att svara på alla frågor, skicka bilder mm kom svaret tillbaka: ”bordet är skadat av kund”. Johan Tiberg hade ingen ambition att svara på mina frågor eller motivera deras bedömning. Det visades att leverantören har bytt artikelnummer och namn på bordet även profilen i det ”problematiska” området strax efter att vi köpte det. Jag antar att produktändring (förbättring) gjordes på grund av kvalitetsproblem och många reklamationer. Med ändrar profil på skivans kant var det letare att foliera bordet som var grundproblem för dessa ”skador”. Trots att jag förklarade om detta ville inte Johan Tiberg ta upp det med leverantören eller göra något annat om detta. Jag har handlat en del på denna butik tidigare men det som hände med bordet gör att jag varken kan rekommendera eller kommer att handla där igen. Jag läste på nätet om dålig kundsupport på denna butik och till slut upplevde jag själv detta. Tyvärr…

Gästanvändare
Utmärkt6 år sedan

Fina möbler och roligt att man kan välja personligare stil än på andra ställen. Engagerad, kunnig personal. Leveransen gick snabbt och smidigt precis som det var planerat. Tack! Vi ses snart igen.

Gästanvändare
Utmärkt6 år sedan

Så positivt överraskad. Butiken var mycket större än vad vi trodde och fylld med fina möbler. Fick jättebra hjälp av en säljare och deras hemsida var mycket tydlig.

Gästanvändare
Dålig6 år sedan

Beställde en möbel som var ett riktigt måndagsexemplar; bubblor, småsprickor, och färgflagor i lacken. Tiberg var väldigt "generösa" och erbjöd mig att returnera varan mot en ny. Tog några veckor. Jag påtalade att det är brukligt med någon kompensation, då jag var tvungen att skruva ner eländet och packa ihop i kartong. Jag skrev att jag hoppas att priset på fakturan justeras efter byte till en ny vara. Men nej, Klarna hörde istället av sig och tyckte att det var dags att betala fakturan. Samma pris förstås. Jag kan inte rekommendera Tibergs, mycket på grund av rykten om oerhört osympatiska ägare, vilket den här affären verkar bekräfta.

j
Usel6 år sedan

Stelbent och oflexibel returpolicy. Beställde matta där färg och format inte blev som vi tänkt oss i rummet. Julhelger kom emellan, så hörde av mig för retur 18 dagar efter uthämtningstillfället. Tibergs Möbler vägrade acceptera vare sig retur eller byte till en större matta (vilket var vårt andrahandsalternativ) med hänvisning till att ångerrätten på 14 dagar ej längre gällde. Inget vidare.

Tibergs Möbler svarar:2019-06-12
Hej! Beklagar att det inte blev som ni tänkt med beställd matta. I vår webshop finns möjlighet att returnera en vara inom 14 dagar efter mottagandet, vilket i allmänhet brukar räcka för att hinna testa och ombesörja eventuellt retur. Beroende på vad det är för produkt och om den t ex finns på vårt lager så kan vi vara flexibla. Mattan beställdes speciellt till er och vi har ingen möjlighet att skicka tillbaka den till leverantören. Hoppas ändå på förståelse och önskar er välkomna åter i framtiden.
Gästanvändare
UtmärktRedigerades 7 år sedan
Via butik

Mycket bra service och trevligt bemötande vid reklamation drygt ett år efter köp.

Tibergs Möbler svarar:2019-06-12
Hej och tack så mycket för fint omdöme!
Gästanvändare
UtmärktRedigerades 7 år sedan

Tack för all hjälp vi fått med vårt möbelköp. Trevliga och engagerade säljare och en butik med ett fantastiskt och inspirerande utbud. Denna butik rekommenderar jag gärna.

Tibergs Möbler svarar:2018-04-18
Stort tack för din positiva feedback! Varmt välkommen tillbaka! Med vänlig hälsning Jenny m fl. //Tibergs Möbler
Gästanvändare
Utmärkt7 år sedan
Via butik

Bästa betyg ! Tydliga leverensbesked innan varan kom som utlovat. Någonting för Svenssons.se mfl att ta efter.

Tibergs Möbler svarar:2018-04-18
Hej! Tusen tack för ditt fina omdöme! Det värmer! Välkommen åter! Med vänlig hälsning Jenny

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Johan Tibergs Möbelaffär Aktiebolag

Organisationsnr: 556098-6829