rating.rate-n-text-version.md
Sorterat efter datum
2019-01-08
l
lindjonuser.total-reviews
Stelbent och oflexibel returpolicy. Beställde matta där färg och format inte blev som vi tänkt oss i rummet. Julhelger kom emellan, så hörde av mig för retur 18 dagar efter uthämtningstillfället. Tibergs Möbler vägrade acceptera vare sig retur eller byte till en större matta (vilket var vårt andrahandsalternativ) med hänvisning till att ångerrätten på 14 dagar ej längre gällde. Inget vidare.
Tibergs Möbler svarar:2019-06-12
Hej! Beklagar att det inte blev som ni tänkt med beställd matta. I vår webshop finns möjlighet att returnera en vara inom 14 dagar efter mottagandet, vilket i allmänhet brukar räcka för att hinna testa och ombesörja eventuellt retur. Beroende på vad det är för produkt och om den t ex finns på vårt lager så kan vi vara flexibla. Mattan beställdes speciellt till er och vi har ingen möjlighet att skicka tillbaka den till leverantören. Hoppas ändå på förståelse och önskar er välkomna åter i framtiden.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-05-28
Redigerades 2018-06-07
Mycket bra service och trevligt bemötande vid reklamation drygt ett år efter köp.
Tibergs Möbler svarar:2019-06-12
Hej och tack så mycket för fint omdöme!
2018-04-15
A
Andreas Almuser.total-reviews
Tack för all hjälp vi fått med vårt möbelköp. Trevliga och engagerade säljare och en butik med ett fantastiskt och inspirerande utbud. Denna butik rekommenderar jag gärna.
Tibergs Möbler svarar:2018-04-18
Stort tack för din positiva feedback! Varmt välkommen tillbaka! Med vänlig hälsning Jenny m fl. //Tibergs Möbler
2018-04-13
Bästa betyg ! Tydliga leverensbesked innan varan kom som utlovat. Någonting för Svenssons.se mfl att ta efter.
Tibergs Möbler svarar:2018-04-18
Hej! Tusen tack för ditt fina omdöme! Det värmer! Välkommen åter! Med vänlig hälsning Jenny
2018-03-18
Det stod angivet att leveranstid var 10-14 dagar och efter 12 dagar fick jag ett mail att de har beställt varan och att leveranstid är 10-14 dagar. Fri frakt som var en större anledning till mitt köp innebar visst 1-2 veckors leveranstid ytterligare utöver detta trots att jag bor endast 5 minuter med bil från affären. Så min produkt som borde ha kommit inom 10-14 dagar kommer nu anlända inom 29-40 dagar efter att jag beställde den. Känner mig riktigt lurad och kommer aldrig handla här igen.
Tibergs Möbler svarar:2018-04-18
Tack för dina synpunkter. Vi har ingen möjlighet att kolla ditt specifika fall på informationen i ditt inlägg, för att se var extakt bristen ligger. Givetvis ber vi om ursäkt för om leverans inte sker inom förväntad tid, vilket kan bero på olika saker (oss, leverantören eller transportören t. ex.). Leveranstid är ungefärlig och vi meddelar alltid så snart det skulle föreligga en leveransförsening vilket det verkar ha gjorts i ditt fall. Hoppas ändå att du blir nöjd med dina varor och att du ändå återkommer i framtiden. Vi önskar dig välkommen tillbaka! Med vänlig hälsning Jenny //Tibergs Möbler
2018-02-27
Om ni lovar fri hemkörning förväntar jag mig att minst få möbeln levererad innanför ytterdörren i hallen. Inte till tomtgränsen. Jag vet att jag kunde ha klickat vidare och läst om vad "Fri hemkörning" innebär hos er. Men inte ens tillvalet att få varan transporterad från tomtgränsen till hallen för 525:- var ett bra alternativ, utan ett hutlöst dyrt alternativ. Jag upptäckte, tyvärr för sent, ett annat möbelvaruhus som erbjöd samma möbel med hemleverans till den plats där möbeln skall stå i bostaden för 150:- och då framstår ert er bjudande som direkt dåligt och kanske till och med oseriöst. Detta är mitt första och sista köp hos er.
Tibergs Möbler svarar:2018-04-18
Beklagligt att du genomfört ditt köp och missat valen för fraktalternativen i vår webbutik. När du handlar i vår webbutik så väljer du själv som kund hur du vill få dina varor levererade. Dessa val står tydligt beskrivna i steg 3 i vår kassa och som du måste välja för att genomföra ditt köp. Vi erbjuder våra kunder en kostnadsfri frakt där varorna levereras till porten/tomtgränsen alternativt till närmaste ombud inom Sverige. Bland fraktalternativen kan du också välja frakt med inbärning för 595 kronor. Med det alternativet hjälper dig chauffören att bära in dina varor innanför ytterdörren. Denna kostnad tar vi då vi åker ut två personer för att leverera istället för vanligtvis en person som vid den fria frakten. Dessutom har vi prisgaranti om du hittar samma produkt till ett bättre pris någon annanstans. Hoppas att du ändå är nöjd med dina varor och förklaringen kring frakten och att du kan ge oss förtroendet åter i framtiden. Välkommen tillbaka! Med vänlig hälsning Frida //Tibergs Möbler
2018-02-14
t
tette56user.total-reviews
Kan inte rekommendera denna butiken till någon. Vi köpte soffa, 2 fåtöljer av dem, efter ett drygt år så brakade den ena fåtöljen ihop gick rätt av i trät en morgon när jag satt i den. Helt otroligt att en fåtölj kan gå¨sönder på detta viset, en fåtölj som skall vara en kvalitetsmöbel en Kavaljer från Bröderna Andersson, hela ordern var från Bröderna Andersson. Jag ringde och anmälde och åkte in med fåtöljen, fick mest "skämtsamma" kommentarer om jag ställt mig på vågen efter detta, jag väger c:a 100 kilo, detta borde fåtöljen tåla tycker jag. Men de behöll fåtöljen och skulle kontakta BR Andersson, efter ett tag återkom de med beskedet att reklamationen inte godtogs, pga ej vanlig användning, vilket inte är sant. Vi har använt stolen till att sitta i inget annat. Frågade efter vad användarinstruktionerna sa, fick till svar att fåtöljen skulle tåla 125 kg, och användas av en sittande person. Vi har inte brutit mot någon av dessa reglerna, har aldrig stått och hoppat i någon fåtölj, definitivt har jag inte balansen nu som 62-åring. men hur bevisa detta. Anmälde till ARN men fick avslag även här pga ursprungsfel ej var bevisat, tycker att det måste vara fel på produkten när den går sönder på detta viset. Men eftersom Tibergs och bröderna Andersson påstår att vi ljuger om användandet så är ju reklamationsrätten i 3 år meningslös. Fick även ett "erbjudande" att få köpa ett nytt underrede för 5200 kr. Gick då till en annan möbelhandlare i Kungälv som var mycket hjälpsam och förstående. Fick ett pris av honom på ett nytt underrede på 3200 kr, så Tibergs var inget kompispris precis. Det är inte pengarna som retar mig utan behandlingen från Tibergs och BR.Andersson om att man ljuger. Försäkringen tog dessutom kostnaden, utan självrisk eftersom vi aldrig haft någon skada tidigare, hör och lär Tibergs hur man får nöjda kunder. Nej Tibergs kan jag inte rekommendera till någon, ok men inte mer vid försäljningen och leverans, men sen usch och fy, uselt.
Tibergs Möbler svarar:2018-03-27
Beklagar din upplevelse hos oss. Det är alltid svårt att bedöma vad som har skett när en möbel har gått sönder. Vi undersöker möbeln, bilder och beskrivning samt tar alltid hjälp från våra leverantörer som är experter på sina produkter innan vi avgör hur vi bör hantera ärendet. I detta fall var det sannolikt att möbeln utsatts för yttre påfrestning. Vid en avslagen reklamation har vi som policy att försöka hjälpa kunden till ett självkostnadspris. Vi kollar varför det är en prisskillnad. Givetvis tar vi inte mer än någon annan. Mvh Frida /Tibergs Möbler
2018-01-23
k
kundenharrättuser.total-reviews
Usel på alla sätt och vis. Villig att ta betalt men inte villig att hålla kunden uppdaterad angående leveranstider eller försening. Vägrar helt och hållet att ta ansvar för problem som uppstår och vägrar erkänna att dem har gjort ett misstag, eller i vårt fall misstag efter misstag. Kundservice existerar inte i detta företag och det enda man får är en massa ursäkter från säljare och andra i företaget. Det är kundens fel inte deras fel. Vi blev trött på alla ursäkter och hela upplevelsen med Tibergs Möbler var så negativ att vi valde att ångra vår order som vi hand väntat längre på och vägrade ta emot grejorna. Dem förtjänar inte våra pengar efter det bemötande vi fick. Det slutade att vi hittade en annan leverantör som var ärlig, pålitlig och hjälpsam. Tre saker som man inte får hos Tibergs Möbler. Vi kommer ALDIG att handla hos dem igen.
Tibergs Möbler svarar:2018-03-05
Tråkigt att ni fått denna uppfattning av oss. I ert specifika fall så lämnade vi meddelande om en försening på telefonsvararen, som inte verkar ha nått fram, vilket är beklagligt. Vi meddelar alltid våra kunder om eventuella leveransförseningar när vi får besked från leverantören eller transportbolaget så snart detta är möjligt. När er beställning var redo att levereras tog ni ändå beslutet att avboka, vilket vi löste och pengarna återfördes. Vi ser givetvis över våra rutiner efter detta och ser om vi kan förbättra kommunikationen i framtiden.
2017-11-19
Redigerades 2017-11-29
Ej lovad leveranstid.
Tibergs Möbler svarar:2017-11-29
Det är givetvis beklagligt när leveranser tar längre tid än beräknat. Ofta är vi beroende av leverantörer och transporter. Hoppas du ändå är nöjd med dina produkter och vill återkomma till oss även i framtiden! Varmt välkommen tillbaka! Med vänlig hälsning Jenny //Tibergs Möbler
2017-08-25
De är väldigt trevliga och tillmötesgående, och lätta att ha att göra med. En fin och mysig butik, med ett bra sortiment.
Tibergs Möbler svarar:2017-09-11
Tack för det fina omdömet!
2017-07-24
b
breakzuser.total-reviews
Uselt kundbemötande, snorkigare personal får man leta efter
Tibergs Möbler svarar:2017-09-11
Hej Breakz! Tråkigt att du uppfattade oss på detta sätt, men vi tar till oss av all kritik och ser vad vi kan lära, då kundupplevelsen är mycket viktig för oss. Hoppas att du vill ge oss en andra chans och förtroendet åter i framtiden. Mvh Jenny //Tibergs Möbler
2017-04-26
Redigerades 2017-06-26
Väldigt trevlig dam i kundtjänsten som gav bra hjälp med beställningen.
Tibergs Möbler svarar:2017-09-11
Tack! Kul att höra! Med vänlig hälsning Jenny //Tibergs Möbler
2017-05-01
A
Anton Hallstedtuser.total-reviews
Rekommenderar! Fick jättebra support och kommer handla här igen!
Tibergs Möbler svarar:2017-09-11
Hej Anton! Tack för din fina feedback! Det betyder mycket för oss! Med vänlig hälsning Jenny //Tibergs Möbler
2017-02-23
Redigerades 2017-02-28
Alt perfekt som sagt.
Tibergs Möbler svarar:2017-02-28
Hej! Tack för ditt fina omdöme, det värmer! Med vänlig hälsning Jenny //Tibergs Möbler
2017-01-19
Redigerades 2017-02-05
Seriöst hanterat hela vägen.
Tibergs Möbler svarar:2017-02-28
Hej! Tack för det goda omdömet. Välkommen åter! Med vänlig hälsning Jenny //Tibergs Möbler
Sida 1