Prisjakt

Sleepster

Medlem sen 2009-10-18
6
Bidrag
1
Hjälpsamröster
AutoDoc
Dålig
(39)
S
Sleepster
6 omdömen
Usel7 dagar sedan

VARNING! Vad ni än gör, köp inte nåt från Autodoc! Gjorde tidigare en beställning på 2 st Pirelli Cinturato. När de levererades visade det sig att BÅDA var med Left rotation, vilket jag såklart inte märkte förrän däcken var monterade på fälg. Då jag stod utan andra däck och var tvungen att ta mig på jobbet, så var jag naturligtvis tvungen att montera däcken. Och då blev retur omöjlig. Nu senare så gjorde jag korkat nog ytterligare en beställning på 2 däck. Kontaktade direkt supporten för att få konfirmerat att de nu skickar 2 st med Right rotation. Men det GÅR SÅKLART INTE ATT KONTROLLERA?! Autodoc ville inte kontakta deras leverantör personligen för konfirmation. Bad om telefonnummer direkt till leverantören så jag själv kunde få bekräftat. Det vägrade dom. Bad om att avbryta ordern. Det skulle "bli nästan omöjligt". Bad om att pausa betalningen på Klarna tills allt kommit i retur. Det var totalt omöjligt. Bad om att få konfirmerat att jag inte ska betala nån returfrakt eftersom jag ändå bett om att få avbryta ordern inom 15 min från beställning. Fick inte ett ord som svar. ALDRIG. MER. AUTODOC.

Bygghemma
Bra
(500+)
S
Sleepster
6 omdömen
OKRedigerades 3 år sedan

Kan du undvika dessa skojare, så UNDVIK! Lade beställning på diverse badrumsprylar för en bit över 6000 kr i juli. Några av dessa stod det "Leveranstid 6-8 veckor" på. Fine, tänkte jag, då kan jag montera dem i slutet av sommaren. Så jag beställde. Dröjde inte många dagar förrän jag fick ett mail där det stod "Beräknas att skickas från oss 30/9". Redan där var det uppe i 10 veckor. Nu har 30/9 passerat med råge, och inte ett knyst från dem. Jag har skickat 2 mail. Båda två totalt ignorerade. Jag har skickat meddelande via hemsidan. Fick ett standard auto-svar med "Det är många som kontaktar oss nu, yada yada...". Men knäpptyst efter det. Ingen chans att nå på telefon. Nu är tiden sen beställningen uppe i 12 veckor, och inga varor, inga meddelanden, ingen info överhuvudtaget. Fullständigt värdelöst. Edit: Det är tydligen oönskat med dålig PR. Efter att ha vägrat svara på mina meddelanden i 3 månader, så började det till slut hända grejer bara ett par dagar efter att jag skrivit detta negativa omdöme. Jag blev kontaktad av kundtjänst som då förklarade att hela min order utom EN vara fanns på lager, färdigt att skicka ut. Jag undrade varför jag inte fått allt utom sista produkten utskickad när de ändå hade resten? Det hade de inget svar på, men erbjöd det genast då, vilket jag accepterade. Sista produkten skulle levereras i januari. Nämnde redan då att jag förväntade mig nån form av kompensation för att de inte ens var i närheten av att hålla leveranstiden, som redan fördubblats utan att jag fått mina varor. Och faktumet att jag inte någonstans fått nån form av information om detta. Fick svar att jag skulle kontakta dem efter sista leverans, så skulle de se vad de kunde göra. Nån dag senare fick jag meddelande att HELA min order skickats. Även den produkt som enligt dem inte ens skulle vara tillverkad förrän i januari. Blev såklart direkt orolig att nån bara bockat av hela ordern av misstag när resten skickades ut, och att jag därför aldrig skulle få allt. Fick försöka ringa igen och fråga varför, eftersom jag såklart inte fått någon information om det. Kom fram i telefonkön till slut, och fick då höra att de visst även fått tag i min sista produkt, men att den skulle skickas i ett separat paket nån dag senare. Åter igen hade de inget svar på varför jag inte blivit informerad. När sen till slut hela min order anlänt, så kontaktade jag dem igen som överenskommet, och undrade över hur de skulle göra med nån form av kompensation. Fick svar att de erbjöd mig hela 600 kr... Efter att ha väntat mer än 13 veckor, istället för de utlovad 6-8 veckorna, utan en gnutta information om varför och utan att svara på mina förfrågningar!? Sa att jag inte accepterar det. Hade jag vetat att det skulle ta 13 veckor hade jag såklart aldrig beställt där. En vecka senare fick jag ytterligare ett mail där jag till slut fick godkänt en acceptabel summa i kompensation. Så där är vi nu. Ska inte säga att jag är speciellt nöjd med köpet. Men Bygghemm/Golvshop gjorde åtminstone till slut efter många om och men rätt för sig. Det får man se som positivt. Ökar därför totala betyget lite.

Golvshop
Utmärkt
(500+)
S
Sleepster
6 omdömen
OKRedigerades 3 år sedan

Kan du undvika dessa skojare, så UNDVIK! Lade beställning på diverse badrumsprylar för en bit över 6000 kr i juli. Några av dessa stod det "Leveranstid 6-8 veckor" på. Fine, tänkte jag, då kan jag montera dem i slutet av sommaren. Så jag beställde. Dröjde inte många dagar förrän jag fick ett mail där det stod "Beräknas att skickas från oss 30/9". Redan där var det uppe i 10 veckor. Nu har 30/9 passerat med råge, och inte ett knyst från Golvshop. Jag har skickat 2 mail. Båda två totalt ignorerade. Jag har skickat meddelande via hemsidan. Fick ett standard auto-svar med "Det är många som kontaktar oss nu, yada yada...". Men knäpptyst efter det. Ingen chans att nå på telefon. Nu är tiden sen beställningen uppe i 12 veckor, och inga varor, inga meddelanden, ingen info överhuvudtaget. Fullständigt värdelöst. Edit: Det är tydligen oönskat med dålig PR. Efter att ha vägrat svara på mina meddelanden i 3 månader, så började det till slut hända grejer bara ett par dagar efter att jag skrivit detta negativa omdöme. Jag blev kontaktad av kundtjänst som då förklarade att hela min order utom EN vara fanns på lager, färdigt att skicka ut. Jag undrade varför jag inte fått allt utom sista produkten utskickad när de ändå hade resten? Det hade de inget svar på, men erbjöd det genast då, vilket jag accepterade. Sista produkten skulle levereras i januari. Nämnde redan då att jag förväntade mig nån form av kompensation för att de inte ens var i närheten av att hålla leveranstiden, som redan fördubblats utan att jag fått mina varor. Och faktumet att jag inte någonstans fått nån form av information om detta. Fick svar att jag skulle kontakta dem efter sista leverans, så skulle de se vad de kunde göra. Nån dag senare fick jag meddelande att HELA min order skickats. Även den produkt som enligt Golvshop inte ens skulle vara tillverkad förrän i januari. Blev såklart direkt orolig att nån bara bockat av hela ordern av misstag när resten skickades ut, och att jag därför aldrig skulle få allt. Fick försöka ringa igen och fråga varför, eftersom jag såklart inte fått någon information om det. Kom fram i telefonkön till slut, och fick då höra att de visst även fått tag i min sista produkt, men att den skulle skickas i ett separat paket nån dag senare. Åter igen hade de inget svar på varför jag inte blivit informerad. När sen till slut hela min order anlänt, så kontaktade jag dem igen som överenskommet, och undrade över hur de skulle göra med nån form av kompensation. Fick svar att de erbjöd mig hela 600 kr... Efter att ha väntat mer än 13 veckor, istället för de utlovad 6-8 veckorna, utan en gnutta information om varför och utan att svara på mina förfrågningar!? Sa att jag inte accepterar det. Hade jag vetat att det skulle ta 13 veckor hade jag såklart aldrig beställt där. En vecka senare fick jag ytterligare ett mail där jag till slut fick godkänt en acceptabel summa i kompensation. Så där är vi nu. Ska inte säga att jag är speciellt nöjd med köpet. Men Golvshop gjorde åtminstone till slut efter många om och men rätt för sig. Det får man se som positivt. Ökar därför totala betyget lite.

POWER
Utmärkt
(500+)
S
Sleepster
6 omdömen
Utmärkt4 år sedan

Alltid lätt att beställa, och snabba leveranser.

DiscAtOnce
Utmärkt
(473)
S
Sleepster
6 omdömen
UtmärktRedigerades 8 år sedan

Bra pris, snabb leverans och trevlig kontakt.

Buildor.se
S
Sleepster
6 omdömen
UtmärktRedigerades 11 år sedan

Det är sällan jag tar mig tid att skriva omdömen, och då det väl händer blir det oftast negativa sådana. Men nu är jag så fantastiskt nöjd att jag måste få komma med beröm. Jag beställde en IFÖ toalettstol på onsdag kväll ca kl 21.30. Kl 13.00 dagen efter stod den levererad innanför min dörr. Jag tycker det är tillräckligt imponerande att det faktiskt fanns någon på plats så sent på kvällen för att ta emot ordern och skicka försändelsen. Men vad som gjorde att jag fullständigt tappade hakan är att jag även bor 1000 km norr om butiken! Aldrig varit med om snabbare leverans. Och det handlar inte ens om ett litet platt brev, utan en toalettstol på 35 kg. Att det dessutom var bra pris är bara en bonus. Sanslöst nöjd med service och leveranstid, och återkommer gärna som kund vid behov. Tack.