Brett golv sortiment
Bra priser med Fri frakt
Snabba Leveranser

http://www.golvshop.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 12 år sedan
(data från 2017-06-26)
 2017-03-10 bygghemma Sverige AB (556689-4282) tog över verksamheten från United Web AB (556931-5673).
Detaljerad information Golvshop har fått betyget (8.21)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • 2017-03-10 - bygghemma Sverige AB (556689-4282) tog över verksamheten från United Web AB (556931-5673).

  • Usel
    Största skojarna på nätet.
    Köpte två toalettstolar och kontroll vid leverans var ok, kartongerna var helt oskadda. När vi en och en halv månad senare har kommit fram installation ser vi att den första stolen är spräckt på baksidan på ett ställe som inte kan vara transportskada pga hel kartong.
    När vi kontaktar dem så hävdar de leveransskada och att det skulle anmälts senast 7 dgr efter leverans.
    Dessutom helt omöjliga att få tag på och hålla en kommunikation med!
    Kommer att anmäla dem till ARN!

    Håll avstånd!
    3 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    4 mån sedan
  • Usel
    Supporten på denna firma ger jag inte mycket för.
    Gjorde en felbeställning och fick efter 2 veckor kontakt via mej, telefonen svarar de inte på. Jag ville veta vad och hur jag skulle göra för att returnera varorna. Fick ett svar efter ytterligare en vecka vad det var jag ville returnera. Har sedan dess skrivit 3 gånger och förklarat för dem utan ens ett svar från dem på 3 veckor.
    Första och sista gången jag köper något här och kommer absolut ej att rekommendera Golvshop för någon jag känner.
    Uselt bemötande av denna Firma/support
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bästa priser enligt prisjakt.
    Underlättar sökandet efter lägsta pris
  • Bra
    Beställning
    Första gången man är på sidan och beställer varor så dubblas varorna då de läggs in i kassan.
    Man får gå in i kassan ta bort varorna och sedan lägga in på nytt. Då blir det rätt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Produkten jag var ute efter var lätt att hitta och till ett bra pris. Bra att jag också fick förslag på kringprodukter så att jag inte glömde att köpa det som behövdes till.
  • Utmärkt
    Jag har nu fått en någorlunda rimlig förklaring från butiken om prissättningen. Problemet är att prisjämförelsesajterna inte visar expeditionsavgifter och hanteringsavgifter. I alla fall inte för den här butiken. Så värdet "inklusive frakt" blir missvisande.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Gjorde en felbeställning och kundtjänst var mycket hjälpsam.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det verkar att fungera, så nya köp kommer framöver.
  • Perfekt
    Beställning
    Hoppas nu på snabb leverans av en fungerande produkt!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Smidig
  • Usel
    Om ni tänker köpa en produkt och den finns på andra ställen med ett pris i samma storleksordning - välj den andra butiken. Tid är också pengar.

    Köpte och betalade en badrumsfläkt i februari i år. Gissa när den till slut dök upp - jo, i runda slängar 6 månader senare.

    Helt omöjliga att få tag på - ett tag mailade jag en gång i veckan, ett tag försökte jag via deras facebooksida, inte ens telefon funkade.
    Att det var "senaste veckan" som det antyds här nedan på bollys recention är närmast skrattretande - pröva att byta ut vecka mot månader.

    Nåväl ett par svar fick jag - till exempel där det frågades om jag hade fått fläkten ännu men när jag svarade på mailet så var det aldrig någon som svarade åter.

    Till slut ringde någon och lovade att den skulle komma om en vecka - något fel i lagerhanteringssystemet (senaste halvåret?). Tror ni den kom (dum fråga, det är klart den inte gjorde)?

    En stjärna får ni - den kom ju till slut (ungefär ett halvår efter betalning). Inget ont om fläkten (PAX Calima) den är prima.
    9 mån sedan
  • Hej Johan!

    Vill börja med att be om ursäkt för det som inträffat, vi beklagar att din order tagit väldigt lång tid att leverera. Självklart ska det inte ta 6 månader att leverera då dessa fläktar normalt levereras på 2-3 arbetsdagar från oss. Tyvärr är det så att du beställt i samma tillfälle som vi gjort en systemövergång vilket orsakat att din order inte hade skickats, detta fel upptäcktes först när du kontaktade oss i juli månad.

    Efter du kontaktat vår kundtjänst ser jag att det varit några dagars svarstid, detta beror tyvärr på en kombination av semestertiderna och en hög belastning. Ser att din order skickades och levereras i slutet av juli, roligt att höra att du åtminstone är nöjd med produkten.

    Ber åter igen om ursäkt för det som inträffat och skulle du handla hos oss i framtiden får du gärna kontakta vår kundtjänst så ser vi till att ge dig en rabatt på ditt nästa köp.

    Med vänlig hälsning
    Golvshop.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    den var jätte bra, jag kunde spara sidan med mina varor i inkorgen över 24timma,r samt det var lättöverskådligt att hitta mina varor då jag ej behövde gå från en sida till en annan utan allt fanns på en och samma. och ett stort plus med att ha relaterande produkter som är bra att ha till det val man hade i kundvagnen.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bara perfekt!
  • Usel
    Köpte takdusch och ett blandarfäste till rabatterat pris, ett par dagar senare fick jag mail om att de inte kunde leverera p.g.a. "ett tekniskt fel". Priset på duschen hade då också ändrades. Så någon på Golvshop måste alltså angett fel pris på den, vilket inte är ett tekniskt fel. Om det hade varit i en seriös butik hade de stått för sitt misstag och levererat enligt överenskommelse, men inte Golvshop. Pengarna har jag inte heller sett skymten av, betalde via Klarna och det ska högst ta några dagar för att få pengarna tillbaka men nu har det gått en vecka...
    11 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Har precis beställt men priset och den smidiga hemsidan var bra!
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Köpte Cuprinol färglös trädäckslasyr. Inget om att den måste brytas i produktbeskrivningen från tillverkaren men etikett med text om detta på burken.
  • 2016-06-27 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    Beställning
    Helt fantastistk
  • Usel
    Värdelös kundservice som inte svarar alls eller på sin höjd efter ett antal dagar. Felaktiga artikelnummer på hemsidan jämfört med vad de visar på bilderna vilket lätt resulterar att du inte får den vara du tror du beställt.
    1 år sedan
  • Hej Bolly!

    Vi ber om ursäkt för den långa svarstiden på telefon har tyvärr under senaste vecka haft ovanligt lång kö på telefon och har därför hänvisat kunder till vår mail i första hand på hemsidan. Angående det felaktiga artikelnummer som du nämner kan jag tyvärr inte uttala mig mer då jag ännu inte vet vilken order eller produkt detta gäller.

    Kontakta oss gärna på info@golvshop.se så kommer vi hjälpa dig inom kort.

  • Bra
    Beställning Leverans
    lite för långl everanstid
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Har aldrig beställt från dem tidigare men hoppas det ska funka bra
  • Usel
    beställde ett tvättställ och Var då extremt noga med att ange att hanterverkarna som renoverade badrummet skulle ta emot sändningen då jag själv var utomlands.

    Påminde även om detta vi mail och skickade sk "fullmakt".

    Trots detta vägrade DHL ge ut paketet och ringde mig istället, försökte förgäves få hjälp från golvshop när ja befann mig själv på andra sidan jordklotet,men inte då. Dom besvarar mail efter ca 5 dagar och gjorde absolut inget för att lösa situationen och det slöt med att tvättstället gick i retur och att jag nu har en bestriden faktura till Svea Ekonomi.

    Ringa är helt lönslöst om man inte har obegränsat med fritid.

    EXTREMT dålig service!
    1 år sedan
  • Hej!

    I din kommentar har du angivit att leverans ska gå till hantverkare efter ett specifikt datum, du har fått avisering från fraktfirman innan detta datum och därför har ditt vanliga telefonnummer används.

    Vi har också lagt med ditt önskemål om att hantverkare ska kontaktas om leverans blir efter 11/3. Varför DHL inte uppfyllt detta krav ska vi undersöka och vi ber om ursäkt för att det inte har blivit som planerat. Ser att vi missat ditt andra mejl och jag beklagar även detta.

    Vi kommer stå för eventuella returkostnader som uppstått samt en ny fraktkostnad om du önskar att behålla din order. Vi har senaste veckan haft en ovanligt hög belastning och därför har det varit svårt att nå oss på telefon.

    Min kollega i kundtjänst kommer kontakta dig för att ordna en ny kostnadsfri leverans till dig.
    Har du frågor så kontakta oss gärna på info@golvshop.se

  • Bra
    Beställning
    So far so god
  • Perfekt
    Beställning
    Bra och lätt att beställa när detta är min första beställning på nätet.
  • Mycket bra
    Beställning
    Bra hoppas jag vinner ipaden
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd med mitt köp än så länge.
  • Perfekt
    Beställning
    Hittills bra
  • Utmärkt
    Har höjt betyget från 7 till 9 stjärnor eftersom vi beslutade oss för att köpa ytterligare lika mycket golv 20160102 och den här gången gick köpet supersnabbt och väldigt smidigt.

    Obs, omdömet är uppdaterat efter att vi slutligen fått vårt golv.
    Vi beställde ett golv på Golvshop 20150713, innan United Web AB tog över verksamheten, med beräknad leverans 20150731.
    20150804 Vi kontaktar kundtjänst via telefon för att fråga var vårt golv tagit vägen, men hänvisas av en telefonsvarare till hemsidan och kontakt via mail med svar inom 48 h.
    20150807 Vi har fortfarande inte fått något svar och ringer och pratar med med Anna på fakturafrågor! och hon lovade återkomma. Senare under eftermiddagen kommer ett mail med att varorna skickas från fabrik under dagen med leverans om 2-3 arbetsdagar, dvs senast 20150812.
    20150812. Ingen har hört av sig idag.
    20150813 ringer transportören och meddelade att golvet skulle levereras idag, vilket lät bra. Vi har inget sändningsnummer och vet inte vem transportören är innan han ringer oss.
    20150814 levereras delar av beställningen av DSV. Det är underlagsgolvet som kommit. Samtidigt som lastbilen lastar av kommer ett mail från Golvshop med sändningsnummer för två försändelser. Det som redan är levererat och ytterligare ett med resten. Senare under eftermiddagen ringer DSV igen och ber att få leverera resten 20150817 men då har jag tröttnat och åker och hämtar golvet själv hos DSV.
    Som kompensation för den sena leveransen får vi rabatt och löfte om ev ytterligare rabatter om vi någon gång köper mer, en fin gest från Golvshop.
    Men, jag har under resans gång skrivit löpande här på prisjakt och det kändes som om Golvshop reagerade först när de såg mitt omdöme, vilket gått från Perfekt (vid beställningen) till Uselt (1 stjärna) till Bra. Min uppmaning till Golvshop blir att försöka sköta kommunikationen med sina kunder bättre än de gjort med oss. Vi skulle uppskattat information om vilken speditör man anlitat och sändningsnummer (för att kunna spåra försändelsen) i ett tidigt skede samt löpande information om ev förseningar. Då hade det slutgiltiga betyget blivit bättre.
    Ordernummer för beställningen är 116827.
    // Philip
    1 år sedan
  • Usel
    Köpte ett golvunderlägg med 2-5 dagars leveranstid.

    Efter flera mail till kundtjänsten får jag till slut svar att det kommer skickas långt senare, men det värsta var att de sen ringer dagen efter och berättar att det är fel innehåll. Leverantören har bytt paketstorlek och de är nu 6.5 kvm mot 15kvm. De har skickat två vilket motsvarar 13 kvm.

    Det hade varit OK om mitt rum inte var 14 kvm.

    När jag säger det undrar de om jag vill köpa ett paket till trots att jag köpt, betalt och fått bekräftat leverans.

    Bad dem ta bort order för jag vill inte lägga pengar eller tid på ett så oproffsigt stället, så gör som mig och satsa på ett annat ställe som tar ansvar för vad de säljer och inte bara skyller på leverantören.
    1 år sedan
  • Hej Hugo

    Beklagar den långa svarstiden. Precis som du säger så hade denna produkt bytt paketstorlek och denna informationen fick vi veta i ett sent skede. Vi bortser inte från att det är vårt ansvar att meddela våra kunder men i detta fall hade vi inte fått informationen tidigare tyvärr.

    Angående volymen på din order så ska du bli erbjuden ett rabatterat pris för allt krångel. Har du fler frågor är du välkommen åter.

    Med vänlig hälsning
    Golvshop.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snygg tapet
    Snabb leverans
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Hade varit perfekt om funktionen att betala med kort hade fungerat
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    bra så här långt.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra telefonkontakter.
  • Usel
    Beställde varor den 24/11, fyra dagar senare kom en paketavisering. En stor låda men nästan ingen vikt - jag var tveksam till att lösa ut den då den borde väga mer! Men jag tog emot och det visade sig mycket riktigt att det saknades delar av leveransen.
    Jag har mailat dem flera gånger och även ringt deras så kallade supporttelefon, dvs väntat förgäves i kön tills man utan förvarning blir utslängd !
    - Är det någon som får kontakt med dem?
    Nu är det den 9/12 och fortfarande ingen produkt eller respons från Golvshop.
    =>Välj en annan web butik!
    1 år sedan
  • Tack för ditt omdöme .
    Vänligen kontakta oss på telefon 0771 21 30 00 eller via mejl info@golvshop.se så fort som möjligt så kommer vi omgående att hjälpa dig med ditt ärende .

    Med Vänlig Hälsning
    Golvshop.se

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Väldigt nöjd. Har beställt tidigare också utan problem.
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Mycket bra
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    När man som jag står mitt i en köksrenovering så uppskattar man verkligen när det går snabbt och lätt att beställa det som behövs!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Mycket bra
  • Perfekt
    Beställning
    kanon
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Supernöjd !
  • Usel
    Vi beställde en takdusch och blandarfäste från INR via golvshop.se till vårt badrum som vi renoverar den 31 augusti och betalade då på direkten. Leveranstiden var då 5-10 arbetsdagar på båda sakerna vi beställde. Vi bor på landet och beställer ofta saker via nätet då det hittills alltid fungerat bra, snabbt och smidigt. 5-10 dagar var ok med planeringen med rörmokaren som skulle in och göra klart rörarbetet.
    1 september frå vi bekräftelse från golvshop att ordern var mottagen och håller på att utvärderas, "logga in senare för mer information". Detta var sista informationen vi fick från golvshop men vår order. Inget mer hände när vi loggade in och vi höll noga koll eftersom vi är mitt uppe i renovering och det måste klaffa med leveranser och hantverkare.
    Den 9 september mailade jag golvshop, det är det golvshop vill att man ska göra om man har frågor om leverans, inte ringa som jag fick berättat när jag ringde. Detta mail blev aldrig besvarat. det var bara en enkel fråga om vart vår order är, att vi inte fått någon information.
    Vid det här laget borde vi fått info om att paketet var på väg. Då de 10 arbetsdagarna hade gått.
    11 september ringde vi till golvshop och där säger de att det måste blivit något fel med aviseringen, att vårt paket säkert ligger och väntar på oss. De kommer höra av sig på eftermiddagen. Ingen ringer så vi ringer upp, de kommer ringa upp oss på måndag är svaret då eftersom de inte får tag på leverantör om information.
    Måndag den 14 september ringer vi upp igen då ingen ringer oss som de lovat. De säger att de ska maila sin leverantör igen och kommer ringa upp mig när de fått svar. De lovar igen att ringa när de vet.
    Den 16 september ringer vi upp golvshop igen då ingen har hört av sig, varken på telefon eller mail. Då det då gått 13 arbetsdagar, 17 dagar sedan vi beställt och betalat utan någon information och vi har fått skjuta fram arbetet för rörmokaren.
    Då säger de helt plötsligt att de fått mail ifrån sin leverantör, och jag frågar varför de inte ringt, men de har ursäkten att mailet kommit den morgonen och de inte hunnit.
    Vi får informationen att vår order kommer skickas den 25:e september och att den kommer till och ungefär tre dagar efter detta. Jag sa att den 25:e är en fredag, då säger golvshop att då kommer pakter i början av oktober. Kan vi ens lita på detta?
    Det är så försenat! Jag beställde varor samma dag som golvshop ordern ifrån ett annat företag Hemgallerian och den blandaren från Tapwell kom efter 3 dagar (som det brukar vara när man beställer på nätet!)
    Det sämsta är att vi inte fått någon information, golvshop borde ha vetat redan när jag la orderna att den kommer bli såhär försenad och de de utlovade 5-10 arbetsdagarna inte skulle hållas! Då hade vi haft tid att leta upp någon annan tillförlitlig leverantör. Men ingen information! Och vi trodde på detta av det var fel med avisering! För då var ju paketet här, men sedan så är det med fel, vi blir ju hängande och vänta på svar hela tiden.
    Och vi har varit tvungna att jaga dem för svaren och sitta i telefonköer.
    Jag frågade vad de tänker göra åt detta när de äntligen kläcker ur sig att varorna kommer bli så försenade som till början av oktober när jag ringde den 16 september. De säger att det enda de kan göra är att hjälpa mig cancellera min order eller så får vi vänta. "såhär brukar det inte vara" och "det måste blivit något fel" jag får info att om jag cancellerar ordern får jag vänta på mina 7.500 3-4 dagar beroende på banken med.
    Jag har aldrig förut varit med om ett så oprofessionellt bemötande och så flummigt hanterande av en order. Och det är ju typisk när vi verkligen måste ha saker i tid, då hantverkare står och stampar och vi inte har ett badrum överhuvudtaget. Denna takdusch är sista pusselbiten innan rörmokaren kan komma.
    Ingen ursäkt och ingen information och jag vet inte om det är bättre att cancellera ordern för nu har vi väntat så länge så det kommer ju ta lika lång tid att att beställa någon annanstans ifrån, om de nu inte ljuger om den 25:e också.
    Det är så ledsamt att hålla på med detta, skjuta fram hantverkarens jobb och och inte ha någon dusch och behöva jaga företag, det är stressigt nog som det är att bygga om badrum.
    Värdelöst Golvshop!
    Mitt ordernr är 118138 om ni vill försöka ordna detta/
    Ledsen och besviken kund
    1 år sedan
  • Hej och tack för ert omdöme!

    Beklagar att svarstiden från oss varit lång samt att leveranstiden inte varit som förväntad. En av produkterna från INR har tagit längre tid att få fram från tillverkaren då denna inte lagerförs hos vår leverantör.

    Min kollega har haft kontakt med leverantören som meddelat att detta nu ska vara skickat, ber henne hålla ett extra öga på er order och ser till att hon ordnar ett sändningsnummer till dig som skickas via mail.

    Skulle ni behöva något mer i framtiden får ni gärna referera till er order så dubbelkollar vi leverantiden åt er i förväg samt ordnar en rabatt åt er. Min kollega återkopplar till er för mer information angående er sändning så snart som möjligt.

    Med vänlig hälsning
    Golvshop.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra kunna beställa provbitar innan köp!
  • Bra
    Jag beställde först två olika golv där jag påtalade att det inte fungerade med lång leveranstid (över en vecka) och det skulle de kolla så jag lade beställningen, ett par dagar senare så fick jag leveransbesked och då skulle det ena golvet ta över två veckor så jag var då tvungen att kontakta dem och avbeställa det ena golvet, och då försvann även clips som jag skulle ha till det andra golvet som jag fortfarande skulle ha då det även var beställt golvsocklar som var färgmatchade med det golvet och som skulle fästas med dessa märkesspecifika clips.
    Jag har nu ringt och mailat ett flertal gånger under flera veckors tid, det är omöjligt att de återkopplar något, alla samtal och information verka gå i ett svart hål.
    Jag blev ombedd vid senaste samtalet att jag skulle skicka samma information via mail så skulle de ta tag i det, två mail och två veckor senare inget livstecken.
    Katastrof att det skall vara helt omöjligt att få dem att skicka det man behöver och som faktiskt blivit felaktigt bortplockat från ursprungsordern, mitt ordernummer: 116039 ifall de skulle råka läsa detta och kanske tycka att det inte är den bästa reklamen, så kanske de kunde lägga 5min på det och lösa problemet.

    Uppdatering:
    En dag efter att jag lagt in detta så kontaktade Golvshop mig och erbjöd sig att skicka ut de saknade clipsen utan någon kostnad för mig som kompensation för att jag hamnade mellan stolarna, de dök upp på utlämningsstället några dagar senare, där tyvärr ombudet lämnat ut försändelsen till nån annan, men det är ju absolut inte golvshops fel, bara ruskig otur så nu får jag försöka få tag i en ny uppsättning.
    1 år sedan
  • Bra
    Beställning Leverans
    vad synd att man inte kan beställa varor till Estland!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Lättanvänd hemsida med konkurrensvärda priser!
  • 2015-07-31 - United Web Sweden AB (556931-5673) tog över verksamheten från golvshop väst AB (556841-9369).

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Inga problem!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    lätt att finna det man vill ha. billigare än på andra ställen och smidigt med betalningen.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Nöjd
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt, enkelt. Som det skall vara
  • Ganska bra
    Beställning
    Bra och billigt