(37)
Fyllde i mitt registreringsnummer och beställde nya torkarblad som enligt hemsidan säger "Denna produkt passar din Volvo V60...". När jag får torkarbladen så passar de inte alls och jag kontaktar AutoDoc. Dagen efter får jag ett mail att de återbetalar mina pengar, men att jag får stå för returfrakten själv. Jag kontaktar då deras chatt där de bekräftar att dessa torkarblad inte passar min bil, som det står på hemsidan. Därefter står de kvar vid att jag ändå måste betala returfrakten. Man föreslår nya torkarblad, som definitivt ska passa min bil och kräver 5 EUR extra för dessa. Personen jag chattade mer var extremt otrevlig och kände mig mer eller mindre trakasserad från första mailet samt under hela chatten. Låt er inte luras av de billiga priserna, det är inte värt priset att ha med en oseriös aktör att göra. Har även varit i kontakt med Klarna som nu ska undersöka butiken och förhoppningsvis plocka bort dom från sin betalningslösning.
Har beställt en del bildelar och prioriteten var just tid. Lagerstatus var i lager och leveranstiden på 1-3 dagar och det var just det jag behövde då. Betalade med kort för att få allt igång omgående. Bekräftelse på beställning och betalning kom samma dag. Information om att produkterna packas kom på mindre än 48 timmar. Så i princip information om leveranser på AUTODOC omfattar tid på Autodoc. Sedan man måste räkna med extra tid för den lokala leverantören. I mitt fall beräknas leveranstiden vara 7 dagar.
Sämre än sämst beställde ett framhjuls lager sats men fick bara lagret och nu vill dom att jag ska fota allt jag har med och utan lådor i så hög upplösning som jag kan. Men seriöst jag saknar tre dela i lådan hur svårt är det att inse det och kanske skicka dessa. Kommer aldrig mer att handla via dessa skojare
Har beställt en uppsättning vinter däck: får hem däcken varav 1 visade sig vara allround och det insåg jag när jag monterade däcken på verkstad. Det skulle vara 4 st vinterdäck. Kontaktar autodoc och det tog nästan livet av mig: behövde upprepa mitt problem 7 gngr tills de sedan säger "vi skickar ditt ärende till an higher department" Okej tänker jag, kanske får hjälp av mer kompetent personal: så var unte fallet då svaret var, vi kan ej hjälpa dig. Så nu vägrar jag betala fakturan förens de åtgärdar problemet samt ersätter omkostnaden för att kränga på däcket. Ps. De skickade totalt 16 däck i omgångar vilket var helt oförståeligt med tanke på 1 beställning av 4 däck. Hur svårt kan det vara?
köpte en avdragare och upptäckte efter köpet att den fans att köpa för 186kr med fri frakt. Mitt köp gick på 611kr med 99kr i frakt. Jag blev lurad av AutoDock på 425kr! fy fan vilket bedrägeri!
Om ett företag tar fram en del som ska passa min bil så räknar jag med att om det visar sig vara fel från leverantör att jag utan kostnad ska kunna returnera varan. Så är inte fallet med autdoc. Jag köper en hel del reservdelar men inte längre från autdoc
Vägrar stå för retur då de säljer bildelar de påstår skall passa din bil. Då de inte gör det får du stå för returkostnaden till Tyskland. Detta är olagligt då de har gjort fel och måste stå för returen. Har anmält dem till konsumentverket. Hoppas fler gör som jag. Har jättebra omdöme på truspilot av nån anledning. Troligen köpta recensioner.
Beställde delar som enligt Autodoc själva skulle passa bilen. Delarna passar inte men det är ändå jag som ska betala returkostnad trots att jag beställde det som dom skrev.
De vill inte kännas vid produkten så fort de har sålt det. De har sålt mig fel delar och det orsakade skada på bilen även fast på deras websida står att att det passar just min bil med rätt modell/år/motor osv. Oseriös företag som inte tar hand om kunden när det inte går som planerat. Giriga och oseriösa...UNDVIK AUTODOC!
Butiken finns i Tyskland. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Fullständigt firmanamn: AUTODOC SE
Organisationsnr: HRB 247677 B