Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Payson
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Mobilfynd har fått betyget (6.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Suveränt att enkelt kunna handla en billig begagnad mobil på internet. Telefoner är så bra nu för tiden att det inte spelar någon roll om det är förra årets modell fast det är ju en tredjedel av priset.
  • Usel
    4 mån sedan
    Mycket usel kundtjänst ,
    köpte en Iphone 6s plus i juni -17 fick den jättesnabbt, men sen visade det sig att det var en Iphone 6 plus

    ibörjan hade vi bra mejlkontakt , men dom har undvikit o svara sen augusti
    man kan inte skylla på underbemanning
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Bäst priser vid inköp, låga försäljningspriset och längst garanti tid. Utmärkt!
  • Utmärkt
    4 mån sedan
    Bra pris, telefonen var framme efter 3 dagar. Bättre och smidigare att handla begagnat på nätet med garanti, än från en privatperson tycker jag.
  • Mycket bra
    4 mån sedan
    Nöjd med mobilen, men de tog några dar att få svar på mejlen för jag ville veta vilka telefoner som har bank ID. Vore bra om de står på hemsidan.
  • Usel
    5 mån sedan
    DÅLIG KONTAKT-SVAR EFTER 3MÅN/SVÅRT REKLAMMERA FELAKTIG TELEFON.
    Har gjort en polis anmälan och även en anmälan till allmänna reklammationsnämden. =ARN 
    Köpte en mobil som inte fungerade i ljudet. Enligt dem var det inget fel på mobilen trots att jag har 4 vänner och bekanta som kan intyga att ljudet försvann och kom tillbaka hela tiden. Skickade tillbaka mobilen och fick inget svar på 3månader! Blev därefter erbjuden en annan telefon i topp skick för en ny kostnad emellan annars skulle de skicka tillbaka den defekta. Jag accepterade dumt nog den andra telefonen och betalade via lösen på posten och det var inte alls den utlovade mobilen utan en annan och inte alls i topp skick.
    Väldigt tråkigt.
  • Hej,

    Det är tråkigt att du inte är nöjd, och vi tar gärna åt oss av kritiken, dock återspeglar inte den här kommentaren det som har hänt i verkligheten.

    Du returnerade en fullt fungerande telefon till oss som flera tekniker undersökte noggrant, normalt så borde den fungerande telefonen ha sänts åter till dig, men eftersom du var så ihärdig i din kontakt med oss och hade en så bestämd uppfattning att enheten hade ett problem som faktiskt inte existerade så erbjöd vi dig att uppgradera till en nyare modell till en låg mellanskillnad. Vi levererade även denna telefon till dig, fullt fungerande i fint skick. Under tiden som vi behandlade ditt ärende så tog den specifika blå färgen slut, så vi skickade en svart istället för att hantera ditt ärende så snabbt som möjligt.

    Den enorma mängd meddelanden som vi har hanterat från dig kring ett problem som inte har någonting med telefonens funktionalitet att göra, utan din personliga användarupplevelse, gör att vi till slut tvingades avsluta detta kundtjänstärende och du har sedan dess lagt mycket energi på att lämna negativa kommentarer på olika platser på internet.

    Vi rekommenderar dig att i framtiden endast köpa helt nya mobiltelefoner direkt ifrån tillverkaren så att du kan vara säker på att produkten lever upp till dina förväntningar. Vi säljer begagnade funktionstestade mobiltelefoner med 1 års garanti och 14 dagars ångerrätt för att våra kunder ska känna sig trygga och nöjda när de handlar hos oss.

    Vi hoppas att du trots dessa beklagliga omständigheter hittar ett sätt att gå vidare och blir nöjd med din billiga fungerande mobiltelefon som levererades i fint skick.

  • Usel
    5 mån sedan
    VARNING! Riktigt dåligt service och man får ingen kontakt med dem när man behöver hjälp.
    Min telefon slutade att laddas och det tog fler månader att få hjälp. Det enda de gjorde var att skicka en ny likadan (ej certifierad iPhoneladdare) som mobilen "slog ifrån sig". Efter att ha fått två nya laddare efter att ha väntat flera månader fick jag tillslut en begagnad och smutsig äkta iPhoneladdare. Dock hade jag väntat från mitten på sommaren till november utan fungerande telefon.
  • Hej,

    Vi har under ett års tid haft intensiv kontakt med dig över kundtjänst gällande detta ärende, och som du påpekar har telefonen du köpte hos oss alltid varit fullt fungerande. Dock har du rapporterat återkommande problem med laddningen, och vi har dels skrivit förslag på hur du kan kontrollera batteriets kapacitet eller om det har med telefonens funktionalitet att göra, samt även kostnadsfritt skickat flera nya laddare till dig.

    Det är tråkigt att vi trots våra ansträngningar att hjälpa dig väljer att lämna sämsta möjliga betyg för att en av dina kostnadsfria laddare var begagnad.

    Har telefonen ett funktionsfel så omfattas det av garantin och vi åtgärdar det, i det här fallet har vi inte fått någon enhet returnerad till oss och det har inte heller förekommit något funktionsfel på telefonen vilket begränsar våra möjligheter att hantera ditt ärende på något annat sätt än vi gjort genom att helt enkelt lita på det du säger och leverera flera laddare till dig.

  • Utmärkt
    10 mån sedan
    Sålde en Xperia Z3 2016, fick förväntad värdering och pengarna kom inom utlovad tid(10 vardagar).
    Sålde en Xperia Z5 Compact i år 2017, fick bra värdering, men - utlovad tid för betalning
    (20 vardagar!) hölls inte. Dock fick jag en rimlig förklaring till strulet plus att jag blev kompenserad med plus 10% av köpesumman.

    Så en 9:a(utmärkt men inte perfekt) känns rättvist.

    Köpte en ny XZs istället för Z5 Compact och saknar redan(2 månader) 4,6" formatet
    så när XZ Compact(med 835 processor) kommer åker XZs omgående.
  • Hej Parrott,

    Tack för ditt tålamod att processen tog längre tid än väntat, vi försöker alltid göra vad vi kan för att våra kunder ska bli nöjda så vi är glada att vi kunde ha en dialog och att vi snabbt kunde lösa det så du blev nöjd. Hoppas vi får nöjet att köpa fler telefoner av dig i framtiden.

  • 2017-04-25 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Undvik!. Jag blev mycket missnöjd med deras produkter och agerande och kommer aldrig att komma nära de igen.

    Jag köpte en begagnad iphone 5S som kom snabbt och smidigt men hade fel på display och usel batteritid. Efter mycket strul på kundtjänst p g a låg bemanning skickade jag tillbaka den och det tog 3 veckor för de att skicka en ersättningstelefon som hade "bara" display fel. Snacka om en besvikelse.

    Vid det läget var jag så trött på deras tröghet att jag frågade om jag kunde beställa en till begagnad telefon, eftersom en ny beställning brukar gå mycket snabbare än en reklamation, och att de skulle makulera fakturan för denne och inte skicka tillbaka någon ersättningstelefon. De gick med.

    Men så fort jag fick den nya telefonen skrev de att de skulle skicka en ersättningstelefon och avsluta ärendet. Sen gick det inte att resonera med de. Som tur var lyckades jag sälja en av telefonerna vidare men detta var rent bedrägeri i mina ögon och jag var inte långt ifrån att anmäla de,

    Förresten jag tycker det är märkligt att det finns så många supernöjda kunder som lämnar topp betyg. Det skulle inte förvåna mig om de själva spelade troll.
  • Hej,

    Vi beklagar att du inte är nöjd med ditt köp. Det är svårt att kommentera exakt vad som har hänt i detta ärende, men det tycks vara så att vi har försökt åtgärda ditt ärende och gett dig en ersättningstelefon som du inte varit helt nöjd med. Om ersättningstelefonen har ett tekniskt problem så omfattas det naturligtvis av garantin och vi korrigerar det så snabbt vi kan.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Handlade en Iphone. Den kom snabbt och är i jättebra skick. Är supernöjd!
  • Hej John,

    Härligt att du är nöjd!

  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Bra värdering av telefonen jag skickade in. Men det tog över 30 dagar att få pengarna insatta på mitt konto från den dag mobilen blivit värderad vilket jag tycker är riktigt dåligt, samt kontaktade jag kundservice 2 gånger under denna tid utan att få svar.
  • Hej Victor,

    Tack för att du sålde din telefon till oss och kul att du blev nöjd med värderingen, vi siktar alltid på att betala bäst i branschen. Vi ber om ursäkt att det tog längre tid än väntat och tackar för ditt tålamod. Ibland så har vi hög belastning med kundtjänstärenden som gör att det tar längre tid, men vi försöker alltid svara så snabbt vi kan. Tack för din feedback.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Köpte en iPhone 5s i "gott skick" och den fungerar utmärkt. Snabb leverans dessutom.
    Rekommenderas.
  • Hej Swobbey, tack för ditt fina omdöme!

  • Usel
    1 år sedan
    Beställde en rekonditionerad mobiltelefon och när paketet väl anlände såg det ut på följande sätt:

    * Dåligt emballerat
    * Ingen originalförpackning
    * Tillbehör saknades
    * Produkten var skitig, laddningsenheten var riktigt äcklig
    * Tog kontakt med supporten, de var ju inte direkt hjälpsamma utan skrev:
    "Sådana är våra villkor, det är begagnat".

    Man kan åtminstone rengöra produkten innan man skickar ut den.
    Mobilfynd verkar vara lite rädda också då de låst både kommentarer och recensioner på sin Facebooksida.
  • Hej Misterkeyboard!

    Vi beklagar att du inte är nöjd med vår tjänst. Tyvärr så har vi ingen möjlighet att garantera originalförpackningar till de produkter vi säljer de telefonerna kommer från leverantör utan sådan. Saknar du tillbehör i ditt paket så hör av dig till kundtjanst@mobilfynd.se så ordnar vi självfallet detta.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Förr köpte jag alltid nytt, men så testade jag att köpa från mobilfynd för några år sen och efter det fortsatt. Rekommenderar att köpa telefonerna från dom. Billigt och tryggt:). Jag är jätte nöjd! Och även dom i min familj och vänskapskrets. Köpt både iPhones och Androidtelefoner och det har fungerat perfekt. Bra service ! Tack och jag Kmr fortsätta rekommendera er till alla jag känner.
    Mvh Annika
  • Hej Annika,

    Tack så mycket för ditt fina omdöme, hoppas du återkommer snart igen!

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Telefonen som jag köpte på mobilfynd har fungerat bra och jag kommer köpa nästa där med
  • Hej Lov,

    Tack för ditt fina omdöme, trevligt att läsa!

  • Perfekt
    1 år sedan
    Kanonservice och mobiltelefonen var superb. Kommer att använda Mobilfynd igen! :)
  • Hej Nils,

    Tack för ditt omdöme, vi ser fram emot att du kommer igen!

  • Perfekt
    1 år sedan
    Köpte en begagnad nokia windows telefon,var som ny ,bytte in några äldre telefoner,all kommunikation,support fungerade perfekt
  • Hej Astro, tack för ditt köp och fina omdöme.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Köpte en begagnad Iphone 5 i "OK skick" och den var som ny. Var lite osäker först att köpa en begagnad telefon men det var riktigt värt. Hade lite kommunikation med supporten där innan köpet och de var väldigt hjälpsamma.
  • Hej Johan, toppen att du är nöjd, hoppas du återkommer i framtiden!

  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Har försökt få kontakt med Mobilfynd via deras formulär 5 gånger och fortfarande inget svar ifrån dom.
    Jag är otroligt irriterad över deras behandling av mig.
    Jag har en begagnad Galaxy S4 som ligger och väntar på att lösas ut med 2 378 kr.
    Från början var priset 1 700 & 1 900 kr på deras hemsida och sedan blev priset bara högre och högre som ni kan se nedan.
    Det slutade med 2 378 kr men det är inte priset i sig som irriterar mig mest Det är att DOM INTE SVARAR PÅ MINA MAIL..Någon telefon att ringa finns inte.
    Ni måste väl ändå ha någon Empatisk förmåga att svara på era kunders förfrågningar mm.
    Löser jag inte ut produkten inom 2 veckor får jag ett vite på 300 kronor.
    Skulle aldrig rekommendera Mobilfynd till Vänner,Vänners Vänner mm mm mm mm.

    "Vänligen" Tommy i Göteborg.

    Produkt Artikelnummer Antal Summa
    Samsung Galaxy S4 GT-i9505 | OKEJ SKICK | OLÅST 10-10211M 1 2 190,00 kr
    Summa 2 190,00 kr
    Postförskott 69,00 kr
    Leverans 119,00 kr
    Moms 475,60 kr
    Totalt 2 378,00 kr
  • Hej Tommy!

    Det var synd att du inte känner dig nöjd med vår service. Vad vi kan se så har vi dock levererat den telefon du har beställt där priset för telefonen har framgått tydligt av vår hemsida från början. Kostnad för leverans och postförskott tillkommer efter de val som du själv gjort på vår hemsida vad val av betalning- och leveranssätt. Din beställning har således behandlats i vanlig ordning och skickats iväg dagen efter du gjorde din beställning. Vi har därför svårt att se vad i vår tjänst det är du inte är nöjd med.

    Vi håller för närvarande på och låter våra tekniker titta på ett eventuellt fel med kontaktformuläret för att se om det är något som inte stämmer där. Vi beklagar att du känner att du inte kunnat nå oss och gör vårt bästa för att åtgärda felet.

    Vänligen
    Mobilfynd

  • Usel
    3 år sedan
    Jag har inte så mycket positivt att berätta om detta företaget. Jag beställde en helt ny Iphone där i början av månaden men fick verkan mobilen eller pengar tillbaka (ännu).

    Först när jag beställde telefonen fick jag ett mail om att leveransen är på väg, så jag väntade på min mobil i 3-4 dagar efter mailet. Därefter fick jag ett annat mail från orderhanteringen där de sa att varan var slut (vilket tog de tre arbetsdagar att komma på) och att jag kan få välja en ny produkt eller få pengarna tillbaka. Varför skicka ett mail då att "leveransen är på väg" när de inte ens har den på lagret? Jag svarade iaf samma dag och skickade alla kontouppgifter för att de ska kunna sätta pengar på mitt konto.
    Därefter har jag inte fått nåt svar på en hel vecka, bara när jag hörde av mig till kundtjänsten och klagade på att jag har fått vänta i två veckor och det händer inget, då får jag svar från orderhanteringen att de ska skicka ett prio-uppdrag till ekonomiavdelningen för att de ska överföra pengarna. Nu har det gått tre arbetsdagar sedan dess och jag väntar fortfarande på mina pengar.

    Jag rekommenderar inte att vända sig till detta företaget, väldigt seg service, allt är oklart, man får bara vänta hela tiden och höra av sig för att påminna och skynda på.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Bytte in min gamla iphone 3GS och köpte en iphone 5 den funkar perfekt!
  • Hej Jumbo,

    Härligt att du blev nöjd!

  • 3 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    3 år sedan
    Fick aldrig varan, svarar inte på mail, svarade på telefon efter att jag har ringt i 5 dagar.
    Undvik!
  • Hej Sasa!
    Först och främst ursäkta att det blev strul kring din beställning! Vi försöker alltid hålla snabba leveranser och snabb kundtjänst, men i detta fallet fick vi lite svårt.
    Du emailade oss den 19 november, varpå du sedan ringde och pratade med oss den 19 november. Vi lovade då återbetalning vilket gjordes. Du skrev även det här betyget den 19 november. Vi försöker som sagt alltid hålla snabb respons men vi fick inte mycket tid på oss att ordna upp din beställning på.
    Vi ska såklart bli ännu snabbare och hoppas du ger oss en ny chans att tillhandahålla riktigt bra telefoner till marknadens bästa priser!
    Med vänlig hälsning, Mobilfynds kundtjänst