Varje år låter vi våra användare rösta fram sina favoritbutiker i Årets nätbutik. Du kan rösta mellan 1 och 29 november 2019. Vinnarna presenteras i början av december. I år lanserar vi även ett nytt pris: Årets medvetna nätbutik.

Gå till Årets nätbutik

1.8 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-10-21
M
Modesty62(2 omdömen)
Riktigt dåligt! Jag blev lovad en summa som sedan bara ändrades. För den summan jag fick hade jag ALDRIG sålt telefonen! De svarar inte på mail och är jättesvåra att få tag på. Jag fick ingen chans att backa på försäljningen och dessutom tog det jätte lång tid att få pengarna. Sälj inte till dessa ockrare!
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2017-12-09
L
LMichael(2 omdömen)
Suveränt att enkelt kunna handla en billig begagnad mobil på internet. Telefoner är så bra nu för tiden att det inte spelar någon roll om det är förra årets modell fast det är ju en tredjedel av priset.
2017-12-09
t
toando(1 omdöme)
Mycket usel kundtjänst , köpte en Iphone 6s plus i juni -17 fick den jättesnabbt, men sen visade det sig att det var en Iphone 6 plus ibörjan hade vi bra mejlkontakt , men dom har undvikit o svara sen augusti man kan inte skylla på underbemanning
2017-12-05
a
alex08(3 omdömen)
Bäst priser vid inköp, låga försäljningspriset och längst garanti tid. Utmärkt!
2017-12-05
A
AndersJb(3 omdömen)
Bra pris, telefonen var framme efter 3 dagar. Bättre och smidigare att handla begagnat på nätet med garanti, än från en privatperson tycker jag.
2017-12-05
S
SNil64(3 omdömen)
Nöjd med mobilen, men de tog några dar att få svar på mejlen för jag ville veta vilka telefoner som har bank ID. Vore bra om de står på hemsidan.
2017-11-23
N
Norrsken58(1 omdöme)
DÅLIG KONTAKT-SVAR EFTER 3MÅN/SVÅRT REKLAMMERA FELAKTIG TELEFON. Har gjort en polis anmälan och även en anmälan till allmänna reklammationsnämden. =ARN  Köpte en mobil som inte fungerade i ljudet. Enligt dem var det inget fel på mobilen trots att jag har 4 vänner och bekanta som kan intyga att ljudet försvann och kom tillbaka hela tiden. Skickade tillbaka mobilen och fick inget svar på 3månader! Blev därefter erbjuden en annan telefon i topp skick för en ny kostnad emellan annars skulle de skicka tillbaka den defekta. Jag accepterade dumt nog den andra telefonen och betalade via lösen på posten och det var inte alls den utlovade mobilen utan en annan och inte alls i topp skick. Väldigt tråkigt.
Mobilfynd svarar:2017-11-27
Hej, Det är tråkigt att du inte är nöjd, och vi tar gärna åt oss av kritiken, dock återspeglar inte den här kommentaren det som har hänt i verkligheten. Du returnerade en fullt fungerande telefon till oss som flera tekniker undersökte noggrant, normalt så borde den fungerande telefonen ha sänts åter till dig, men eftersom du var så ihärdig i din kontakt med oss och hade en så bestämd uppfattning att enheten hade ett problem som faktiskt inte existerade så erbjöd vi dig att uppgradera till en nyare modell till en låg mellanskillnad. Vi levererade även denna telefon till dig, fullt fungerande i fint skick. Under tiden som vi behandlade ditt ärende så tog den specifika blå färgen slut, så vi skickade en svart istället för att hantera ditt ärende så snabbt som möjligt. Den enorma mängd meddelanden som vi har hanterat från dig kring ett problem som inte har någonting med telefonens funktionalitet att göra, utan din personliga användarupplevelse, gör att vi till slut tvingades avsluta detta kundtjänstärende och du har sedan dess lagt mycket energi på att lämna negativa kommentarer på olika platser på internet. Vi rekommenderar dig att i framtiden endast köpa helt nya mobiltelefoner direkt ifrån tillverkaren så att du kan vara säker på att produkten lever upp till dina förväntningar. Vi säljer begagnade funktionstestade mobiltelefoner med 1 års garanti och 14 dagars ångerrätt för att våra kunder ska känna sig trygga och nöjda när de handlar hos oss. Vi hoppas att du trots dessa beklagliga omständigheter hittar ett sätt att gå vidare och blir nöjd med din billiga fungerande mobiltelefon som levererades i fint skick.
2017-11-13
L
Lollc(1 omdöme)
VARNING! Riktigt dåligt service och man får ingen kontakt med dem när man behöver hjälp. Min telefon slutade att laddas och det tog fler månader att få hjälp. Det enda de gjorde var att skicka en ny likadan (ej certifierad iPhoneladdare) som mobilen "slog ifrån sig". Efter att ha fått två nya laddare efter att ha väntat flera månader fick jag tillslut en begagnad och smutsig äkta iPhoneladdare. Dock hade jag väntat från mitten på sommaren till november utan fungerande telefon.
Mobilfynd svarar:2017-11-27
Hej, Vi har under ett års tid haft intensiv kontakt med dig över kundtjänst gällande detta ärende, och som du påpekar har telefonen du köpte hos oss alltid varit fullt fungerande. Dock har du rapporterat återkommande problem med laddningen, och vi har dels skrivit förslag på hur du kan kontrollera batteriets kapacitet eller om det har med telefonens funktionalitet att göra, samt även kostnadsfritt skickat flera nya laddare till dig. Det är tråkigt att vi trots våra ansträngningar att hjälpa dig väljer att lämna sämsta möjliga betyg för att en av dina kostnadsfria laddare var begagnad. Har telefonen ett funktionsfel så omfattas det av garantin och vi åtgärdar det, i det här fallet har vi inte fått någon enhet returnerad till oss och det har inte heller förekommit något funktionsfel på telefonen vilket begränsar våra möjligheter att hantera ditt ärende på något annat sätt än vi gjort genom att helt enkelt lita på det du säger och leverera flera laddare till dig.
2017-06-17
P
Parrott(1 omdöme)
Sålde en Xperia Z3 2016, fick förväntad värdering och pengarna kom inom utlovad tid(10 vardagar). Sålde en Xperia Z5 Compact i år 2017, fick bra värdering, men - utlovad tid för betalning (20 vardagar!) hölls inte. Dock fick jag en rimlig förklaring till strulet plus att jag blev kompenserad med plus 10% av köpesumman. Så en 9:a(utmärkt men inte perfekt) känns rättvist. Köpte en ny XZs istället för Z5 Compact och saknar redan(2 månader) 4,6" formatet så när XZ Compact(med 835 processor) kommer åker XZs omgående.
Mobilfynd svarar:2017-11-27
Hej Parrott, Tack för ditt tålamod att processen tog längre tid än väntat, vi försöker alltid göra vad vi kan för att våra kunder ska bli nöjda så vi är glada att vi kunde ha en dialog och att vi snabbt kunde lösa det så du blev nöjd. Hoppas vi får nöjet att köpa fler telefoner av dig i framtiden.
2017-04-08
L
LAresident(1 omdöme)
Undvik!. Jag blev mycket missnöjd med deras produkter och agerande och kommer aldrig att komma nära de igen. Jag köpte en begagnad iphone 5S som kom snabbt och smidigt men hade fel på display och usel batteritid. Efter mycket strul på kundtjänst p g a låg bemanning skickade jag tillbaka den och det tog 3 veckor för de att skicka en ersättningstelefon som hade "bara" display fel. Snacka om en besvikelse. Vid det läget var jag så trött på deras tröghet att jag frågade om jag kunde beställa en till begagnad telefon, eftersom en ny beställning brukar gå mycket snabbare än en reklamation, och att de skulle makulera fakturan för denne och inte skicka tillbaka någon ersättningstelefon. De gick med. Men så fort jag fick den nya telefonen skrev de att de skulle skicka en ersättningstelefon och avsluta ärendet. Sen gick det inte att resonera med de. Som tur var lyckades jag sälja en av telefonerna vidare men detta var rent bedrägeri i mina ögon och jag var inte långt ifrån att anmäla de, Förresten jag tycker det är märkligt att det finns så många supernöjda kunder som lämnar topp betyg. Det skulle inte förvåna mig om de själva spelade troll.
Mobilfynd svarar:2017-11-27
Hej, Vi beklagar att du inte är nöjd med ditt köp. Det är svårt att kommentera exakt vad som har hänt i detta ärende, men det tycks vara så att vi har försökt åtgärda ditt ärende och gett dig en ersättningstelefon som du inte varit helt nöjd med. Om ersättningstelefonen har ett tekniskt problem så omfattas det naturligtvis av garantin och vi korrigerar det så snabbt vi kan.
2016-11-21
J
JohnSvensson83(2 omdömen)
Handlade en Iphone. Den kom snabbt och är i jättebra skick. Är supernöjd!
Mobilfynd svarar:2017-11-27
Hej John, Härligt att du är nöjd!
2016-11-10
V
VictorHermansson(1 omdöme)
Bra värdering av telefonen jag skickade in. Men det tog över 30 dagar att få pengarna insatta på mitt konto från den dag mobilen blivit värderad vilket jag tycker är riktigt dåligt, samt kontaktade jag kundservice 2 gånger under denna tid utan att få svar.
Mobilfynd svarar:2017-11-27
Hej Victor, Tack för att du sålde din telefon till oss och kul att du blev nöjd med värderingen, vi siktar alltid på att betala bäst i branschen. Vi ber om ursäkt att det tog längre tid än väntat och tackar för ditt tålamod. Ibland så har vi hög belastning med kundtjänstärenden som gör att det tar längre tid, men vi försöker alltid svara så snabbt vi kan. Tack för din feedback.
2016-09-22
Köpte en iPhone 5s i "gott skick" och den fungerar utmärkt. Snabb leverans dessutom. Rekommenderas.
Mobilfynd svarar:2017-11-27
Hej Swobbey, tack för ditt fina omdöme!
2016-07-05
M
Misterkeyboard(3 omdömen)
Beställde en rekonditionerad mobiltelefon och när paketet väl anlände såg det ut på följande sätt: * Dåligt emballerat * Ingen originalförpackning * Tillbehör saknades * Produkten var skitig, laddningsenheten var riktigt äcklig * Tog kontakt med supporten, de var ju inte direkt hjälpsamma utan skrev: "Sådana är våra villkor, det är begagnat". Man kan åtminstone rengöra produkten innan man skickar ut den. Mobilfynd verkar vara lite rädda också då de låst både kommentarer och recensioner på sin Facebooksida.
Mobilfynd svarar:2017-03-09
Hej Misterkeyboard! Vi beklagar att du inte är nöjd med vår tjänst. Tyvärr så har vi ingen möjlighet att garantera originalförpackningar till de produkter vi säljer de telefonerna kommer från leverantör utan sådan. Saknar du tillbehör i ditt paket så hör av dig till [email protected] så ordnar vi självfallet detta.
2016-06-20
p
pingvinen1(2 omdömen)
Förr köpte jag alltid nytt, men så testade jag att köpa från mobilfynd för några år sen och efter det fortsatt. Rekommenderar att köpa telefonerna från dom. Billigt och tryggt:). Jag är jätte nöjd! Och även dom i min familj och vänskapskrets. Köpt både iPhones och Androidtelefoner och det har fungerat perfekt. Bra service ! Tack och jag Kmr fortsätta rekommendera er till alla jag känner. Mvh Annika
Mobilfynd svarar:2017-11-27
Hej Annika, Tack så mycket för ditt fina omdöme, hoppas du återkommer snart igen!
Sida 1