Prisjakt
Annons
Apotea
  • Apotek på nätet
  • Fri frakt & Snabb leverans
  • Årets Nätbutik sex år i rad
Vinnare 2023 - Hälsa
4.8Utmärkt
500+ omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
K
Kund
1 omdöme
Usel2 dagar sedan

Uselt att man måste själv kontakta Klarna för att få tillbaka pengar för varor som de inte leverar. Betalade med betalkort, direktbetalning, men ordern gick inte igenom ändå var pengarna dragna. 89 samtal före i kön hos Klarna. Under all kritik att inte Apotea har kundtjänst som kan hantera detta. Kundbedrägeri.

M
Marja
1 omdöme
UselRedigerades 3 dagar sedan

Det Bästa och extra viktig just nu när jag sitter i rullstol ! OCH SEDAN KOMMER ÄTTESTUPA OCH ALLA NOBBAR MINA BETALNINGS FÖRSÖK-OCH HAR NU VARIT LÄNGE UTAN BLODTRYCKMEDISIN SAMT HADE KUNNAT FÅ ALVEDON PÅ RECEPT ! KORTET ÄR LAGLIG OCH TILL 10 /27 SAMT DE "KÖRDE" MIG TILL BANKEN FÖR INGEN NYTTA NÄR OCR NR FATTADES - ATT DET SKA VARA SÅ HÄR SVÅRT-ÄR SOM EN TIGGARE FÖR INGEN NYTTA ! OCH ÄNDÅ 86 ÅR GAMMAL !

J
Jessica R
1 omdöme
Utmärkt3 dagar sedan

Skit bra! Snabb leverans och enkelt och stort utbud av de mesta!

M
MM3
9 omdömen
UselRedigerades 3 dagar sedan

Tänk på att de har robotar som packar varor. Så fort man gör en beställning så packas varorna direkt, du har dvs ingen som helst möjlighet att annullera din order. Även om man har 3 sekunder på sig att annullera orden så hade man inte hunnit pga att robotarna förmodligen packar varorna under tiden man sitter i telefonkön eller väntar på ett mejl från dem. Urusel! Det går att hitta billigare varor någon annanstans. Köp inte av Apotea

T
Tommy
1 omdöme
Utmärkt4 dagar sedan

Billigt, bra och snabb hemleverans.

L
L.L.
1 omdöme
Usel4 dagar sedan

Bedragare - kort och gott. Var ute efter frystorkade blåbär (alltså inte ett godtyckligt bär ur blåbärssläktet). Apotea utlovade "100% blåbär" i sin produktbeskrivning, men istället för blåbär så fick jag "amerikanskt blåbär", alltså ett bär som är mindre likt blåbär än lingon (bortsett från den blåa färgen). När jag bad om att få returnera dessa så blev jag nekad då det handlar om matvaror. Apotea menar att de varken är ansvariga för deras egen produktbeskrivning eller för innehållet i förpackningen. Deras ton i mejlet ger mig också uppfattningen att de tycker att jag försöker snika till mig dessa icke-blåbär gratis... Efter att jag svarat på deras mejl så skriver kundtjänstpersonalen att de inte kan förstå vad jag pratar om för order, trots att orderbekräftelse samt ordernummer finns med i mejlet. Efter mitt försök till reklamation så ändra de beskrivningen från "100% blåbär" till "100% bär", men behåller "blåbär" som beskrivning vilket alltså implicerar att "bär" syftar just till "blåbär". Deras medvetna agerande tyder på att det faktiskt handlar om bedrägeri och inte ett misstag. Det har blivit så löjligt att vissa tillverkare anger sina blåbär som "äkta blåbär" eller "skogsblåbär" för att de inte ska misstas för odlat "amerikanskt blåbär".

R
Robin
2 omdömen
Usel4 dagar sedan

Tvingar mig att betala för deras egna misstag. De skickar ett paket som dröjer, så jag kontaktar dem. De säger att paketet inte kommer komma fram så jag får pengarna tillbaka. Så jag köper varor på annat ställe eftersom jag inte har tid att vänta. Till slut kommer paketet fram och Apotea själva gör ingenting. Jag fick kontakta dem flera gånger för att komma vidare. Till slut låtsas det att allt är som vanligt och att jag måste betala för produkterna eller betala för returen. Tar inget ansvar själva och låtsas som ingenting. Paketet är även för stort för att skicka via retur, så ingen möjlighet att göra det.

Apotea svarar:2024-06-19
Hej Robin, Vad tråkigt att höra att det har strulat med din beställning. När ett paket som har återbetalats har kommit fram så erbjuder vi att man kan få betala för de på nytt eller göra en kostnadsfri retur. Du har självklart rätt att skicka paketet i retur kostnadsfritt. Vänligen kontakta vår kundservice 08-750 9220, [email protected] på nytt och märk mejlet med "Prisjakt" så hjälper vår kundservice dig. Hälsningar Jennifer/apotea.se
S
Sillbiten
39 omdömen
DåligRedigerades 4 dagar sedan

De har börjat tappa focus. Skickar mail om slut i lager även fast varan finns i lager. Bitvis långa och osäkra leveranstider.

A
Angela
1 omdöme
Utmärkt15 dagar sedan

Bästa leverans år efter år, stort utbud av varor, jag hittar altid det vad jag behöver.

I
IT-guy
1 omdöme
Utmärkt17 dagar sedan

Plus: + enligt min erfarehet: toppskiktet bland online-apotek och nordisk e-handel överlag. + bra samarbete med InstaBox m fl transportföretag kortar leveranstiderna avsevärt. + rådgivning kring recept, märken/generika, mm, om man loggar in med BankID, en fördel i kombination med snabbhet, i o m att recept ibland gäller akuta problem. Minus: - utbudet av naturmedel, tillsatsfritt, och naturliga superfoods från lands- och havs-växter behöver breddas för att matcha vårt årtionde (tack för ekologisk linfröolja 0,25 L, den är ett utmärkt steg i rätt rikning) - det behöver bli möjligt att enkelt kombinera köp med och utan recept i 1 order. - slöseri med papper/förpackningsmaterial och askstorlek. Det är oekologiskt, oekonomiskt, onödigt, i o m att t ex kapslar/globuli/tabletter, blisters eller pulver har oftast bra förp. (ibland t o m dubbel med plast inuti papper). Extra plast och papper tar sedan onödig tid att packa upp och sopsortera efter hämtning, och stjäl utrymme i Instaboxen så att de större boxstorlekarna kan ta slut och websidan visa att kunden ska välja annan leveranstyp.

Om butiken

Apotea

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

Klarna
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.apotea.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Apotea AB

Organisationsnr: 556651-6489

Information hos allabolag.se