Nordens största varuhus
Fri frakt över 800 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

CDON drivs från Sverige. Tänk på att erbjudanden som listas kan vara från olika företag och du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och villkor för varje erbjudande innan du handlar.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 27 år sedan
(data från 2018-01-15)
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.65)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    2 tim sedan
    Smidigt när varorna funkar men inte när de är trasiga. Har handlat flertalet gånger utan problem men när jag nu skall reklamera en vara som är trasig så är serviceviljan obefintlig. Mailar och frågar efter status på ärendet och får till svar att de kontaktat tillverkaren och väntar på svar. Har väntat en månad på att få svar över hur jag ens skall gå tillväga för att skicka in den för reparation och då är högtalaren några månader gammal. Har svårt att se Cdon som seriösa och läser man kommentarerna så är det lätt att vara efterklok.
  • Dålig
    11 tim sedan
    Ja det har väl fungerat bra när prylarna fungerat.
    Nu när en pryl strular... har haft reklamationsärende igång över en månad, med mail fram och tillbaka. Känns inte seriöst. Iofs över jultid, men ändå.

    En produkt som inte fungerar, bifogat tydliga bilder samt felbeskrivning som även syns på bilderna. Och de återkommer med "förhalningar" och ursäkter om den långa handläggningstiden..
  • Usel
    1 dag sedan
    Försöker reklamera en min frus telefon (LG Nexus 5X) med känt fabriksfel (bootloop). Det går inte sätta på telefonen och jag kan därför inte få fram IMEI. Har dock serienummer och fakturan kvar. CDON vill inte hjälpa mig utan upprepar att jag skall kolla på lådan (som jag tyvärr inte har kvar).

    Haft samma ärende hos Webhallen (min egen LG Nexus 5X som hade samma fel!) och där frågade de inte ens efter IMEI, väldigt bra kundservice där. Telefonen reparerades utan kostnad utan problem. Även haft kontakt med LG och de svarar att det hos de flesta företag räcker med serienummer för att lämna in för reklamation. Inte hos CDON tyvärr.

    På reklamationsblanketten från CDON stod det "Serienummer/IMEI", så jag flyllde i Serienummer, fick svar att IMEI hade fel antal siffror. Jag förklarade att jag inte hade IMEI då telefonen inte går att starta. De svarade att de behöver IMEI då leverantören hade skickat Serienummer till dem och inte IMEI (låter väldigt ologiskt?)

    Man får hoppas att man inte får problem med sina prylar när man köper hos CDON, för det tar lång tid innan man ens kan skicka in telefonen (om de ens tar emot den). Under tiden är man utan telefon.
  • Usel
    2 dagar sedan
    Jag har handlat av CDON i många år och har alltid varit nöjd. Nyligen köpte jag dock en vara som inte fungerade som angivet och jag ville därför självklart göra en reklamation.

    Hanteringen av mitt ärende har nu tagit omkring en månad och är ännu inte löst. Vissa mail svarar de inte på och när jag väl får svar kan det ta omkring en vecka och responsen är då att de vill att jag felsöker problemet, skickar videoklipp på att det inte fungerar osv.

    Att det ska ta så lång tid att lösa ett reklamationsärende på 200 kr tycker jag är uselt. Kommer att handla någon annanstans i fortsättningen.
  • Usel
    3 dagar sedan
    Vid retur får man stå kostnaden själv, i detta fall 140 kr. När jag skickade tillbaka en produkt så anvisade kundtjänst mig att skicka det som paket. Lämnade in paketet hos PostNord som skickade det som paket till den adress som stod på Cdon:s blankett. Nu hämtar inte Cdon ut paketet och förelår att jag ska skicka om det. Tror de på allvar att jag betalar 140 kr igen för en produkt som kostade ca 300 kr. Här ska man tydligen bara köpa om man är säker på att behålla varan.
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Good offers.
  • Acceptabel
    6 dagar sedan
    Uppdaterat: 21 tim sedan
    Beställda en Sony GCM10 som är defekt CDON vägrar skicka en fraktsedel så att jag kan skicka tillbaka den. Det är förmodligen en returnerad artikel då den inte var fraktskadad då förpackningen vara hel oskadad.

    Så nästa gång ni köper elektronik hos CDON räkna med att det kan vara en returnerad artikel då CDON ej säljer dessa till fyndpris.

    Uppdatering Fick tillbaka pengar för min defekta vara det löste sig till slut men kundtjänst var långsam.
  • Ganska bra
    6 dagar sedan
    Tycker CDON är långsamma när det gäller order till dem skickar iväg varan. Visserligen står det 1 - 3 arbetsdagar, men oftast skickas det den 3:e arbetsdagen. Hoppas på snabbare orderhandläggning.
  • Usel
    7 dagar sedan
    Uppdaterat: 7 dagar sedan
    Noll kontakt med sina kunder, inte fått svar på en vecka. Cdon var bra en gång i tiden. Ska aldrig mer handla här.
  • Usel
    9 dagar sedan
    Riktigt dåligt bemötande på senaste beställningen. Beställde jag en cd-skiva som enligt uppgift var beställd från leverantör. Lade beställningen på black friday. Efter ett antal dagar hör jag av mig för att få bekräftelse på om den kommer eller inte då det är tänkt som en julklapp. Får då svar att den är beställd hos leverantör och väntas komma inom kort. Därefter går dagarna. Får svar dagen efter julafton att den inte gick att leverera. Hur ska det behöva ta en månad att få svar på om en leverantör kan leverera eller inte? Borde inte CDON kunna kontrollera detta tidigare? Riktigt dåligt.

    Som "plåster på såren" för deras kassa kundservice fick jag 50 kr rabatt om jag handlar för 200 eller vad det är. Dvs samma skit som de alltid slänger sig med.

    Hörde av mig om att ovanstående var riktigt dåligt den 29:e december. Fortfarande inget svar. Kundservice havererat?
  • Usel
    10 dagar sedan
    Beställde en jultröja som avbeställdes av CDON någon dag före julafton. Tröjan skulle levereras av Roliga Prylar, så det kunde CDON inte styra över, OK. Sedan har CDON gång på gång skickat mail om att jag ska recensera mitt köp. Länken till produktsidan/recension fungerar inte.

    En stjärna tills nästa köpupplevelse.
  • Usel
    11 dagar sedan
    Beställer ett bastuaggregat via CDON som skulle levereras innan jul. Nu vet varken Buildor eller CDON vart det är, om det har skickats, när det kommer fram. Ingen kan svara på något och det tar extremt lång tid att få något svar av kundtjänsterna... Allt de gör är att putta fram leveransdatum till nästa vecka, men det händer inget nästa vecka heller. CDON skyller på Buildor och tvärt om. Ingen tar ansvar, värdelösa förlängande svar från kundtjänst.
  • Usel
    13 dagar sedan
    Fick en Electrolux ESC7400 Slowcooker i julklapp som var köpt på CDON, fick direkt en känsla av att den varit uppackad tidigare eftersom det saknas skydd för display etc. samt att inte ett enda papper följde med. Det var dessutom en liten ojämnhet i grytan.

    Skickade ett ärende till CDON direkt när jag fått den. Inte hört ett ord från dom sedan dess.
    Fantastiskt dålig respons och absolut inga kontaktvägar att nå dom förutom mailen som dom inte svarar på.

    Uselt uselt.
  • Acceptabel
    14 dagar sedan
    Rörig hemsida, otydligt med varukorgen. Dock bra med betalmetoder, vilket lyfter hemsidan.leverans enligt utsatt tid.
  • Perfekt
    15 dagar sedan
    Levererar alltid snabbt och de har bra pris på deras produkter
  • Perfekt
    18 dagar sedan
    Bra priser och snabb och bra service!
    Postnord slarvade tyvärr bort våra julklappar så det blev dyrare och besvärligare än man hoppats på, men cdon hanterade problemet på bästa vis, bra kontakt och jag ficl flera alternativ att göra bästa av saken.
  • Mycket bra
    19 dagar sedan
    Snabb och smidig leverans
  • Usel
    19 dagar sedan
    Väldigt uselt och oseriöst företag!

    Köpte ett par in-ear hörlurar och ångrade köpet innan jag hunnit öppna förpackningen, skickar tillbaka dem i hopp om att få pengarna tillbaka men efter ca 2 veckor kommer ett paket på posten med hörlurarna i, nu med bruten förpackning och det syns tydligt att dem varit helt uppackade.
    Så istället för att bara ge pengarna tillbaka har dem öppnat förpackningen och hävdar att ångerrätten inte gäller när man brutit förseglingen på hygienartiklar..

    Jag kommer aldrig använda dessa hörlurar då jag inte vet vad dem har gjort med dem och jag kommer heller ALDRIG handla här igen!
  • Dålig
    19 dagar sedan
    CDON är ett uruselt företag, bra priser har dom dock. Tyvärr så är dom totalt värdelösa om du har problem med en vara. Jag har fått varor skickade till mig trasiga och jag ska stå för den reparationen. Jag har fått fel varor och jag ska stå för returfrakt. Det är pinsamt hur ett stort företag som CDON inte vill hjälpa sina kunder hela vägen. Leveranstiden är ibland fruktansvärt lång, dock så händer det att det man beställt kommer på utlovad tid.
  • Perfekt
    20 dagar sedan
    Alltid haft bra erfarenheter hos er! Inget att klaga på.
  • Usel
    22 dagar sedan
    Uppdaterat: 22 dagar sedan
    Köpte en 43” TV under Black Friday. Samtidigt beställde jag en 5-ports nätverks-switch och tog alltihop på avbetalning eftersom det inte gick att dela upp köpet med hur man vill betala de olika artiklarna. TVn kom fram med en krossskada i glaset och CDON valde istället för att skicka en ny TV att häva hela köpet och makulerade således den delen av fakturan. När jag ifrågasatte fick jag som svar att jag helt klart var välkommen att köpa en annan TV. Jag miste på så vis hela rabatten och kunde egentligen skippat Black-Friday helt och hållet. MEN! Eftersom jag valt avbetalning på 12-månader märker jag nu när jag ska betala fakturan att hela uppläggningsavgiften ligger kvar, samt en administrationsavgift på 29kr. Detta betyder att nätverksswitchen kostade 372% av sitt pris,bara för att CDON inte skickade en ny TV. Aldrig mer CDON!
  • Mycket bra
    23 dagar sedan
    Quick delivery, even during the busy Christmas shopping season. Delivery is only free if you shop for more than 800 SEK, this should be a bit lower (300-400 SEK).
  • Usel
    24 dagar sedan
    Beställde julklappar i söndags kväll. Sista dag för att de julklapparna skulle komma fram innan jul var i tisdags kväll. Ändå lyckas de inte leverera innan jul. Sakerna är inte ens skickade enligt hemsidan. Tack CDON för att ni förstör julen för barnen.
  • Usel
    24 dagar sedan
    Uppdaterat: 19 dagar sedan
    Sabbade tyvärr mina julklappar i år, sluta garantera leverans om ni inte kan hålla vad ni lovar... Blir kul att ge bort en lapp att klapparna är försenade från Nordpolen.,.

    2-5 dagars leveranstid, efter 6 dagar har inte leverantören skickat än... 48 timmars svarstid på supporten...

    Uppdatering: Har nu fått svar från CDON att produkten är restad till 10/1-18 men det står fortfarande 2-5 dagars leveranstid på hemsidan.. #fakenews #ljuuuuuuuug
  • Ganska dålig
    26 dagar sedan
    Jag beställde en hel del varor på Black Friday och några varor kom redan onsdagen därpå, nästa vara kom måndagen därpå vilket jag också tycker är helt okej. Jag hade dock en stol kvar som dröjde varför jag efter två veckor mailade kundtjänst, fem arbetsdagar senare fick jag svar på mail att ärendet skulle undersökas. Måndagen därpå (nästan 3,5v efter best) så kom en orderuppdatering där det stod att stolen var borttagen. Ingen förklaring eller kontakt från kundtjänst om detta kunde lösas på något sätt. Del förväntar jag mig att CDON skulle kontakta mig vid problem, dessutom så tycker jag inte det ska ta nästan 5 arbetsdagar att svara på mail, dessutom borde jag bli uppringd för att se hur leveransproblem kan lösas. Tycker att problem kunde lösas på ett bättre sätt.
  • Dålig
    27 dagar sedan
    Har gjort ett par beställningar vid olika tillfällen de senaste månaderna och leveranserna har varit otroligt dåliga. Fakturan har kommit 5 dagar innan de skickats från deras lager.
    Idag räknar man med att vara kommer senast tre dagar efter beställning från nätbutiker. Tyvärr ligger CDON långt ifrån konkurrenterna.
  • Perfekt
    28 dagar sedan
    Jag beställde ca 20 gånger från CDON senaste 3 åren. Inget fel och alltid snabbt leverans tid
  • Usel
    28 dagar sedan
    Uppdaterat: 28 dagar sedan
    Jag köpte ett Corsair VS550 nätaggregat till datorn för 399kr som fanns i lager, trots detta tog leverans 9 dagar! Inte så imponerande.

    Produkten levde inte upp till förväntningarna. Det fungerade bra men fläkten lät illa i mitt exemplar, samma ljud som när vi som barn satte en kartongbit i ett cykelhjul. Andra som har testat det beskrev det som tyst så något var nog fel i mitt exemplar.

    Jag fick betala 195kr för att skicka tillbaka en vara som i alla fall jag upplever är defekt. Inte så kul.
  • Usel
    28 dagar sedan
    Lång tid för att få kontakt med kundtjänst. Tog 4 dagar att få ett svar på mail, dåligt att det inte går att ringa.
  • Dålig
    29 dagar sedan
    Ingen fri retur, borde betala 215 att returnera hörlurar. Som kostade 1350.
  • Usel
    29 dagar sedan
    Väntat på mina prylar i en vecka nu så undvik om du vill ha klappar till julafton!
  • Usel
    1 månad sedan
    Sopor dålig det likadan som aliexpress????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
  • Ganska dålig
    1 månad sedan
    Lång väntetid. Hopplöst att få kontakt. Ingen kundtjänst via telefon, endast via formulär med lång svarstid på deras websida. Efter lång väntan kom besked att en beställd vara visade sig vara slut för tillfället trots att jag beställt då den fanns i lager. Välj annat företag så slipper du en massa krångel. Kommer absolut inte handla där fler gånger, även om de har den billigaste varan på prisjakt.
  • Usel
    1 månad sedan
    VARNING FÖR DETTA FÖRETAG!
    Köpte en cd spelare som var trasig vid leverans. Reklamerade produkten den 3/12 och har fortfarande den 15/12 inte fått svar från deras kundtjänst! Uselt.
    ALDRIG MER CDON!
  • Usel
    1 månad sedan
    Riktigt dåliga med kommunikation och leverans. Driver man ett företag så borde man se till att kunna leverera produkter efter utsatt datum eller kommunicera att det blir förseningar.
    Man väljer att göra inget. Inte ens när man skickar ett mail till dem får man svar. Se till att ta in personal under högsäsong.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 10 dagar sedan
    Positivt - Väldigt bra priser, Billigt!

    Negativt -
    *Deras hemsida är rörig,
    * Leveranstiden tycker jag är bland det sämre med CDON. Det tar lite för lång tid för dem att skicka grejerna, efter ca 3-5 dagar har du vanligtvis produkterna och hanteringen tar ca 2-3 dagar innan dem skickar iväg paketet. Ganska dåligt med tanke på att konkurrenterna hanterar ärendena samma dag och vanligtvis skickar iväg paketen samma dag eller nästkommande dag.
    * Ingen telefonkontakt via support, Väldigt begränsad support. Endast Mail.
    * Det värsta är ändå returer. Det är enkelt att handla men problematiskt att returnera. man måste betala portot själv dessutom och det ska skickas som posten parcel som är bland det dyrare alternativen. Gör som alla andra företag och skicka med en retur lapp eller en digital retursedel som man kan skriva ut om man ångrar sig. mycket enklare.

    Överlag har jag väldigt blandade känslor. Det är smidigt och jag handlar gärna hos CDON. Men krångliga leveranser och ännu krångligare återköp så handlar jag hellre några kronor dyrare men har lite enklare med att göra. Av 10 gånger så hade jag 1 retur. men det blev för krångligt och dyrt så då struntar man i det och tar den smällen.
  • Usel
    1 månad sedan
    Chockerande dåligt och oseriöst agerande. Beställde den 28 november en produkt i lager med leveranstid 1-3 dagar. Efter 3 dagar har jag fortfarande inte fått mer livstecken än orderbekräftelse och avbokar ordern via e-mail. Fick ganska snabbt svar med bekräftelse på avbokning och en liten ursäkt för lång leveranstid. Efter ytterligare 4 dagar får jag plötsligt mail från CDON att de nu levererat ordern? Jag försöker ringa men det går inte att ringa till CDON vilket känns obegripligt. Mailar istället och får, återigen ganska snabbt svar att de inte ”hunnit” avboka ordern. Jag ombeds kontakta speditören och be dem returnera försändelsen. Jag informeras också om att det är jag som är ansvarig för att produkten kommer tillbaka till dem. Kontaktade speditören som sa att det bara är den som skickat godset som kan begära retur och efter några mail med CDON kundservice säger de att de nu hanterat detta.

    CDON drog pengar från mitt kort redan vid beställning, klarade inte sin leveranstid och missade sen att avboka produkten och la allt arbete i knät på mig. Mina pengar har jag fortfarande inte fått tillbaka. Handlade istället från en annan leverantör och fick varan dagen efter beställning som man är van vid. Mitt råd – handla inte från CDON
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    CDON är ett oseriöst företag som systematiskt lockar med "billiga" varor som inte finns, här på Prisjakt. När man följer länken så möts man av: "Vilse i Nordens största varuhus? Den sida du sökte kan ha blivit borttagen, flyttad eller vara tillfälligt nere."
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställde en dator från cdon.com på "Black Friday" erbjudande.
    Det visade sig senare att datorn fanns ej, erbjudandet fanns bara för att locka kunder...?
    mailkontakt tar flera dagar. Nu missade man istället andra Black Friday erbjudanden från andra seriösa butiker!
    Nä, allt detta gör att man inte vill ha med dom att göra!
  • Ganska bra
    1 månad sedan
    Jag tycker de är pålitliga men det verkar som deras priser börjar gå uppåt...
  • Usel
    1 månad sedan
    Vart en trogen CDON kund i många år och i stor uträckning handlat här på grund av bra priser och snabba leveranser men nu är mitt förtroende för CDON slut!

    Som många andra beställde jag en del varor under Black Friday, leveranstider på 1-5 dagar, inga konstigheter. har varit med ett tag så förstår att det blir extremt mycket ordrar en dag/helg som denna.
    Beställde inte bara från CDON och alla mina andra beställningar har levererats inom ett par dagar.
    Idag (11/12) 11 arbetsdagar efter lagd order, på varor som fanns i lager med 1-5 dagars leveranstid, får jag ett mail att min order makulerats...

    Kompensation: en fri frakt... för en CDON+ medlem??
    Det blir inget förnya CDON+ medlemsskap för min del!

    Välkommen tillbaka till vår webbshop.
    -NEJ TACK!
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Bara bra erfarenheter när jag handlat hos er, alltid bra erbjudanden!
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Jag har varit mycket nöjd med CdOn men jag beställde på Black Friday 24/11, leveranstid 1-5 dagar, det fick status "Kan hämtas av Posten" 28/11 men tydligen har de inte packat det ännu fast det har fått kollinummer och allt. Förväntat leveransdatum flyttas fram hela tiden, när man kontaktar dem får man beskedet "Det skickas nog imorgon". Nu 9/12 har det alltså gått 2 veckor, och på Tisdag ska "faktura på 14 dagar" betalas...

    Man får väl hoppas att det kommer snart och att man inte blivit lurad på 2300 kr...
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Ja, Cdon.com jätte fin företag och jag är jätte nöjd med ni o jag tackar för att ni jätte snäll och jätte fint affär .
    Mvh
  • Ganska dålig
    1 månad sedan
    När jag på black friday beställde en datorskärm drog de pengarna utan att beställningen gick igenom. Det tog sedan 4 mail som tog en vecka innan de betalade tillbaka pengarna, samt att jag skulle få kampanjpriset på en ny beställning på samma vara. När jag sedan beställde varan på nytt fortsatte krånglet och jag var tvungen att kontakta support flera gånger för att få rätt pris. De 3-4 dagarna frakten skulle ta blev över en vecka.
  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Leveranstiden på min vara var inte allt för förskräcklig. Det tog 5 dagar. Snabb respons ifrån support. Inte så farligt.
  • Usel
    1 månad sedan
    Köpte en spis som visade sig vara mkt fel på så jag gjorde en reklamation. En och en halv vecka senare har jag inte ens fått nån bekräftelse på min reklamation. Kundservice svarar knappt på mail och man kan inte nå dom på något annat sätt. Så nu står jag med en spis som knappt fungerar.
  • Ganska bra
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställde på måndag förmiddag. Leveranstid 1-3 dagar. På Torsdag kväll har de inte ens skickat iväg paketet. Enligt kundtjänst är pga Juletider/högtryck. Men det är väl ganska lätt att förutse Julen? Den smyger ju liksom inte på oss bakifrån. En jätte som CDON borde kunna förbereda sig bättre inför förväntade högtryck.

    All heder åt personalen som slavar i handeln under julen, inget ont om dem.
  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Har gjort många beställningar genom åren. Normalt snabb leverans och hantering. Har upplevt väldigt få problem. (Beställer normalt produkter där CDON eller större butiker så som Tretti.se levererar.)

    Har haft några kontakter med kundsupport rörande reklamationer - alla har varit bra och snabba.

    En nackdel rörande exempelvis musikskivor med specificerad leveranstid kan dra ut på tiden för att efter ett antal veckor bli avbeställda. En annan nackdel är hemsisdans menysystem och navigering. Det kan vara extremt svårt att hitta rätt varor eller givet en vara hitta liknande eller ens hitta vilken kategori i menyn en specifik vara tillhör.
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Alltid fungerat bra med CDON.
    Lite svårt ibland att filtrera ut specifika produkter.
    Kan vara förvirrande om man söker och hittar samma produkt med olika priser. Men det har med att de även använder externa leverantörer. Vilket man bör ha koll på när det gäller leveranstider och annat.

    Supporten har varit snabb och hjälpsam för mig oavsett om det varit en intern beställning eller från annan leverantör.

    Inte full pott i betyg då man måste ha lite koll på vem som levererar produkten och leveranstiden diffar stort beroende på det.