Nordens största varuhus
Fri frakt över 800 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

CDON drivs från Sverige. Tänk på att erbjudanden som listas kan vara från olika företag och du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och villkor för varje erbjudande innan du handlar.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 27 år sedan
(data från 2017-07-22)
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.68)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Ganska bra
    hoppas verkligen att böckerna kommer inom Beräknad leveranstid: 2-6 arbetsdagar

    Fått båda böckerna mycket snabbare än utlovad men bara pga. tidigare väldigt kritiska kommentar
    11 tim sedan ( Uppdaterat: 10 tim sedan )
  • Usel
    Kan inte fatta att det ligger så många positiva omdömen här.
    Testa att komma i kontakt med deras kundtjänst så ändrar ni säkert uppfattning.
    Har ingen telefon, går inte att nå via chatten och svarar väldigt sent på mail.
    Läs mer om detta på deras FB sida. Och detta råkade jag ut för:

    Ärendenummer: 0000KaCM2UGSD5MF
    Har nu försökt få till en lösning med er sen den 11/7 angående de begagnade skorna som ni har skickat till mig. Efter varje mail tog det er 4 dagar att svara och inte en enda gång läste ni igenom mina mail och svarade/kommenterade mina frågor korrekt.
    Inte heller verkar ni tycka det är särskilt negativt att försöka sälja ett par begagnade använda skor med djurhår i heller, eftersom er lösning på det hela är att ge mig 10% avdrag på priset eller en fri retur. Detta är ett hån!
    Och om jag skulle välja att vilja skicka skorna i retur så skall väl för katten inte jag behöva betala returfrakten iom att det är en reklamation.
    Hur tänkte ni här egentligen?
    Jag frågar igen och denna gång vill jag ha ett svar.
    Får ni verkligen sälja begagnade skor utan att upplysa om det?
    22 tim sedan
  • Utmärkt
    Lade in beställning igår 11:45 på Trackmania Turbo (PS4) som f.ö. hade lägst pris på prisjakt. Den dimpade ner i brevlådan precis nu 14:15 idag. Dvs totalt 26,5 timmar från beställning till att jag sitter och spelar. Galet nöjd! Trogen kund i många år nu, sedan tiden då de faktiskt bara sålde CD-skivor.
    2 dagar sedan
  • Ganska bra
    Bra priser, ostrukturerad hemsida och seg kundtjänst! CDON säljer nästan allt man kan tänka sig, har konkurrenskraftiga priser, låg frakt, snabb leverans samt trevlig och kunnig kundtjänst. Men jag stör mig mycket på deras hemsida, den känns stökig och ofta stämmer beskrivningen till varorna inte helt. Sen så är kundtjänsten just nu urselt svår att få tag på.

    Har handlat här många gånger men just nu tar det otroligt lång tid att få tag på dem och sedan få ett svar från dem. Kanske har att göra med att många är på semester också, men CDON är såpass stort så att de borde ha en relativt snabb kundtjänst också.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 10 dagar sedan )
  • Mycket bra
    Bra utbud men något höga priser. Deras Black Friday-rea är sällan värd tiden.
    10 dagar sedan
  • Usel
    nästa omöjligt att ha telefonkontakt med cdon.com
    11 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Dåligare kundservice får man leta efter.
    13 dagar sedan
  • Usel
    Beställde tre böcker från CDON.com, den segaste boken skulle levereras inom 2-8 dagar. Efter den tiden var statusen för ordern fortfarande "behandlas". Skickade ett mail till CDON om detta, fick svar samma dag att de skickat böckerna. Böckerna kom nästa dag, bara det att de skickat fel böcker.

    Nu var det så att en av böckerna nyligen blev filmatiserad. Det har gjorts en "movie tie-in" i bokutgåva som skiljer sig från den utgåvan jag hade beställt. Fick den nya utgåvan med fel omslag och movie tie-in.

    Det vidrigaste är att de ändrat titeln på sidan för boken jag beställt, detta vet jag eftersom jag specifikt INTE ville ha den här utgåvan. Jag har dessutom kontrollerat detta genom att inte använda sökmotoren (de har fler versioner av samma böcker) utan snarare klicka mig fram till rätta sidan genom min orderhistorik. Där står nu att den boken som jag beställt inkluderar movie tie-in, och det är något de lagt till i titeln det senaste dygnet eller så, över en vecka efter att jag lagt beställningen.

    +
    Det blev rotation på tonsillerna när man skickade e-post till dem.

    -
    Lång leveranstid, inget hände om man inte mailade dem.
    Fel order
    Bedrägeri
    Dålig paketering - Inget bubbelplast eller skydd alls (turligt nog verkar ingen skada ha skett)

    Betalar ändå för skiten då jag annars får betalningsanmärkning i detta korrupta land. Dessutom vill jag inte lägga tid och energi samt pengar på att skicka tillbaka böckerna vilket man nog i vårt korrupta land är skyldig till trots att man själv inte gjort något fel.

    Men kommer absolut kolla på andra ställen och hellre betala lite dyrare innan jag går till inkompetenta CDON igen.
    17 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Jag har köpt mycket av Cdon under många år. Från början var det ett pålitligt företag med acceptabel kundtjänst och snabba leveranser, men på senare år har kundtjänsten blivit dålig. 4 hela vardagar tog det för mig att få ett svar på en enkel fråga via mail nu senast. Chatten verkar också vara svårt underbemannad för där får man vänta länge innan någon kan hjälpa en. Leveranstiderna verkar också blivit sämre.
    Jag kommer tänka efter noga innan jag handlar via Cdon hädanefter. En väl fungerande kundtjänst är extremt viktigt.
    17 dagar sedan
  • Perfekt
    Lättanvänt hemsida ett stort +AA
    Bra betalningtjänster som PayPal, Klarna m. fl.
    Mycket att välja mellan och alltid hemma på lager också +AA
    Super nöjd
    //
    20 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Dåliga villkor gällande frakt och retur.
    Obefintlig kundtjänst. Vanligtvis flera dagar innan man får svar via mail.
    21 dagar sedan
  • Dålig
    För en tid sedan var CDON.COM den enda butiken på Internet som jag köpte elektronikartiklar på. Av många anledningar är det numera över två år sedan jag handlade i deras butik av många anledningar. För att rättsfärdiga mitt låga betyg listar jag här nedan mina största anledningar till varför jag numera väljer bort CDON.COM tills dess att de styr upp sin verksamhet.

    Kategorier:
    Sedan flera år tillbaka har jag stört mig på deras layout på webbsidan och hur kategorierna än idag saknar oerhört mycket underkategorier till diverse objekt.Till exempel: söker du ett minneskort till mobiltelefoner så får du leta dig genom 15 sidor mobiltillbehör. Alternativt söker du på Micro SD kort. Men en enkel sökning på "Micro SD" kan generera över 1200 träffar. Känner du dig verkligen manad att scrolla igenom ett ändlöst tal av artiklar? Utökar man sökningen till "Micro SD 128gb" hamnar vi på ca 100 träffar varav en ytterst liten procent är det man faktiskt letar efter. Det känns som om deras girighet har gått överstyr när du får upp så mycket som möjlig som skulle kunna tänkas vara av intresse för dig att det nästan är omöjligt att hitta det man letar efter. Ska man shoppa på CDON.COM i dagsläget bör man ta ledigt ifrån jobbet, för här behövs tid och rum för shopping. I vissa fall kan du till och med hitta det du letar efter och sedan hitta exakt samma objekt till ett annat pris. Detta kunde göra mig galen när man köper en vara och vid ett annat tillfälle letar en annan produkt för att sedan se den produkten du köpt till ett lägre pris! Vid ett tillfälle när jag upptäckte detta någon dag efter en beställning skrev jag till kundservice och undrade om man kunde ändra på priset i fakturan då de faktiskt hade samma sak till ett lägre pris. Svaret var ungefär: Nej, vill du ha samma vara till ett lägre pris måste du fylla i en retursedel, skicka tillbaka din produkt, makulera fakturan och beställa om på nytt. I detta fall är det inte fri retur på varan så du måste betala frakten.

    Beskrivningar och CDON Marketplace
    För en tid sedan så var CDON Marketplace ett enkelt antal stora företag som samarbetade bra, hade koll på sina varor och lagerstatus. Idag är det så många småföretag hos CDON att man knappt vet ut eller in. Möjligtvis kan detta också vara en anledning till att de finns samma varor till olika priser. Men om nu CDON ska kalla sig för en marknadsplats må de också se till att ordna till lite i kategorierna. När jag började handla på CDON för flera år sedan kunde man beställa film, spel, musik och ett och annat tillbehör. Idag kan man köpa allt från stearinljus till rymdraketer och om man beställer 10 produkter så får man 10 paket i brevlådan.

    Beskrivningarna av varorna är under all kritik. Den absolut viktigaste informationen gällande varor är näst intill alltid skymd, inbakad i en novell med text eller finns inte alls. Köper man till exempel en dator så är det extremt viktigt att veta vad som finns i den. Skriver man inte mer än "Intel i5, 8gb RAM, 128gb SSD" i texten så kan man inte räkna med att få produkterna sålda. Iallafall inte till personer med mer erfarenhet om datorer. En sådan text säger mig ingenting. Vilken i5 modell? Vilken RAM modell? Vilken SSD modell, skrivhastighet, läshastighet ect.

    Kundservice
    För en tid sedan så hade CDON koll på det mesta. Idag kan man inte få ett enda viktigt svar ur kundservice. Föresten, har du inte CDON+? Då får du minsann ställa dig sist i kön. Japp det stämmer, ska du ha en god kundservice med snabba svar så får du minsann betala för det. Tre hundra spänn får du hosta upp om du ska ha en bra behandling av CDON. De kan vara som så att de har ändrat på dessa termer. Det var ett tag sedan jag upptäckte det och jag känner inte för att scrolla mig igenom deras desorienterande webbsida för att leta rätt på om faktum fortfarande stämmer.

    Ett långt omdöme men väl formulerat för ett rättvist betyg.

    Mvh Simon
    22 dagar sedan
  • Bra
    Bra priser (ibland).
    23 dagar sedan
  • Dålig
    Skräp. Skulle beställa en smörgåsgrill, när jag kom till kassan stod det att frakten skulle vara gratis. När jag betalade märkte jag att mitt kort saknade täckning så jag fick börja om köpet. Då plötsligt var frakten med. Antingen en mycket allvarlig brist på deras hemsida eller ett försök att lura konsumenten på pengar. Oavsett, mycket dåligt CDON!
    23 dagar sedan
  • Usel
    Beställde en Iphone SE som fanns på lager. De skickade en delleverans med andra varor jag beställde, men inte Iphone SE. Var själv tvungen fråga varför varan aldrig kom, besked att den skulle komma dagen efter och att de skulle skicka...hände ingenting. Skickade mail utan att få svar. använde chatten som gav mig exakt samma besked, varan kommer idag eller imorn och vi skickar den direkt....inget hände. skickar mail utan svar. använder chatten och får samma svar varan kommer in idag eller imorn och vi skickar direkt... men då ser jag själv att den vara jag beställt inte finns på lager på deras site utan är kommande... ber dem att 100% lova att skicka ut den imorgon... chatten jobbar... och återkommer med att det kan vi inte lova.... jag avbeställer och köper från annan leverantör.
    24 dagar sedan
  • Dålig
    Köpte en dvd-box från cdon som Postnord slarvade bort. Fick hjälp av cdon att makulera fakturan för köpet. Köpte en ny box från en annat företag. En och en halv månad senare dök boxen upp på mitt utlämningsställe. Jag vägrade att hämta ut den då den vat reklamerad och nu får jag en avgift på 150 kronor från cdon för att jag inte hämtat ut ett paket som jag reklamerat för en månad sedan. Aldrig mer cdon. (eller Postnord heller för den delen)
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 24 dagar sedan )
  • Usel
    De klassar varorna fel Tex SDHC kort som SDXC kort, då är det enkelt att bli billigast
    24 dagar sedan
  • Usel
    Skandalkasst! Fick en rabattkod. Gjorde en beställning bara för att priset blev bra med koden. Varorna kommer snabbt. Fakturan dröjer några dagar. När den kommer är rabatten inte dragen och ja, jag hade angivit koden! Jag kontaktar kundtjänst som säger att de inte kan lägga in koden i efterhand. Det förslag jag får är att skicka tillbaka prylarna och sedan beställa dem igen... Om koden fortfarande gällde. =massor med jobb och transporter både för dem och för mig. Detta bara för att deras system inte klarar av att justera när det blivit fel. Koden gällde såklart inte längre. Kommer aldrig att handla från CDON igen och det rekommenderar jag inte dig heller att göra!
    25 dagar sedan
  • Dålig
    Fungerade bra att beställa varorna och leveransen gick snabbt därför får dom 2 stjänor.

    Kundservicen är den värsta jag varit med om. Finns inget telefonnr, Man hänvisas till mail och den svarar dom inte på, Chatten fungerar men dom hänvisar till kundservice,

    Har nu fått en påminnelseräkning på en vara som jag returnerat för 1 månad sedan, försökt flera gånger att kontakta kundservice men dom svarar inte, chatten säger att dom ska kolla detta men inget händer!

    Handla bara på CDON om du är helt säker på att du inte kommer behöva något från kundservice sida.
    Jag kommer ALDRIG handla där igen.
    25 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Stort urval och jag har handlat länge på CDON. Oftast har det fungerat, men var beredda på strul med företagen som de frontar åt. Jag beställde en TV-bänk som egentligen säljs av Furniturebox.se Paketet skickades i två delar varav den ena med själva ställningen kom fram. Den med glasskivorna försvann medan paketet var hos Postnord.

    Kontaktade CDON som svarade att de kontaktat Furniturebox och de skulle återkomma. När jag inte hört någonting på 4 dagar ringde jag Postnord som sa att jag skulle reklamera försändelsen hos Furniturebox. Furniturebox svarade inte i telefon på 10 minuter (ingen inspelad röst som informerade om man stod i kö eller inte) Gick till deras hemsida och reklamerade. Ett par dagar gick och inget svar därifrån heller. Återstår och se ifall jag får leveransen eller om 995kr hamnade i svarta hålet, misstänker att jag får kämpa mot Qiiro för att få pengarna tillbaka istället för att CDON sköter det.
    26 dagar sedan
  • Usel
    Cdon har en strålande affärsidé. Köp en mobil på CDON. Mobilen går sönder. Måste skicka den till verkstaden Mobylife som har bara har bottenbetyg. Får tillbaka en trasig mobil. CDON vill ha 500:- för att mobilen inte är trasig! Man kan tro att dom har samarbete att håva in femhundringar på löpande band. Tack å adjö CDON
    1 mån sedan
  • Dålig
    Köpte en router som inte fungerade. Skickade då in den till dom för att få pengarna tillbaka. Inga problem tyckte dom och jag. Står fel namn på fraktsedel och adress och allt. Så skriver in. Väntar några dagar. Får en ny. Dom tar emot routern. Jag väntar 5 dagar på att de hör av sig eller skickar pengar. Inget av det, kontakter dom i chatten. Får som svar att jag måste vänta 14 dagar från att dom tagit emot den innan de skickar några pengar. För det är deras rutiner. Ingen kompensation heller. Så efter 19 dagar sen dom tog emot den så fick jag mina pengar tillbaka...
    1 mån sedan
  • Usel
    Problemet med cdon är att dom har för många underleverantörer blir väldigt lätt att skicka ens ärende vidare.

    Tv experten är underleverantör hos cdon för tv:s. Borde ha läst på mer innan jag beställde så hade jag sett att leveranser från tv experten är inte pålitliga.

    Min beställning tycks inte komma fram när den ska samt så har ingen på Bring (som levererar paketet) någon aning om vars den är, dom lovar att ringa upp ang mitt problem med att vara inte dyker upp på lovad tid dvs 1-2 dagar skulle det ta.
    Ringer på den 3:e dagen och frågar vara är mitt paket, får som svar : vet inte, det borde ha kommit fram. Dom lovar att ringa runt och spåra paket och ringa upp dagen efter vilket inte skedde så jag ringde igen och frågade vara är mitt paket, får som svar att deras terminaler dvs i Umeå / Luleå har stängt så dom kan inte ringa dit, ok det var ju roligt att höra.
    Dom ringer nu upp dagen efter dvs 5:e dagen och säger att dom inte kan hitta paketet, jaha då har väl säkert någon av eran anställd tycka att det är deras tv istället för att vara min, får som svar : förhoppningsvis inte.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Det var väldigt tråkigt att höra, jag har nu skickat ett pm till dig så att vi kan hjälpa dig vidare med ditt ärende.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Dålig
    Dålig service. okunnig personal, 90% China av sämsta kvalitet. påhopp på kund. Köpt flertal ggr och fått hem öppnade produkter. 4 skärmskydd har jag kastat pga dom inte fäster på kanterna av edge skärmen. CDON klagar på att jag har satt dom fel och inte använt torkpapper som ingick med paketet? WTF Vill man använda en torkpapper som repar skärmen som dom skickar med eller vill man använda sina egna högsta kvalitets
    mikrofiberpapper?

    Flertal ggr fått skärmskydd som kommer i ett kuvert utan förpackning.
    Jag har tyvärr inte fått se en enda bra sida av cdon.
    1 mån sedan
  • Usel
    Jag handlade på CDON, men fick vänta ett långt tag. Leveranstiden var 1-3 dagar enligt deras hemsida. Jag letade efter deras telefonnummer men det fanns inte. Chattade med de och då sa de att jag skulle vänta tills nästa vecka. Chattade med de igen efter några dagar och då sa de glömt bort att registrera varan hos logistik företaget! Nu har det gått 9 dagar och jag har fortfarande inte fått varan.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att ditt ärende ej har blivit löst ännu, jag har skickat ett pm till dig nu.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Ganska dålig
    Visar produkter "I lager" när de egentligen inte är i lager.
    Riktigt kass kundtjänst som inte kan ta bort produkterna utan att skapa ett ärende som kan ta upp till två dagar att svara på.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du ej är nöjd med vår kundtjänst, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Utmärkt
    Aldrig haft några problem, bra hemsida och priser även om deras marknadsföring är irriterande ibland. Om dem har rätt grej till rätt pris är det bara att köra!
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Perfekt när allt fungerar, givetvis.
    Dock är nivån på kundtjänsten väl låg.
    Dåliga standardsvar som inte hjälper, långsamt med.
    Dålig koll på sina underleverantörer med,vilket ytterligare sinkar hanteringen.
    Har tidigare varit nöjd men nu bli det inga fler beställningar härifrån, tyvärr.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Bra priser, enkelt att hitta på saijten och dessutom bra beskrivningar som förenklar mitt val av elektronik.
    1 mån sedan
  • Usel
    Värdelös support
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Mycket bra
    CDON.com särskiljer EJ Platinum spel från Originalreleaser.

    Varning till alla som tror dem köper billiga spel i 199 krs klassen för ni får inte det ni ser på bilden eller som texten beskriver utan ett nerköp / budgetval.

    Edit:
    Uppdaterat mitt betyg, beställt mycket spel från CDON genom åren och brukar maila in och fråga efter specifika spel ifall det har kommit ut budget utgåvor och man är osäker på vilken version de säljer. Överlag mycket nöjd med CDON.
    7 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    CDON är på min lista av godkända företag, en av de bästa butikerna på webben.
    Har aldrig krånglat och har returnerat produkter utan problem.
    Behövde inte ens betala frakten när jag ångrade ett köp.

    Att de inte har en riktig kundtjänst är ett minus, men det har alltid funkat så jag kan inte klaga allt för mycket.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Allt bra+++++++
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Fast varan finns i lager så kan inte CDON berätta när varan kommer skickas. Jag beställde ett klockarmband som nu efter 5 vardagar fortfarande inte ha skickats.
    Det märks att det finns massa företag under CDON som CDON inte rår på.

    Näe, beställ från något annat företag som garanterar leverans är min rekommendation. Värt några kronor extra.
    1 mån sedan
  • Usel
    Har handlat förut hos CDON ett antal gånger. Alltid fungerat fint. Nu har de startat ett faktureringsbolag Qliro och då verkar hjulen ha lossnat. Jag gjorde en beställning och ordern skickades, jag fick leveransbesked och en faktura. Men leveransen dröjde och jag gick in för att spåra på Postnort. Där stod att avsändaren begärt försändelsen i retur. Jag bad CDON om besked varför, de kunde inte svara på det. Jag avbeställde då ordern eftersom jag inte kunde vänta. Efter några dagar kommer ett nytt besked att Qliro inte "godkänt" min order (som de alltså fakturerat mig) och att jag skulle kontakt Qliro för att få veta varför. Uselt. Jag har inga ekonomiska problem och ingenting föranleder att de inte skulle våga skicka varorna. Dessutom hade de redan skickat faktura och Qliro har än så länge inte skickat någon kreditfaktura (de vill alltså att jag skall betala trots att de inte "godkänt" ordern). Inte acceptabelt av ett så stort företag. Att de dessutom på fullt allvar tror att jag som kund skall reda ut detta tillsammans med deras faktureringspartner (som de själva äger) är ju häpnadsväckande. Inga fler order från mig i alla fall.
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Har haft blandade erfarenheter med CDON. Ibland går det oerhört smidigt att beställa och att få leveranserna i tid har sällan varit något problem. De gånger som en beställning inte gått igenom/fungerat har det känts struligare än nödvändigt att lösa problemen genom kundtjänst.

    Att sköta supportärenden via chatt är inte i närheten lika bra som per telefon/e-post. Jag skulle dock säga att konkurrenskraftiga priser och bra kampanjer kompenserar för det negativa.
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Riktigt skräp. De hade otydlig info om en vara på deras hemsida vilket gjorde att jag fick hem något som jag inte ville ha. Att kontakta och försöka returnera något från cdon är ju uppenbarligen något som CDON inte gärna vill att man ska göra.

    De har ingen telefonsupport utan man får maila, vilket iofs kan vara ok dock inte när det tar 3 dagar mellan varje mail, tog ca 2 veckor innan jag fått svar om hur jag skulle returnera varan. Dessutom så verkade de inte veta hur man returnerar varor till dem. Hänvisar till tredjepart och var allmänt ointresserade av att hjälpa till.

    Slutade med att jag ringde direkt till tredjeparten, de verkade inte heller nöjda med hur CDON betedde sig i returärenden, de var dock hjälpsamma.

    För övrigt ansåg jag att jag inte behövde betala returfrakten då CDON hade bristfällig info på sidan, detta mailet fick jag inte ens svar på..

    Klassiskt när allt går som det ska så är det bra, men blir det problem så räkna med att du som kund får kämpa..

    För övrigt har de nog anställt folk som varit inne på olika sidor och recenserat CDON med högt betyg då om man tittar på recensionerna så ser det ganska skumt ut.(för några år sedan fick de riktigt många dåliga recensioner och därefter har det flödat av folk som gett högsta betyg med ingen eller väldigt kort text)

    UNDVIK!
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du ej fick hjälp i ditt ärende och att det tog lång tid innan du fick svar, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    Har fortfarande inte fått något paket. Har heller inte fått något kollinr som dom har lovat i deras kundchatt att maila mig. Har skapat ärende som dom lovar att svara på inom 48h. Har nu gått 3 dagar sedan detta ärende skapades utan svar. Illa att CDON använder sig av undermåliga underleverantörer, i detta fall Pryliq som inte skickar med kollinr så man själv kan spåra försändelsen. Aldrig mer en beställning från CDON.
    1 mån sedan
  • Usel
    Värdelösa! Fick en söndrig produkt med posten. skickade foto mm månaderna gick o dom skyllde på sin underleverantör skulle fixa det. Nu 8 månader senare inget ännu så det är sluthandlat där!

    / Lennart Nilsson
    1 mån sedan
  • Hej Lennart,

    Jag beklagar att du ej har fått din beställning ännu, jag har skickat ett pm till dig nu.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    Som många tidigare redan nämnt så är kundsupporten urusel. Jag köpte ett par tights som det till min besvikelse var hål i. Eftersom CDON inte har någon telefonsupport så valde jag att chatta. Svaren var mycket långsamma. En kvart senare kommer vi överens om att varan ska bytas.

    Ett mail med instruktioner utlovas och ärendet ska tas vidare därifrån (chatten avslutas). Mycket riktigt kommer ett mail. Men några instruktioner för byte finns ej. Istället bes jag godkänna villkoren för att bytet skickas med en faktura från Qliro?? Jag svarar på mailet och har inte hört något sen dess.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du ej har fått svar ännu på ditt ärende, just nu har vi längre svarstider och vi jobbar för fullt på att svara alla så snabbt som möjligt.

    Jag har nu skickat ett mail till dig via pm.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    Riktigt dålig service!

    Köpte en eltandborste, valde en dyrare av samma modell då den såg ut att ha en mer tilltalande färg. När jag fick hem den var den exakt som den billigaste! Jag kunde inte få mellanskillnaden tillbaka utan var tvungen och skicka tillbaks den vilket jag själv fick betala för och pengarna har jag inte sett röken av. Skickade tillbaka paketet den 23 Februari!

    Sista gången jag handlar något från CDON!
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du ej har fått ditt ärende löst ännu, jag har skickat ett pm till dig!

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Dålig
    Det här är dessvärre ett företag som har gått ner sig rejält, i synnerhet när varor levereras av deras samarbetspartners. Det finns ingen som helst kommunikation om hur det går med en leverans eller om varan plötsligt har annulerats.
    Det går knappt heller att få tag i kundtjänsten, vilket inte underlättar när den vanliga kommunikationen är så knapphänt.
    CDON brukade vara bra och pålitligt. Så är ej fallet längre.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar det inträffade och för tillfället har vi längre svarstider vilket vi beklagar, vi har skickat ett pm till dig nu.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    Mycket dålig kundservice då jag beställde ett par hörlurar (1200kr) och var inte nöjd med dem så jag lämnade tillbaka dem, Men enligt deras "regler" så var det pga hygien att dem inte kunde returneras. Detta sade de efter hörlurarna var inskickade. Jag va trevlig och förstod och bad dem att skickade tillbaka hörlurarna. Ett år senare så har de inte kommit tillbaka.

    Idag för 5 minuter sedan skulle jag beställa en ny musmatta. Jag hade presentkort så det är anledningen att jag beställde där igen. När jag nästan var klar med beställningen kommer den och frågar om jag skulle vilja ge dem en recension här på prisjakten. Jag nekar och bestämmer mig för att gå tillbaka för att slutföra köpet. Men då har den bestämt sig för att slutföra köpet år mig, med fel betalningsmetod. Jag tog det lugnt och går till mina beställningar för att avbeställa. Då har CDON inte implementerat en avbeställnings metod så man måste kontakta en anställd som sen kan avbeställa det åt en.

    För mig är det mycket smärtsamt att beställa från CDON då det tar lång tid och kundservicen är dålig.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du har haft otur med dina beställningar hos oss, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    Världens sämsta kundservice. Jag har mailat och vill returnera produkten men ej fått något svar. Jag har fått lära mej den hårda vägen var jag inte ska handla
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du ej har fått svar ännu, vi har förtillfället längre svarstider på mailen men vi jobbar för fullt för att kunna svara alla så fort som möjligt. Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Perfekt
    Bra pris, bra leveranstid och bra kundservice när man får problem med produkten!
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Köpte en TV-bänk därifrån som var av väldigt dålig kvalité! För det första fattades det hål så man fick borra till egna. Svårläst manual och det följde med en massa extra skruvar m.m. som inte kom till användning så jag trodde först att en del av manualen fattades. Toppen gick inte att få dit ordentligt, försökte banka till den och då blev det en ful spricka i kanten! Kundservice har varit tillmötesgående och jag hoppas på ekonomisk kompensation. Blir inte fler möbelköp hos CDON!
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Inte jätteimponerande leveranstid. Jag vet inte vilken tjänst hos Postnord de använde, men A-post bör inte innebära att varan sitter i Alvesta i två dygn. 7 dagars leveranstid håller inte 2017. Må kanske inte vara Cdons fel, men då får de se över sina leveranspartners.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra!
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Hej jag köpa fromm cdon Xbox live 3 Monad men jag fot fill kod 10 sefror den mustä vara 25 sefror jag vill att ni mustä tobacka met pengar
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställde en iPhone och PS4-spel (FarCry 4) men returnerade hela paketet då jag fick min gamla reparerad.
    Vänlig kundservice som svarade snabbt och enkelt på mina frågor, returen registrerades väldigt snabbt och beloppet återbetalades till min PayPal utan problem, och utan returkostnad, som utlovat.
    Bara plus +++ :)
    1 mån sedan