Nordens största varuhus
Fri frakt över 800 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

CDON drivs från Sverige. Tänk på att erbjudanden som listas kan vara från olika företag och du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och villkor för varje erbjudande innan du handlar.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 26 år sedan
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.70)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Tidigare köp har alltid varit snabba och utan problem men det senaste köpet har varit en såpass dålig erfarenhet att jag skriver några rader.

    Kundservicen är av varierande kvalitet från knappt okej till rent av otrevligt bemötande. Som någon tidigare skrev så är det alltid olika personer som svarar och kanske inte orkar läsa igenom hela ärendet. Så man blir tvungen att upprepa sig vilket kan upplevas som frustrerande. Det har varit en hel del mail och chatt för att försöka lösa det hela. Man skulle nästan kunna påstå att kundservice inte förstår sin funktion.

    På sajten står det att man återkommer inom 24h när man lägger ett ärende och i mailet man får står det inom 72h. Man blir lite förvirrad om vilket det är som gäller. Detta gäller även information om leveranser.

    I huvudsak så vill jag påstå att kundservicen har förbättringspotential i både bemötande och lösningar på utmaningar som man som kund kan råka ut för. Att varor blir försenade från 3:e part är inte något som skall drabba mig som kund. Man har en hög med olika sätt att beräkna leveranstid, är uppe i 3 olika sätt att räkna hittills.
    3 dagar sedan ( Uppdaterat: 1 tim sedan )
  • Dålig
    Har beställt saker innan och det har fungerat bra ,men inte denna gången.
    Jag beställde ett skal till S7 Edge den 6:e Januari. Den 17:e efterlyste jag skalet på mail då det inte går att se när chatten är öppen. man får gå in under dagarna och hoppas på det bästa.
    På sajten står det att CDON svarar inom 24h ,men när man får mail står det 72h. Ytterst förvirrande. Drygt 75 timmar senare ,den 20:e kom svar att varan varit tillfälligt slut hos tredje part och att dom skulle ta reda på när den kunde levereras. Den 21:e fick jag reda på att den skulle skickas nu då den kommit in igen. Riktigt uselt att man inte kan få reda på att den är restnoterad hos tredjepart utan måste höra av sig till CDON.
    Det borde inte stå behandlas under tiden tredje part tar fram varan.
    2 dagar sedan
  • Dålig
    Beställde en vara som visade sig inte stämma överens med beskrivningen. Detta förnekades först av CDON. Slutligen erkände de sitt misstag och erbjöd storsint att om jag skickar tillbaka vara så får jag pengarna tillbaka. Jag påpekade att någon liten kompensation, för omaket som de tvingade mig att genomgå, kanske skulle vara på sin plats. De återkom med ett erbjudande om 10% på nästa köp.

    Så mycket med deras hantering var dåligt. Hela processen tog uppemot tio meddelanden fram och tillbaka. Varje meddelande var skrivet av en ny person. De hänvisar hela tiden till en säljare som heter eStore, trots att jag beställt av CDON, fått bekräftelse från CDON och diskuterar ärendet med kundservice på CDON. Jag tycker att om de skall agera front åt andra bolag så bör de ändå ta ett visst ansvar när det går fel, istället för att skylla på en tredje part som jag som kund inte var medveten om.

    Hade varit så lätt för dem att bara be om ursäkt för misstaget, skickat en värdekod på 100:- och bett mig returnera den felaktiga varan.

    Så om ni handlar från CDON håll tummarna att allt blir rätt, för annars får ni krångel.
    3 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar det inträffade av ert ärende, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    Köpte Logitech G29 från CDON då de hade ett bra pris, men det visade sig efter ett tag vara ett fel med ratten och enligt Logitechs support är det ett hårdvarufel.
    Skickade att reklamationsärende till dem och fick vet att de svarar inom 72 timmar, det tog 120 timmar innan ett svar kom, 5 dygn, då skrev de att de skulle skicka en ny ratt om jag godkände. Skrev innan dess i deras chatt, som förövrigt inte är särskilt bra och fick veta att ärendet var på gång samt att när ärendet var igång skulle svar komma snabbt. Har nu gått snart 72 timmar och jag har ingen aning om vad som ska ske. Helt omöjligt att få kontakt med dom och sämsta kundservice jag påträffat.
    Snart 2 veckor sen jag skickade mitt första mail, och har fått ett mail tillbaka utan någån information av värde. Köp ej elektronik från detta ställe.
    4 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du ej har fått svar tidigare, vår behandlingstid på mailen har varit längre nu på sista tiden.

    Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Knappt godkänd
    Jag har inte haft något större problem med detta företag - men när de tog bort möjligheten att kontakta företaget via telefon så förlorar företaget mycket av sin trovärdighet. Epost är hopplöst segt och så fort det blir något missförstånd eller något blir bort glömt av endera sida tvingar man att skriva ett nytt mail och vänta lika länge. Med telefon blir det även snabbt tydligt om att man inte får svar medan man inte har en anning om de har sett eller missat ens mail vilket gör att man måste gå och fundera på detta varje gång man skickar. De har en chatt men jag har aldrig sett den öppen de senaste året jag varit in på sidan.

    När man pratar med någon via telefon eller chat får man direkt respons och kan få svar på alla frågor som kan uppstå från ett tidigare svar. När små företag kan erbjuda denna tjänst fast ett av Sveries största internetbutiker inte gör detta kan jag inte annat än säga att det är pinsamt uppenbart att de lever vidare på tidigare meriter. Jag har inköpt åtskildiga varor från detta företag i många år men tills de bringar tillbaka telefonsupporten får de inte en krona till av mig. Trots detta har jag inte haft något problem med leveranser eller liknande, så de förtjänar inte något bottenbetyg med detta i åtanke.

    Har hört att man kan be om att bli uppringd efter att man en gång kontaktat dem, men detta framgår inte klart någon stans på sidan, de har möjligen gömmt denna information på något obskyrt ställe som man inte kommer till utan att bli guidad. Denna information ska bli tydligt annonserad så att man omöjligt kan missa den. Som det är nu verkar det enbart som de ej önskar att bli tala i telefon, vilket är ett stort minus i mina ögon.
    4 dagar sedan
  • Hej,

    Vår chatt har öppet kl 12-20 på vardagar och här kommer länken http://cdon.se/#humany-lightbox-se=/contact

    Vi har ej haft telefonsupport tidigare och om man anger antingen via mail eller chatt att man vill bli uppringd så kan vi ordna detta utan problem.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Acceptabel
    Paketet tog lite lång tid att komma fram (7 dagar), och sen så måste man betala en avgift för att skicka tillbaka varan. Annars är CDON bra, men de två faktorerna är ganska viktiga, så det blir nog andra sidor hädanefter.
    4 dagar sedan
  • Perfekt
    Stort utbud och ofta snabba leveranser! Bra betalningsalternativ!
    4 dagar sedan
  • Usel
    Håller många andra här som tycker att kundsupporten är under all kritik. Om det nu är så lätt att bli uppringd så borde det framgå direkt på supportsidan. Även jag har fått vänta avsevärt längre än utlovade 72h och med ett svar som mellan raderna sade att jag hade lång väntan kvar på att få mitt problem löst.
    5 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du ej har fått svar ännu på ditt ärende, vi har just nu längre svarstider men vi jobbar för fullt på att få ner dessa. Jag har skickat ett pm till dig nu.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Knappt godkänd
    Tja, oftast får de hela leveransprocessen att fungera så det har jag inget att klaga över. Dock har de ibland en förmåga att avsluta sina erbjudanden innan utsatt tid. Dvs, skicka ut mail till kunder om att erbjudandet gäller till och med en viss dag men plocka bort det en dag innan. Det är rent ut sagt kasst. Skärpning!
    7 dagar sedan
  • Hej,

    Jag har nu skickat ett pm till dig där jag ber dig ge ett exempel på detta du skriver om så skall vi se vad som kan ha hänt med detta erbjudande.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Perfekt
    Här har jag handlat MÅNGA gånger! Jag skrev nyss ett långt omdöme, men eftersom prisjakt är bull så försvann det. Bra priset på frakt, snabb hantering och mycket bra bemötande. Fraktfritt över 100 kr om man har CDON+ (gratis för studenter). Har bara positivt att säga efter många års erfarenhet av att handla hos dem. Rekommenderas starkt.
    8 dagar sedan
  • Perfekt
    Har visserligen bara köpt och inte returnerat något, men snabb leverans.
    9 dagar sedan
  • Usel
    Gjorde en beställning den 13/12 med förhoppning om leverans innan Jul så jag skulle kunna hjälpa mor byta telefon under ledigheten.

    Den 15/12 fick jag besked om att Postnord inväntade försändelse, men när ingenting hände på några dagar, så tog jag kontakt med kundtjänst (gick inte med AdBlock aktiverat), fick beskedet att min order lagts åt sidan i väntan på en produkt skulle koma in i lager. Blev tillfrågad om jag önskade att de delar av ordern som fanns i lager skickades i förväg, någonting jag tackade för och bad dom göra. Dagen efter fick jag ett något kryptiskt mejl om att musikavdelningen inväntade min produkt.

    Sedan kom ingen information från CDON så den 6/1 kontaktar jag kundtjänst igen, över mejl denna gången, med frågan om de tror att leverans kommer ske innan den 13/1 och att jag annars vill avbeställa.

    Den 13/1 får jag ett mejl som ber mig specificera vilka artikel nummer jag är intresserad av så kan de återkomma med en uppdatering om när leverans kan ske.
    Då ingenting ännu har lämnat deras lager så svarade att jag nu vill få beställningen avbeställd och väntar spänt på om det fungerar denna gången.

    Tycker att en månad för att leverera är generöst med tid, men att de nu krånglar och vägrar göra en avbeställning är något olustigt.
    Hoppa andra har bättre tur.
    9 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar det inträffade angående er order, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Dålig
    Håller med flertalet innan mig, en butik som har varit bra men som nu dessvärre inte håller måttet. Mailade i helgen och fick veta att att det var lång ledtid (dvs svar skulle komma inom 72 timmar). Nu är det betydligt längre än 72 timmar och efter både påminnelsemail samt försök till chat har ingen svarat :(
    Undvik är tyvärr mitt råd! Kommer själv tänka både en och två gånger innan jag handlar här igen.
    11 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att vi har lång väntetid på mailen just nu men vår chatt skall fungera utan problem. Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Acceptabel
    Bra priser, men märkbart sämre än övriga svenska näthandlare på ett par viktiga punkter.

    Det finns inget telefonnummer att ringa. Går bara att få kontakt i skriftlig form genom dryga formulär. Trots detta har de inte bättre priser än konkurrenter som har riktig support. Visar tydligt att de prioriterar kundservice under vinstmarginaler.

    Kort förfallodatum på fakturor och de tar ut absolut högsta lagliga påminnelseavgift vid eventuell sen betalning. Även krångligt att ta kontakt om fakturor då de fakturerar via ett annat företag.
    11 dagar sedan
  • Hej,

    Vi har valt att ha våra kontaktvägar via chatt och mail och där kan man be om att få bli uppringd ifall man så önskar.

    Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    I särklass sämsta kundtjänsten jag varit med om.
    Finns inget nr man kan ringa. Via e-post lovar de svar inom 72h men i verkligheten är det närmare det tredubbla man får vänta om man har tur, har man otur får man inget svar alls.
    Kundtjänsten via chatt påminner om en konversation med cleverbot.
    12 dagar sedan ( Uppdaterat: 11 dagar sedan )
  • Hej,

    Jag beklagar att du känner så för oss, vi har valt att ha våra kontaktvägar via mail och chatt och där kan man be om att få bli uppringd ifall man föredrar det. Vår mail har för tillfället längre svarstider eftersom det är många som mailar in till oss. Angående chatten så skall jag be de kolleger som sitter där att vara mer personliga. Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    Sjukt dåligt,
    Rea på produkter som dom är leveransklara men finns inte i lager så efter några veckor tar dom bort orden.
    Ingen svarar på email eller vet något när man frågar på chatten.
    Undvik, annars ha inte några förväntningar om att varorna kommer att levereras.
    12 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du känner så för oss. Jag har nu skickat ett pm till dig så hoppas jag att kan kan hjälpa dig på bästa sätt.

    Med vänliga beställningar,
    Anna

  • Acceptabel
    Mycket tråkigt att denna butik som varit den bästa blir sämre och sämre.
    + Bra priser.
    - Rörig hemsida.
    - Nordens långsammaste leverans. Var snabb tidigare.
    - Kundtjänsten blivit sämre och sämre.
    6 mån sedan ( Uppdaterat: 12 dagar sedan )
  • Usel
    De är inte ens värda en stjärna!
    Beställde en produkt den 19/12, fick ett meddelande om att det skulle vara postat den 23/12!
    Den 2/1 fortfarande inte fått någon produkt, kontaktar då kundtjänst (som bara finns via formulär). De lovar svar inom 72 timmar på vardagar.
    Det är nu den 11/1 och de har fortfarande inte svarat, trots att jag har skickat flera mail och lämnat mitt mobilnummer.
    Jag har begärt att ordern ska avbrytas och att jag vill ha återbetalning.
    Inte ett ljud!
    Varnar alla fråga att köpa via cdon!
    12 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du ej har fått svar ännu på ditt ärende, vi upplever dessvärre längre behandlingstider på mailen just nu. Vi jobbar för fullt på att svara alla inkommande mail så fort som möjligt. Vår chatt är öppen på vardagar mellan kl 12-20 där man får svar snabbare. Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    Bedrövlig kundtjänst, endast mail. Skickar en produkt trots avbeställning innan leverans och ger mig ansvaret att skicka tillbaka (Deras policy är att du kan avbeställa innan leverans). Där sitter man med en räkning och dom vägrar stryka den trots att dom gjort fel. Dom vägrar även kontakta posten och ta produkten i retur trots att dom gjort fel. Dom vägrade även förlänga fakturatiden. Ingen gång på flera mail har dom erkänt fel, bara beklagat sig. Aldrig igen.
    13 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar det inträffade. Vi har även chatt som vår kontaktväg med varierande öppettider, oftast på vardagar mellan kl 12-20. Jag har nu skickat ett pm till dig så att vi kan se vad som har hänt i ditt ärende.

    Med vänliga hälsningar,
    Cdon

  • Usel
    Ett företags sanna sida visar sig normalt när man får ett garantiärende hos företaget. Jag har fått uppleva CDONs sanna sida. Jag har fått uppleva hur de bryter mot garantier och lagar och hur man som konsument måste anmäla företaget till Allmänna Reklamationsnämnden för att få dem att följa gällande konsumentlagar och garantier.

    Jag anmälde dem till Allmänna reklamationsnämnden och tvingades strida med dem under ett halvår, jag fick rätt i Allmänna reklamationsnämnden, och fick först då pengarna tillbaka för en garantireparation som CDON skulle ha stått för från dag ett. De har aldrig bett om ursäkt för att de gjort såhär mot mig, för att de behandlat mig som de gjort, för att de krävt pengar som de aldrig skulle haft, att de vägrat svara på mina frågor, allt de gjorde var att sätta in pengarna som de felaktigt krävt av mig på mitt konto, helt under tystnad. Utan en ursäkt och erkännande för att de gjort fel.

    Historien började när de tvingade de mig att betala 1474kr för att få en laddkontakt på en mobiltelefon reparerad, då CDON (felaktigt) hävdat att Samsungs mobilgaranti fullkomligt slutar fungera om mobilen har en annan (helt orelaterad) skada på sig. I mitt fall hade mobilen en spricka i glaspanelen på baksidan, en spricka som uppstått nästan ett halvår innan problemet med landkontakten uppstått. Samsungs mobilgaranti stödjer inte CDONs påstående (tro mig, jag har läst det många gånger) något som CDON fullkomligt vägrade erkänna, ända tills ARN senare påvisade att så var fallet.

    Jag har läst om fler personer i Prisjakts kommentarsfält som råkat ut för samma problem, och det är oroväckande att CDON verkar ha satt i system att bryta mot garantier. Tro mig, det är inte enbart en person som jag pratat med på CDON om detta ärende, utan alla som jag varit i kontakt har felaktigt hävdad samma sak, att jag måste betala för detta garantiärende. Det är uppenbarligen något som de supportanställda på CDON fått lära sig, att så fort det finns någon som helst övrigt skada på mobilen, så ska man (felaktigt) tvinga kunden att ta hela reparationskostnaden. Detta är fel.

    Det känns bra att ha fått rätt i Allmänna reklamationsnämnden mot CDON, men jag vill bara varna alla andra för CDON och hur de behandlar sina garantikunder. Om det är någon annan som hamnat i samma sits med CDON, så är det bara att kontakta mig här på Prisjakt som kan jag berätta mer om fallet, så att ni förhoppningsvis inte ska behöva gå omvägen via Allmänna reklamationsänden...

    PS: Som om inte de ovan nämnda problemen skulle vara nog så raderade de alla kamerabilder och data på mobilen under reparationen, utan att nämna att de skulle göra detta i lösningsförslaget eller kontakta mig för att fråga om detta var okej. Snacka om usel kundvård.
    6 mån sedan ( Uppdaterat: 13 dagar sedan )
  • Hej,

    Jag beklagar ditt ärende och att vi ej kunde hjälpa dig på det sätt du önskade.

    Jag har skickat ett pm till dig nu.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Perfekt
    Funkar alltid väldigt bra. Har aldrig haft något problem med dom.
    14 dagar sedan
  • Utmärkt
    Bra och tillförlitlig återförsäljare, hittills har alla mina köp gått klanderfritt hos CDON.
    17 dagar sedan
  • Ganska dålig
    +Oftast bra priser.
    +Kostnadsfri retur.
    -Lång leveranstid.
    -Uppdaterar inte lagersaldot tillräckligt ofta.
    -Ingen telefonsupport.
    -Anställda är ej uppdaterade om hur distansköplagen fungerar.

    Jag tycker att cdon har blivit sämre med åren tyvärr.
    Mvh.TB
    18 dagar sedan
  • Usel
    kan ändra priserna på en mobil flera gånger i veckan.
    18 dagar sedan
  • Hej,

    Har du ett exempel på denna prisändring så får jag ta det vidare med vår inköpsavdelning?
    Det gick inte att skicka pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Acceptabel
    Höjer mitt omdöme från Uselt.

    Detta eftersom mitt returärende löste sig till sist.
    Det jobbiga med CDON är att de inte har något telefonnummer eller mailkontakt för att direkt fråga hur det går med ärenden.

    Det positiva (faktiskt mycket positivt!) var att de accepterade min förfrågan om att skicka en ny produkt (då jag inte längre hade emballage kvar) varpå jag skulle kunnat lägga ner min defekta produkt i detta och skicka tillbaka. I slutändan bestämde jag mig för att behålla min defekta produkt (den fungerade faktiskt men med lösa knappar som föll av; tänk tangentbord där knapparna flyger av när du skriver fast i detta fall var det ett 'tangentbord' som vägde runt 15kg) och fick istället rabatt på köpet.

    De lösa knapparna superlimmade jag sedan fast.
    Inte som nytt men det duger.

    Hade jag kunnat skulle jag vilja dela upp mitt ömdöme i olika kategorier.
    Efter hur de faktiskt ville skicka ny produkt innan jag returnerade den gamla så förtjänar de ett högre omdöme. Men att som webbutik inte ha telefonnummer/mailadress för supportärenden är riktigt dumt.
    10 mån sedan ( Uppdaterat: 19 dagar sedan )
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.

    Vi har ingen telefonsupport i nuläget utan våra kontaktvägar går genom chatt och mail som du finner under Kundservice-fliken längst upp på vår hemsida.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Ganska bra
    Fungerar bra, otroligt störande att de kör på "Qliro" faktura o inte Klarna.
    19 dagar sedan
  • Mycket bra
    Bra nätbutik
    20 dagar sedan
  • Utmärkt
    De har allt möjligt. Lite som Amazon med även andra försäljande butiker, bara lite oklart hur garanti, retur, etc fungerar med externa säljare.
    21 dagar sedan
  • Bra
    Generellt sett har jag bra erfarenheter! Beställt ganska många gånger och bara haft ordentliga problem en gång vad gäller cdon själva. Dock har leveranstider varierat rätt kraftigt utan någon förklaring.

    Dock har jag haft problem när jag beställt via deras Marketplace (alltså av andra företag, men via cdons site). Och då har det varit halvt omöjligt att få någon vettig support.
    22 dagar sedan
  • Ganska bra
    Jag handlar inte hos Cdon för att de har dem snabbaste leveranser eller bästa servicen utan för att de är billiga. Är man dessutom plus kund får man fri frakt på ordrrar över 99kr vilket är ganska prisvärt.

    Och oftast kommer varan efter några dagar. Ibland dock strular det till, oftast böcker i min fall. En bok beställning blev oförklarligt makulerad, andra tog två veckor på sig. Reklamerade ett headset, fick ett nytt dagen efter, fast med en faktura och de hade kört en kredit upplysning på mig. Fakturan makulerades då kan returnerade det trasiga headsetet fast få en kreditupplysning på sig för ett garanti ärende känns inte bra.

    Men som sagt, jag har varit kund i många år och oftast fungerar det bra och de är billiga. Jag hade dock inte köpt något dyrare som en tv på don pga deras kundtjänst.
    23 dagar sedan
  • Mycket bra
    Brukar vara snabb leverans. Men nu till nyår så tog det lite extra tid. Men paketet kom ju fram!
    Paketet var i bra skick och allt är frid och fröjd.
    25 dagar sedan
  • Perfekt
    Perfekt, lägst i pris och snabb frakt, fick min hårrdisk levererad på 2 dagar!
    25 dagar sedan
  • Usel
    Beställde en 3D-skrivare på Black Friday, fick spårningsnummer på PostNord, men sedan avbeställdes skrivaren utan förvarning eller kompensation. Den hade tydligen tagit slut i lager när den var på väg ut genom dörren... Bad om att få den restnoterad till reapriset men fick besked från kundservice att de inte visst om eller när den skulle komma in igen. Bara dagar efter säljs den till fullpris på hemsidan, och även nu på mellandagsrean (fast för 500 kr mer än Black Friday). Så passa er för att handla av Cdon på rea, de har ingen koll på sina lager!
    28 dagar sedan
  • Hej ,

    Jag beklagar det inträffade, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Usel
    Beställde två dagar innan deras stopptid för att få leverans före julafton. Nu blir min ena systerson utan sitt paket eftersom cdon inte håller vad de lovar.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar det inträffade, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Usel
    Undermålig kvaliet på deras träningsmaskiner. Rasslar och skramlar. Köpte 2, varav den ena är garantiärende nu. Den andra är nästintill till oanvändbar pga undermålig kvalitet. Kundservice inte intresserad i att låta mig betala för att byta till annan maskin.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej,

    Jag beklagar det inträffade, jag har nu skickat ett mail via pm till dig.
    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Usel
    Handlade mycket från CDON på "det glada 90-talet" när man köpte skivor och filmer. Har alltid upplevt dem som ett seriöst företag som levererat vad man lovar i tid och till bra priser.

    Tyvärr gäller inte detta längre ... jag kan egentligen citera nedanstående recension, då jag köpte en "Apple-adapter" (det stod "Apple" i produktnamnet och det var en bild på Apple-adapter). Sedan får jag hem en helt annan adapter i en anonym påse (piratkopia från Kina, helt utan CE- eller annan märkning).

    Efter att ha reklamerat detta tydligt med bilder och länkar vad jag har beställt och sedan fått, får jag meddelande att man "ser allvarligt på detta". Sedan händer ingenting. Sedan får jag besked att det är deras underleverantör "Din Klocka" som har levererat produkten och att de inte kan häva köpet. Sedan hör jag ingenting mer (min reklamation skickades för 3 veckor sedan).

    Undvik.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar det inträffade, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Ganska bra
    Jag tycker de har tappat en hel del i kvalitet och erbjudanden vilket gör att jag sänker betyget med 4 stjärnor.

    ---

    Jag har handlat från CDON drygt 20 gånger och har aldrig haft några problem. Jag anser att de har ett ganska bra utbud med rimliga priser av elektronik och mycket annat, från livsmedel till bildelar. Man brukar få rabatter och erbjudanden regelbundet vilket för mig har varit användbart (uppenbarligen tjänar CDON pengar på det).

    Jag tycker det är synd att man lämnar lägsta betyg baserat på en enstaka incident, speciellt om man har bra erfarenhet också.
    10 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Helt värdelöst. Står att det är en Apple-produkt. De skickar hem en Kina-kopia som du kan köpa för några dollar från eBay. 262kr tar de betalt! 275 för en original direkt från Apples hemsida. Hopplöst! Detta gäller många saker på cdon. Varning för oseriös sida.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar det inträffade, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Utmärkt
    Tycker de är en av de leverantörer som levererar snabbast!

    Köpe en laptop för två år sedan som det uppstod ett fel med skärmen på efter några månader. Det var lite meckigt att lämna in den då man måste paketera datorn själv för att skicka tillbaks den. Men fick faktiskt en ny skärm till laptopen och fick tillbaka dator på två veckor så ganska smidigt ändå!

    Men lite omständigt blir det ju när saker går fel och man beställer på nätet. Men det ligger ju litet i priset också.. /S
    1 mån sedan
  • Usel
    Köpte en julklapp och insåg direkt efter betalningen att det var fel modell. I och med dom inte har kundservice via telefon så tänkte jag chatt skulle vara snabbast att kontakta dom.
    2 min efter min beställning så fick jag kontakt med en fr cdon och berättade att jag ville avbeställa innan varan blir skickad. "Ingen fara jag skicka ditt ärende så ska dom kontakta dig inom kort".
    Fick ett mail där dom skulle besvaras inom 48 h. Nu när jag skriver detta så har det gått 4 dagar. Varan blev hemskickad och 4 kontakter senare med cdon får jag fortfarande "vi kontaktar dig inom kort"

    Och bl.a ett mail där d stod

    "Hej,
    Jag fick en tillsägelse av min chef att jag inte får skicka returinstruktioner till dig, rätt avdelning kommer dock att göra det när de kommer till ditt ärende i kön.

    Med vänliga hälsningar,

    Valter"

    som sagt väntat 4 dagar, och pengarna för julklappar finns inte längre. Och ingen kompensation
    1 mån sedan
  • Hej ,

    Jag beklagar detta och jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Ganska dålig
    Beställde 2 julklappar 10/12 för att vara ute i god tid innan julafton. Idag 19/12 så har 1 av varorna skickats, men inte kommit fram. Något kollinummer går inte heller att se på "Mina Sidor". Vara #2 står fortfarande som "behandlas".

    Gick in på CDON's hemsida kl. 08:00 och möts av följande meddelande på kundtjänstsidan: "Just nu har vi längre svarstider än vanligt när du kontaktar oss via e-mail, för närvarande svarar vi på e-mail som kom in på eftermiddagen den 13 december."

    Blir INTE fler beställningar från CDON.

    Edit: Fick nu tag i kundtjänst via deras chatt (som tydligen öppnar 9:00, trots ingen info om detta på sajten). De kunde informera mig om att båda skickats, men inget kollinummer gick att få pga. förseningar.
    1 mån sedan
  • Bra
    Beställde ett par lurar, fick dom efter 2 dagar så jag kommer beställa mer från CDON.
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Man tror att man beställer från en leverantör, men i själva verket är det ett nav med massa olika leverantörer = en beställning av flera varor men alla använder olika fraktbolag vilket resulterar i att man får hämta ut alla paket på olika ställen vid olika tillfällen. Håller inte 1-2 dagars leverans.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Har gjort ett flertal inköp av/via cdon genom åren och i regel funkar allt mycket bra.
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett mobilskal till iPhone 6s under Black Friday som var rosa guld på bilden, men när jag fick det var det gult guld. Jag ville göra en reklamation men kundservice hävdade att det stod guld i beskrivningen. Jag sa att en bild på ett skal i rosa guld med texten "guld" lätt kan tolkas som att det är rosa guld, men de vägrade acceptera detta. Kommer inte handla på CDON igen. Otrevlig service och värdelös webbutik med dubbletter av samma varor från flera olika företag till olika priser.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar det inträffade. Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    Gjorde en beställning den 25/11 på 4 produkter. Har endast mottagit 2 av dessa fram till idag den 16/12.
    Tog kontakt med kundtjänst i chatten på hemsidan som sa att de skulle återkomma med mail. Svarade på detta mail men har nu 3 dagar senare inte fått något svar.
    Har aldrig varit med om så usel service och känner mig blåst på mina pengar (betalade i förskott dumt nog).
    Kommer ALDRIG handla här igen och rekommenderar alla att hålla er borta härifrån.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar detta, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Dålig
    Beställning 8 Dec.
    I en vecka ser jag att varan ligger orörd på lager.
    När jag försöker nå kundtjänst står det att de har mycket nu och att jag skall räkna med tre dagar innan de läser min fråga.
    Det är inte bra kundservice....
    7 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej,

    Jag beklagar men just nu har vi längre svarstider under rådande julhandel. Du kan annars kontakta oss via chatten på länken http://cdon.se/#humany-lightbox-se=/contact/4195 Jag har skickat ett pm till dig nu.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Usel
    Vill inleda med att jag inte är den som är generös med att lämna negativa omdömen, faktum är att detta är den första negativa recensionen jag någonsin skriver.

    Beställde en Sony 40" TV från CDON. Då jag inte har bil själv fick jag kämpa en del med logistiken för att få hem den (visserligen inte CDONs fel) och när den då äntligen är på plats ser vi att de skickat fel tv (helt klart CDONs fel). I och för sig lik men inte TVn jag beställt. Letar genast efter ett telefonnummer men till min förvånan har CDON valt bort den absolut smidigaste kontaktmetoden och har istället bara mejl och chattkontakt. Nåväl, skickar iväg ett meddelande i chatten där jag beskriver mitt problem samt undrar om telefonnummer då jag tänker att jag kanske bara letat dåligt, 45 minuter senare får jag svar. En trevlig kille skriver att han fixar någon som ska ringa upp mig. Toppen! Undrar om detta sker samma dag och han säger att det beror på hur lång kö de har. Senare får jag ett ärendemejl där det står att det kan ta upp till 48 timmar. Detta var torsdagen den 8/12.

    Måndagen den 12/12 får jag ett MEJL med bifogat ärende där det står att de ska ringa upp mig. Killen i mejlet skriver att enl. prisjakt är TVn jag fått både bättre och dyrare. Han undrar om jag kan tänka mig att behålla den. Annars ska de hjälpa mig att skicka tillbaka den kostnadsfritt. Inte ett ord om TVn jag faktiskt beställt. Jag svarar att jag naturligtvis vill byta till rätt tv och undrar hur detta ska gå till. Påminner även om att jag var lovad att bli uppringd.

    Har sedan inte hört mer. Idag, torsdagen den 15/12, har en hel vecka passerat efter första kontaktförsök och jag har fortfarande inte fått ordentliga svar. Fel TV står kvar i hallen och den jag beställt vet jag ingenting om. Att ett enkelt byte (förutom mina egna bilproblem) kan vara så otroligt komplicerat är för mig helt obegripligt.

    Över telefon hade vi förmodligen rett ut det hela på 5 min.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att ditt ärende ej har blivit löst, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    Försökte häromdagen beställa mobiltelefon med tillbehör p.g.a att det var ett bra paketpris. Provade betala via mitt VISA kreditkort 4gånger men det var omöjligt!
    Beställde något annat på en annan site samma dag med samma kort och det fungerade utmärkt!
    Loggade in idag för att beställa igen men då var priset höjt, bet i det sura äpplet och beställde igen till det högre priset men det var fortsatt omöjligt att betala med kreditkort!
    Eftersom CDON inte har telefonsupport (jag tänker inte mejla in och invänta svar varför man inte tar emot Visa kreditkort) så lade jag ordern på en konkurent till drygt 7000 kr och där fungerade mitt kort utmärkt.
    Jag hade vid det aktuella tillfälle drygt 30 000 kr i kreditutrymme på mitt VISA kreditkort.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du har haft problem med betalningen hos oss, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Usel
    Kundvården är usel i de fall när något går fel. Alla kan göra fel men då måste man agera lite mer kraftfullt och kompensera i den mån det kan bedömas rimligt.
    De höga betygen, till trots, måste enbart bero på att det trots allt oftast går bra men jag ser också många väldigt låga betyg och det är ju när något går fel.
    Tyvärr är det inte unikt för CDON, många företag negligerar eftermarknaden och kundvård. Inte sällan sköts det av outbildade personer utan förståelse för marknaden och värdet av goodwill. "Chefer" tar beslut som absolut inte är fattade baserat på någon förståelse för marknadsföring och just värdet av goodwill.
    Kortsiktigt tänkande som ALLTID får en negativ konsekvens för företag, oavsett om dom heter CDON eller ej.
    Man skulle önska att fler företag insåg vikten av att faktiskt anställa utbildad personal, alternativt internutbilda.
    Det finns ju faktiskt företag, framgångsrika sådana, som lyckas sköta eftermarknaden och inse värdet av att ha en "no bullshit policy".
    1 mån sedan