Nordens största varuhus
Fri frakt över 800 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

CDON drivs från Sverige. Tänk på att erbjudanden som listas kan vara från olika företag och du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och villkor för varje erbjudande innan du handlar.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 27 år sedan
(data från 2017-04-26)
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.71)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Ganska dålig
    Har under åren gjort en hel del inköp via CDON (även reklamation). Det har fungerat bra i det stora hela. När dem började agera mellanhand för andra butiker så råkade en beställning försvinna på posten, löstes med en snabb kredit. Trots detta så har flertalet beställningar fungerat, varorna har dykt upp och det har varit till bra pris. Drar av lite pga förbokningar som man inte får på release datum, utan dyker upp någon eller några datum senare. Även vanliga bokningar har ibland en tendens att försenas några dagar i orderbehandlingen.

    Uppdatering: Tar bort en stjärna pga att jag gjorde en beställning, fick bekräftelsen och pengarna reserverades på kontot men ingenting hände med ordern efter detta, mina sidor fick aldrig ordern upplagd, kontakta kundservice och dem sa att de inte registrerat någon order. Så jag fick snällt beställa allt en gång till, med resultatet att pengarna nu är reserverade två ggr på banken samt att jag fick begära en ny CDON+ kod för att den gamla förbrukades med köpet som "försvann" från deras system.

    Uppdatering 2: har nu varit cdon + medlem sedan starten. Det enda som jag egentligen gagnats av är gratis frakt. Utöver frakten finns det i stort sett inga andra förmåner att tala om (trista medlemserbjudanden då och då). Minus en stjärna. Försökte även förbeställa ett moderkort men cdon lyckades inte ta reda på när de får in det. Andra butiker hade redan kortet inne så fick avboka. Försökte via e-post boka av produkten men fick inget svar. Löste det istället via chatten. Minus en stjärna till. Tråkigt att ni blir sämre cdon.
    6 år sedan ( Uppdaterat: 2 dagar sedan )
  • Hej,

    Jag beklagar att du har haft otur med dina beställningar hos oss, jag har skickat ett pm till dig nu.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    ***Varning*** Detta är en förmedlingstjänst som endast vidarebefordrar och sprider ut din beställning på olika postorderföretag. Strular något hänvisar de till underleverantörerna.

    Detta betyder att vid reklamering och frågan hur fort problemet kan lösas får svaret "Senare i veckan". Ingen retursedel följer med paket och när man via chattet efterfrågar den så är svaret att man får vända sig till den som levererat.

    Därför ställer jag mig frågan:
    Varför överhuvudtaget handla från CDON.se, det enda mervärdet är problem, fördröjningar och bekymmer vid felleveranser. Gå direkt till de som är billigast med din produkt.i stället.

    17-04-25
    Ingen statusförändring :-(
    17-04-24
    Ärendet: Beställde ett skal till min nya telefon, snabb leverans från "Phone Mate", tyvärr fel. Ingen retursedel bifogad. Felaktighet åtalad, utredning från CDON.se krävs. -När får jag besked? Svar: "Senare i veckan." Jag: "Kan ni skicka retursedel?" Svar: "Du får vända dig till leverantören!"

    Fortsättning följer....

    PS: Recensionstråden verkar vara full av identiska omdömen, sitter deras egen personal och skapar dem???
    3 dagar sedan ( Uppdaterat: 2 dagar sedan )
  • Hej,

    Jag beklagar detta, jag har nu skickat ett pm till dig så att vi kan lösa ditt ärende så fort som möjligt.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Perfekt
    Har alltid handlat där det är billigast innan, men har på sista tiden haft oturen att ha dåliga erfarenheter med felleveranser och dryg kundtjänst vid reklamation av defekta produkter hos andra e handlare.

    Köpte då min nya mobil hos cdon trots att de inte var billigast och hade oturen att få en kass produkt.
    Reklamation, returärende skapat inom 1h, skriver ut och skickar in, får status två dagar senare och ny telefon levererad dag 3! Nån dag senare får jag rabattkod i mailen som ytterligare plåster på såren.

    Inga om, inga men, bara det man önskar när man reklamerar.
    CDON är mitt enda val framöver(dvs Dustin kan fara åt......)
    2 dagar sedan
  • Perfekt
    Ändrar till max betyg! Väldigt bra och hjälpsam kundtjänst.
    Tack Anna!

    Handlar annars det mesta från Cdon och oftast fungerar det bra
    7 dagar sedan ( Uppdaterat: 3 dagar sedan )
  • Usel
    Beställde en vara den 29/3 som jag dagen efter hittade på blocket till ett bättre pris. Skickade då ett mail till CDON och avbeställde varan och fick till svar ” Hej, Vi har nu fått svar från Hammer-Sport som meddelar att de avbeställt din order enligt önskemål. Din faktura bör makuleras inom några arbetsdagar. Med vänliga hälsningar, Viktor” Den 18:e april fick jag en faktura från Qliro för en vara som jag aldrig fått och som är annullerad . Jag mailade Qliro och fick svar att krediteringen har inte skett och det är endast CDON som kan kreditera min faktura. Jag kontaktade då CDON flera gånger via chatt och dem lovade att dom skulle kontakta både Qliro och leverantören och lösa det så fort som möjligt, men det var bara tomma löften och min faktura har inte blivit makulerad ännu. Otroligt dåligt företag som tar inte sitt ansvar för sina kunder.
    3 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar detta, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Perfekt
    Jag har handlat flera produkter hos CDON och är nöjd med butiken. Jag kommer att handla igen.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 5 dagar sedan )
  • Usel
    Sälja grejer billigt kan vem som helst. Det är när det strular som agnarna skiljs från vetet. CDON har visat för mig att de befinner sig i bottenskicktet.

    Beställde en laptop-sleeve. De skickade fel storlek och fel färg. Påtalade problemet, och fick en förvånandsvärt komplicerad returhantering som svar, där de bl.a. lägger en ny order (med tillhörande faktura) för att skicka ut en ny vara. Fakturan ska sen makuleras när de mottar den returnerade felaktiga varan.

    Fick den nya, rätt storlek. Fel färg. Jaja, spela roll liksom. Returnerar den felaktiga enligt deras anvisningar (där jag bl.a. ska skicka med nya följesedeln med noteringar om artikelnummer). Trodde allt var frid och fröjd. Fick för någon dag sedan en påminnelse och tillhörande avgift på detta för den faktura de skapade för att skicka ut "rätt" vara.

    Har påtalat detta för deras support. Har inte fått svar på 2 dagar. Har nu betalt fakturan och kommer aldrig att beställa en pryl mer från CDON. Aldrig.

    PS.
    En bra leverantör, och en som jag ofta handlar ifrån, gör t.ex. enligt följande:
    1. Jag skickar mail till kundsupporten.
    2. Jag får snabbt svar (inom 1 timme) där det står att de skickar en ny vara
    och en returfraktsedel. När jag får den nya kan jag använda emballaget från den att skicka returen i. Klart!
    6 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar detta och jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Ganska dålig
    Köpte ett par hörlurar som gick sönder, reklamerade 2 gånger. 1 gången inget svar, 2 gången hörde de av sig om de skulle återkomma nu har det gått nästan 2 veckor och fortfarande ingen återkoppling.
    6 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att ditt ärende inte är löst ännu, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Acceptabel
    Långsam kundservice
    8 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du ej har fått svar i ditt ärende ännu, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    Har varit bra hela tiden. Tills nu när jag har skickat tillbaka en varor för att lämna tillbaka på grund av att jag köpte fel. Och varor inte kom fram till de. Kontaktade kundtjänst 3 gånger. Svarade olika på alla 3 , fick tills slut inte tillbaka någon pengar alls. Så nu ge jag upp! Köp inte här i från, det har blivit mycket sämre än förut! Mvh Atti
    8 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar det inträffade, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Utmärkt
    Har handlat hos denna webbutik i nästan ett år nu, och har nästan inget än positiva saker att säga om de.

    De har ett brett utbud med produkter, inte bara från deras eget lager utan även från andra butiker som retrospelbutiken. Detta ger stor variation och gör att nästan alla kan hitta något de blir intresserade av.

    Betalningsalternativen är bra också, de accepterar bland annat Paypal, något som jag själv älskar att använda.

    Leveranstiderna är också utmärkta, efter ungefär 1-3 dagar efter beställning är varorna framme. Till och med när jag beställde en iPad för över 4000 KR tog det ej mer än 2 vardagar innan den nådde fram till ett uthämtningsställe. De gånger det krånglar är det oftast posten som är ansvarig.

    Har dock märkt att de har på senare tid fått mer kritik på omdömessidor. Har svårt att förstå varför då det alltid har fungerat bra för mig (några enstaka undantag under 2013 då min farmor beställde filmer från de, vissa kom fram med skivorna lösa i fodralen).

    Överlag sett är CDON en riktig bra webbbutik som jag kommer fortsätta handla från i flera år framöver. De fortsätter imponera med sitt rika utbud och bra reor.
    10 dagar sedan
  • Utmärkt
    Bra säljare och bra packat
    18 dagar sedan ( Uppdaterat: 12 dagar sedan )
  • Perfekt
    Bästa för film och musik
    14 dagar sedan
  • Usel
    Jag måste skriva hur missnöjd är jag med CDON. Slulle köpa en soffa från Furniturebox. Googlade lite på företaget och kunde konstatera att de är inte den bästa företaget att göra med men hittade att CDON hade sammarbete med de. Jag bestämde mig att beställa soffan och när vi pratade med personalen i butiken på Sisjön i Goteborg det är Inga problem man har 365 dagar öppetköp. Bestälde soffan och det att börja med var en resa för sig betalningen fungerade inte men lyckades till slut att beställa. Den skulle till min mamma (70 år) som var själv hemma och soffan dumpades av i trapphuset . Hon fick hjälp med att få in den i lägenheten. Efter några dagar att hon packade upp den ser hon att färgen stämde inte med den som man kunde se den på bilden och det är självklar men man hade 365 dagar öppetköp och det var lungt. Skickade mail till CDON och förklarade men fick först instruktion att packa den i samma förpakning (bara en del för den andra var aldrig uppackad) och CDON skulle kontakta Furniturebox. Dagarna gick och till slut fick vi svar att min mamma hade med några dagar missat Ångerrätts tiden och att Furniturebox godtar inte öppetköp fast det star på CDONs sida "Säljs av Furniturebox" som ger intryck att det är CDON som bara förmedlar köpet. Tyvärr blev det precis som många kunder som har klagat på Furniturebox har samma behandling på CDON. Men nu vet man att CDON är inte den företag som for I tiden tog hand om sina kunder och luras med falsk information. (Oredrnr 56638526) Det finns några mail, tyvärr det var strul med betalningen och jag var tvungen att skapa nytt konto.
    15 dagar sedan
  • Hej,

    Vi beklagar att ni missade ångerrätten men när man köper en vara via oss så är det våra allmänna villkor som gäller dvs 14 dagars ångerrätt. Detta godkänner du innan du slutför ditt köp i kassan.

    Köper du varan direkt via Furniturebox så är det deras villkor som gäller.

    Se mer under http://cdon.se/kundservice/k%C3%B6p-_och_leveransvillkor/ och Ångerrätt punkt 7.

    Med vänliga hälsningar,
    Cdon

  • Perfekt
    Snabba leveranser, bra priser. Alltid bra paketerat. Har inget att klaga på. Beställde ett par hörlurar i lördags. Idag kunde jag hämta ut dem. Smidigt, enkelt och billigt. Rekommenderas varmt.
    17 dagar sedan
  • Bra
    Har precis beställt så :) fort hoppas varan kommer fort.

    Dock var chatten rätt otydlig, sa att varan inte var i lager. En timme senare packades varan och levererades inom 24 timmar.
    17 dagar sedan
  • Bra
    Bra!
    2 år sedan ( Uppdaterat: 19 dagar sedan )
  • Perfekt
    Fick min playstation presentkort leveread på två dagar. Allt funkade smärtfritt!
    20 dagar sedan
  • Usel
    Beställde en samsung tv den 13/2,fick den levererad (via dhl) 17/2,tyvärr var den fraktskadad.Anmälde skadan samma dag.veckan därpå bad cdon om bilder på skadan(på tvn o emballaget) Hör inget av dom förrän 7/3,då säger dom att dhl har lång handläggningstid på reklamationer å dom kan inget göra förrän dom får svar.20/3 ringer jag dhl å hör me dom,de visar sig att cdon inte ens har kontaktat dom ang min tv,helt j-vla otroligt! Kontaktar dom om detta på en gång ,har ej svarat på mina mail efter detta.NORDENS STÖRSTA SKIT FÖRETAG.6000 tusen för en trasig tv,men de skiter dom totalt i.Man får väl kontakta plus svt så får dm kolla upp detta blufföretag.HANDLA EJ AV CDON.
    20 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du inte har fått hjälp i ditt ärende, jag skall naturligtvis se till att du får det så fort som möjligt.
    Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    Wow! Beställde en kontorsstol från CDON där det tydligt stod 1-3 dagars leveranstid. Fick nu reda på att varan skickas ifrån Tyskland??? Varan har nu 2 dagar senare inte ens mottagits av GLS( The parcel data was entered into the GLS system; the parcel was not yet handed over to GLS ). Kundservice säger att den är skickad...

    Har förståelse att ett paket ifrån Tyskland kan ta tid, men det är så extremt missvisande när det står klart och TYDLIGT 1-3 arbetsdagars leveranstid. Kunde lika väl handlat av en konkurrent till er och fått varan något billigare plus en mer korrekt estimerad leveranstid. Hela anledningen att jag valde att handla på CDON var pga den utlovade leveranstiden....

    Ett paket från Tyskland tar aldrig 1-3 dagar, möjligtvis 3-5.. Gör om gör rätt!
    22 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att leveranstiden var missvisande, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Knappt godkänd
    Har handlat av de flesta elektronikkedjor och CDON är tyvärr bland de allra sämsta upplevelser jag haft, vid samtliga köp, p.g.a. av bland annat strul med lagersaldo och sena leveranser. (Ej p.g.a. expeditör, utan p.g.a. långa tider på lager)

    Som värst var i vintras då jag var med om varor som funnits i lager vid beställning och efter beställning, som plötsligt annullerats efter betalning, utan att informera mig. Jag fick reda på det då jag besökte hemsidan för att se vart min redan sena beställning tagit vägen, och väl där står det att *jag* har annullerat två varor i min beställning, vilket jag absolut inte hade gjort. Fick prata med kundtjänst för att klara upp att varorna inte fanns i lager och det var därför. Dom tänkte alltså inte skicka varorna överhuvudtaget och jag hade efter ca. en vecka inte fått någon information om detta. Som pricken över i var det en ljudkabel och ett väggfäste till den TV jag köpt i samma beställning som annullerats. Några dagar senare skickades min TV, dock utan det nödvändiga väggfästet (jag saknade yta att placera TV:n på och skulle därför inte kunna använda den). Jag gick till en konkurrent och köpte ett väggfäste istället.
    24 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att dina varor avbokades i din beställning och att du ej fick information om detta. Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Perfekt
    Tycker CDON har ett bra utbud, bra lagerhållning och ofta håller bra priser. Enkelt och snabbt att genomföra köp, bra betalningsalternativ och snabb leverans.
    26 dagar sedan
  • Usel
    Sveriges SÄMSTA leverantör. Sambo beställde HAMMER Hemmagym California XP, det går inte att ångra en beställning trots att orderstatus fortfarande står som "behandlas".
    CDON anser att min sambo är givetvis välkommen att returnera order men det är hon som står för returportot. Att returnera detta multigym från Sverige till Tyskland kostar svin.
    Det är klart att det känns för jävligt.
    28 dagar sedan ( Uppdaterat: 27 dagar sedan )
  • Hej,

    Jag beklagar att det ej gick att avbeställa er order men vi måste följa våra externa leverantörers regler och då har de meddelat oss att denna har gått för långt i beställningsprocessen för att kunna avbokas.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    Sämsta leverantör jag varit med om. Fungerar det man köper så är det inga problem. Köpte en klocka i julklapp. Den fungerade inte och det skickades en ny till mig som inte heller fungerade. Ville då ha pengarna tillbaka, men skulle skicka tillbaka klockorna. Gjorde detta, men de hämtade inte ut klockorna så de låg i min brevlåda igen. Bad om ny retursedel, men efter 2 veckor har jag inte fått någon. Efter ca. 25 mailväxlingar står jag här med 2 icke fungerande klockor och inga pengar tillbaka. Usel kundservice. Skyller på leverantör hela tiden.
    29 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att ditt ärende ej har blivit löst ännu, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Utmärkt
    Enkel och snabb beställning av filmer. Fick filmer jag förbokat några dagar innan det "officiella släppet", skickades förmodligen så snabbt CDON fick in dem på lager.
    1 mån sedan
  • Usel
    Pratar med deras kundservice i chatten för att fråga kring en produkt. På en fråga får jag ett väldigt märkligt svar, som bryter mot all etik och moral som man kan förvänta sig av en seriös aktör. Jag får råden om hur jag ska utnyttja och manipulera CDONs konkurrenter. Det vänder sig i min mage när jag läser det.

    När jag påpekar det ytterst olämpliga i detta så låtsas medarbetaren om att det inte har hänt. Men hallå, det är en chatt. Allt som är sagt är skriven text som jag ser på min skärm. Det var inget misstag eller felhörning.

    Jag påpekar att det inte blir bättre av att låtsas som det inte hänt utan ber om en förklaring alternativt en ursäkt. Då tycker personen att frågan är besvarad och stänger chatten tvärt.

    Usch säger jag bara. Jag har skickat chattloggen till KO.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du ej har fått bra hjälp i chatten! Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Mycket bra
    X
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    beställde mobil och div tillbehör. la order sön em. kunde hämta ut paket på tis

    enda lilla strulet var tekniskt fel vid betalning mastercard så fick välja faktura istället. dock när jag skickades tillbaka till kassan så var alla mina kontakt uppgifter rensade
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Varit meckigt med supportärenden då de bara tar delar av ansvaret för försäljningen.
    1 mån sedan
  • Usel
    Jättedålig service, har ingen kundservice nummer och när jag beställde en produkt från CDON så kom den begagnad och sönder. Vi fick till och med följesedel som var ifrån Finland som reklamation.

    Jag var nöjd med CDON i 2015 då jag beställde en PS4 som kom perfekt o det var inga problem. Men faktum att dom inte har ett kundservice nummer att ringa till är useldåligt och att min produkt kom begagnad och sönder. Hoppas dom skarpar sig mer i år och skaffar ett nummer.

    Har gått över 1 vecka och har inte fått någon svar från CDON om paketet jag skicka tillbaks för att få en ny eller returnera. Dom förklara otydligt via e-mail
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar detta, vi har valt att ha våra kontaktvägar via chatt och mail. Har du provat vår chattfunktion, se länken http://cdon.se/#humany-lightbox-se=/contact/4195 Jag har skickat ett pm till dig nu.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Bra
    Lite långa leveranstider ibland men bra med att samla flera butiker på en sida lite som ett svenskt amazon.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Skulle beställa ett par varor och såg då att CDON var en av få butiker som hade alla varorna redo för leverans och beställde därför från dem för att få allt i ett paket. Det slutade dock med att en av varorna skickades från en annan leverantör, med CDONs pris. Hade jag velat beställa från den andra leverantören så hade jag ju uppenbarligen gjort det från första början, till ett bättre pris.

    Leveranstiden från CDON var ok, priserna är i regel ok. Dock tycker jag att det var väldigt fult gjort att skicka via en annan leverantör till ett högre pris än vad denna leverantör själv tog för varan.
    På grund av detta så handlar jag inte längre från CDON.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Det låter märkligt att vi skulle vara dyrare än leverantören, jag beklagar detta isåfall. Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Ganska dålig
    Beställde 4 varor, vilka kommer från olika webhandlare. Trodde varorna skulle skickas från ett centrallager och anlända samtidigt.

    Istället får jag 3 olika paket som anländer vid olika tillfällen vilket gör det väldigt opraktiskt i slutändan.

    Vad är poängen med att handla allt på ett ställe när paketen oavsätt levereras helt oberoende av varandra och sker via olika avier?

    Nu har två av mina paket kommit (reletivt snabbt), men känns väldigt onödigt att hämta dem innan det sista paketet anlänt, vilket gör att leveranstiden blir betydligt längre.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Vi har många externa leverantörer av varor förutom våra egna, detta är för att då blir utbudet större vilket innebär att du kan göra flera inköp till bra priser på ett och samma ställe. Under informationen på vara på siten står det varifrån den skickas, jag beklagar ifall du är missnöjd med denna pakethanteringen isåfall.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    Usel service. Framstår utan tvekan som ett blufföretag.
    Har returnerat en vara som inte fungerar och har nu via Qliro fått en faktura med påminnelseavgift - trots att Cdon tagit emot returen för flera veckor sedan. Och trots att de redan i januari fick betalt för den.
    Nu undviker man dessutom att svara på mail. Sanslöst. Men smart affärsidé att ta dubbelt betalt för något som inte fungerar!
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du ej är nöjd med vår kundservice, vi har för tillfället längre svarstider på mailen men jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Usel
    Hade beställt Samsung HW-K661/XE Soundbar Silver från CDON.

    Enligt Posten Nord har CDON skickat paket till fel person som säger att ansvaret och felet ligger hos CDON och CDON skyller på Posten Nord!

    Hela den här processen har tagit mig 16 dagar att behöva kontakta både Posten Nord och CDON! Sim sala bim... på den 17:e dagen dök paketet upp hos postombudet.

    Jag hörde då av mig till CDON. Till svar fick jag att CDON gör INGET åt saken och fortsätter att skylla på Posten Nord. Summan som man kan läsa ut är, att man tydligen INTE KAN LITA på CDON! Jag anser att man har skött ärendet mycket dåligt! Tydligen är man inte något värd som kund när det börjar strula.

    Det är nog sista gånger jag beställer från detta företag.

    Som sagt, de har en del att gottgöra innan man ändrar deras omdömet!
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du ej har fått den hjälpen av oss som gör att du ej vill beställa hos oss igen. Jag har skickat ett pm till dig nu.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Usel
    Så länge sakerna fungerar har jag varit nöjd men när det har varit något problem är jag inte imponerad av kundtjänsten. Otroligt rörig kundtjänst där man kastas runt och måste beskriva sitt ärende flera gånger. Dessutom har man varit otydlig, vilket medförde att jag som köpare behövt stå för onödiga kostnader då kundtjänsten inte upplyste om sådant innan. Jag är mycket besviken på kundtjänsten och det bemötande jag fått under åren, vilket gör att jag föredrar och väljer andra hemsidor istället.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du ej är nöjd med vår kundtjänst, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Usel
    Otroligt oseriös och dålig KUNDSERVICE.
    Beställde ett bord fick ramen till bordet och en byrå. Byrån var 120cm och vägde 50kg. Har gått över en vecka nu och fortfarande inte någon som hämtat upp skiten. Nu får jag ta ledigt en dag från mitt jobb för att dom inte kan hämta efter arbetstid.

    Dom levererar under arbetstid också. Så om du har ett arbete får du räkna med att förlora 1-2 dagslöner för att kunna ta emot och en till två extra dagar för reklamation.

    CDON är bra till det skiter sig. Då svarar dom med MAIL en gång per dag och otroligt dåligt med bara MAIL kontakt.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej,

    Jag beklagar det inträffade, vi har även en chattfunktion som har öppet på vardagar mellan kl 0930-1730 där man får svar snabbare; länken dit är http://cdon.se/#humany-lightbox-se=/contact/4195. Jag har nu svarat dig via pm angående ditt ärende.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Usel
    Riktig dålig kundservice...

    Jag mailar er om ett par hörlurar, där micken man höjer och sänker ljudet och att kunna byta låt inte fungerar. De står att hörlurarna ska fungera till Ipod/Iphone Svaret jag får är...

    Hej,

    Det låter märkligt! Fungerar de förövrigt? Vilken Iphone är det du har?

    Återkom vid möjlighet

    Jag åkerkommer och svarar på frågorna, men för hör inte ett ljud från er....
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du inte har fått svar ännu på ditt ärende hos oss. Jag har skickat ett pm till dig nu.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Usel
    Beställde en Docle Gabbana The One parfym till tjejen ifrån Cdon.se, den skulle bli en fin allahjärtansdag present till tjejen.
    Tyvärr hade flaskan en liten spricka så att innehållet hade läckt ut i embalaget under frakten.
    Jag reklamerade varan till cdon och fick ett autosvar. Sedan har veckorna gått och inget, nu har jag gett upp.

    Kommer aldrig handla på cdon igen.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du ej har fått hjälp i ditt ärende ännu, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    Ok butik, kass kundservice.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    bra utval
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Uppdatering 3/3-17:
    Precis som förra gången fick jag ett PM från CDON här på Prisjakt efter bara några minuter efter att jag lämnade ännu ett dåligt omdöme.
    Nu var det väldigt hjälpsamma och ordnade t.o.m. så jag fick tillbaka mellanskillnaden från helgens billigare pris och det jag betalade. Allt detta inom drygt ett dygn.
    Känns lite fel att man ska få bättre support genom en konversation via Prisjakt än hos deras vanliga kundtjänst.
    Jag vet att jag inte skrev om någon lösning för mitt ärende 2014 men det var på samma sätt de löste det även då, alltså via Prisjakt-PM.

    Slutsats: Får ni inte hjälp från deras kundtjänst, lämna ett dåligt omdöme här så får ni förmodligen den hjälp ni är ute efter.

    Höjer från 1 till 4 stjärnor då jag ändå till slut fått hjälp.

    Uppdatering 22/2-17:
    Har fungerat skapligt nu sedan mitt förra betyg, men nu var det dags igen...

    Beställde ett par ATH-50x lurar för 1245:- i fredags vid lunch (17/2), som sedan var prissänkt till 1111:- på lördagen.
    Jag kontaktade CDON direkt om att jag skulle vilja antingen avboka och göra en ombeställning, alternativt att de kanske kunde göra en prisjustering på min order.

    Svaret jag får på måndagen, efter att paketet redan har skickats, är att jag ska ha ett bevis på att de hade det priset i helgen.
    Hänvisade till prishistorik på Prisjakt då jag inte trodde att jag som kund alltid måste ta en print screen på varor som har bra priser. Nu för tiden kan jag tycka att de flesta butiker kanske borde ha ett system där de kan se sin egen prishistorik.

    Svaret jag fick:
    "Hej, det är det pris som är på hemsidan som gäller då prisjakt ibland inte har sin prisinformation angående våra priser uppdaterade.
    Återkom gärna om du har ytterligare frågor.

    Med vänliga hälsningar,

    Nicolina"

    Blir så trött... Klart jag förstår att priset på hemsidan gäller, men de verkar inte ens vilja kännas vid att de skulle kunna haft ett bättre pris i helgen.

    Som jag skrev för ett par år sedan: priserna och leveranserna kan vara helt ok.
    Jag gav dem en ny chans och har handlat en del där senaste året, men deras kundtjänst verkar inte kunna bli bättre. Det tar alltid minst ett dygn att få svar och det leder aldrig till en lösning eller ens en seriös avslutning.
    _________________________________________________________________
    _________________________________________________________________

    Gjorde en beställning på "black friday" (28/11-14) på en badrumsvåg. Tog den på faktura. Allt gick bra, varan dök upp, fakturan kom och blev betald direkt.
    Igår (8/12) fick jag en faktura på samma våg igen, med ett nytt fakturanummer.
    Jag kollar "Mina sidor" på deras hemsida för att se om allt ser rätt ut. Såklart inte, det står att jag köpt 2st artiklar på den ordern, men priset där är för 1st. Går jag in på ordern så står det att jag köpt 2st. Min orderbekräftelse som jag fick på min mail (som jag dubbelkontrollerat) säger att jag bara köpt 1st.
    Hörde av mig till kundtjänst (deras chatt) där de säger att de ska ta detta med "teknikavdelningen" och att de ska höra av sig. Jag brukar inte lita på att det kommer hända något så jag tog kontakt med deras chatt även idag. Där får jag bara svaret "då detta är ett faktura problem så får jag be dig att kontakta klarnas kundtjänst".
    Jag påpekar att något är konstigt med den ordern, då avslutar CDON chatten!?
    Sånt här gör mig fruktansvärt irriterad.

    Slutsats: CDON har ofta väldigt bra priser och oftast även bra leveranstider, men så otroligt dålig kundtjänst gör att jag inte tänker handla här något mer. Betalar hellre lite mer någon annanstans för att få bra kundtjänst.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Ganska dålig
    Jag la en beställning och fick orderbekräftelse på en Måndag. Den skulle levereras inom 1-3 dagar. På dag 1, 2 och 3 så är status "Mottagen av lagret". Det verkar som att de sitter och håller på ordern in i det sista (syfte att man ska betala extra för någon form av blixtleverans?)..
    Nu på kvällen på dag 3 så har ordern fortfarande inte skickats.

    Jag tycker inte man kan skriva leverans inom 1-3 dagar då man inte ens rör ordern på 3 dagar.

    Kontaktade även supporten som svarade att det ser ut som det blivit en försening. Ingen mer förklaring varför eller bekräftelse att den skulle lämna deras lager idag. Dom ursäktade förseningen men det hjälper ju inte mig.

    Vi får väl se vad som händer imorgon men det var sista gången jag köpte av CDON. Finns andra som håller sina leveranser mycket bättre.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att din order blev försenad, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    Jäkligt dåligt. Spelet kom helt förstört. Fodralet var helt förstört, skivan hade klarat sig men hade fått repor på sig. CDON kunde ju ha packat spelet lite bättre.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar det inträffade på din beställning, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Knappt godkänd
    Rörig hemsida och låång leveranstid. Skärp er CDON!
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar om du tycker att vår hemsida är rörig och vad gäller långa leveranstider så har jag skickat ett pm till dig precis.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Dålig
    Beställde en extern hdd i början av Januari av CDON. Förskottsbetalade och fick sedan mail om att hdd var påväg samt ett kollinr. Paketet kom aldrig fram och PostNord informerade om att det var CDON som avsändare som behövde förlustanmäla paketet. CDON vill då skicka ut en ny mot faktura, jag informerar om att jag redan förskottsbetalat min hårddisk, men dom vägrar skicka ut en hdd utan kräver att den ska gå mot faktura. Om sedan paketet dyker upp skall den andra hdd återsändas. Dock så nämns inget om att jag blir tvungen att ligga ute med pengar för 2 hårddiskar! Det har nu gått 45 dagar sedan pengarna drogs från mitt konto och fortfarande har jag ingen hårddisk och inga återbetalade pengar. Bedrövligt, absolut sista gången jag handlar från CDON
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att ditt ärende ej har blivit löst ännu, jag har nu skickat ett pm till dig så.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Dålig
    Köp inte några vinylskivor som inte finns i lager för direktleverans. CDON har ingen koll på om skivan finns i lager hos leverantören eller inte. Vid två tillfällen av tre möjliga har jag väntat i ca en månad, istället för dom 3-6 dagar det står på hemsidan, för att till slut efter att jag bett om besked fått meddelandet att skivan är slut hos leverantören...
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du har haft otur med dina skivköp hos oss. När varan står som en beställningsvara med längre leveranstid så betyder det att den beställs direkt hos leverantören. Vid nästa skivbeställning så kan du först be oss kontrollera om varan finns i lager hos leverantören innan du lägger en beställning för att vara säker på leveransen.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Usel
    Har tidigare varit nöjd med CDON, men inte längre. Man går in på deras sida och söker på en produkt. Får fram ett antal resultat att välja på som alla ser normala ut. Går in på ett av dem och ser produkten, allting ser ut som vilken webshop som helst.

    Man genomför sitt köp, bara för att efteråt inse att man precis betalat fullt pris för en produkt som är en piratversion av det man vill köpa.

    Man hade trott att det skulle vara ett original eftersom man handlade på CDON, men tittar man noga så visar det sig att de ändrat en enda liten rad (extremt otydligt) under leveranstiden, där det står "säljs av ...".

    Samtliga sökresultat och produktsidor för produkter som säljs av andra än CDON borde markeras TYDLIGT så att man direkt vet att det inte är CDON som säljer dem.

    Som sidan ser ut och fungerar nu så är det på gränsen till bedrägeri, eller i bästa fall avsiktligt extremt missvisande.

    Till råga på allt så kan man inte heller avbeställa ordern via sin kundsida på CDON, antagligen eftersom den inte säljs av dem? Istället måste man fylla i deras formulär för att kundtjänst ska hantera ärendet åt en, vilket säkertligen inte synkroniseras med den externa säljaren automatiskt så risken finns att hen skickar produkten innan CDONs kundtjänst ens har börjat hantera ärendet.

    Förväntar mig att CDON ser till att lösa det här ärendet ordentligt (tänker inte ta emot en produkt som inte är original) och att de ändrar sin hemsida i framtiden så att de tydligt markerar produkter som inte säljs av dem. Som det är nu känns det extremt oseriöst...
    2 mån sedan
  • Hej,

    Vi på CDON.COM är säljplattform för en hel del externa leverantörer och jag beklagar ifall du upplever det som otydligt på siten vem varan säljs av. Jag har bett vår marknadsavdelning titta närmare på detta ifall det kan göras tydligare i framtiden. Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Usel
    Lade en beställning 10 februari. Ordern ligger bara stilla utan att något händer. Idag annulleras ordern utan någon förklaring från CDON. Deras webbsida är helt trasig det går inte att komma åt sidorna för kundservice på något vis och att det skulle fungera i någon annan webbläsare är struntprat då jag testat i alla moderna webbläsare som finns med samma resultat.
    2 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du haft problem med att nå vår kundservice, vi hade ett kort driftstopp i lördags men annars har vår hemsida fungerat utan problem. Du når vår kundtjänst under fliken Kundservice högst upp på sidan. Vår chatt har öppet mellan kl 0930-1730 på vardagar där du får svar snabbast. Här kommer länken till denna service: http://cdon.se/#humany-lightbox-se=/contact Jag har nu skickat ett pm till dig. Med vänliga hälsningar, Cdon