Prisjakt
Annons
Electrolux
  • Hemleverans av vitvaror ingår
  • 30 dagars öppet köp
1.3Dålig
5 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

M
Marcus
2 omdömen
Usel10 dagar sedan

Höjer priserna för att sedan låtsas som att det är kampanj. Uselt! Tur att prisjakt finns.

t
Usel10 dagar sedan

Jag köpte Electrolux Ultimate 700 Sladdlös Skaftdammsugare från elgiganten backaplan , efter 1 år batteriet slutade fungerar. Jag tog batteriet till elgiganten för reparation. De sa till mig efter 1 månad att de har hittar vatten i i någon del av maskinen, jag frågade om det är batteriet, de vill inte svara, jag tror inte på vad de säger , jag tror de vill inte ersätta . Köp inte den här produkten det är inte värd

S
Sämst
2 omdömen
Usel9 månader sedan

Tvättmaskin som började rosta efter mindre än två månaders användning. Electrolux hävdar att garantin inte täcker rost utan att rost ses som handhavandefel och tar inget ansvar alls.

Electrolux svarar:2025-09-05
Hej, Tack för att du kontaktat oss. Det är förstås tråkigt att höra att din tvättmaskin har börjat rosta efter så kort tids användning. Vi vill informera om att rost generellt inte omfattas av garantin, då det vanligtvis uppstår till följd av yttre påverkan du kan ta del av våra garanti vilkor här https://www.electrolux.se/support/warranties/forlangd-garanti/ . Är det något mer du undrar över är du varmt välkommen att kontakta oss via vår chatt som du hittar på våran hemsidan https://www.electrolux.se/ samt våra öppet tider. Mvh Electrolux
i
inkan8
19 omdömen
Usel10 månader sedan

Handla INTE Electrolux produkter. Händer nåt får ni ändå inte rätt! Önskade jag hade läst här INNAN. Men nu är det juh försent tyvärr. VARNING VARNING VARNING Går tyvärr inte att ge minusomdöme!

Electrolux svarar:2025-09-05
Hej, Tack för att du delar med dig. Vi har läst det du skrivit och förstår att du upplevt en utmaning med oss. Vi skulle uppskatta att du delar med dig av din upplevelse så att vi kan lära oss av den här situationen. Vänligen kontakta oss via chatten på vår hemsida https://www.electrolux.se/ där kan vi ta in din feedback. Trevlig dag. Mvh Electrolux
e
eriklin
22 omdömen
Uselett år sedan

Beställde en tvättmaskin direkt från Electrolux då vår gamla hade gått sönder. Leverans 3-10 vardagar. Lät rimligt. Efter 10 vardagar satt maskinen fortfarande på lager och väntade, så jag ringde. "Ojdå vi har visst glömt kontakta dig, när vill du ha den?" Ja... nu? "Då kommer den på onsdag nästa vecka" (+4 vardagar till). Levererades idag, ihoptryckt som en colaburk. "Ja det här ser inte bra ut, det får du ringa och felanmäla" sa gubbarna och lämnade den här hemma. Electrolux kundtjänst: "Ojdå det var inte bra, då får vi försöka reparera den eller skicka ut en ny. När? Det går inte att säga. Nu är det ju jul och nyårshelger också." 30 dagar utan att kunna tvätta, jul & nyårsfirande kan vi glömma. Kan bara hålla med övriga här, undvik Elektrolux till varje pris.

Electrolux svarar:2025-09-05
Hej, Tack för att du uppmärksammar oss om vad som har hänt i ditt ärende. För att vi ska kunna ta lärdom av din leverans skulle vi uppskatta ifall du kontaktade oss via våran chatt på hemsidan https://www.electrolux.se där vi kan ta in din feedback. Tack på förhand Mvh Electrolux
P
Pär
5 omdömen
Dåligett år sedan

Missvisande information om produkten. Valde tvättmaskin pga funktion med uppkoppling, vilket den hade enligt hemsidan. Kunde efter installation konstatera att den inte hade denna funktion. Uselt.

Electrolux svarar:2025-09-05
Hej Pär, Tack för att de delar med dig. Information om eventuell felaktig information på hemsidan får du gärna dela med till vår chatt. Du hittar chatten på vår hemsida https://www.electrolux.se där kan vi ta in din feedback. Mvh Electrolux
c
casanovan
13 omdömen
Usel2 år sedan

Köpte en torktumlare för över 9000 kr där luckan skramlade från start, vilket en reparatör uttryckte som felbyggt, men lyckades att fixa med lite specialtricks. Efter precis 1 år lossnar tyget i luddfiltret trots försiktig användning. Jag reklamerar såklart men får till svar att det är en "förbrukningsartikel", så min reklamation eller 5-årsgarantin godtas inte ens. När jag står på mig och skriver att det vid köp inte framgick att jag skulle behöva köpa ett nytt luddfilter en gång om året, får jag till svar: "Självklart så ska brukar dessa hålla mycket längre än så här men däremot så är detta inget vi kan skicka ut på garanti då tanken är att dessa inte ska kunna gå sönder så lätt". Nehej?! Men nu gick ju mitt sönder mycket lätt och då har jag uppenbarligen fått ett dåligt exemplar. Electrolux vägrar fortsatt att skicka ut ett nytt.

Electrolux svarar:2025-09-05
Hej, Tack för att du delar med dig. Vi har läst det du skrivit och beklagar att du haft problem med din torktumlares luddfilter. Då detta är ett öppet forum så kan vi inte be dig om specifika uppgifter gällande ditt ärende. Men om du använder vår chatt på https://www.electrolux.se/ där vi kan ta in din feedback. Mvh Electrolux
Gästanvändare
Dålig2 år sedan

Gillar produkterna men har blandad erfarenhet av servicen. Beställde salt, betalning gick inte igenom på hemsidan (ingen bekräftelse) så la ny beställning direkt och fick orderbekräftelse direkt på sidan. Efter ett tag får jag 2 orderbekräftelser via mejl. Ringer och meddelar och får bekräftat att första är annulerad. Icke. Ringer igen för att förklara och jag erbjuder att köpa dubbletten mot att dom ersätter mig frakt. Det går dom inte med på utan hänvisar till kundenkät som skickas ut efter (?!). Skickar även mejl - inget svar. Har även haft bristfälliga manualer på tillbehör, har förklarat felet och ställt produktfråga, fått jättetrevlig ton men skickar samma bristfälliga manual till svar. Servicepolicy ge inte en krona tillbaka - låt kunden kräka av sig i kundenkäten (eller på nätet) - gör det på ett trevligt sätt - kunden är dum

M
Martin
1 omdöme
Usel2 år sedan

Köpte en torktumtumlare där låset till luckan gick sönder inom ett år. Electrolux hävdar handhavandefel, hur nu det kan vara handhavandefel att öppna och stänga luckan, och kräver betalning för garantiärendet. Detta visar sig vara en taktik från Electrolux för att dra sina kunder på mer pengar. Köp inte Electrolux med deras dåliga produkter och sina "garantier" som enbart går ut på att flå intent ont anande konsmenter.

v
viller2
271 omdömen
Usel2 år sedan

Slarvar bort paket och är allmänt ohjälpsamma. Undvik om möjligt.

Om butiken

Electrolux

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaPayPalAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Avbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.electrolux.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Electrolux HemProdukter Aktiebolag

Organisationsnr: 5560106626

Information hos allabolag.se