Samma pris online som i butik
Fraktfritt till 28 butiker
Årets Onlinevaruhus 2016

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 18 år sedan
(data från 2017-04-24)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.70)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    Köpte 2 st 140mm Noctuafläktar från Webhallen. Tyvärr så säljer Webhallen icke kompletta Noctuafläktar i oplomberade askar. Sen så vägrar de att ta tillbaka produkten på grund av att det fattas delar. Hur ska jag kunna få rätt? Köp alltså enbart plomberade produkter från Webhallen! Är riktigt besviken på företaget. Trist att bli behandlad så när man varit kund där i 14 år och lagt allt för mycket pengar på dem.
    4 dagar sedan
  • Perfekt
    Uppdatering 2017: Jag har handlat mycket av dem genom åren och de har aldrig strulat det minsta. Rätt saker till bra priser och snabba leveranser, jag hämtar oftast i affär. Rekommenderas!

    Gammal recension:
    Köpte en 2TB WD intern HD för ett par dagar sedan och den visade sig ganska snabbt ha nåt problem, man kunde kopiera till den men rätt som det var så var filerna korrupta. Tog den tillbaka till Webhallens butik i GBG. De frågade vad som var fel, tog tillbaka den och gav mig en ny på direkten. De erbjöd mig även att byta till nåt annat märke eller så om jag ville det men jag tror att det bara var ett måndagsex. Bra service!

    Det här var första gången jag reklamerat något hos dem men tidigare har jag
    handlat mycket av Webhallen under flera år; film, spel, datordelar, PS3, nätverksgrejer. Bra hemsida med ett (iallafall upplevt) exakt lagersaldo. Bra butik (GBG) med trevlig personal och snabba kortläsare. Rekommenderas varmt!
    6 år sedan ( Uppdaterat: 4 dagar sedan )
  • Usel
    Efter att ha varit trogen kund hos webbhallen sen de öppnade.
    Så har min känsla av servicegrad och kundnöjdhet nått absoluta botten sista tiden.

    Jag hade en produkt köpt för 1½ år sedan med två års garanti.
    Lämnade in den för över 1½ månad sen. med kommentaren från webbhallen att det brukar ta lite tid. 2-3 veckor.
    OK säger jag.. det är en kritisk produkt med 2-3 veckor får fungera så länge.

    Efter 3 veckor hör jag av mig och får reda på att webbhallen skickade vidare produkten till sin leveranör först efter två veckor.

    Sen finns det ju absolut ingen som helst möjlighet för mig som kund att följa mitt ärende.. (Ser på mina sidor " skickat till serviceverkstad" men så har det stått sen dag 2 hos webhallen)

    Så just nu är mitt förtroende för webhallen 0 och ingenting.
    12 dagar sedan
  • Mycket bra
    Inte supersnabb leverans, dock bra priser och stort utbud. Plus i kanten att de skickar mellan butiker ifall webblagret är slut.
    13 dagar sedan
  • Usel
    Urusel reklamations policy, väldigt bakåtsträvande och inte alls kundvänligt. Tacka gud för reklamations policys som Netonnet's samt andra teknik affärer. De må vara billigt ibland, men när man är missnöjd så får man aldrig någon hjälp, blir inget mer Webhallen för mig iaf, tack för åren som gått, dags att komma in i 2017.
    16 dagar sedan
  • Dålig
    Värdelösa på garantier och reklamationsärenden, så tänk på det när ni beställer och de verkar billigast. Har reklamerat några få av alla varor jag köpt genom åren och aldrig har det gått smärtfritt. De kan t.ex. hävda att man "dammsugar för ofta" eller något annat slags bullshit. Sverige har en stark reklamationsrätt i lagen men att försöka hävda den hos webhallen är jävligt tröttsamt och kostsamt.

    De gånger mina ärenden gått uppåt i kedjan så har det bara varit mera motstånd hos deras jurist som är totalt inkompetent och tolkar lagar på sitt egna lilla sätt. Högre chefer har också varit otrevliga och det är inte för att jag varit det. Håller mig saklig men utan kompromiss om vad som är min rätt.

    Har slutat handla hos webbhallen sen 1 år tillbaka och ångrar verkligen inte det. De satsar antingen på 100% motstånd eller 100% på att helt enkelt ignorera samtal/mail osv. Gå inte i fällan.
    17 dagar sedan
  • Usel
    Ändrar mitt högsta betyg till det lägsta.

    Beställde en säck grillkol och fick en rakapparat som jag returnerade enligt deras anvisningar.

    Sedan blev det knäpptyst och någon kol dök ej heller upp.
    Då jag kontaktade dom för tredje gången för att få info om vad som sker med ärendet så begärde jag mina pengar tillbaka.

    Detta var tyvärr min sista kontakt med webbhallen och framöver sker mina affärer med andra aktörer.
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 17 dagar sedan )
  • Usel
    Har länge varit en trogen kund och aldrig haft några problem. Men jag har heller aldrig behövt reklamera något.

    Det är nu över två veckor sedan jag skickade in min defekta Nintendo Switch och under denna perioden har det varit knäpptyst från deras håll. Istället har det varit jag som fått jaga Webhallen för att få någon status. Först nu har det krupit fram att serviceverkstaden fortfarande inte har reparerat konsolen och att det kan dröja ytterligare två veckor till innan den är färdig. Under denna tiden har Webhallen tagit nya leveranser av Switch så de kunde bara skicka mig en ny så hade problemet varit ur världen.

    Hade jag använt mina 14 dagar ångerrätt istället för att reklamera varan så hade jag kunnat köpa en ny Switch från någon annan återförsäljare för länge sedan.
    18 dagar sedan
  • Mycket bra
    Bra
    18 dagar sedan
  • Usel
    Problemet med Webhallen är att vid köp är de oftast duktiga, vid reklamation är de allt annat än service minded. Hur företagen ställer krav gentemot Webhallen vid reklamation är inte kundens problem. Däremot blir kunden lidande då Webhallen inte lyckats förhandla om rutiner och regler som är sjysta mot slutkunden. Istället blir det mycket gnäll från personalen om hur de förlorar pengar vid reklamation. Känns ju sådär att få höra det som kund. Det är inte mitt problem. Det är Webhallens brist i förhandling mot respektive företag, som visar sig som denna negativa konsekvens för dem.
    10 år sedan ( Uppdaterat: 19 dagar sedan )
  • Usel
    Köpte en snorbillig / usel surfplatta och den hade ett jack i ett hörn av skärmen som syntes först efter att skyddsplasten plockats bort. Av utseendet att döma kan det vara något som skadat skärmen (plastmaterial) vid monteringen.

    Eftersom plattan var så billig kändes det onödigt att åka in och bråka om reklamation, utan jag skickade ett mail till kundtjänst och frågade om det gick att lösa med någon mindre ersättning (100kr) då varan inte var i toppskick och fick svaret:

    "Det blir tyvärr nödvändigt att ta med varan till butiken för bedömning i det här fallet. Skärmar skadas i regel inte under fabrikationen, utan den typen av defekt beror i regel på handhavandefel och det går i så fall dessvärre inte på garantin."

    Det kostar mig mer i tid och pengar att åka till en butik, så jag behåller junket och skriver av lite ilska här istället. Att ha "handhavandefel" som standardsvar när jag i mitt mail påstod att det här var något som var från början, är samma sak som att påstå att jag ljuger. Jag har köpt varor hos webhallen sedan 2004 för närmare 18000kr.
    (Detta är vad som står på min medlemssida, troligtvis har jag handlat för närmare 50000kr över disk sen butiken låg i en trång källare på en bakgata i Stockholm)

    Aldrig tidigare har jag ljugit för dem, varför skulle jag ljuga om 100 spänn?

    Vänliga hälsningar före detta kund.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 21 dagar sedan )
  • Usel
    Blev ombedd av Webhallens support att gå till butik med mitt garantiärende istället för att lösa det via e-post. På Webhallen Mobilia Malmö får jag det sämsta bemötandet jag någonsin upplevt. Webhallen tappade precis en aktiv kund sedan 7 år tillbaka (över 60 ordrar). Akta er för att köpa annat än läsk och godis från denna kedja. Skulle något gå sönder efter ett år kan ni glömma få hjälp utan en jäkla massa onödigt bråk och elände, detta oavsett vad för garanti tillverkaren ger eller att du som kund har tre års reklamationsrätt inom EU.
    23 dagar sedan ( Uppdaterat: 22 dagar sedan )
  • Usel
    I bought a product, opened the package while still in the shop, found a defect in the product, showed it to the employee, and they refused to give me a new one!
    They said that I should come back next day as it was late and they had to close.. next day they tried to convince me that they have to send the product to maintenance and it would take up to 30 days! But You told me yesterday to come back next day to give me a new product! I said.. and they deny everything! At the end I got my new product after arguing for half an hour... Never setting a foot in that shop again! The personnel tried to cheat me and I felt humiliated trying to get what is my right...
    Product: Bose QC 35
    Shop: Nordstan Gothenburg
    Date: 28 march 2017
    25 dagar sedan
  • Perfekt
    Har varit medlem i 11 år och aldrig haft några problem. Alltid ett trevligt bemötande om man har kontaktat supporten samt väldigt snabba leveranser.
    26 dagar sedan
  • Mycket bra
    Handlat mycket på webbhallen sedan detta gamla betyg, o det har alltid varit mycket bra priser, service o leveranstid, så jag plussar på ett par stjärnor till här :-)

    Update 4/9

    Har blivit kontaktad av repr. för webhallen för att lösa allt till det bästa, vilket jag också tycker att de lyckats med. Min uppfatting av webhallen har förbättrats och webhallen har själv velat ta ansvar för sina tidigare missar och inte låta kunden stå för alla konsekvenser själv. Därav också ett högre betyg.

    ----------------------------

    Jag beställde och förhandsbetalade en 52" tv från webhallens postordersortiment den 6 Augusti, frakten skulle gå med posten, till närmaste postkontor eller hem direkt til mej. Ett par dagar senare utan återkoppling så hör jag av mej till Webhallens kundtjänst för att få ett kollinummer. De hade ingen aning om försändelsen hade skickats eller inte, inte heller något kollinummer. Sammanlagt 4 dagar senare kontakar jag dem i samma ärende. Fortfarande har de ingen aning om något har skickats, eller något kollinummer.Kan säga att det inte känns speciellt bra när man förskottsbetalat en himla massa pengar. Här lovar webhallen att återkommat till mej med kollinummer, vilket de inte gör under hela historian. Leveranstiden, skulle vara 4-7 dagar. Efter 8 dagar ringer Dachser frakt från malmö till mej och säger att de har en tv till mej från Pixmania i Frankrike. Hmm..är det min tv? Jag har ju handlat av webhallen och dessutom avtalat och betalat för leverans med posten. Detta är ju ett kontraktsbrott. Nåväl Dachser själva kör inte ut, utan ett lokalt fraktbolag, som "glömmer" den trots att vi avtalat dag och jag har varit hemma mellan 8-16 och bara väntat. Får den tillslut, men då hemkörd i en kombi tillhörande en av chaffisarna, Detta 11 dagar efter best. Tyvärr slutar inte historien här, långt ifrån.. Tvn har ganska stora pixelfel (7 lysande subpixlar som sitter ihop), så bara att skicka i retur. Jag skicKar en onsdag, webhallen får och kvitterar den på torsdagen. Jag förutsätter att detta skall hanteras snabbt och smidigt, men icke. 7 dagar senare, torsdagen följande vecka ringer jag igen och då har de inte ens kollat på returen...Dagen efter kollar de och säger att de skall beställa mej en ny. På eftermiddagen får jag ett mail där de säger att den tyvärr är slut i lager hos deras partner/leverantör Pixmania. Jag kollar pixmanias sida och där finns den i lager. Frågar webhallens kundtjänst hur det är möjligt? Då visar det sej att det finns i lager, men att dessa exemplar är reserverade för Pixmania själva. Alltså fy sjuttan vilken uselt dålig inställning till sina kunder. Här har jag köpt en tv, betalat haft otur som f-n och sedan får jag ingen TV, för de är reserverade för andra kunder? Så jag med mitt trasiga ex. får ingen tv.
    7 år sedan ( Uppdaterat: 28 dagar sedan )
  • Perfekt
    Handlat här över 9 år och aldrig haft något problem med vare sig returer, reklamationer eller leveranser.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Stort sortiment, snabba leveranser, utmärkt returbehandling. Det finns verkligen ingenting att klaga på, jag kollar alltid om det finns på Webhallen först!
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    Väldigt konstigt medlemssystem. Har säkert handlat för över 100000 där genom åren.
    Har två olika profiler på min email och där finns typ beställningar för 500kr

    Annars bra priser, bra att kunna slippa frakt och hämta i butik. Kunnig och trevlig personal.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Snabba leveranser, bra priser och trevlig kundtjänst. Det enda jag kan anmärka på är att sajten inte är mobilanpassad.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Har handlat från dem 8 ggr sedan 2008. Alltid snabb leverans, inga problem. Utmärkt hemsida, med bra sortiment, även lite ovanliga prylar finns. Och bra priser. Kul också att de har ganska mycket demo/returgrejer till bra priser. En favoritbutik!
    6 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Fantastisk kundtjänst. Hade problem men dom löste det över förväntan.
    1 mån sedan
  • Usel
    Köpte en HTC 10 i Maj 2016.

    Batteriet är dålig och strömknappen har blivit hård och obekväm att trycka på.

    Ringer till Webhallen och dom skickar en fraktsedel så att jag kan skicka den till Mobylife.

    1:a servicen: Jag skriver att batteriet är dålig, håller knappt halva dagen och att strömknappen är hård och obekväm att trycka på felbeskrivningen som jag skickade till Webhallen. Webhallen skickade till Mobylife hade dom ändrat felbeskrivningen till:
    Problem med headsetet att ljudet är väldigt lågt, Laddaren har slutat funka, är USB-C som slutat funka tydligen.

    2:a service: Jag skriver till Webhallen igen och dom tycker att den ska in på service igen eftersom Webhallen tabbade sig första gången. Jag skriver igen att strömknappen är hård och obekväm att trycka på och skickar mobilen med felbeskrivningen till Webhallen.
    Webhallen skickar mobilen till Mobylife med felbeskrivningen: Strömknappen är stum.

    Båda gångerna ändrar Webhallen min felbeskrivning när dom skickar mobilen till Mobylife och enligt HTC:s kundservice har serviceverkstan i Polen nekat mig reparation då dom inte tyckte att knappen var stum.

    Jag ringer Webhallen och pratar med en kille på kundservice och han säger att så ska det inte vara, är strömknappen hård och obekväm att trycka på så ska den repareras och inget annat och att jag inte ska behöva betala undersökningskostnaden på 388 SEK fast HTC har skickat tillbaka den oreparerad.

    Pratade med kundtjänstansvarig på Webhallen och han lovade att dom skulle skicka mobilen på service en tredje gång och om det visade sig att det var fel på strömknappen så skulle Webhallen betala tillbaka mig 388 SEK.

    HTC bad mig att inte skicka till verkstad då efter all krångel med Webhallen och en felaktig mobil så har HTC bestämt att jag har rätt till en utbytesenhet.

    Här har ni mail från HTC:

    [Ticket:117065069200] SV: reparation

    Hej Adrian:)

    jag försökte att ringa dig två gånger angående ditt ärende.
    Jag ville bara informera dig att på grund av hel situationen och all missförstånd skickade jag en förfrågan för att få en ny enhet för dig.
    Min förfråga har blivit godkänt så snälla kontakta Mobylife Åkarp nästa mondag (ge dem ditt IMEI nummer)
    Snälla ta din enhet tillbaka från Webhallen och efter att du kontaktar Mobylife skicka den gamla enheten till Mobylife Åkarp så de ska skicka dig den nya:)

    Bruksvägen 2
    SE-232 53 Åkarp
    Sweden
    +46 40-430030
    (Mon-Fri: 08:00-11.00 and 13:00-16:00)
    service@mobylife.se

    Ha en fin kväll.
    Mvh, HTC

    Nu vägrar kundtjänstansvarig på Webhallen återbetala till mig 388 SEK som jag fick betala till Webhallen för att hämta ut min mobil, så dålig kundtjänst har jag aldrig haft att göra med.

    Uppdatering: Fick tillbaka mina 388 SEK efter att jag hade anmält Webhallen till TryggEhandel och dom kom fram till att Webhallen har gjort fel. Tips: Anmäl
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Acceptabel
    idag 17.03.2017.
    dvs det här gått 9 år efter mitt förra omdöme
    Kan konstatera att webhallen har blivit en slö och ansvarslös firma där finns inga regler om leveranser , reparation eller någon annan service vilja.

    så där trögt.

    ...
    mitt inlägg för 9 år sedan:

    sortiment 9 väntetider i butiken 5
    websida 7
    leveranser 6
    priser 8
    (9+5+7+6+8) / 5 = 7 stjärnor
    9 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Ganska dålig
    Har blivit sämre med åren. Står ofta att det finns 1st i lager när man sedan beställer så ska det beställas från leverantör med följd av veckors leverans tid.
    1 mån sedan
  • Usel
    Har handlat från dem i 12 år och har aldrig behövt vara i kontakt med deras kundtjänst. Tills nu. Köpte en tvättmaskin som visade sig vara trasig, ringde samma dag till dem och de bedyrade att "det är inga problem, vi skickar en ny och så makulerar vi fakturan och fixar en ny och så får du hem lappar så du kan skicka tillbaka den trasiga maskinen."
    Det tog en vecka, efter lite påtryckning, att få en ny tvättmaskin. Fick hem 2 retursedlar i varsitt brev utan anledning. De makulerade inte fakturan utan lät den vara kvar medan de skickade en ny där de hade höjt priset med 110kr. 1 vecka efter att jag skickade tillbaka den trasiga mailade jag dem och påpekade att de borde fått tillbaka den nu, fick svaret att de inte hade tittat på den ännu. Det här har pågått en månad nu och nu börjar Klarna krångla med fakturorna och vill ha betalt för den felaktiga fakturan som jag dessutom fick pausa och bestrida själv för webhallen gjorde inget åt den.
    Jag har som sagt varit trogen kund i 12 år men det här var sista gången jag handlade av webhallen.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Webhallen levererar i vanliga fall, men senaste beställningen är under all kritik.

    28/2: Lägger order innehållande 1st Logitech Z333 och 2st APC Essential SurgeArrest PM5-GR.
    7/3: Logitech Z333 inkommer i lager, APC Essential SurgeArrest PM5-GR saknas fortfarande.
    8/3: Lagerstatusen för APC Essential SurgeArrest PM5-GR ändras hos leverantören(deltaco), perfekt tänker jag kanske ordern skickas snart.
    9/3: Mailar kundservice och undrar när min order kan förväntas levereras. Får svar att "under nästa vecka kan jag förvänta mig att min order skickas", inget om att APC Essential SurgeArrest PM5-GR kommer bli restnoterat.
    13/3: Ordern innehållandes 1st Logitech Z333 är klar för leverans, APC Essential SurgeArrest PM5-GR restnoteras.

    Slutsats: Man ska inte behöva vänta två veckor på en vara, som sedan blir restnoterad. Ansvarig inköpare borde överväga ett annat karriärs val.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Alltid superbra bemötande av kunnig personal i butikerna. Bra kundtjänst via telefon. Konkurrenskraftiga priser och stort utbud. Har varit nöjd kund i mer än fem år.
    1 mån sedan
  • Usel
    Super dåligt har handlat hos de sjukt mycket och det har gått bra men när det gäller service och support glöm att de behandlar dej bra det är jätteduktiga på hitta på för inte göra återköp eller byte ångerrätt
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Har under åren handlat mycket på webhallen. Alltid engagerat juste bemötande i butiken. Bra utbud. Bra priser. Nu hade min son köpt ett par trådlösa lurar som några dagar efter att garantin gått ut gick sönder. I butiken letade de upp transaktionen och han fick ett par nya. "Hur skulle det se ut om vi nekade garantin bara några daga efter att den upphört".
    Superskön inställning! Gillar Webhallen!
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra priser, inte alltid billigast men det är det värt då deras support är underbar, jag har aldrig haft ett problem med att byta en vara direkt i butik på garanti eller missnöje, fått hjälp med övrig garanti (t.ex tillverkarens egna garanti), eller byte av vara (ex lägga till för att "byta upp sig"). Skönt med fysiska butiker i Sthlm, både Sveavägen och Solna butikerna har för mig varit dunderbra. Deras hemsida borde uppdateras med mer produkt info och bättre layout men det drar ej ner betyget. (Här kanske dom kan lära sig av komplett.se som förövrigt äger Webhallen (ej reklam) då deras website är mycket bättre i min mening).

    10/10 Varit kund här i många år och kommer vara i många fler!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    bra utval
    1 mån sedan
  • Usel
    Jag vill bestämt avråda från allt samröre med detta blufföretag. Jag köpte en defekt skärm för tre veckor sedan och man lovade att hantera ärendet snabbt. Idag har det gått precis tre veckor utan att Webhallen hört av sig. Jag ringde därför kundtjänsten, stod i kö i cirka tjugo minuter, blev nedkopplad och sedan hände samma sak igen fram tills 16.54 då de uppgav att de hade stängt, alltså 6 minuter innan stipulerad tid. Jag har nu spenderat en timme i kö och har fortfarande inte hört något om skärmen. Webhallen får därför ett mycket välförtjänt bottenbetyg. Hur den här kedjan kunde utses till 2016 års bästa onlinevaruhus övergår mitt förstånd.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Gjort 40+ beställningar de senaste 8 åren och haft några supportärenden. Har aldrig stött på problem. Helt enkelt den e-handel jag rankar högst över Komplett, Dustin, NetOnNet, Inet, Alina och Cdon. Rekommenderas starkt.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Webhallen är fortfarande #1
    Rekommenderar detta paket till Er alla!
    Schyssta priser, alltid trevlig hjälpsam personal.
    Listan kan göras lång :)
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Bra och billig butik, inget att klaga på.

    Jag har handlat på butiken i 12+ år, aldrig haft några problem. Handlat mestadels i butik eller hämtat i butik men även några gånger fått hemskickat.

    Bra service och respons de gånger jag haft något returärende.
    8 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Varning! Jag har handlat på Webbhallen, när jag kom hem och packade upp den nya tvn var skärmen sprucken och ramen skadat. Det fanns inga skador på kartongen. Webbhallen ger mig alternativet att laga min nyköpta tv för lika mycket pengar som en ny kostar, då detta givetvis inte känns som ett alternativ för mig så hänvisar Webbhallen till Konsumentverket och säger "att de hoppas mitt ärende går fortare än det förra de hade som tog 9 månader". De föreslår mig även att kontakta mitt försäkringsbolag och ber mig på så sätt begå försäkringsbedrägeri. Jag är säker på att Webbhallen fungerar utmärkt så länge som du inte får strul med produkten men om du väljer att handla från Webbhallen rekommenderar jag dig att packa upp produkten i butik tillsammans med personal. Det har varit svårt att få kontakt med ansvariga och de visar ingen vilka att hjälpa mig som kund.
    1 mån sedan
  • Usel
    Webhallen gav felaktiga informationer till mig många gånger i rad. Mitt garanti ärende tog över månader. En enkel återbetalning tog över 2 veckor. Webhallens förhållningssätt är upprörande. Webhallen bryr sig inte om kundens rättigheter.
    2 mån sedan
  • Hej Brudy,
    Det är väldigt tråkigt att höra att du haft en tråkig upplevelse när du genomfört en reklamtion hos oss.
    Det är tyvärr lite svårt att få en större omfattning av ditt ärende utan ordernummer eller händelse. Du får gärna återkomma med detta i ett mail till mig på Emil@webhallen.com så tittar jag gärna närmare på detta.

  • Dålig
    Tar lång tid att få pengarna vid återköp. Jag lämnade tillbaka en produkt 2017-02-04 och fick beskedet att jag skulle få pengarna 3-5 bankdagar därefter. Först idag kom pengarna: 17 dagar (12 bankdagar) senare.
    2 mån sedan
  • Hej Astrand
    Normalt gör vi en återbetalning inom 2-3 bank dagar från att vi har fått de uppgifter som vi behöver för att kunna genomföra transaktionen, ibland är det dock tyvärr något som kan saknas. Du får gärna återkomma med ditt ordernummer direkt till mig på emil@webhallen.com så kan jag titta närmare på ditt ärende.

  • Perfekt
    Brukar ha bra priser och det är bekvämt att hämta i butik när det är bråttom.
    Hanteringen av varor som inte finns på lager har blivit bättre - man får mail om leverans ej kan ske.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Perfekt
    Perfekt

    Billig frakt
    Låga priser
    Stort sortiment
    Kunnig och trevlig personal
    Många butiker
    2 mån sedan
  • Usel
    Väldig bra affär och trevliga människor.. Tills något går sönder. Mer än 5 veckor senare efter jag lämnat in mitt grafikkort på reparation så får jag ett mejl att produkten finns att hämta. "GÖTT!" tänker jag "äntligen kan jag lira spel igen!" när jag väl kommer in i affären så säger dom att det inte var något fel på den. Efter mer än en månad. "du lämnade in den mitt i julhandeln" skyller dom på. "Det har varit väldigt stressigt" mm, kanske så att ni missat något? Dom sa inte heller att dom stressat grafikkortet heller, så vad, förväntar dom sig att jag ska spela candycrush med ett 780 ti?? Jag måste faktiskt erkänna att jag var väldigt sur så att dom verkade sura tillbaka gör inget, jag förstår själv hur det kan vara och prata med någon som verkar aggressiv. Men faktum står kvar, mer än 5 veckors väntetid, får inte veta i mejl hur det gick med produkten, får veta i sista sekund att jag bara slösat tid. Jag kommer dessvärre inte handla mer på webhallen pga detta.

    Uppdatering : Två månader efter garantin gått ut så bränns kortet sönder PGA överhettning.

    Fick ingen vidare hjälp efter försök av kontakt med emil's email.

    Så, det blir inga mer köp på webhallen för mig.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Köpte en duopack eltandborste för 1390 kr hos Webhallen! Vill starkt avråda från att handla hos dem! När vi kom hem med den fungerade inte blåtanden i den ena tandborsten! Vi åkte tillbaka med den och fick svaret att den skulle skickas på service och att det tar 3-4 veckor! De vägrade byta ut den mot en ny och skyller på att de "följer tillverkarens regler"! Tyvärr påverkar detta såklart även vår bild av tandborsten! En så pass dyr eltandborste bör ha bättre kvalitetspkontroller!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Har köpt mig ett nytt grafikkort i Upplands Väsby butiken.

    Beställde dagen innan och hämtade det i butiken.

    Personalen är alltid trevlig och hjälpsam.

    Inte en repa på kartongen vilket för mig är ovanligt. (Visar på att de tar hand om varorna på rätt sätt).

    Har bara gott att säga om Webhallen.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Har aldrig haft några bekymmer med mina beställningar under flera år som kund.
    2 mån sedan
  • Usel
    Köpte en skärm i butik, prövade ca 30min men gillade den inte alls + väldigt mycket IPS bleeding.

    Frågade om jag fick reklamera den och få tillbaks mina pengar.

    Dem sa Nej.

    Jag kommer aldrig mer handla här, vill kunna se varan innan jag köper den.
    2 mån sedan
  • Hej Alper
    Våra regler för öppet köp i butik är 14 dagar i obruten förpackning. Så tyvärr kan vi inte ta tillbaka din produkt om den är öppnad. Informationen om vårt öppet köp finns under köpinfon på våran hemsida, samt står utskrivet på kvittot du får i kassan vid köp.

  • Usel
    Köpte en hårddisk hos webhallen i en av deras butiker för strax under 3000
    kronor. Det tog lite tid eftersom jag väntade på övriga datordelar till min
    nya dator. Dessvärre fungerade inte hdd:n så jag gick in igen i butiken med
    den efter två veckor efter jag köpt den.

    Då sa de till mig att de var tvungna att skicka den på service eftersom det har gått så långt tid man har tydligen bara en dag på sig att testa om den är trasig. Jag stod säkert i butiken i en halvtimme så de kunde titta över den noggrant och få rätt på alla uppgifter.

    En dag senare får jag ett mail att min hårddisk är redo för uthämtning. Dessvärre så får jag ingen ny hårddisk eller min gamla ens lagad. Utan nu en dag efter är det helt plötsligt en skada på hårddisken och de säger att den blivit tappad. Personen i butiken som är samma som när jag lämnade in den har hittat en skada på kretskortet som nu är böjd i ena kanten.

    Dock är detta fullt synlig skada som inte var där när jag lämnade in den. Då får jag till svar att det är omöjligt att bevisa när skadan skett och ord står emot ord, samt de skulle få skäll om de lämnade den vidare på service.

    Så nu har jag en trasig HDD för 3000kr som jag aldrig fått använda, webhallen har fördärvat den efter jag lämnat den på service så även om jag skickar vidare den till tillverkaren så tar de inte den på retur.

    Jag har försökt ta det vidare till webhallen via mail men efter att ha väntat i nästan två veckor har jag inte ens fått ett svar.

    Kontentan är att webhallen blåst mig på 3000kr. Handla inte av dessa oseriösa personer de förtjänar inte att ha kunder!
    2 mån sedan
  • Dålig
    Beställde tre stycken 3D filmer och väntat över en månad och de kan fortfarande inte leverera trots att två av dem var beställningsvaror, inga udda filmer eftersom de finns i andra butiker.
    Varför säljer man sådant man inte kan leverera?
    Händer ingenting, får bara en förfrågan via mail om jag vill avboka ordern eller behålla den. . Det är allt. .
    Mycket dålig kundvård Webhallen, nu är ordern avbokad iaf :-)
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Jag beställde ett antal produkter av samma typ och i kolumnen för lagersaldo stod det att det fanns ännu fler i weblagret. Jag trodde då att leveransen skulle komma fort, men det visade sig att det dröjde. Jag ringde kundtjänst och man förklarade då att weblagrets saldo innefattar även närliggande butikers lager, så de hade en produkt i varje butik och EN på centrallagret. Jag skulle ha fått vänta mer än en vecka på leverans eftersom det skulle ta tid att få in alla produkterna från de olika butikerna, så jag var tvungen att avbeställa och köpa från en annan handlare. Generellt sett tycker jag att Webhallen är OK, men det är lite att ljuga när man påstår att det finns en massa produkter i weblagret när det i själva verket inte gör det. Det hade t.o.m. varit OK om man sett till att få in prylarna från de närliggande butikerna över natt, men så var inte fallet med min order.
    2 mån sedan
  • Bra
    Good store
    2 mån sedan
  • Dålig
    Jag har väntat på återbetalning sedan 28/12-2016, kontaktat kundtjänst flertal gånger men inget händer.
    2 mån sedan
  • Hej EagiZ!
    Normalt gör vi en återbetalning inom 2-3 bank dagar från att vi har fått de uppgifter som vi behöver för att kunna genomföra transaktionen, ibland är det dock tyvärr något som kan saknas. Du får gärna återkomma med ditt ordernummer direkt till mig på emil@webhallen.com så kan jag titta närmare på ditt ärende.