Samma pris online som i butik
Fraktfritt till 25 butiker
Årets Onlinevaruhus 2017

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 19 år sedan
(data från 2018-01-20)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.38)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    20 tim sedan
    Klockrent!
    Smidig webshop, bra priser och snabb frakt med uppdateringar.
    Helnöjd!
  • Usel
    1 dag sedan
    De skiter TOTALT i dig när saker går sönder. De gör vad som helst för att slingra sig. Allt som heter reklamation och garanti kan du glömma när det gäller webbhallen.

    Köpte en hushållsprodukt som gick sönder. De skyller på att jag använde den för ofta. De vägrade även att ta emot en reklamation.

    Köpte ett par hörlurar som gick sönder ganska kort efter inköp. De vägrar ta emot en reklamation även i detta fall för att produkten är fysiskt sönder. Du läste rätt! Jag reklamerar en produkt som gått sönder och de vägrar ta emot den för att den är sönder. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta.
  • Usel
    1 dag sedan
    Blev lurad av Webhallen. De sålde mig en kamera som jag kunde ladda ner film från molnet. Sen togs den funktionen bort men de vägrar betala tillbaka pengarna.
  • Mycket bra
    2 dagar sedan
    Ett stort näthandelsföretag med ett stort antal produkter och många gånger väldigt bra priser. Har handlat här ett flertal gånger men den senaste gången är den som mest ligger till grund för denna betygsättning. Stort plus att det även finns fysiska butiker runt om i landet.

    Köpte ett par hörlurar på Black Friday till ett extremt bra pris (10*).

    I produktbeskrivningen så angavs det att en balanserad kabel skulle ingå och den saknades i kartongen. Då jag ändå (utan denna kabel) hade användning av hörlurarna så kontaktade jag kundtjänst för att få en ny kabel skickad.

    Detta gick dock inte så bra/snabbt att lösa och det var många vaga besked, fel kabel skickades ut (en USB kabel som var beställd i samma order), fick besked om att jag skulle bli tvungen att skicka in lurarna i sin helhet osv. Jag blev också tvungen att driva på trots lovad återkoppling, men det har väl förmodligen med högt tryck att göra under BF, julhandeln och mellandagsrean. Till slut så framkom det nu i början på januari att den kabel som angavs följa med inte hörde till just den modella av lurarna jag köpt och att informationen som fanns på produktsidan blivit felaktig, vilket jag själv kan bekräfta stämmer genom att kolla på tillverkarens hemsida. (3*)

    Det kan vara svårt att både hantera säsongstoppar och lite komplicerade ärenden med nischprodukter och båda två samtidigt är naturligtvis extra svårt. Med tanke på omständigheterna och att jag själv kommunicerat att jag inte hade bråttom med att få kabeln så tycker jag att Webhallen i slutändan skötte ärendet väldigt snyggt med en rimlig kompensation i form av en liten delåterbetalning. (10*)

    Bra jobbat! Det är vid såna här tillfällen som man märker om ett företag kan vara bäst när inte allt bara går som på räls!

    Tänker inte ens betygsätta leveranstiden (som var bra) då det är andra aktörer som sköter frakten.
  • Usel
    4 dagar sedan
    Handlade en hdmi sladd 2.0 som skulle stödja det senaste i tv bänken..
    Efter en timmes fel sökning på förstärkare och annat kunde jag konstatera att det var hdmi sladden och inget annat

    I butiken provade personalen sladden som funkar i 1080p..men hade ingen utrustningen eller orka att köra ultra hd där den inte gav signal. istället fokuserade dom på att jag inte hade med mig förpackningen till sladden..

    När man frågar efter en sladd med speciella funktioner. och man är tvungen att åka till baka till butik för att den inte funkar. blir dåligt bemöt ....nu till små sakerna. fick en sladd som kostade 10 kr minde fick köpa en påse 2. inget snack om mil ersättnig SMÅAKTIGT

    Har gjort 56st köp oss webhallen genom åren ..men är jävligt glad att det var en sladd som strulade och inte en tv eller dy..tack och hej för mig webhallen
  • Ganska dålig
    10 dagar sedan
    Bra butik med dålig support.
    Jag fick mycket bristfällig feedback när jag rapporterade att dom skrivit fel datum på black friday kampanjen. Det stod att den sträckte sig till måndagen men tog i verkligheten slut på söndag. Jag missade därmed att köpa det jag hade tänkt. Det i sig hade inte varit några problem om supporten gjort en pudel. Istället syftade man till att jag inte förstod texten, att det inte stod som jag påstod osv. trots skärmdump.
    Dubbelkollade med Svenska Språkrådet om jag var ute och cyklade, fick bekräftat att jag hade rätt.
    Efter att ha påpekat detta slutade jag få svar i ärendet. Webhallen körde strutsen.
    Har handlat för ca 60.000 kr hos dom genom åren, tyvärr. Avbokade min iPhone X tack vara detta.
  • Perfekt
    10 dagar sedan
    Handlat hos webhallen i över 10 år. Aldrig något strul, alltid snabba leveranser och utmärkt service när behovet finns.
  • Utmärkt
    14 dagar sedan
    Varit kund länge (tidigare som ATMesh) och uppskattar Wehallen för deras omtanke om kunden och trevliga webshop.
  • Perfekt
    14 dagar sedan
    Ett garantiärende sköttes exemplariskt. Kontakt via mail var inga problem. Visade sig att telefonen ej gick att reparera, och att Webbhallen ej lägre hade den på lager. Erbjöds pengarna tillbaka, eller att få en likvärdig mobil. Så har inget att klaga på.
  • Perfekt
    15 dagar sedan
    Köpt alldeles för mycket på webhallen men får alltid vad jag beställt och i rätt tid. Generellt vettiga priser. Gillar att jag kan beställa och hämta varor i butik direkt. (obs tänk på att då gäller inte ångerköp, dvs 14 dagars retur). Om man väljer hämta i butik reserveras varan men bara några dagar, ligger inte som på postkontoret och väntar i över två veckor. Dvs använd bara hämta i butik när du vet att du skall förbi i närtid.
  • Dålig
    15 dagar sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Köpte en Nokia 8 Dual SIM och upptäckte när jag kom hem att jag hade fått en Nokia 8 med plats för bara ett SIM kort. Eftersom jag bor i Spanien så tycker Webhallen att jag måste stå för alla omkostnader för att returnera telefonen själv + att de inte ens tänker ersätta mig för skärmskyddet jag satt på telefonen och måste köpa nytt när jag får den rätta telefonen. Detta trots att det är deras misstag och felet är 100% på deras sida. De tar inget ansvar för fel de själva begått och eftersom Webhallen sällan är billigast är det svårt att se varför man ska handla något hos dem i fortsättningen...

    UPPDATERING:
    Efter inlägget här så blev jag kontaktad av en kille på Webhallens kundservice och fick då hjälp med att få både få skicka tillbaka telefonen och få frakten betald + skärmskyddet ersatt. Så ett plus att jag ändå fick hjälp till slut så klart.

    Dock är det väldigt tråkigt att båda tjejerna jag var i kontakt på kundservice först var totalt ovilliga att hjälpa till trots att felet uppenbarligen var Webhallens (eller någon underleverantör, kvittar för min del som konsument dock), och enda sättet att faktiskt får hjälp var att skriva ett uselt betyg här...
  • Perfekt
    16 dagar sedan
    Låga priser, snabb leverans, kunnig personal. Kan det bli bättre?
  • Bra
    16 dagar sedan
    +bra support

    -lång leverans tid, stod att det skulle ta 2-3 dar, tog 5 dar.
  • Perfekt
    22 dagar sedan
    Snabb leverans och bästa priset. Många betalningsalternativ. Helnöjd som vanligt när man beställer från Webhallen.
  • Perfekt
    22 dagar sedan
    Bästa. Finns inget att klaga på!
  • Utmärkt
    23 dagar sedan
    Bra priser och utbud. Snabba leveranser och många betalningsalternativ.
  • Perfekt
    23 dagar sedan
    fantastiska

    Butikerna är i det närmaste overkligt bra jämfört med konkurrenterna idag och spelar i en helt egen liga. Dessutom verkar personalen trivas, stanna och ge ett fantastiskt bemötande varje gång.
    Är övertygad engagemanget kommer visa sig på nedersta raden i bokslutet med.

    Bästa lägena, sortimentet, priserna och servicen är ett otvivelaktigt framgångskoncept.
  • Utmärkt
    25 dagar sedan
    Uppdaterat: 25 dagar sedan
    Utmärkt!
    Extremt tacksam för att det enkelt gått att byta ut produkter via Öppet Köp.

    Drar av en stjärna för full pott eftersom man _måste_ beställa med frakt för att få pröva produkten försiktigt i 14 dagar. I princip alla andra stora nätbutiker har möjligheten att hämta ut produkten _fysiskt_ och ändock ha samma förmån.

    Trevlig och kunnig person (har träffat samma kille båda gångerna vid två olika serviceärenden).

    Bra med deras nya, tydligare hemsida också.
  • Utmärkt
    26 dagar sedan
    Har inte haft några problem med leveranser, allt kommer i tid och man kan enkelt beställa och betala i butik så man slipper fraktavgift. Ända problemet är att butiken i Uppsala ligger så att det inte finns någon bra parkering i närheten.
  • Usel
    1 månad sedan
    Som White medlem så blir man rätt besviken när man beställer 10 dagar innan sista leveransdag vid jul och Webhallen skickar inte ut för att en produkt saknas (stod som i lager vid beställningstillfället).

    Webhallen meddelar två dagar innan sista dagen att produkten som fanns i lager inte finns i lager (istället för att delleverera), svarar men Webhallen missförstår och svarar ytterligare två dagar senare med att de undrar om hela ordern ska annuleras eller bara produkten. Detta den 22a december, en dag efter sista leveransdag innan jul.

    Ridå
  • Perfekt
    1 månad sedan
    snabbt enkelt billigt... och bra support dom gånger jag haft med dom att göra...
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Bra priser, oerhört snabb, flexibel och vänlig kundtjänst, lätt att beställa och få skickat eller hämta i butik. Bra leveranspriser dessutom.
  • 1 månad sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Min nya favoritbutik, något rörig hemsida dock. Snabba leveranser!
  • Ganska bra
    1 månad sedan
    Bra site och beställningssytem + butik. Ibland bristande kund-/retur-/garantihantering.
  • Usel
    1 månad sedan
    Har varit kund hos dem sen dag ett, har Blacknivå och handlat för över 500Tsek. Signum för Webhallen har varit bra support med bra kompetens i butikerna, inte alltid billigast. Nu har supporten fallerat, de krånglar med återköp och nekar till fel som de själva är skyldiga till. Inte en enda gång under alla dessa år som jag handlat har jag klagat men nu får det ... vara nog.

    Det var under ASUS cash back kampanjen i September som jag letade efter en dator och jag utgick från dem som hade länken till kampanjen på sin produktsida (alla hade inte det) och hittade en ASUS som jag sen beställde, Jag betalade och hämtade ut den och skulle sen registrera varan på ASUS hemsida och kunde då konstatera att CPU-modellen på min nyinköpta bärbara inte fanns med i kampanjen. Kan tillägga att jag var tvungen att vänta 30 dagar för att kunna registrera mig för kampanjen då kravet från ASUS var att vänta så länge innan man gjorde anspråk på de 1000kr som skulle betalas tillbaka. Gissar att det var så för att man inte ska få pengar tillbaka för att sen lämna tillbaka varan i ett återköp

    Kontaktade Webhallen och förklarade problemet och fick till svar att de inte kunde göra något då de inte ansåg att länken på deras sida var något de kunde ha kontroll på. De erkände att länken inte borde ha varit där och att de kunde förstå att det var missvisande men att det inte var deras fel??

    Jag blev chockad där och efter ett tag fick jag prata med en chef som erbjöd 500Kr för att jag varit en så god kund och att jag skulle vara glad för att de varit så givmilda???

    Jag accepterade självklart inte denna kompensation då jag anser att felet knappast kan vara mitt och att de måste stå för detta fel. De har lagt in en länk till en kampanj på en produkts hemsida som underförstått talar om för kunden att varan är med i kampanjen. Men det var tydligen mitt fel.

    Nu är det locket på hos Webhallen och de svarar inte på mina mail.

    Webhallen, vad har hänt? Oavsett vilken typ av kund det handlar om så kan man inte göra på detta sätt.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Skitbra service, har aldrig varit med om något strul hittills. Bra utbud och bra priser!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Perfekt service både i butik och på nätet. Kunnig personal. Priserna är bland de lägsta! Allmänt mycket bra butik att handla från med stort utbud!
  • Ganska bra
    1 månad sedan
    Hemsidan är under all kritik i alla fall på desktop (pc) jag har kollat på flera datorer med olika upplösningar på skärmen för att utesluta att det bara är min dator som spökar, problemet är att hemsidan tar upp halva skärmen och man behöver för tusan ett förstoringsglas för att se vad det står på vissa saker.

    extremt dåligt designad hemsida men på mobil och surfplatta funkar det perfekt men inte på pc det stör jag mig på otroligt mycket.

    sen var webhallen rätt så bra förr när man köpte på direkt betalning så var det inte några problem pengarna drogs och varorna var snabbt hemma men tyvärr är inte fallet så idagsläget, nu har dom klarna (det här är delvis klarnas fel så åt helvete med klarna också) när du betalar direkt med bankkort idag så får du automatiskt klarna autogiro... jag vill inte ha något jävla autogiro hos klarna när jag väljer direktbetalning så måste varje gång gå in i internetbanken och avbeställa autogiro skiten.

    kundtjänsten kan jag inte säga mycket om jag har bara varit i kontakt med dom en gång och det var när jag köpt 1 sak och fick hem 5 så då fick jag skicka tillbaka 4.. det var lite irriterande och det var inte några dyra grejer (musmattor) så det var lite tråkigt att dom inte körde lite goodwill och lät mig behålla dom men men det kan jag inte klaga på men jag kan klaga på att idioten som packade skickade med så många..

    men oavsett så tycker de negativa sakerna överväger de positiva och jag kommer hålla mig borta från webhallen om dom inte har några otroliga priser jämfört med andra.
  • Acceptabel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 26 dagar sedan
    gjorde flera unika beställningar under en kväll för att sedan tro att de kunde samfrakta. men det kunde de ej, betalat nån hunding extra pga detta. Kan se det som mitt fel, men tycker att de borde kunna göra det, speciellt när jag mailade dem ang detta samma kväll.
  • Ganska dålig
    1 månad sedan
    Positivt - Bra priser, brukar vara bland dem billigare, många betalningsmöjligheter, bland annat bitcoin. Enkelt att hämta ut grejer och rätt så snabb beställning. Bra utbud av produkter.

    Negativt - Hemsidan är rörig och ful. "INGET ÖPPETKÖP" - eller jo dem har TYP öppet köp. Köper du en produkt och lämnar tillbaka den oanvänd så drar dem av 20% när dem köper tillbaka den. Riktigt ful och oskönt! Efter denna incident så har jag slutat handla från webhallen. Borde ju bero från produkt till produkt, men tjejen i kassan påstod att det gällde allt.

    Jag vill så gärna ge webhallen fullpott. men en sån sak som Öppetköp är så otroligt relevant för mig. Jag köper hellre 5 saker och lämnar tillbaka 1 för att den var för lång eller för liten. men inte vill jag ha 20% avdrag på mitt köp för den inte passade.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Har sedan 2010 lagt 70st ordrar och aldrig haft några som helst bekymmer med nått.
    Returnerat några få saker, och det har skett utan problem.
    Riktigt bra priser, och är man medlem får man ännu bättre priser emellanåt.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Stort sortiment och trevliga butiker. Men så fort något går fel och man försöker laga något på garanti eller reklamation är de hopplösa att ha att göra med. Deras kundservice är usel så fort man försöker använda den.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Jag har alltid blivit väl behandlad av Webhallen och dess anställda.
    När något problem har uppstått har reaktionen varit positiv och hjälpsam.
    Den gång det blivit fel ordnade det sig också. En PS4 visade sig vara felaktig, åtgärden drog ut på tiden rejält, och när jag påtalade det, så fick jag en ersättningsmaskin.

    Dessutom är systemet att beställa online och sedan kunna välja i exakt vilken butik jag kan hämta ut varorna jag köpt mycket bra.
    Bor man som jag i Stockholm finns det mycket att välja på.

    Jag är mycket nöjd.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Webhallen håller alltid bra och hög kvalitet. Dom finns där jag behöver dom. Bra att dom har butiker i vanlig centrum men även ut med motorvägen.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Körde lockpriser(?) på vissa varor under rean och kunde sedan inte leverera alla produkter jag beställt. Hade jag vetat det hade jag beställt från en annan butik helt och hållet – nu missade jag istället möjligheten till ett reafynd helt, eftersom jag litade på att Webhallen skulle leverera som man förväntade sig. Kompensation i mellanskillnad eller utbyte mot liknande vara verkade inte vara ett tänkbart alternativ heller.
  • Ganska bra
    1 månad sedan
    Webhallen borde få pris för det företag som har gått ner sig mest. Webhallen var bra... nu inte längre. Kolla bara alla omdömen om skit personal och andra fuckups...

    Enda som håller uppe dem är att deras shop ännu fungerar bra...
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställde en Nintendo switch med spel 10 dagar före min sons födelsedag. Pengar drogs direkt från mitt kort, men jag fick ingen epostbekräftelse. Började ana oråd efter en knapp vecka när ingen avisering kom. Mejlade Webhallen, men svar dröjde. Efter ytterligare någon dag fick jag svar att en bugg i deras system gjorde att pengar dragits men ingen order hamnat i systemet. De sa att jag skulle få tillbaka pengarna efter ytterligare några dagar och att jag skulle lägga en ny beställning, men nu till ett högre totalpris. Ingen kompensation, ingenting. Vilka råttor!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Snabb leverans 1dag så har jag produktera hemma
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 23 dagar sedan
    Beställde två väskor som var på kampanj. De kom på fredag samma vecka men kunde inte hämta då eller under helgen för jag jobbade. Produkterna skulle hämtas redan på söndag och avbokades innan jag hann. Ringde kundtjänst och de var inte tillmötesgående och ville inte ordna kampanjpriset igen trots att jag fortfarande ville köpa min order.

    Brukade handla på webhallen som standard, men inte längre då de inte verkar vara intresserade att behålla lojala kunder.

    Edit: en vecka senare var kampanjen tillbaka igen. De kunde "omöjligt" ordna priset igen, jovisst. Hade redan beställt någon annanstans.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Har inte haft ett enda problem med Webhallen. Både butik (i Linköping) och webhandel fungerar för min del. Och snabba leveranser.
  • Usel
    1 månad sedan
    Fortfarande inte fått dom julkalendrar jag beställde den 26/11.
    ALLT på ordern fanns i lager vid beställning.
    Riktigt uselt...
    Tidigare kunde man lita på Webhallen, men det här är ju ett skämt.
  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    10/10 stjärnor när det blir gratis frakt.
  • Usel
    1 månad sedan
    Från en av Sveriges bästa butiker till den sämsta.

    Några dagar före Black Friday hittar jag ett bra erbjudande på ett grafikkort. På grund av den beställningen låter jag bli alla Black Friday erbjudanden och även Netonnets kanonpris på 1070 ti.

    1.5v senare så har Webhallen inte levererat grafikkortet utan har bara plockat bort min beställning och skyller på att varan utgått. De vägrar även fixa ett ersättningskort. Sämre stil hos ett företag var det länge sen jag såg.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställde ett par Corsair Vengeance Red LED DDR4 PC25600/3200MHz CL16 2x8GB på Black Friday för 1690kr. En hel vecka senare hade jag fortfarande inte fått någon mer respons på köpet än det automatiska mailet jag fick när jag la beställningen. Jag bestämde mig då för att skriva till Webhallen och fråga vad som hände. Det visade sig då att produkten hade utgått. Jag undrar hur länge jag hade kunnat sitta och vänta på dessa minnen utan besked om jag inte själv kontaktat dem.

    De ville först avboka min order, erbjöd sedan 49kr tillgodo och slutligen 100kr tillgodo efter att jag uttryckt mitt missnöje. Jag har fått hem alla andra delar till datorn och har alltså suttit som ett fån och väntat hela veckan på minnen som inte kommer att dyka upp.

    Ger en extra stjärna för att kundtjänst var vänliga, men jag önskar att de hade getts mer fria tyglar att skicka en likvärdig produkt till samma pris när det klantat till sig.
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    de har inte öppet köp i butiken vid öppen förpackning (som de flesta självklart har) så tänk dig noggrann innan du handlar och vill testa varan
  • Usel
    1 månad sedan
    Har handlat på Webhallen under väldigt många år. Det har generellt vart lite dyrare men samtidigt inga problem vid reklamationer.

    I samband med Black Friday köpte jag dock ett grafikkort till rejält nedsatt pris. Kortet fanns i lager men när leverans dröjde kontaktade jag Webhallen. Då sa de att korten tagit slut (dock så var det flera kvar i lager när min beställning gått igenom).

    De vägrar leverera en ersättningsvara utan vill att jag ska betala mer eller mindre fullt pris för en annan vara.

    Jag har försökt många gånger få Webhallen att ta sitt förnuft tillfånga men det är som att prata med kaklet i badrummet.

    En seriös aktör lägger inte upp erbjudanden med lockpriser och vägrar sedan leverera en köpt vara. Jag förväntar mig att Webhallen levererar beställda varan eller en godtagbar utbyte men innan dess sker kan betyget inte vara annat än "USELT".
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Bra priser, snabba leveranser och trevlig samt kunnig kundtjänst.

    Det ända jag inte gillar är webbsidan, dÅ den är inte responsiv (2017-11-28).
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Supersnabb leverans gjorde mig glad, snabbt svar via chatt så mkt nöjd vid datorköp
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Skitbra