Samma pris online som i butik
Fraktfritt till 26 butiker
Årets Onlinevaruhus 2016

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 18 år sedan
(data från 2017-07-25)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.42)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Utmärkt
    Bra utbud och fantastisk kundservice. Har varit kund sedan 2001 och blir bara mer och mer nöjd. Många tummar upp!
    4 dagar sedan
  • Utmärkt
    Bra utbud och bra service!
    4 dagar sedan
  • Utmärkt
    Inget krångel
    7 dagar sedan
  • Usel
    Absolut sämsta butiken, priserna är helt okej. Men Service är nog en av de sämsta inom branschen.
    9 dagar sedan
  • Perfekt
    Grymt snabba leveranser. Varje gång jag beställt innan lunchtid har jag haft det jag beställt i handen dagen efter. Dessutom supernöjd med priserna på sidan, bra med förmåner för medlemmar också osv. Tycker inte designen är särskilt snygg eller super lättnavigerad dock men det hindrar mig inte från att ge dem 10/10.
    11 dagar sedan
  • Perfekt
    Har nu varit medlem på webbhallen i snart 15 år, fungerat perfekt all gånger jag har beställt.

    Kanonbetyg från mig.
    15 dagar sedan
  • Utmärkt
    Lika bra som alltid!
    20 dagar sedan
  • Usel
    Leveransen dröjer och när jag kontaktar dem så säger de att produkten ska komma in från en av deras butiker och är på väg att skickas. Efter ytterligare 3-4 veckor så skriver de att produkten är slut hos leverantören och aldrig kommer skickas. E-postsvar dröjer ca två dagar.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 24 dagar sedan )
  • Perfekt
    Pålitlig butik som alltid levererar både när det gäller service och kvalitét.
    25 dagar sedan
  • Perfekt
    Snabba leveranser och kunnig personal.
    26 dagar sedan
  • Perfekt
    Det har aldrig strulat när jag handlat från Webhallen!
    28 dagar sedan
  • Perfekt
    Har varit kund hos Webhallen sedan 2001 och är inget annat än en nöjd kund.
    Personalen har alltid gett ett bra och trevligt bemötande oavsett vilken butik jag handlat ifrån.

    Fullpoängare!
    28 dagar sedan
  • Usel
    Varit kund hos Webbhallen i 10år. Kjell & Company och Webbhallen har varit mina Go to Places för teknik och tillbehör för god service och kunskap.

    Nu har båda kedjorna senaste året eller två ändrat sina regler helt till kundens nackdel.
    De har inget öppet köp alls längre. Öppet köp gäller bara vid obruten förpackning!

    Hur fanken kan man ha öppet köp vid obruten förpackning på teknik när bara hälften av det man köper funkar med ens andra prylar om ens alls.
    Som exempel på produkter som jag hade tur att jag hade öppet köp på var: USB grafikkort för extra skärm som inte fungerade med min dator, Multi minneskortsläsare som inte kunde ha flera kort inkopplade samtidigt, HDMI switch som inte fungerade med mina bildskärmar etc.

    Kommer aldrig mer handla på Webbhallen när enda alternativet är distansköp, eller grisen i säcken!
    1 mån sedan
  • Bra
    Jag köpte en TV-apparat för 20000 kr som har döda pixlar i skärmen. Webhallen pekar åt tillverkaren (Samsung) som säger att det är OK och så kan det vara.
    Ett stort minus är att Webhallen har INGET öppet köp om man handlar i deras fysiska butiker.
    UPD: Problemet är löst. Jag fick ett rejält prisavdrag efter att jag kontaktade de på prisjakt@webhallen.se och nu är jag helt nöjd. Bra att de lyssnar på kritiken och försöker att bli bättre! Ett stort tack till Johan A!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Bästa kundklubben!
    6 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Högsta betyg!
    7 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Vad har hänt Webbhallen, kundnöjdheten har ju legat högt hittills?

    Köpte ny mobil i början på mars och har nu, efter 3 månader av nonchalant bemötande från W sida äntligen lyckats häva köpet och fått tillbaka mina utlägg för "reparationer" hos W. Enkla frågor tar MINST 48 h att få respons på och kommer då ofta i form "goddag yxskaft".

    Jag möts av tystnad, halvsanningar, lögner, tomma löften, avdelningar som skyller på varann och att det "tyvärr inte går att se i loggen vad som är gjort"...

    Enl konsumentköplagen har jag rätt att veta vilka reparationer som utförts på telefonen OCH att kräva att köpet hävs efter 2 vändor på verkstan, något som W försöker strunta i och trötta ut mig. En tydlig ursäkt hade ev fått mig att fortsätta som kund men inte ens det klarar man av.

    Uppdatering:
    Noterar att negativ kritik svider så mycket i Webbhallens skinn att man ser sig nödgad att gjuta lite corporate bullshit på vågorna för att försöka ta udden av de jobbiga åsikterna.

    W tycker att det jag "känner" och "upplever" är tråkigt -ett klassiskt retoriskt sätt att försöka förminska den missnöjde kunden och relativisera de uppenbara problemen. Kanske W har alternativa fakta att komma med?

    W hade tre månader på sig att "se över ärendet". Att man påstår sig vilja göra det nu kanske hänger ihop med att bli luggad på Prisjakt?
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställde en TV med utlovad leverans på 1-2 arbetsdagar. Leveransen har man emellertid outsourcat på den pinsamma ursäkt till firma som kallas Postnord.

    En vecka senare har jag inte sett röken av min TV. Efter att ha suttit i ändlösa telefonköer, där man till slut kommer fram till Postnord - så utlovas leveransdatum, vilka naturligtvis inte hålls. När man försöker ringa till Webhallens kundservice får man endast svaret att "var god och försök senare". Eftersom jag faktiskt betalat Webhallen för både varan och att ombesörja frakten - så finner jag det extremt stötande att det ändå är jag som tvingas försöka jaga Postnord för att leverera, bara för att Webhallen verkar tycka att man inte har ansvar för tjänster som man själv valt att outsourca på tredje part. Jag har ingått avtal med Webhallen, och inte Postnord!

    Jag kan dock garantera att det här var absolut sista gången ever som jag handlar av Webhallen. Vilket makalöst haveri! Ni skämmer ut er!
    1 mån sedan
  • Hej nulugnardunerdig

    Jag beklagar att det har strulat med din order. Det är absolut inte meningen att du själv skall behöva jaga Postnord för att få dina produkter levererade. Om detta har kommunicerats till dig, eller om du har känt att det är ditt eget ansvar, så beklagar vi detta. Det är inte vår intention att frisäga oss från vårt ansvar.

    Vi använder Postnord då de har absolut bäst räckvidd av de olika speditörerna som finns i Sverige och det fungerar för det mesta alldeles utmärkt. Tyvärr händer det som i ditt fall att leveranser går snett, men av den erfarenheten vi har är att detta sker även hos de andra aktörerna i Sverige.

    Vill du vara vänlig och återkomma med ditt ordernummer till prisjakt@webhallen.com så ska jag se till att din order får en översyn på en gång.

  • Dålig
    48 timmar för återkoppling av kundservice är inte tillräckligt bra när man är en stor nätbutik.

    Ofta använt Webhallen förut då det känts bra att hämta ut saker i en butik (och så slipper man frakten). Men dålig responstid och efter att ha beställt något en vecka senare få till svar att grejerna inte kommer, det ger inte ett bra betyg från min sida.

    Eller så beställer man något som finns inne i en butik, man får bekräftat att sakerna finns på plats och är undanlagda. Kommer in senare samma dag och så har butikspersonalen ändå sålt grejerna till någon annan.

    Vad hände Webhallen?
    1 mån sedan
  • Hej David018

    Jag beklagar att du upplevt vår kundtjänst som långsam. Om du har ett specifikt ärende som du vill att vi tittar på så är du välkommen att maila mig direkt på prisjakt@webhallen.com så kollar jag igenom ditt ärende.

  • Usel
    Problemet med Webhallen är att vid köp är de oftast duktiga, vid reklamation är de allt annat än service minded. Hur företagen ställer krav gentemot Webhallen vid reklamation är inte kundens problem. Däremot blir kunden lidande då Webhallen inte lyckats förhandla om rutiner och regler som är sjysta mot slutkunden. Istället blir det mycket gnäll från personalen om hur de förlorar pengar vid reklamation. Känns ju sådär att få höra det som kund. Det är inte mitt problem. Det är Webhallens brist i förhandling mot respektive företag, som visar sig som denna negativa konsekvens för dem.
    10 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Knappt godkänd
    Produkten fanns inte i lager, men skulle komma in. Nej, det gjorde den inte. Den kom inte in på en hel månad, till slut avbeställde jag ordern. De lovade inte att den skulle komma in, men det känns ändå surt att de har en produkt (240488: Sony 32" KDL32WD603) som de inte tycks ha för avsikt att leverera. På plussidan är kundservicen trevlig och korrekt.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    bäst
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Varit kund hos Webhallen ändå sen 2009. Insåg först nu att jag inte hade lämnat ett omdöme. Brett utbud, bra priser och grym service.
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Köpte grafikkort på fyndvara. Frågade i butiken, både vid bokning och köp, om något saknades angående skicket på kortet etc. Fick svaret nej båda gångerna.

    Problemet var att med grafikkortet skulle koden för Be the hero (här skickas kod med som ger dig tillgång till ett gratis spel) följa med. Det gjorde det inte. Detta frågade jag om två gånger, båda gångerna var svaret att det ska det göra. Antingen via mail eller så finns koden på kort i lådan. Inget mail eller kort i lådan.

    Kontaktade kundtjänst och blev meddelad att avsaknaden av koden gjorde kortet billigare. Tidigare användare hade givetvis använt koden innan. Inget jag blev meddelade om. Hur kunde de på kundtjänst veta det när de i kassan var helt ovetande? De skickade ändå en kod, en kod som inte fungerade på varken hemsidan eller på geforce experience.

    Grabben på 12 år som jag köpte kortet åt blev missnöjd, han hade tänkt sig ett nytt roligt spel att få lira med sin nya dator. Tråkigt Webhallen, riktigt tråkigt med dålig information och halvdant bemötande. Rekommenderade honom att hålla sig undan från Webhallen om det inte krisar.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Usually cheap prices.
    Very fast shipping.
    Good packaging.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Extremt besviken på Webhallen. Köpte ett tangentbord i lördags och packade upp det igår för att direkt bli besviken på mitt köp, tangentbordets(Logitech 810) RGB belysning lägger av så fort jag kom in i CS men funkar bra i Windows. I CS funkar det inte alls, varken på 2.0/3.0 USB eller med gaming software, försökte lämna tillbaka det men då de inte kunde återskapa problemet i butiken("vi har inte cs") fick jag rådet att sälja det på tradera istället... Ja, jag fick seriöst rådet att sälja tangentbordet på tradera och skriva ut problemen jag haft. Byta eller ta en retur var uteslutet. Har varit kund hos webhallen sedan 2006 men det är slut nu.

    Uppdatering: Webhallens kundtjänst ringde upp mig lagom till förmiddagskaffet. Fick bra hjälp och kunde därefter gå och byta tangentbordet utan problem. Nu sitter jag här med ett helt fungerande tangentbord, tre tummar upp för kundtjänst som självmant ringde upp och löste problemet!
    1 mån sedan
  • Dålig
    Jag brukade gilla Webhallen, men efter dagens bemötande av en av deras anställda i deras butik på Nordstan så har min åsikt förändrats ordentligt. Riktigt illa, shame!

    Det ända som var bra var att det gick fort i kön till kassan.
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Service not perfekt
    1 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Utmärkt
    Lokala Webhallenbutiken har riktigt trevlig och schysst personal vilket är det bästa med att besöka butiken. De har stort sortiment och har många produkter som andra återförsäljare saknar. Ofta ligger de även i topp på pris dessutom!

    Nackdelen är att företaget kan vara väldigt stränga med sina regler. T.ex. får man inte ens prova produkten utan att man riskerar att få en mindre summa tillbaka än vad den inköptes för. Svårt då många elektronikvaror kanske inte funkar som man har tänkt eller om man skulle vilja prova två olika lösningar för att i slutet välja ut en.

    Dock så har jag upplevt att om man pratar med personalen är de väldigt förstående och har man en rimlig anledning kan man ofta gå förbi regelboken, och det är detta som säljarskap handlar om. Gör kunden nöjd och ta lite "risker" även om det alltid löser sig. Tänker inte ta upp dem scenarion jag haft men kan iallafall säga att jag fått respekt för den lokala butiken!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har handlat hos Webhallen sedan 2002, och för mig har det aldrig varit några problem.
    -------
    Snabbinflik 2017:
    Måste bara säga att det är verkligen är snabba ryck med leveransen!
    Beställde en telefon igåreftermiddag, fick den mitt på dan idag, dagen efter.
    -------
    Det är endast en gång som leveransen drog ut lite på tiden och tog ca 1 -1,5 vecka, då jag beställde väldigt många spel, ungefär 12st. Men det är godtagbart.
    Annars har det gått smidigt med ca 2-3 dagars leveranstid.
    Har aldrig behövt lämna tillbaks något hos dem så jag kan inte yttra mig om deras service på det planet.

    Allt som allt går det för det mesta fort och smärtfritt.
    Beställde en S4-LTE i Söndags, och fick den på Tisdagen. Dessutom fick jag medlemsrabatt på 300 SEK, vilket var väldigt välkommet!
    Har inget att anmärka på.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Perfekt
    Snabb frakt.
    8 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Dålig
    Normalt sätt gillar jag denna butiken, men idag påstår de på prisjakt att de säljer solcellslampor till kraftigt reducerat pris men när man sedan går in på deras sida så finns de inte...
    https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3079332
    https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2157843
    https://www.webhallen.com/se-sv/hem_och_halsa/inredning_belysning/solcellsbelysning/pris/?filter_text=&filter_price_min=10&filter_price_max=699

    Det är inte okej att lägga ut felaktig information på detta sättet...
    2 mån sedan
  • Hej Petoj
    Pga av energimärkningen har ett antal produkter försvunnit från hemsidan. De men de kommer givetvis upp på sidan igen inom kort. Men är du intresserad av de listade varorna får du gärna kontakta mig direkt på Emil@webhallen.com så hjälper jag dig att lägga upp en beställning till rätt pris!

  • Perfekt
    Bra butik med professionella medarbetare.
    2 mån sedan
  • Usel
    Webhallen har en otrevlig kundtjänst och undermålig webshop. Pga fel i deras system tog leveransen extra lång tid men när det skulle åtgärdas ville de att JAG betalade för extrakostanderna. Jag handlar aldrig mer hos dem!
    2 mån sedan
  • Hej JohlLun
    Det är väldigt tråkigt att höra att du har haft en så dålig erfarenhet av våran kundtjänst. Men är det som du beskriver det ska du givetvis verkligen inte betala något extra. Du får gärna återkomma direkt till mig på Emil@webhallen.com så kan jag titta närmare på ditt ärende.

  • Perfekt
    Köpte en skärm som har bra garantier från första början från leverantör och den byttes ut 3 gånger. Jag har blivit mycket bra bemött dem gångerna jag vart i kontakt med webhallen, mestadels i Fruängen! Tack!
    2 mån sedan
  • Usel
    Köpte ett par BT lurar från Webhallen inför Göteborgsvarvet i god tid för att kunna testa under några löprundor innan varvet. Det visade sig att jag hade fått ett par defekta. Jag gick tillbaks med dem till butiken inom två veckor och reklamerade men de sa att de måste skicka lurarna till Bose för felsökning och service. Fine, sa jag men samtidigt bad jag dem att följa upp så att jag har lurarna lagom till varvet.
    Två veckor senare och efter några mailkontakter gick jag in till deras butik igen men blev bemött av samma flummiga svar:
    - De är skickade till Bose och vi vet inte status än.
    - Kan inte du ringa till dem?
    - Nej vi har bara kontakt per mail. Jag kan maila dem på eftermiddag och de brukar svara inom 12 timmar, så tidigast imorgon får jag veta status.
    - Har du nåt ärende nummer jag kan själv ringa till Bose.

    Jag ringde själv när jag fortfarande var i butiken. Det tog 3 minuter för mig att hitta rätt person och få höra att redan för två veckor sedan var Webhallen krediterade och jag skulle få ett par nya eftersom mina var defekta. Bose bad mig lämna luren till säljaren, och be honom ersätta mig med ett par nya.

    Jag avstod och upphävde köpet. Beställde istället samma lurar från en annan butik.

    Detta var mitt andra serviceärende hos Webhallen som de misskötte kolossalt så ALDRIG MER WEBHALLEN!
    2 mån sedan
  • Hej Rebwarv
    Det låter onekligen som att något har gått snett i returhanteringen, sen vill jag beklaga att ärendet har haft så många onödiga turer. Det har varit ett miss i våran hantering av ditt Kredit ärende hos Bose.

  • Perfekt
    Kommer köpa från webhallen varje gång, rekommenderas
    1 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Som bakgrund till detta omdöme ligger ett köp och en garantireparation av en Lenovo 710S Plus-13IKB. All kontakt jag haft i reparationsärendet har skett genom telefon och genom besök i butiken där jag köpte och lämnade in datorn, Webhallen Malmö Triangeln

    Jag lämnade in datorn den 7/4 då en tangent gått sönder. Biträdet hanterade det hela mycket professionellt. Berättade att hon inte viste exakt hur lång tid det skulle ta och att jag fick räkna med ett par veckor. Informerade även om att jag kunde förlora information mm.

    Efter ca 2 veckor kontaktade jag kundtjänst och frågade hur det går med mitt ärende. Får till svar att de ska kontakta butiken för en uppdatering. Vi mail får jag reda på att de inväntar reservdel. Efter ytterligare en vecka av total tystnad kontaktar jag dem igen per telefon och jag får löfte om att någon från butiken ska kontakta mig. Ingen kontaktar mig och jag ringer kundtjänst igen med samma löfte att de ska kontakta mig. Ingen kontaktar mig. Efter 4 veckor har jag tröttnat och går tillbaka till butiken och frågar vad som händer och uttrycker mitt missnöje med Webhallens hantering. Biträdet informerar mig även om att datorn är lagad och skickas i detta nu. Jag undrar hur lång tid de tar. Detta kan han inte svara på men lovar att kontakta mig när den är där. Jag svarar att om en vecka kommer jag till butik då min erfarenhet är att när någon på Webhallen ska kontakta en gör de inte det. Ok nu har en vecka till gått och jag travade ner till butiken. När biträdet kollade vad statusen var på ärendet var det oförändrat! Det har alltså inte hänt ett dugg på denna vecka. Så nu har det gått 5 veckor och ingen på Webhallen vet om det kommer gå 5 veckor till.

    Jag kan verkligen inte rekommendera någon att köpa något mer avancerat än möjligtvis en nätverkskabel av Webhallen Malmö Triangeln.

    Jag riktar ingen kritik mot saker som Webhallen inte kan kontrollera i detta fall att Lenovos service är kass. Anledningen till betyget är att Webhallen saknar all känsla för kunden och kontakten med kunden. Samt att de har noll uppföljning av ärenden enda gången varningsklockan ringer är när man går till butiken och gnäller. Det känns helt fel att ett biträde får ta detta och butikschefen inte vågar sig fram utan gömmer sig i bakgrunden.

    Om någon företrädare för Webhallen läser detta kan de kolla ärendenummer R103679.
    2 mån sedan
  • Hej Cim95cd2
    Vi beklagar att återkoppling från vårt håll har varit bristande i ditt ärende. Vi tar till oss av din feedback,
    kommer titta närmare på ditt ärende och se över våra rutiner.
    För övrigt jag kan nu se att ditt ärende är löst och du är välkommen in till butiken för en återbetalning.

  • Utmärkt
    Alltid nöjd med hjälpen när jag handlar hos webhallen Farsta.
    Grymt bra service och kunnig personal
    2 mån sedan
  • Usel
    Hahahaha... Kan inte annat än skratta åt eländet.
    Hade FÖR-beställt 2st S8, olika färger, hos webhallen.
    Ordern har haft status 'Mottagen' i exakt en MÅNAD.
    Fick nu meddelande att ordern går att hämta.
    Under denna månad har jag köpt en S8 direkt i butik Webhallen, den andra i annan butik.
    Har nu haft dom i 2 resp nästan 4 veckor. Telefoner har alltså funnits fysiskt hos webhallen (både i webblager och andra butiker) under tiden min beställning har haft status 'Mottagen'.
    Lät ordern stå kvar av ren nyfikenhet hur lång tid det skulle ta.
    Tja... 1 månad.... Bra jobbat WebHallen. Helt inkompetenta att hantera förbokningar. Inte första gången det hänt heller för mig vilket gör det hela än mer alarmerande för ett sånt stort företag.
    Har varit medlem hos webhallen i 14 år och har handlat för en ansenlig summa där.
    Dags att skaffa sig en annan leverantör till mitt företag.
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Osäker på om jag kommer att beställa från Webhallen och deras webbshop igen.

    Gjorde fyra beställningar från olika butiker i torsdags kväll. Då det varit röd dag och helg faller givetvis några dagar bort. Men hela fredagen var vanlig arbetsdag och så även hela tisdagen som snart är över.

    Alla de tre andra butikerna skickade iväg varorna på fredagen eller som senast på söndagen (idag är det tisdag). Webhallen har ännu inte fått iväg paketet enligt deras sida och då var jag ändå extremt noga med att allt skulle finnas i lagret när beställningen gjordes.

    Riktigt kasst att inte få iväg försändelsen på två hela dagar.

    Det är inte heller första gången detta sker från just Webhallen. Min förra beställning (under Black Friday) fick de aldrig levererat och efter att jag fick kontaktat dem flera gånger och undra vad som skedde löste det sig två månader senare med ny ersättningsprodukt. Men inget mail om att varan måste bytas eller inte kan levereras förrän jag hörde av mig.

    Uppdatering kring första ärendet: Höjer betyget då jag tycker att de löste allt ganska snyggt och smidigt. Fick ringt upp kundtjänst och efter ca 15 minuters kötid i telefonen löste de min beställning. Fick inte veta varför den inte gått iväg mer än att något gått fel och att den borde gått iväg. 20 min senare fick jag mail om att den packats och skickats iväg. Så snabbt jobbat! Blev även uppringd av en annan person på kundtjänst som bad om ursäkt och erbjöd ett litet plåster på såren för att de strulade till det.
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Hemsidan borde få sig en uppdatering, den är ganska rörig för att vara 2017.

    Sen stör jag mig enorm på deras ofta bristfälliga produktinformation.

    En butik som vill sälja en tv till mig för 20 000 kr ska göra ALLT i sin makt för att övertyga mig varför jag ska köpa produkten.
    Inte sällan så finns ingen produktinfo alls utan enbart ett foto på produkten.
    Dom fall info finns är den väldigt sparsam om det inte är en jättepopulär produkt som ex iphone 6 osv.

    Sen borde ni uppmuntra folk att skriva recensioner om produkter.
    Väldigt dåligt med recensioner om man jämför med komplett, inet, dustin osv.
    Gör som ex Conrad och erbjud 50 spänn rabatt på nästa köp mot att kunder skriver recensioner för att få en levande handelsplats.

    Webhallen har mycket att jobba med.
    Kund sen 10år.
    2 mån sedan
  • Hej MaxXximilian,
    Vi kan glatt meddela att betaversionen för den nya hemsidan är på gång och om det går enligt tidsplan så förväntar vi oss att en ny och fräsch hemsida kommer upp nu i sommar!

    Angående information om produkter så är det något som vi konstant arbetar med, och vi har personer på inköpsavdelningen som endast uppdaterar produktsidor. Det som är negativt med ett så stort utbud är att det kan vara svårt att ha full information om samtliga produkter, men vi tar den information vi får från tillverkaren och lägger in den på produktsidan.

    Jag har fört ditt förslag om hur man kan öka recensionsfrekvensen vidare till vår kommunikationsansvarige.

  • Ganska dålig
    Webhallen i sig fungerar bra och är hjälpsamma, tyvärr använder dom Postnord för att leverera varorna vilket drar ner betyget och köpviljan betydligt.
    2 mån sedan
  • Hej amerasu77,
    Anledningen till att vi använder Postnord är för att de har absolut flest ombud runtom i Sverige.
    Det gör att våra kunder har störst chans att ha nära till ett utlämningsställe, oavsett var i landet man bor.
    Vi erbjuder även leverans med en annan leverantör, om det är så att man inte vill få sina varor skickade med Postnord.

  • Acceptabel
    Fick inte mitt Mario Kart 8 idag, blir till att köpa digitalt istället nu och sedan skicka tillbaka det till Webhallen.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Hej BioBerra,
    Det är tråkigt att du inte är nöjd med leveransen av din order. För att se vad det är som gått fel med din order skulle jag behöva mer information dock. Skulle du kunna återkomma till mig på Emil@webhallen.com, så kan jag se över detta åt dig?

  • Usel
    Sämsta jävla skit som finns.
    Beställde och alla varor fanns i lager.
    Inget hände med beställningen och ringde till slut till dem.
    Då visar det sig att trots att varorna är listade som i lager så är de inte i lager.
    50+ i lager innebär att 50+ är PÅ VÄG IN I LAGER. De är inte i lager.
    De ljuger m.a.o.

    Avbeställde naturligtvis och fick bättre pris och bättre service hos en konkurrent till dem.
    3 mån sedan
  • Hej Junker,
    Det kan vara en del olika saker som gör att en order inte kommer iväg.

    I just det här fallet är det svårt att svara direkt eftersom jag inte har någon större uppfattning om hur just ditt ärende sätt ut.
    Lagerstatusen i “Webblager” är baserat på vårt postorderlager, samt närliggande butikslager i Stockholm. Från dessa externa lager går interna leveranser ofta en gång om dagen, vilket gör att vi kan täcka ordrar inom 1-2 dagar om det finns på dessa lager.

    Som tidigare nämnt är det svårt att avgöra hur det har gått till i just ditt fall, men det verkar som att det har varit mer problem än den interna leveransen om det gått flera dagar. Du kan gärna återkomma med ditt ordernummer till Emil@webhallen.com, så kan jag titta närmare på just ditt ärende.

  • Mycket bra
    Bra utbud och helt OK priser. Hemsidan skulle behöva en ny design som är tydligare, den nuvarande känns lite föråldrad.

    Men annars bra.
    3 mån sedan
  • Dålig
    Köpte 2 st 140mm Noctuafläktar från Webhallen. Tyvärr så säljer Webhallen icke kompletta Noctuafläktar i oplomberade askar. Sen så vägrar de att ta tillbaka produkten på grund av att det fattas delar. Hur ska jag kunna få rätt? Köp alltså enbart plomberade produkter från Webhallen! Är riktigt besviken på företaget. Trist att bli behandlad så när man varit kund där i 14 år och lagt allt för mycket pengar på dem.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Uppdatering 2017: Jag har handlat mycket av dem genom åren och de har aldrig strulat det minsta. Rätt saker till bra priser och snabba leveranser, jag hämtar oftast i affär. Rekommenderas!

    Gammal recension:
    Köpte en 2TB WD intern HD för ett par dagar sedan och den visade sig ganska snabbt ha nåt problem, man kunde kopiera till den men rätt som det var så var filerna korrupta. Tog den tillbaka till Webhallens butik i GBG. De frågade vad som var fel, tog tillbaka den och gav mig en ny på direkten. De erbjöd mig även att byta till nåt annat märke eller så om jag ville det men jag tror att det bara var ett måndagsex. Bra service!

    Det här var första gången jag reklamerat något hos dem men tidigare har jag
    handlat mycket av Webhallen under flera år; film, spel, datordelar, PS3, nätverksgrejer. Bra hemsida med ett (iallafall upplevt) exakt lagersaldo. Bra butik (GBG) med trevlig personal och snabba kortläsare. Rekommenderas varmt!
    7 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Usel
    Efter att ha varit trogen kund hos webbhallen sen de öppnade.
    Så har min känsla av servicegrad och kundnöjdhet nått absoluta botten sista tiden.

    Jag hade en produkt köpt för 1½ år sedan med två års garanti.
    Lämnade in den för över 1½ månad sen. med kommentaren från webbhallen att det brukar ta lite tid. 2-3 veckor.
    OK säger jag.. det är en kritisk produkt med 2-3 veckor får fungera så länge.

    Efter 3 veckor hör jag av mig och får reda på att webbhallen skickade vidare produkten till sin leveranör först efter två veckor.

    Sen finns det ju absolut ingen som helst möjlighet för mig som kund att följa mitt ärende.. (Ser på mina sidor " skickat till serviceverkstad" men så har det stått sen dag 2 hos webhallen)

    Så just nu är mitt förtroende för webhallen 0 och ingenting.
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    Inte supersnabb leverans, dock bra priser och stort utbud. Plus i kanten att de skickar mellan butiker ifall webblagret är slut.
    3 mån sedan