Fri frakt - Produktgaranti - K
Produktgaranti
Alltid fri frakt

http://www.comviq.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Comviq webbutik har fått betyget (2.03)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Alltid fått bra service av Comviq, även kunnat nå dom via telefon fast detta inte skulle vara möjligt då dom ska vara webbaserade!

    PLUS att många poliser är hatare (och deras anhängare)
    11 dagar sedan ( Uppdaterat: 8 dagar sedan )
  • Usel
    Felaktiga debiteringar som de vägrar stryka. Debiterar tex 53 kr för 0 MB.
    Köpt datamängd med längst giltighetstid räknas ner först vilket är väldigt märkligt och inte alls ok.
    Kundservice obefintlig. Har inte kompetens att hjälpa dig. Ber dig vänta så fort du vill reda ut tex en felaktig faktura och tar upp samtalet igen först efter flera minuter och är då mer förvirrade än de var innan. De tar förmodligen nya samtal under tiden tills kunden tröttnar och av frustration lägger på.
    Kontaktar du kundservice via internet blir deras svar att de påstår att de försökt kontakta dig flera gånger fast de aldrig gjort det. Avslutar sen ärendet olöst.
    1 mån sedan
  • Usel
    Blir bara sämre å sämre ju större dom blir Dom får klara sig utan mig
    2 mån sedan
  • Usel
    Imorgon byter jag till Telenor, Så tack och hej ni gjorde valet så mycket lättare att välja när ni tog folk som tycker man gnäller för mycket när ens kollegor bli brutalt mördade.
    2 mån sedan
  • Usel
    Hopplöst långsam kundservice och en app som dränerar telefonens batteri på nolltid. Förbrukad data stämmer inte med telefonens egen mätning, Comviq verkar 'salta' förbrukningen för att smygsänka datataket.

    Droppen var Comviqs märkliga val av "ambassadörer", som bara består av folk till vänster om Socialdemokraterna. Med tanke på att V+MP fick 15% av rösterna räcker Comviq fingret till 85% av kunderna.

    Jag byter till Fello eller Vimla.
    2 mån sedan
  • Usel
    Kunde jag ge färre stjärnor så skulle jag göra det - UNDVIK, BLUFF FÖRETAG!

    Riktigt dubiöst bolag som håller på med MYCKET lurendrejerier. De ändrar otroligt mycket i sina egna system för att det ska se fint och tillrättalagt ut. Comviq kommer att ge dig som kund mycket bekymmer, och de gömmer sig bakom sina "system" som ljuger och ger dig "skulden".

    Jag och sambon har nu bytt leverantör, men jag ångrar DJUPT att jag inte undersökte och läste recensioner innan jag bytte från Comviq kontantkort till Comviq abonnemang.
    2 mån sedan
  • Usel
    Usel. Helt jävla värdelös kundservice.
    2 mån sedan
  • Usel
    Billigt men undvik
    2 mån sedan
  • Usel
    I Comviq senaste kampanj har de en polishatare som företrädare. Jag vill inte vara kund hos ett företag som företräds av en sådan person!
    2 mån sedan
  • Usel
    Kommer aldrig att stödja ett företag som tycker att extrema vänster-åsikter ska vara norm i samhället. Har sagt upp mitt abonnemang och kommer aldrig att välja comviq igen även om de skulle pudla och avsluta denna idioti.
    2 mån sedan
  • Usel
    I Comviq senaste kampanj har de en polishatare som företrädare. Jag vill inte vara kund hos ett företag som företräds av en sådan person!
    2 mån sedan
  • Usel
    Inte nöjd, med ett och annat.
    2 mån sedan
  • Usel
    Tyvärr så använder jag just nu Comviq, men ska byta till något annat så fort jag kommer hem från jobbet. Deras senaste reklamkampanj är ju rent stötande, och jag kan inte med gott samvete fortsätta vara kund hos dom....
    2 mån sedan
  • Usel
    Ruttet företag. Att byta var det bästa jag gjort på länge och sparade pengar dessutom. Kolla Hallon, fello och halebop, vimla t.ex. Dessutom stödjer jag inte företag som har extrema åsikter åt något håll.
    2 mån sedan
  • Usel
    Vill inte bli påprackad andras politiska åsikter.
    Dom väljer jag själv när jag går till valurnan!
    Mycket osmaklig trend som brer ut sig i samhället med kändistyckare som hyrs in av olika företag. Kommer avsluta mitt abonnemang hos er nu, för sånt här vill inte jag bli
    inblandad i tack!

    Kommer nu byta till ett litet svenskt ungt bolag som heter Fello. De hade ett bättre nät samt billigare priser! Tänka sig så det blev....
    2 mån sedan
  • Usel
    Undvik, kass värdegrund, för extremvänster som tycker 100 miljoner + mördade är en bra början
    2 mån sedan
  • Usel
    --
    2 mån sedan
  • Usel
    Stödjer manshatande vänsterextremister.
    2 mån sedan
  • Usel
    Skräpföretag
    2 mån sedan
  • Dålig
    +bra täckning
    +Billigt
    -Dålig app
    -stödjer polis-manshatande-vänsterextremister
    2 mån sedan
  • Usel
    Har man så dåligt omdöme att man anlitar en person som gjort så många hjärndöda uttalanden som Kakan så kan det inte bli annat än ett lågt betyg.
    2 mån sedan
  • Usel
    Katastrof! Jag beställde en iPhone 7 Plus och fick en iPhone 7.
    Det blev väldigt mycket krångel för att få den modell jag beställde och även fick betala för.

    Mottagningen är urusel, jag får stå med huvudet mot köksfönstret för att samtalet inte ska brytas. Mitt förra tre-abonnemang fungerade tillfredsställande i hela lägenheten (Stockholms innerstad).

    Edit:
    Inte blev det bättre av att Comviq/Tele2 anlitat "Kakan" till en reklamkampanj.
    Vem sjutton vill bli förknippad med någon som hyllar polismord?

    Kakan på Twitter:
    "Det va ett jävla tjat om Malexander. Palla när snuten tycker synd om sig själv."
    (Hon syftade på poliserna som avrättades i Malexander)

    Hur tänkte Comviq/Tele2 där?
    2 mån sedan
  • Usel
    De använder sig av personer i sin reklam, som gjort så hemska uttalanden att jag måste ge dem Uselt betyg.
    2 mån sedan
  • Usel
    Som man bäddar får man ligga
    2 mån sedan
  • Usel
    "tänja på gränser för vad som anses vara normativt", anställer Kakan Hermansson bl.a ,
    ta ställning gott folk och lämna detta idiotiska PK företag. Mot undergången Comvic
    2 mån sedan
  • Usel
    Anställde Kakan, jag säger upp mitt abonnemang idag.
    Bra jobbat Comviq!

    "Filterbubblor"
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde telefon + abonnemang 7/11. Upptäckte dagen efter att jag fyllt i fel vid beställningen. Ringde då och kom fram direkt och blev mycket trevligt bemött. Kundtjänst rättade felet, men ville återkomma när jag fått telefonen. De skulle ringa mig kl 9 d. 14/11.
    De ringde kl 9 och kollade så allt blev rätt och jag blev nöjd. Därför 10 stjärnor.
    5 mån sedan
  • Ganska dålig
    Har varit kund många år tack vare bra priser och enkla betalningslösningar samt en kundtjänst som alltid fungerat bra för mig i motsats till vad många andra här upplevt, så förut hade jag nog satt ett Mycket bra-betyg. Men de sakerna kan man också få hos andra mer seriösa aktörer i nästan lika stor utsträckning, så jag skäms inte för att sänka betyget rejält av nedanstående anledning:

    Det stora problem jag upplevt nu och som gör att jag sänker mitt betyg är att jag har fått betala avgifter för surf som jag sen inte kunnat utnyttja p.g.a. motsägelsefulla regler (den senaste påfyllningen går åt innan en tidigare med kortare tidsgräns utnyttjas vilket de flesta verkar hålla med om är väldigt kontraintuitivt). Om jag betalar pengar för en tjänst så förväntar jag mig att kunna använda den vilket jag påtalade för kundtjänst och bad om en korrigering. Anledningen att jag inte kommer att förlänga mitt nuvarande abonnemang hos Comviq när kontraktet går ut är att svaret jag fick var att denna regel var självklar och ingen korrigering skulle göras, samtidigt som detta inte är något som överhuvudtaget framgår av exempelvis surfmätaren i appen vilken ju är den som man utgår ifrån när man surfar med mobilen (antagligen).

    Tack för mig.
    5 mån sedan
  • Mycket bra
    Får gå emot majoriteten här och faktiskt lämna ett bra betyg till Comviq. Hade det varit för 2 år sedan hade omdömet varit några stjärnor färre, men efter de senaste tre kontakterna (kanske inte jättegod grund att stå på, men ändå) måste jag säga att man gjort förbättringar.

    Kan förstå att man inte kan tillgodose alla kunders önskemål, dels på grund av olika säkerhetsregler som kanske många gånger ställer till det för hederliga kunder. I mitt fall har de gjort klara förbättringar när det kommer till kundservicen.

    - Snabba svar i kundservice via chatt
    - Initiativtagande med förslag om att ringa upp mig nästkommande dag
    - Ett löfte om uppringning som skedde inom angiven tid +-15 min
    - Åtgärder som löste de frågor och problem som uppstått

    Klart godkänt och jag hoppas på samma inställning efter ytterligare några år med Comviq som mobiloperatör.
    7 mån sedan
  • Usel
    Usel kundservice, godtar inte skriftlig uppsägning, skickar ut räkningar trots att man har sagt upp. Ett Nigeria företag med andra ord, så ta varning. Välj ett annat företag
    11 mån sedan
  • 2016-04-28 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    Gav upp ! Svårare o svårare nå kundtjänst! Vill man ha lika billigt med kundtjänst finns ju Fello nu. Dessutom Telias nät.
    1 år sedan
  • Usel
    Sämsta servicen någonsin när jag försöker låsa upp en stöldspärr på min mobil efter att jag fått tillbaka den vid stöld.

    Till slut föreslår dem att jag ska köpa en ny mobil(!)

    VÄRDELÖSA!
    1 år sedan
  • Usel
    otrevligt bemötande av kundservice och "chef"..

    Ringer Comviq för att få ett nytt sim-kort utskickat till min mor. De vägrar och säger att om de skall göra det kommer min mor få betala 95 kr för att de skall skicka ut det nya kortet. När jag ber om att få tala med någon chef blir jag efter lååång tid kopplad till någon som kallar sig för chef. En Jonas Haag. Han var om möjligt ännu sämre att ha att göra med. Efter 30! min utan hjälp kommer vi nu att byta till en annan leverantör. Tack för inget Comviq!
    1 år sedan
  • Usel
    Jag började med ett ärende hos comviq via kontaktformuläret, men svar får man i bland skräpposten då mail automatiskt blir markerade som spam. Hur kan man inte ha löst detta?!

    När jag väl upptäckt mailet över 1 vecka senare, av en slump, så går det inte längre läsa?! Tydligen sparar man inte kundservice ärendet någon längre tid, och ärendet kopplas in heller till sitt konto så man kan se det där, även fall man uppger e-post så väl som telefonnummer när man skickar meddelandet?! Snälla, så svårt är det inte?

    Under tiden försöker jag ge mig på en chatt istället, det måste ju vara smidigare? Klickar på kontakt längst ner på sidan och sedan "här" för att komma till chatten, men var leder länken?! (https://www.comviq.se/mitt-konto/Login
    1 år sedan
  • Ganska dålig
    Billigt o bra abonnemang. Men kundservice när något är fel är totalt usel. Svårt att komma fram. Ganska okunniga och ointresserade folk på kundservice. Och dom varken kan eller får fixa något manuellt när tekniken fallerar. Så man sitter där utan någon som helst hjälp eller service, och har dessutom kastat bort rätt mycket tid och energi på ingenting.
    1 år sedan
  • Usel
    Uselt! Comviq var säkert bra en gång i tiden men den tiden har varit. Har varit i kontakt med Comviq ett par gånger via deras chatt för att få svar på olika frågetecken om mitt abonnemang. Har varje gång fått olika svar och inget som stämmer. Till slut blev jag ombedd att ringa ett nummer till dem där jag fick prata med någon tomte som påstod sig vara chef på Comviq. Otroligt obehagligt och otrevligt bemötande antagligen på grund av att de inte kan svara på mina frågor angående mitt abonnemang. ”Chefen” mumlade något om att de har ändrat sin rutiner så därför har jag fått olika uppgifter från dem. Hur som haver så kan jag som kund omöjligt känna till deras rutiner om de inte själva kan förklara de sakligt för mig som kund. Jag kommer lämna Comviq så fort jag får chansen och aldrig någonsin återkomma eller rekommendera detta oseriösa dotterbolag till någon (tillhör tele2). För mig som enskild kund så lämnar namnet Comviq och deras slogan ”Mobilabonnemang utan bindingstid och uppsägningstid. Surf i 4G-fart ingår alltid” ett illamånende i min kropp.
    Ovanstående text är bara min egen upplevelse som enskild liten privatkund hos comviq.se, Comviq har antagligen en helt annan uppfattning och tycker kanske jag är ”tomten”, vad vet jag men nedanstående omdömen på denna sida vittnar ju om något annat.
    1 år sedan
  • Usel
    Denna butik kämpar nog för att få en utmärkelse i form av "Värlends sämsta kundsupport". Den är helt obefintlig och vanligtvis får man bara prata med personer som inte bryr sig ett skit om vad man har för frågor eller funderingar.

    Nja, välj annan operatör.
    1 år sedan
  • Usel
    Gör inte misstaget att välja abonnemang hos Comviq! Det gjorde jag....
    Comviq har har lagt ned sin kundtjänst. Enda möjligheten att få hjälp är att kontakta dom via chat. För att göra det måste man knappa in sitt telefonnummer och sedan SMSar dom en kod till telefonen. Men om nu problemet är att abonnemanget inte fungerar, så kan man ju inte läsa SMSet. Dvs det är omöjligt att få hjälp när mitt köpta abonnemang inte fungerar! Värdelöst!

    Enda möjligheten är att säga upp abonnemanget, vilket jag nu försöker göra, och välja en seriös operatör som har kvar sin kundtjänst.
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Fungerade bra att köpa en mobil från deras webbsida!
    Plus:
    - Betalning via faktura.
    - Snabb leverans (3 dagar).
    - Otroligt bra pris just när jag köpte telefonen, nedsatt 1500!
    - Och den här var inte heller operatörslåst! Fantastiskt bra!

    Minus:
    - Man skulle få ett mail med inloggningsuppgifter för att kunna följa sin beställning, det fick jag inget. Vet inte om det beror på att jag köpte telefonen med kontantkort utan avbetalning.
    - Vet inte hur bra de är vid ev. kundservicekontakt och garantiservice. Verkar vara fler som klagar på det. Hoppas man slipper testa den biten.
    1 år sedan
  • Dålig
    Varning, prisuppgifter stämmer ej!
    1 år sedan
  • Knappt godkänd
    Usel kundtjänst. Otroligt seg chatt och personalen känns okunnig.
    Beställde en telefon igår och det stod i mailet att jag skulle kunna följa ordern på min sida, men icke. Fick sitta i deras chatt i ca 10 minuter innan snubben svarade på det jag skrev, och sen tog det 10 minuter mellan varje svar.
    Ville veta om jag skulle få telefonen innan helgen eftersom jag ska åka bort en längre tid men det kunde han inte se, och han kunde inte ändra adressen heller eftersom det MÅSTE gå till folkbokföringsadressen. Sjukt dåligt tycker jag! Visst om det är för säkerhetens skull men om dom skickar det till ett posten-kontor så måste man ju ändå ha leg med sig vilket fall. Usch.
    1 år sedan
  • Usel
    Sämsta sidan som jag har använt just då på grund av oändliga loopar på deras felsökningssida, propagerar att allt ska fungera direkt vilket ger fel expectations och det finns inte ett ord på hela sidan som säger att det kan dröja innan det går att aktivera sitt konto/abonnemang så man kan kolla orderstatus. har fått simkortet, väntar nu på att man ska kunna aktivera.

    - ingen info om väntetider (koppla konto)
    - propaganda (finns inget värre än "det är bara..." när det inte är så bara)
    1 år sedan
  • Dålig
    Kräver att man anger personnummer för att beställa.
    1 år sedan
  • Usel
    Katastrofal kundservice. De ljuger väldigt ofta om att det ska ordnas "inom 24 timmar" och sen händer inget. Räkna med att kontakta de minst 3 gånger med varje problem du har.

    Ett skämt helt enkelt. Självklart vet Tele2 om detta, men det är väll meningen att detta ska vara så.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Förstår mig inte på er som beklagar er över Kundservice. Har du någongång funderat på VARFÖR du som kund har marknadens lägsta priser på mobilabonnemang?!. Det är för att Comviq valt att satsa på att få ner priserna, något säkert du som kund uppskattar och var därför du valde Comviq. Vill du hellre ha kundservice som sitter tillgänglig på telefon 24/7 och svarar på mail efter 1 timme så välj någon annan operatör, som t.ex Telia eller Telenor, men då får du också betala ungefär det dubbla. Valet är fritt. Så sluta klaga.
    Comviq funkar fint och har aldrig haft några problem med dem.
    2 år sedan
  • Usel
    Uselt beställde nytt simkort från dom och skrev in ett datum en 15 dagar efter så jag visste att simkortet skulle komma fram innan mitt nuvarande avaktiverades men nej något blev fel och dom av aktivera mitt simkort tre dagar efter min bestälnning och ingen kunde nå mig och va då i behov av att ha mitt nr eftersom jag invänta viktiga samtal från läkare osv
    Men dagen efter kom deras simkort men DOCK så skicka dom fel simkort model så kunde inte andvända den ändå försökte prata med dom om mina problem men dom sa bara ursäkta för alla problem och att dom ska kompensera mig för deras misstag vilket dom inte har gjort
    Hela historien känns väldigt tråkigt då man är fast kund hos dom
    2 år sedan
  • Usel
    Usel kundservice, skickade en fråga för 10 dagar sen och en påminnelse för 6 dagar sen men fortfarande inget svar....
    2 år sedan
  • Usel
    Jag säger bara Skippa Comviq.

    De har urusel kundservice, går inte att nå dom. Deras hemsida är under all kritik.

    Jag har tre mobila kontant kort som jag kör fastpris på och ett Bredband 4G. Sedan november går det inte längre att se hur många GB man har var på sitt bredband, det går inte att tanka det via mobil appen. Tankar man det via hemsida för 190 kr för 20 GB så blir man debiterad 90 kr och får bara 3 GB. Dessutom går det inte att tanka Bredband 4G via appen. Felanmält i början av december 2014, fick ett SMS förra nu i veckan drygt en månad efter att problemet var löst. Men var det det? Icke...

    Ibland går det inte att tanka på kontant korten Skriver du till kundservice så kan du om du har tur får svar inom 4 veckor. Det roliga är att man måste vara inloggad för att kunna få kundservice. Det blev ju väldigt intressant när man hade problem och inte kunde logga in. Var vänder man sig då? Comviq är ett sjunkande skepp..
    2 år sedan
  • Ganska bra
    Jag måste nog säga att jag är nöjd med Comviq som mobiloperatör, problemet ligger i att de bara har webbaserad kundtjänst och en dåligt fungerande webbsida.
    Chatten har oftast alldeles för lång kö, så det fungerar bättre att skicka ett meddelande via "Mina Sidor", förutsatt att sidan överhuvudtaget fungerar.

    Beträffande webbutiken så beställde jag nyss en Note 4 i samband med att jag förlängde mitt abonnemang. Beställningen lades på fredagen, och tisdagen veckan efter fick jag telefonen.
    För två år sedan beställde jag en Nexus 4, då gick det inte alls lika smidigt.

    För er som brukar spåra brev eller paket för att veta när man kan hämta ut det, glöm det. Man får inget mail med försändelseinfo, kundtjänsten ger inte heller de ut kollinummer. Det är vansinnigt irriterande att behöva vänta en extra dag på att få hem aviseringen per post.

    Det kan vara så att man får vad man betalar för. Comviq har visserligen många brister, men de är också väldigt billiga och har hyfsat låg totalkostnad för mobil och abonnemang.
    2 år sedan
  • Usel
    Enda sättet att få kontakt med Comviq är via web och chat. Hur kan då jag mötas idag tisdag 2015-01-27 av meddelandet "Comviq bygger om sin site, välkommen tillbaka imorgon"?

    Rättelse: de har ett kundtjänstnummer (syskonbolaget Tele2's kundtjänst sa att Comviq inte hade något telefonnummer att ringa till). Compviq: "Din kötid beräknas vara mellan 20 och 30 minuter"...."Det är några samtal före, vi ...."
    2 år sedan