1.8 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-01-21
M
Mickepickepö(1 omdöme)
Billigast på mobiler när de har "månadens mobil." På hemsidan anges 1-3 dagars leveranstid. Räkna med 1-3 veckor istället. De tar in betydligt fler ordrar än vad de har produkter att skicka.
2019-01-10
S
Sig(18 omdömen)
Sista ställe där man skall köpa ny mobil! Vår ettårsgammal mobil slutade fungera och vi skickade in mobilen till deras "servicepartner" för reparation. Efter nån dag fick vi ett meddelande att ingen garanti kvar pga "skadad display". På den bilden som de skickade in till oss var mindre repor och en mikroskopisk buckla i själva ramen vid kanten där sitter knapparna och de vill ha 350 kr för en sån kvalificerad "undersökning". Nja, de vill att vi köper nya mobiler för 10000kr varje år. Det är inte lönsamt för dem om vi behåller våra mobiler under längre tid. Jag kan bara lägga till att min annan 3-årsgammal mobil som hade haft en skada i ramen reparerades av CDON (mobilife) helt gratis pga bootloop. Jag var på väg att beställa en ny S9 Samsung men när jag ser hur de hanterar sina kunder så ångrade jag köpet direkt! Men nej, de fortsätter att fakturera mig för detta köpet...Det tog lång tid att ringa och prata med deras kundtjänst för att rätta till detta!
2018-11-28
k
kakelugn(32 omdömen)
Good phone and data service, but all works well, UNTIL you decide to cancel the service. No way to cancel via the web, you MUST call them. I waited 1 hour in the que to cancel. When I spoke to someone, he wanted to force me into his sales/retention questionare. When I refused and said I just wanted to cancel, he accused me of reuining his working conditions. I was just amazed and couldn't think of a good response. He just hung up after again i said I just wanted to cancel the service. "you don't know what's good for you!" were his last words.
2018-08-28
Redigerades 2018-09-17
A
Apollo7(2 omdömen)
Var på vippen att välja Comviq, men valde tillslut Vimla istället. Betydligt bättre täckning med Vimla (använder Telenor’s 4G, 3G & 2G-nät). Befinner mig främst i större städer (20k inv.>) samt motorvägar i övriga Sverige, och det har alltid funkat utmärkt. Ingen bindningstid eller uppsägningstid hos Vimla, vilket var anledningen till att jag provade. Sedan dess är jag både nöjd och fast. Beställer du genom följande länk får du 20gb extrasurf + halva priset i 3 månader + ytterligare 10kr/rabatt per månad: https://vimla.se/?201808180937222255
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2017-09-22
d
danternas(12 omdömen)
Comviq är billigast och erbjuder mest surf för pengarna. Särskilt efter deras ökning. Dessutom bra täckning. Tyvärr märks billigheten på deras support som är lite av ett lotteri. Vissa i supporten är okunniga och oengagerade, till gränsen av vresiga mot kunden. Andra går gör det där lilla extra för att verkligen fixa ditt problem. Jag missade att betala en räkning (men betalat nyare räkningar). Efter att ha betalat räkningen och kontrollerat att betalning kom till Comviq så ringde jag och bad att få spärren borttagen. Antagligen är deras betalningssystem segt eftersom att de inte kan se om du betalat eller inte förren 5 dagar senare (!). Men eftersom att jag betalat tidigare räkningar borde det väl inte vara ett problem? Dessutom kan de ju spärra mitt nummer igen om jag skulle ljuga för dem. Det tog 3 försök över 3 dagar att få bort en spärren. Den första jag pratade med var värst då han tyckte att jag fick skylla mig själv och "ser inte problemet". Andra var artig men oförmögen. Det var tredje som var både trevlig och förmögen att fixa det. Onödigt mycket jobb för ett skitproblem som inte skulle kostat Comviq någonting att åtgärda efter första samtalet. Dessutom är det även vanskligt att Comviq anser ett SMS, som inte ens anger vilken månad räkningen avser, att vara en skriftlig påminnelse som de kan ta 60kr betalt för. Det är tjejen från försök 3 som räddat Comviq från ett skräpbetyg. I mitt tycke är det när man får problem som ett förtag visar sina färger och detta har aldrig varit ett problem att få fixat hos vare sig Tele2, Tre eller Telia.
2017-07-06
D
Drezzzzer(1 omdöme)
Tog ett abonnemang hos Comviq och la sedan på en telefon på delbetalning. När jag nu vill avsluta mitt abonnemang pga dålig täckning så visar det sig att det inte går, abonnemanget är låst i 24 månader när jag lade till delbetalning på telefonen och jag kan inte heller lösa ut telefonen och avsluta abonnemanget som hos andra operatörer. Bottenbetyg Comviq!
2017-06-26
b
bj0rnis(11 omdömen)
Varning för comviq. Beställde en ny Samsung S8 den1/4. Hade vid tillfället tele2. Comviq skickade inte beställning av operatörsbyte förrän 24/4. Detta ledde till att jag får betala uppsägningsavgift till tele2. Comviq skyller på mig att jag gjort fel fastän jag beställt med behållning av nummer den 1/4. Det tog alltså 24 dagar för comviq att höra av sig till tele2 med nummerbytet. Taskig kundservice så tänk på att de är billiga av en anledning.
2017-05-29
Plajan(57 omdömen)
Aldrig haft strul med Comviq, nätet fungerar klockrent och mycket bättre än flera andra operatörer, kanske för att dom köper in sig på andras nät. Alltid kommit i kontakt med kundsupport både via chat och telefon de få gånger jag behövt hjälp och dom löste det snabbt.
2017-05-05
c
clas9800(7 omdömen)
Som någon skrev tidigare så om man köper till extra datamängd så förbrukas datamängden med längst giltighetstid först. Jävligt dåligt gjort av Comviq. För övrigt så lovade säljaren att bjuda på abonnemangs-kostnaden första månaden om jag bytte till Comviq vilket dom inte gjorde. Klagade hos supporten men jag gav upp tillslut när jag inte orkade.
2017-04-17
Redigerades 2017-04-20
Svenna72(39 omdömen)
Alltid fått bra service av Comviq, även kunnat nå dom via telefon fast detta inte skulle vara möjligt då dom ska vara webbaserade! PLUS att många poliser är hatare (och deras anhängare)
2017-03-02
k
kbergfors(1 omdöme)
Felaktiga debiteringar som de vägrar stryka. Debiterar tex 53 kr för 0 MB. Köpt datamängd med längst giltighetstid räknas ner först vilket är väldigt märkligt och inte alls ok. Kundservice obefintlig. Har inte kompetens att hjälpa dig. Ber dig vänta så fort du vill reda ut tex en felaktig faktura och tar upp samtalet igen först efter flera minuter och är då mer förvirrade än de var innan. De tar förmodligen nya samtal under tiden tills kunden tröttnar och av frustration lägger på. Kontaktar du kundservice via internet blir deras svar att de påstår att de försökt kontakta dig flera gånger fast de aldrig gjort det. Avslutar sen ärendet olöst.
2017-02-15
H
Hasse53(1 omdöme)
Blir bara sämre å sämre ju större dom blir Dom får klara sig utan mig
2017-02-08
B
BornToKill(4 omdömen)
Imorgon byter jag till Telenor, Så tack och hej ni gjorde valet så mycket lättare att välja när ni tog folk som tycker man gnäller för mycket när ens kollegor bli brutalt mördade.
2017-02-07
o
observant55(1 omdöme)
Hopplöst långsam kundservice och en app som dränerar telefonens batteri på nolltid. Förbrukad data stämmer inte med telefonens egen mätning, Comviq verkar 'salta' förbrukningen för att smygsänka datataket. Droppen var Comviqs märkliga val av "ambassadörer", som bara består av folk till vänster om Socialdemokraterna. Med tanke på att V+MP fick 15% av rösterna räcker Comviq fingret till 85% av kunderna. Jag byter till Fello eller Vimla.
2017-02-03
F
FrökenFri(2 omdömen)
Kunde jag ge färre stjärnor så skulle jag göra det - UNDVIK, BLUFF FÖRETAG! Riktigt dubiöst bolag som håller på med MYCKET lurendrejerier. De ändrar otroligt mycket i sina egna system för att det ska se fint och tillrättalagt ut. Comviq kommer att ge dig som kund mycket bekymmer, och de gömmer sig bakom sina "system" som ljuger och ger dig "skulden". Jag och sambon har nu bytt leverantör, men jag ångrar DJUPT att jag inte undersökte och läste recensioner innan jag bytte från Comviq kontantkort till Comviq abonnemang.
Sida 1