
(151)
Köpte en Samsung s25 från en av era säljare I mitten av augusti med erbjudandet Playstation5 på köpet. Säljaren förklarar exakt så här: "efter ditt köp får du vänta 30 dagar för att ångerrätten ska löpa ut och då kommer du få ett separat mail från Enginio om hur du ska gå tillväga för att få Playstationen. Eftersom magkänslan sa annat så frågade jag tydligt är det säkert. Så säger säljaren " du behöver inte oroa dig, du kommer få ett mail som förklarar hur du går tillväga för att få Playstationen. Efter att 30 dagar passerat och jag inte fått någon separat mail så som säljaren uppgav, så ringer jag själv upp comviq och undrar vad som händer?? Då förklarar killen på comviq om att jag skulle ha registrerat mitt köp men att senaste tiden att göra det var 10e september Vilket nu är försent. Jag frågar hur dem tänker lösa detta då säljaren som sålde telefonen gav inkorrekt information till mig och inget jag rår för?? Då är svaret "tyvärr". Då ställer jag frågan, hur kan detta vara möjligt att man som trogen kund I över 25 års tid, inte kan få någon hjälp i detta ärende och inte heller kan kompensera med något när det varit en av era medarbetare som brustit I att förmedla korrekt information???? Hur i hela friden kan det vara möjligt att bli blåst av ett så stort företag vars produkter jag och mina nära o kära har handlat från under så många år??? Hela min fredag har gått till att jaga er men blivit hela tiden hänvisade höger och vänster, från säljare till chef och svaret blir "tyvärr inget vi kan göra åt". Tycker ni det är rättvist o behandla, lura rentav, på det sätt som ni har??? Då ber jag om att få ångra mitt köp men svaret blir då "tyvärr Inget vi kan göra åt". Så vidrigt occ dåligt stil!
Jag tecknade 8 GB med dubbel surf "resten av livet" hos Comviq. Nu har de ändrat min prisplan till 16 GB utan mitt godkännande. Kundtjänsten hänvisar bara till telefon, vägrar skriftliga svar och tar inte ansvar. Min gamla prisplan finns fortfarande kvar på hemsidan – men jag får inte tillbaka den. Det känns oseriöst och respektlöst mot lojala kunder.
De svarar inte på mejl, man får aldrig de utlovade chefs samtalen, man får ingen hjälp, allt är bara ett stort skämt. Christer wennerlund som är nån högre än reklamation erkände att min mobil blev repig hos deras verkstad och erbjuder GOODWILL!? NI REPADE MIN MOBIL! ERSÄTT MIG FÖR FAN. Alla på kundtjänst är små barn som precis fått ut skolan o är på sitt första jobb. De kan ingenting och alla säger helt olika saker gällande rutiner.
Sämsta kundservice med sämsta "ansvarig" som är så otrevlig utan anledning alls! UNDVIK ATT BLI KUNDER HOS COMVIQ! Jag har nog aldrig varit med om så kass kundservice som kan ingenting om deras tjänster. Man blir lovad saker av de anställda samt man har bevis på det, tillslut får man ingenting för att "vi har sagt fel och vi ber om ursäkt". En kund ska inte betala för ert fel. När man blir uppringd av chefen (Efter 7 samtal som tog totalt 10 timmar) så är han så otrevlig och ej samarbetsvillig, han berättar istället "Vi kan ej göra något, om du är missnöjd med vår service så får du anmäla oss", en riktig fräck "Ansvarig" som pratar så här med sina kunder. 11 år har jag varit en kund hos comviq, har aldrig haft problem förutom senaste året. Fyyyy vad hemsk kundupplevelse. Lögn på lögn på lögn. Summan och kardemumman, UNDVIK COMVIQ, även om andra bolag kostar lite mer.
kan man ge minus på betyg? otroligt risigt företag. Blev dubbeldebiterad och det tog en bra stund innan pengarna kom tillbaka, har sedan dess väntat svar på kompensation, svaret kom från ansvarig utan namn via en noreply mailadress, så kan man också göra. haha så löjligt dåligt skött företag och kundservice. sen kundservicen är i princip omöjlig att få tag i, kommer man fram via chatten så är det Lars Göran AI botten som svarar, tror inte det finns någon som faktiskt jobbar på comviq, för kundvård den är obefintlig.
Varning: Blivande Comviq-kunder, var försiktiga! Jag vill varna alla som överväger att bli kunder hos Comviq att vara mycket försiktiga och inte enbart lita på vad kundservice säger eller vad som står i kontraktet. Här är min upplevelse som hände i juli 2024: Jag har varit kund hos Comviq i många år och märkte nyligen att mitt abonnemang hade blivit dyrare. På grund av detta beslutade jag att säga upp mitt abonnemang. När jag kontaktade kundservice erbjöd de mig en rabatt på 50 kr och dubbelt så mycket surf om jag förlängde mitt abonnemang med ett års bindningstid. Kundtjänstrepresentanten försäkrade mig att trots att det står 20 GB i kontraktet, skulle jag få 40 GB i praktiken. Jag vet att säljare ofta får bonus för att sälja abonnemang och tjäna extra pengar. Mycket riktigt visade appen att jag hade fått dubbelt så mycket surf, men några dagar senare såg jag att appen visade att jag bara skulle få 20 GB internet inom några dagar, precis som det stod i kontraktet. När jag ringde för att säga upp min bindningstid innan ångerrätten hade gått ut, bad kundservicepersonen mig att vänta medan han kontrollerade mitt abonnemang. Han bad mig logga in på Comviqs app igen, och plötsligt såg jag att jag hade 40 GB surf – vilket var en ändring från vad som tidigare visades som 20 GB. Jag insåg att kundtjänstpersonen hade dubblat min surf på plats och försökte övertyga mig att inte säga upp abonnemanget. Det verkade som om de försökte hålla mig kvar tills ångerrätten på 14 dagar hade gått ut, så att jag inte längre kunde avsluta abonnemanget och därmed skulle vara bunden till avtalet. Till er på Comviq: Detta är ett fult och oproportionerligt sätt att lura kunder och fokusera på bonusar snarare än kundnöjdhet. Ni förlorar ert förtroende hos era kunder på detta sätt.
Nja överlag haft okej upplevelse med tanke på låga priser på mobiler och abonnemang och att surf osv funkar bra. Haft olika typer av abonnemang hos comviq och brukar strula när man ska ha kontakt med deras kundtjänst framförallt. Blivit lovad i två separata ärenden att få ett visst pris för ett visst abonnemang men sedan inte fått det i praktiken och heller inte fått skriftligt avtal TROTS att jag uttryckte att jag ville ha bekräftelse på mejl. När man sedan ringer supporten så finns ingen alls information om vad jag blivit lovad eller att jag ens varit i kontakt med någon hos dem.. så dom misstror mig och säger att dom inte kan ge mig den deal jag blivit lovad.. sen försöker dom konstant sälja andra prylar och abonnemang mitt i allt detta för att bara komma runt problemet i att dom lurar sina kunder.. Comviq behöver verkligen reda ut sin kundtjänst och bete sig professionellt! Som kund bör du kräva att få bekräftelse på det du blivit lovad INNAN du lägger på luren, annars kommer dom nästan garanterat lura dig eller kringgå allt.
Har varit kund hos Comviq rätt länge och det har fungerat rätt bra, lite strul då och då men det har varit relativt lätt att nå supporten... tills för några månader sedan. Oerhörda väntetider i telefonsupporten, chatten har funkat 1 av 20 ggr ca. Mail får jag inga svar ifrån osv. Gav upp när de dessutom plockade bort min överrenskomna rabatt som skulle vara fixerad i 12 månader. För hel_ete, har man ingått ett avtal/ överenskommelse så hållar man det, ELLER HUR COMVIQ!? Har nu sagt upp bredbandet, övriga mobilabonnemang kommer sägas upp löpandes allt eftersom. Sveriges i särklass sämsta mobiloperatör.
Handläggaren snörvlar och nyser men mest snörvlar precis HELA tiden. Så otroligt äckligt. Att jag sen precis som övriga skriver aldrig kommer fram, ändlösa köer både i chat och telefon coh man blir bortkopplad i chaten för att man varit inaktiv?! Alltså, jag satt och väntade??! Suck helt klart så byter jag snart jag också!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
www.comviq.seFullständigt firmanamn: Tele2 Sverige Aktiebolag
Organisationsnr: 556267-5164
Information hos allabolag.se