Prisjakt
Comviq webbutik
  • Fri frakt - Produktgaranti - K
  • Produktgaranti
  • Alltid fri frakt
1.2Dålig
14 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
K
Kaveh
1 omdöme
Dåligen månad sedan

Inte schysst! Tänk en extra gång innan du tecknar avtal med Comviq! Jag är och har varit kund i några år. Nöjd för det mesta och i förra veckan valde jag att stanna kvar och teckna ett nytt abonnemang med en Samsung S22. Igår 14/2-23 fick jag min telefon som visade sig vara trasig 😑 Tar direkt kontakt med Comviq varpå jag får höra att jag är skyldig att skicka in den till en serviceverkstad för reklamation och att detta kan ta över 2v. Ny telefon som jag just fått och aldrig använt blir jag av med sekunden efter att jag köpt den. Mina 14 dagar ångerrätt gäller inte när varan är dead on arrival. 😑 Bella i kundservice gjorde sitt bästa för att hjälpa mig smidigt, men hon fick ett nej och meddelade att jag måste skicka in den på service det första jag gör. Bella lyckades frysa min ångerrätt till ärendet är klart. Hade jag skickat tillbaka telefon hade jag blivit ersättningsskyldig för deras trasiga telefon fick jag veta. Så lätt blir du körd som kund hos Comviq. Jag la fram olika förslag på lösningar men till vilken nytta? Så nu står jag som kund utan telefonen och lätt ångest till att detta är klart. Detta bör du veta tycker jag!

K
UselRedigerades en månad sedan

Comviq är ett förstag med personal som är utbildade för att lura folk. Ja de lurar kunder och lovar priser som inte stämmer. Det roliga är att cheferna är bäst på lura och det är de som lär medarbetarna hur de ska lura kunderna. Fyyyy vilken upplevelse jag fick. De har lurat mig och chefen som ljög ringer inte när jag begär kontakt! Jag vill varna er alla! Kontakta ej Comviq! Ni kommer ångra er!

J
Jenny
1 omdöme
Usel2 månader sedan

När Comviq upprepade gånger gör fel och orsakar problem för en privatperson/kund så finns ingen ansvarig att få kontakt med. Kundtjänstpersonalen ger olika information kring samma ärende varje gång. Det går heller inte att maila till Comviq. De meddelar tillbaka att de inte kan ge svar då det inte går att använda bankid den vägen. Har sällan stött på ett sån usel service från ett företag. Håll er bort från Comviq!

A
Alex Delone
1 omdöme
Usel4 månader sedan

Dem bokstavligt talat blåser folk. Gör avtal på telefon att jag kan skriva abonnemanget på min mor och sen ta över abonnemanget när dem skickat varan då jag inte hade en adress, sen går det inte att skriva över det på mig säger dem när dem skickat varan och min mor måste behålla abonnemanget. Sen har vi riktigt dålig täckning där vi bor och dem säger att dem har problem med masten och det tar flera månader att laga och att jag kan säga upp mitt avtal med dem. Då frågar jag om min mor kan göra det som är bunden så säger dem nej och hon måste ändå betala fullt pris på något som knappt fungerar.

Gästanvändare
UselRedigerades 5 månader sedan

Riktigt clownföretag. Köpte en google pixel 8 pro i deras mysterybox och får en fraktskadad telefon. Kundservice lovar utbyte direkt men kräver sen att telefonen ska "undersökas" på verkstad. Håll er borta från dom här clownerna

Gästanvändare
UselRedigerades 5 månader sedan

När jag säger upp mitt abonnemang försvinner all information och log in uppgifter. Så även min faktura, som de istället skickar till inkasso. Borta är autogiro betalningarna genom banken, Comviq som är bra på att skicka sms och mail om annat, säger att de skickat en pappersfaktura (som jag aldrig sett) så byter blev dyrt. Aldrig aldrig mer Comviq vad erbjudandet än gäller. Efter att ha betalt inkasso, så drämmer ändå comviq in med en extra försenings avgift, men den här gången så kommer den faktiskt på mail, och mitt konto går att logga in på igen. Så något har de ändrat. All tid det går tagit, också hitta rätt kundtjänst då mitt abonnemang inte gått att hitta då det är uppsagt! Brutalt dåligt Comviq erkänner att de gjort fel, så de säger att de kan göra så att de tar bort den sista på påminnelseavgiften. Och vill höra att de är schyssta! Men inkasso på 240? Nej det skiter de i. Får jag prata med en chef vet jag. Då måste jag maila chef, och berätta om allt IGEN. SÅ hemskt dålig respekt och omhändertagande när något går fel. Usch

Gästanvändare
Usel6 månader sedan

Var väldigt försiktiga och uppmärksamma när ni säger upp er hos Comviq. De gör allt för att mjölka sista ören ur er. Det genereras nya fakturor trots att det inte existerar bindnings-eller uppsägningstid. Jag har anmält Comviq till ARN samt bett människor i min närhet att byta till en seriösare operatör(Fello). Återigen, ring Comviqs kundtjänst, säg upp er och be om bekräftelse innan ni porterar numret till en annan operatör, annars kommer de debitera för dolda avgifter.

Gästanvändare
UselRedigerades 6 månader sedan

En icke fungerande app. Skulle logga in med bankid hamnade på annans konto undrar vad mitt tagit vägen. Inte alls egentligen godtagbart. Riktigt dåligt.

Gästanvändare
UselRedigerades 7 månader sedan

Köpte en Samsung s22 som inte gick att ladda och identifierade inte SIM kortet. Skickade min telefon på service bara för att få svar att telefonen är "totalskadad" och att om jag vill få tillbaka den trasiga telefonen ska jag betala annars skrotas den. Köpte alltså en ny telefon som inte täcks av nygaranti och ska nu sitta o betala 2 år för en trasig telefon.. sämsta leverantör ever usch. Ringer deras kundservice och får samma svar varje gång: "jag håller med dig, det är jättekonstigt men det är som det är". Är comviq ett riktigt bolag? Vad f*n är detta? Anmält till konsumentverket

A
AxelNS
2 omdömen
Usel8 månader sedan

Blev rånad på min mobil och behövde därför kontakta kundtjänst för att spärra IMEI och beställa nytt sim. Över en vecka senare och 4 samtal senare har jag fortfarande inte fått hem ett simkort pga någon missade att skriva in min adress vid beställningen, trots att personen specifikt frågade efter adressen i samtalet. I de tidigare samtalen efter beställningen uppmärksammades det aldrig att det var något problem med beställningen. Nu skall problemet vara löst och ett nytt sim-kort är på väg med beräknad ankomst om max 5 dagar, alltså nästan 2 veckor efter första kontakt. Bli rånad: ★★☆☆☆ - inte jätteroligt, hade inte rekommenderat till en vän. Kontakta Comviq kundtjänst: ★☆☆☆☆ - riktigt traumatiserande.

Om butiken

Comviq webbutik

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.comviq.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Tele2 Sverige Aktiebolag

Organisationsnr: 556267-5164

Information hos allabolag.se