
Köpte en Samsung s25 från en av era säljare I mitten av augusti med erbjudandet Playstation5 på köpet. Säljaren förklarar exakt så här: "efter ditt köp får du vänta 30 dagar för att ångerrätten ska löpa ut och då kommer du få ett separat mail från Enginio om hur du ska gå tillväga för att få Playstationen. Eftersom magkänslan sa annat så frågade jag tydligt är det säkert. Så säger säljaren " du behöver inte oroa dig, du kommer få ett mail som förklarar hur du går tillväga för att få Playstationen. Efter att 30 dagar passerat och jag inte fått någon separat mail så som säljaren uppgav, så ringer jag själv upp comviq och undrar vad som händer?? Då förklarar killen på comviq om att jag skulle ha registrerat mitt köp men att senaste tiden att göra det var 10e september Vilket nu är försent. Jag frågar hur dem tänker lösa detta då säljaren som sålde telefonen gav inkorrekt information till mig och inget jag rår för?? Då är svaret "tyvärr". Då ställer jag frågan, hur kan detta vara möjligt att man som trogen kund I över 25 års tid, inte kan få någon hjälp i detta ärende och inte heller kan kompensera med något när det varit en av era medarbetare som brustit I att förmedla korrekt information???? Hur i hela friden kan det vara möjligt att bli blåst av ett så stort företag vars produkter jag och mina nära o kära har handlat från under så många år??? Hela min fredag har gått till att jaga er men blivit hela tiden hänvisade höger och vänster, från säljare till chef och svaret blir "tyvärr inget vi kan göra åt". Tycker ni det är rättvist o behandla, lura rentav, på det sätt som ni har??? Då ber jag om att få ångra mitt köp men svaret blir då "tyvärr Inget vi kan göra åt". Så vidrigt occ dåligt stil!