Varning: Blivande Comviq-kunder, var försiktiga! Jag vill varna alla som överväger att bli kunder hos Comviq att vara mycket försiktiga och inte enbart lita på vad kundservice säger eller vad som står i kontraktet. Här är min upplevelse som hände i juli 2024: Jag har varit kund hos Comviq i många år och märkte nyligen att mitt abonnemang hade blivit dyrare. På grund av detta beslutade jag att säga upp mitt abonnemang. När jag kontaktade kundservice erbjöd de mig en rabatt på 50 kr och dubbelt så mycket surf om jag förlängde mitt abonnemang med ett års bindningstid. Kundtjänstrepresentanten försäkrade mig att trots att det står 20 GB i kontraktet, skulle jag få 40 GB i praktiken. Jag vet att säljare ofta får bonus för att sälja abonnemang och tjäna extra pengar. Mycket riktigt visade appen att jag hade fått dubbelt så mycket surf, men några dagar senare såg jag att appen visade att jag bara skulle få 20 GB internet inom några dagar, precis som det stod i kontraktet. När jag ringde för att säga upp min bindningstid innan ångerrätten hade gått ut, bad kundservicepersonen mig att vänta medan han kontrollerade mitt abonnemang. Han bad mig logga in på Comviqs app igen, och plötsligt såg jag att jag hade 40 GB surf – vilket var en ändring från vad som tidigare visades som 20 GB. Jag insåg att kundtjänstpersonen hade dubblat min surf på plats och försökte övertyga mig att inte säga upp abonnemanget. Det verkade som om de försökte hålla mig kvar tills ångerrätten på 14 dagar hade gått ut, så att jag inte längre kunde avsluta abonnemanget och därmed skulle vara bunden till avtalet. Till er på Comviq: Detta är ett fult och oproportionerligt sätt att lura kunder och fokusera på bonusar snarare än kundnöjdhet. Ni förlorar ert förtroende hos era kunder på detta sätt.