Prisjakt

Omdömen(74)

Sorterat efter datum
Anonym användare
Anonym användare
Usel
3 månader sedan
Beställde 21/6, leveranstid 3-6 dagar. Fick orderbekräftelse direkt. Efter flera dagar hittade jag levbesked (också från 21/6) i spamfiltret. Där stod leverans 25/8! På hemsidan står fortfarande 3-6 dagar. Har mailat dem flera gånger, men ingen respons whatsoever.
Lampgallerian svarar:2021-07-19
Hej Anonym! 3-6 dagar är beställningsvara och uppdaterat lev. besked skickas alltid ut på beställningsvaror när vi fått bekräftelse från leverantör. Tyvärr är det otroligt unika tider just nu med kraftigt försenade leveranser från Asien pga Corona. Vi ber om ursäkt för att detta påverkat dig, naturligtvis kan du annullera din order. Vi besvarar alla mejl inom 24h, det verkar konstigt att du ej fått någon svar då vi inte har några obesvarade ärenden. Återkom gärna till [email protected] så dubbelkollar vi! Mvh Carolina
Anonym användare
Anonym användare
Usel
3 månader sedan
Beställde en lampa som skulle finnas på lager. Över en månad efter köpet har jag inte fortfarande inte hört ett ljud från dem (mer än automatisk orderbekräftelse). De ljuger alltså om leveranstid och tillgång. På deras hemsida står det fortfarande att lampan finns på lager. Mejlar och avbeställer. Läser man omdömen om dem, så verkar det vara mer regel än undantag. Oseriöst företag!
Lampgallerian svarar:2021-07-19
Hej Anonym! Lagervaror skickas alltid inom 48h, vänligen återkom till vår supportavdelning för att jag ska kunna utreda just ditt ärende. Leveranstid skickas ut när vi fått bekräftat datum från leverantör. Mvh Carolina
Utmärkt
5 månader sedan
Beställde en lampa tillverkad av Karlskrona Lampfabrik, dessvärre så var glasskärmen sprucken i kartongen. Men fick väldigt snabb och bra återkoppling och retursedel tillskickad med vändande epost, att skicka tillbaks till den för reparation hos tillverkaren. Väldigt trevlig mailkontakt och aldrig några problem, kändes väldigt tryggt. Nu idag kom lampan direkt från Karlskrona och allt tipptopp ! Suveränt ! :)
Anonym användare
Anonym användare
Dålig
7 månader sedan
Jag beställde 10 utelampor i mitten av december. Leverans skulle ske 7 januari. Jag tog kontakt med lampgallerian omkring den 20 januari, och efter lång svarstid fick jag meddelande om att leverans ska ske 29 januari. Idag är det 17/2, jag har inte fått någon leverans och hittar inte chatfunktionen på deras sida, bara en massa frågor och svar, som givetvis inte svarar på var mina lampor är. Dessutom helt obefintlig kommunikation om förseningarna. Att det inte blir en etta är enkom på grund av att de, efter förfrågan, gav mig en kompension på omkring 8 % för besväret att jag inte har haft belysning hemma under vintern.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
7 månader sedan
Beställde 2 takfläktar till min sambos barn i julklapp. Anlitar elektriker för att koppla in dom så att el inkoppling o allt blir rätt. Efter upphängning o inkoppling upptäcks de att ena fläkten är trasig och går ej släcka belysningen med snöret. Har fått en ny fläktmotor skickad till mig men då jag redan betalt elektriker en gång så tyckte jag att Lampgallerian kunde stå för elektriker som behöver göra återbesök. Här är svaret jag fick från leverantören via lampgallerian. Vi kan inte ansvara för kostnader som inte avtalats med oss i förväg. Allt kan hända men under de mer än 20 år vi sålt Orion så har vi aldrig haft en reklamation på en dragströmbrytare, varken motordel eller belysning. Vi vill gärna vara tydliga på den punkten. Är mycket ledsen att det inte gick o lösa. Min sambos barns rum blir väldigt varma sommartid därför önska de sig takfläktar som kan svalka på natten. Men äldsta sonen som fick den trasiga fläkten får väl ha lampan tänd varje natt då han ska sova och vill ha fläkt igång.
Lampgallerian svarar:2021-07-19
Hej! Vad tråkigt att du fick denna upplevelsen. Det är alltid lite svårt när elektriker är inblandad och vad man kan göra själv. Elektrikerkostnaden är svår att täcka då vi redan från början har små marginaler. Vi tar din åsikt vidare och se om vi kan uppdatera våra leverantörsavtal. Mvh Carolina
T
Thomazon

1 omdöme

Dålig
9 månader sedan*
Handlade på Black Friday och har fortfarande vid årsskiftet inte fått hela ordern levererad. Det går inte att ringa till kundtjänsten.
*Redigerades 9 månader sedan
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
9 månader sedan
Jag har beställt vid några tillfällen och det har fungerat bra. När jag har haft frågor har kundtjänsten varit väldigt hjälpsam.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
9 månader sedan*
Köpte en lampskärm som levererades oskyddat i en enda stor kartong. Märkes redan när vi hämtade upp den från ombudet att det var skakigt inuti kartongen. När vi testat den och inser att den inte fungerar vill vi skicka tillbaka den men nekas till det eftersom att vi inte får skeppa den utan de originalskyddsdelar som aldrig levererades till oss från början. Frågar om vi kan få en ny kartong men men det nekas med hänvisning till deras leverantör. Hör också efter om möjligheterna att ta emot den om vi kör den själva eller med hjälp av vänner från Stockholm till butiken nere i Växjö. Då får vi inget svar. Handla ej här ifall du inte är helt hundra säker på att du kommer behålla dina varor. EDIT: Jag har svarat er på mail och ändrat min recension på andra ställen så jag förstår inte varför ni fortsätter hävda att jag försöker reklamera. Med att "den inte fungerar" menar jag att den inte passar hemma hos oss, menar inte att lampan inte lyser som den ska. Mitt problem är att ni begär att vi ska skicka tillbaka saker som ni aldrig skickade från första början, så även om vi hade sparat kartongen verkar det ha varit noll chans att få återlämna den. Uppskattar dock som sagt att ni tar tillbaka den ifall vi själva kör ned den till er.
*Redigerades 9 månader sedan
Lampgallerian svarar:2020-12-18
Svar från LampGallerian.se 2 dagar sedan Hej Erik! Jag har besvarat dig på flera sidor nu där du valt att lämna omdöme, jag klistrar in svaret här: Hej Erik! Lampan skickades i sin originalkartong. Denna hade ni gjort av med och därför nekades returen. Det är tyvärr omöjligt för oss att sälja lampan igen om inte produktförpackningen finns kvar. I era mejl ser jag ingenting om att lampan skulle vara trasig utan att det rör sig om ett ångerköp, är det en reklamation ber jag er kontakta oss igen så tar vi en titt på det. Mvh Carolina
Anonym användare
Anonym användare
Usel
9 månader sedan
Leveransdatumen flyttas om och om igen. Först var de 3 dagar, sedan ett par veckor, en månad. Nu efter två månader meddelar de att leveransen kommer om en månad (även om det är klart att om en månad kommer bara ett annat mejl med flyttat leveransdatum). Varan var i lager när jag beställde. Väldigt lite information. Ingen ursäkt. När jag kontaktar kundservice svarar de bara med "all information finns i leveransbesked mejlet du redan har fått".
Lampgallerian svarar:2020-12-18
Hej Anonym! Leveranstiden på lagervaror är 1-3 dagar, men din order har troligtvis innehållt en beställningsvara därav att ett leveransbesked skickats ut med beräknat lev. datum. Tyvärr har vi haft stora problem med förseningar pga Corona som i stor del beror på att leverantör är beroende av underleverantörer och transporter vilket allt blivit försenat och ändrat i dessa märkliga tider. Vi försöker inte skylla ifrån oss, men i dessa märkliga tider är det tyvärr svårt att garantera en leveranstid på beställningsvaror till 100%. Vi önskar dig en fin jul och ber om ursäkt för detta! Mvh Carolina
Usel
10 månader sedan*
Verkligen sämst kundupplevelse! Läs vidare nedan. Beställde produkter för 2 veckor sedan. Hade då kollat med personalen via deras chatt innan så att produkterna fanns i lager. Hörde inget på 1,5 vecka så jag kontaktade dem igen. Fick då informationen att dom är slut men kommer in på lager igen inom 2 dagar och skickas då direkt. Spola fram ytterligare en vecka och jag har fortfarande ej hört något från Lampgallerian. Ringer då deras fysiska butik eftersom det är det enda telefonnumret som finns att kontakta. Personalen som svarade sa först att hon inte hade tid att hjälpa mig men fick efter mycket om och men prata med en person från deras e-handel. Innan hon gav luren till honom sa hon "jag har nån jobbig arg jävel i telefonen, du får ta det". Katastrofalt oproffsigt bemötande från kvinnan jag pratade med och väldigt tråkig upplevelse rakt igenom då jag endast frågade efter min order som hade blivit väldigt försenad. En sista grej som också var riktigt dåligt var att deras chat inte alls var öppen på de angivna tiderna. Ringde en gång tidigare till deras butik och fick svaret "dom ska jobba till 16, men dom verkar ha gått hem redan". Första gången jag testade denna butik och kommer aldrig beställa från den igen!
*Redigerades 10 månader sedan
Dålig
10 månader sedan
Lita inte på att leveransen kommer komma i tid. Beställde en lampa som fanns i lager och skulle levereras inom 1-3 dagar. Fick ingen information i ungefär en vecka, och efter att ha kontakttat kundservice svarade de (på ett ganska otrevligt sätt) att varan var inte längre i lager och det skulle ta ~1 månad att få leveransen.
Lampgallerian svarar:2020-11-13
Hej Nicolaslara! Ber om ursäkt om du uppfattat vårt svar otrevligt! Det har nog varit som så att produkten ej funnits i lager vid ordertillfället. Nu i högsäsong så kan det gå väldigt fort med lagersaldon som förändras, vi ber om ursäkt om detta påverkat dig och din upplevelse! Kontakta oss gärna på [email protected] så kollar jag över ditt ärende, märk gärna med "Prisjakt". Mvh Carolina
Anonym användare
Anonym användare
Usel
ett år sedan
Priserna är enda anledningen till att jag handlar hos dom. Totalt har det blivit tre köp, men inte en enda har kommit på utlovad tid. Den första hände det inget med. Tog två veckor att få kontakt. Den andra skyllde de på ett fel i deras ordersystem trots att jag frågade deras support om väntad leveranstid innan jag beställde. Den sista går jag ännu och väntar på sen drygt tre veckor. Att de inte har ett telefonnummer att ringa eller en chat som faktiskt är öppen på angiven tid är under all kritik!
Lampgallerian svarar:2020-11-03
Hej Anonym! Vi har 2v väntetid på kundtjänst, på vilket sätt har du försökt få kontakt på oss? Mejla oss gärna ditt order-id så kan vi ta en titt på ditt ärende. Beställningsbesked skickas alltid ut via mail några dagar efter lagd order med förväntad leveranstid. Skulle det bli uppskjutet så kommer ett nytt mejl med info. Chatten är öppen 09-16 vardagar, men nu under corona-tider är det ibland att den måste vara stängd vissa delar utav dagen beroende på personalstyrka. Mvh Carolina
p
perma

57 omdömen

Bra
ett år sedan
Snabb leverans dagen efter beställning, bra packat, och billigast på prissatt, med andra ord bra betyg!
Usel
ett år sedan
Hej ! jag beställde varor på lampgallerian den 3 maj på nätet. varorna skulle levereras på mellan 1-3 dagar. Nu är det den 26 maj, jag har skickat 3 olika mail för att få en uppdatering vart varorna är men har inte hört något från Lampgallerian. PÅ deras hemsida finns inget nummer man kan nå dem på. De säger att de ska svara på 48 timmar men oftast kortare. Ingenting av av de säger stämmer. jag känner mig ordentligt lurad. 23 dagar har gått sedan jag la ordern.
OK
ett år sedan*
Beställde 2 lampor och den ena saknade skruvar till glaset, mailade om det och fick svar att det ska skickas och bör komma inom 5 dagar. Det lät ju bra men det tog 6 veckor, sedan kom dem. Kanske Covid19 har försenat det, som så mycket annat i samhället.
*Redigerades ett år sedan
Sida 1
Betyg köpupplevelse
2.1OK
13 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(2)
(1)
(0)
(3)
(7)