Kategorier
Prisjakt
Lampgallerian
  • Över 10.000st lampor på lager
  • Snabb leverans och enkel retur
  • 365 dagars Öppet Köp
Anonym användare
Anonym användare
Usel
en månad sedan
Beställde 21/6, leveranstid 3-6 dagar. Fick orderbekräftelse direkt. Efter flera dagar hittade jag levbesked (också från 21/6) i spamfiltret. Där stod leverans 25/8! På hemsidan står fortfarande 3-6 dagar. Har mailat dem flera gånger, men ingen respons whatsoever.
Lampgallerian svarar:2021-07-19
Hej Anonym! 3-6 dagar är beställningsvara och uppdaterat lev. besked skickas alltid ut på beställningsvaror när vi fått bekräftelse från leverantör. Tyvärr är det otroligt unika tider just nu med kraftigt försenade leveranser från Asien pga Corona. Vi ber om ursäkt för att detta påverkat dig, naturligtvis kan du annullera din order. Vi besvarar alla mejl inom 24h, det verkar konstigt att du ej fått någon svar då vi inte har några obesvarade ärenden. Återkom gärna till [email protected] så dubbelkollar vi! Mvh Carolina
Anonym användare
Anonym användare
Usel
en månad sedan
Beställde en lampa som skulle finnas på lager. Över en månad efter köpet har jag inte fortfarande inte hört ett ljud från dem (mer än automatisk orderbekräftelse). De ljuger alltså om leveranstid och tillgång. På deras hemsida står det fortfarande att lampan finns på lager. Mejlar och avbeställer. Läser man omdömen om dem, så verkar det vara mer regel än undantag. Oseriöst företag!
Lampgallerian svarar:2021-07-19
Hej Anonym! Lagervaror skickas alltid inom 48h, vänligen återkom till vår supportavdelning för att jag ska kunna utreda just ditt ärende. Leveranstid skickas ut när vi fått bekräftat datum från leverantör. Mvh Carolina
Utmärkt
4 månader sedan
Beställde en lampa tillverkad av Karlskrona Lampfabrik, dessvärre så var glasskärmen sprucken i kartongen. Men fick väldigt snabb och bra återkoppling och retursedel tillskickad med vändande epost, att skicka tillbaks till den för reparation hos tillverkaren. Väldigt trevlig mailkontakt och aldrig några problem, kändes väldigt tryggt. Nu idag kom lampan direkt från Karlskrona och allt tipptopp ! Suveränt ! :)
Anonym användare
Anonym användare
Dålig
6 månader sedan
Jag beställde 10 utelampor i mitten av december. Leverans skulle ske 7 januari. Jag tog kontakt med lampgallerian omkring den 20 januari, och efter lång svarstid fick jag meddelande om att leverans ska ske 29 januari. Idag är det 17/2, jag har inte fått någon leverans och hittar inte chatfunktionen på deras sida, bara en massa frågor och svar, som givetvis inte svarar på var mina lampor är. Dessutom helt obefintlig kommunikation om förseningarna. Att det inte blir en etta är enkom på grund av att de, efter förfrågan, gav mig en kompension på omkring 8 % för besväret att jag inte har haft belysning hemma under vintern.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
6 månader sedan
Beställde 2 takfläktar till min sambos barn i julklapp. Anlitar elektriker för att koppla in dom så att el inkoppling o allt blir rätt. Efter upphängning o inkoppling upptäcks de att ena fläkten är trasig och går ej släcka belysningen med snöret. Har fått en ny fläktmotor skickad till mig men då jag redan betalt elektriker en gång så tyckte jag att Lampgallerian kunde stå för elektriker som behöver göra återbesök. Här är svaret jag fick från leverantören via lampgallerian. Vi kan inte ansvara för kostnader som inte avtalats med oss i förväg. Allt kan hända men under de mer än 20 år vi sålt Orion så har vi aldrig haft en reklamation på en dragströmbrytare, varken motordel eller belysning. Vi vill gärna vara tydliga på den punkten. Är mycket ledsen att det inte gick o lösa. Min sambos barns rum blir väldigt varma sommartid därför önska de sig takfläktar som kan svalka på natten. Men äldsta sonen som fick den trasiga fläkten får väl ha lampan tänd varje natt då han ska sova och vill ha fläkt igång.
Lampgallerian svarar:2021-07-19
Hej! Vad tråkigt att du fick denna upplevelsen. Det är alltid lite svårt när elektriker är inblandad och vad man kan göra själv. Elektrikerkostnaden är svår att täcka då vi redan från början har små marginaler. Vi tar din åsikt vidare och se om vi kan uppdatera våra leverantörsavtal. Mvh Carolina
T
Thomazon

1 omdöme

Dålig
8 månader sedan
Handlade på Black Friday och har fortfarande vid årsskiftet inte fått hela ordern levererad. Det går inte att ringa till kundtjänsten.
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
7 månader sedan
Jag har beställt vid några tillfällen och det har fungerat bra. När jag har haft frågor har kundtjänsten varit väldigt hjälpsam.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
8 månader sedan
Köpte en lampskärm som levererades oskyddat i en enda stor kartong. Märkes redan när vi hämtade upp den från ombudet att det var skakigt inuti kartongen. När vi testat den och inser att den inte fungerar vill vi skicka tillbaka den men nekas till det eftersom att vi inte får skeppa den utan de originalskyddsdelar som aldrig levererades till oss från början. Frågar om vi kan få en ny kartong men men det nekas med hänvisning till deras leverantör. Hör också efter om möjligheterna att ta emot den om vi kör den själva eller med hjälp av vänner från Stockholm till butiken nere i Växjö. Då får vi inget svar. Handla ej här ifall du inte är helt hundra säker på att du kommer behålla dina varor. EDIT: Jag har svarat er på mail och ändrat min recension på andra ställen så jag förstår inte varför ni fortsätter hävda att jag försöker reklamera. Med att "den inte fungerar" menar jag att den inte passar hemma hos oss, menar inte att lampan inte lyser som den ska. Mitt problem är att ni begär att vi ska skicka tillbaka saker som ni aldrig skickade från första början, så även om vi hade sparat kartongen verkar det ha varit noll chans att få återlämna den. Uppskattar dock som sagt att ni tar tillbaka den ifall vi själva kör ned den till er.
Lampgallerian svarar:2020-12-18
Svar från LampGallerian.se 2 dagar sedan Hej Erik! Jag har besvarat dig på flera sidor nu där du valt att lämna omdöme, jag klistrar in svaret här: Hej Erik! Lampan skickades i sin originalkartong. Denna hade ni gjort av med och därför nekades returen. Det är tyvärr omöjligt för oss att sälja lampan igen om inte produktförpackningen finns kvar. I era mejl ser jag ingenting om att lampan skulle vara trasig utan att det rör sig om ett ångerköp, är det en reklamation ber jag er kontakta oss igen så tar vi en titt på det. Mvh Carolina
Betyg köpupplevelse
2.1OK
13 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(2)
(1)
(0)
(3)
(7)

Om butiken

Lampgallerian

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Leveransalternativ

  • Hemleverans

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.lampgallerian.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: LampGallerian Växjö AB

Organisationsnr: 559042-2589

Information hos allabolag.se