Prisjakt

Omdömen(12)

Sorterat efter datum
Anonym användare
Anonym användare
Dålig
2 månader sedan
Fick skadad vara som var dåligt packad i för liten kartong och inget packning runt varan låg lös i kartongen Dåligt bemötande när man kontaktade dom
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
10 månader sedan
Fantastiskt fin och snabb hjälp! Hade oturen att drabbas av transportskada. Mejlade detta till företaget Homeme varpå de mycket snabbt svarade att en ny vara är sänd till mig. Rekommenderar varmt det här företaget! 🌟🌟🌟🌟🌟
OK
3 år sedan*
Lägger beställning får ett mejl om att det inte går att få på faktura då beställning är på 2600kr då dom har haft mycket bedrägeri på det senaste. Och vill att man ska skicka ett foto på sitt körkort för att beställning ska gå igenom. Tycker ju så klart det är väldigt märkligt, men gör detta fast det är i mot mitt bättre vetande. Valde faktura från första början för att det verkade vara ett skumt företag som har shopping4net.. Så får vi se vad detta leder till då dem har ändrat priserna till fullpris och inte återkommit i mitt ärende. Men efter allt så verkar dem leverera, fått ett bekräftelse mejl och att dem kommer skicka dem så fort som möjligt. Återkommer när jag har fått dem.
*Redigerades 3 år sedan
J
JohanSjoberg

2 omdömen

Usel
6 år sedan*
De lovar att skicka samma dag när ordern inkommer innan 15, men levererar inte på detta. När jag kontaktade kundtjänst ett par dagar efter jag beställt sa de att de skulle skicka den dagen, vilket de inte gjorde. Riktiga e-handelsamatörer!
*Redigerades 6 år sedan
L
Loffeluna

14 omdömen

OK
6 år sedan*
Nja... Enda anledningen till att jag beställde från Homeme var att de sade att de levererade ut samma dag som man beställde. Jag beställde på en torsdag och fick också mycket riktigt snabbt en bekräftelse på att varorna skulle levereras klockan 15 samma dag. Det gjorde de dock uppenbarligen inte. Och jag fick inte heller något meddelande om beräknad leverans eller liknande. På måndagen försökte jag kontakta dem för att höra vad som hänt, men ingen av deras mailadresser fungerade (mailen studsade tillbaks). Jag noterade dock att pengarna dragits på måndagen och på tisdagen dök varorna upp, fortfarande utan att jag hört något från Homeme eller fått något sändningsnummer eller liknande. Sammanfattningsvis fick jag visserligen det jag beställt, men inte på utlovad tid och kommunikationen var obefintlig.
*Redigerades 6 år sedan
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
7 år sedan*
Via butik
Snabb leverans. Inget att klaga på.
*Redigerades 7 år sedan
Anonym användare
Anonym användare
OK
7 år sedan*
Via butik
Det kunde ha varit betydligt mindre frustration om det som i första svaret gick att registrera sig under de knapparna och att det förklarades varför det inte gick eller vilken väg man ska gå.
*Redigerades 7 år sedan
lobo
lobo

168 omdömen

Usel
8 år sedan*
Bra priser på mycket men hjälper inte när leveranstider inte hålls och svarstiden på kundservice är fruktansvärt långsam. Ett leveransbesked på beställningsbekräftelse, ett annat efter kontakt med Kundservice som inte heller hålls och inväntar nu ett tredje.... Handlar i fortsättningen av en seriös aktör som håller utlovade leveranstider och framförallt svarar på kunders mail inom rimlig tid.
*Redigerades 8 år sedan
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
8 år sedan*
Via butik
Bra priser och mycket snabb leverans !
*Redigerades 8 år sedan
j
joggs

35 omdömen

Usel
8 år sedan*
Långsam respons som inte alls är inom 48 timmar. Pengarna dras direkt oavsett om de måste invänta varorna från leverantör vilket är extra irriterande när det tar flera veckor. De har mycket att jobba på.
*Redigerades 8 år sedan
Homeme svarar:2013-11-18
Hej Vi arbetar kontinuerligt med att bli bättre, och vi ser dagligen över våra rutiner & processer. Tack för din återkoppling, då den hjälper oss att bli bättre! Mvh/ Kundtjänst - HomeMe
b
buyer1

2 omdömen

Usel
9 år sedan*
Jag fick varorna fort, men de stämde inte med beskrivningen. De skrev då att jag skulle skicka tillbaka varorna vilket jag gjorde rekommenderat för att kunna visa att jag skickat tillbaka dem. Detta fick jag dock inte ersättning för eftersom det står någonstans att de inte löser ut rekommenderade brev. Jag måste alltså själv betala den extra kostnaden eller riskera att mitt paket kommer bort och inte få några pengar alls tillbaka. Kundtjänsten tar ofta väldigt lång tid på sig om de alls väljer att svara och inte en enda gång har jag fått ett mail om varför de inte svarar inom 48 h. Rekommenderas INTE.
*Redigerades 9 år sedan
Homeme svarar:2013-03-19
Hej! Vi beklagar att du inte har varit nöjd med oss! Vi arbetar ständigt med att göra allt för våra kunder och ge dem optimal service och det är tråkigt att du upplever att du inte fått del av detta. Tyvärr är det otroligt svårt för oss att säga vad det är som hänt i efterhand med ditt mail och svaret då jag endast baserat på informationen i ditt omdöme inte kan utläsa det. När det gäller returen så det i returinformationen på baksidan av din faktura att vi inte löser ut rekommenderade brev. Är man osäker kan man alltid kontakta oss. Kontakta gärna vår kundtjänst om du har ytterligare synpunkter så att vi kan använda dem i vårt förbättringsarbete. Med vänliga hälsningar Nina, kundtjänstchef Homeme
m
mupp0

1 omdöme

Usel
10 år sedan*
Tog 2 veckor längre än utlovad leverans som inte var så snabb från början, inget telefonnummer och tog lång tid för kundtjänsten att svara på mail. Ingen som helst vilja att kompensera fanns heller. Köp heldre från någon rutinerad kedja och lägg till de 20 eller 50 kronorna extra. Rekommenderas EJ.
*Redigerades 10 år sedan
Homeme svarar:2011-05-12
Hej! Vi beklagar verkligen att din leverans dröjt och att du inte är nöjd. Då vi inte har alla uppgifter om just din order kan vi inte kommentera det enskilda ärendet. Däremot kan vi säga att generellt så meddelar vi alltid våra kunder, via mail, omgående som vi får veta från leverantören att en förseningen föreligger. Då vi, i dagsläget, inte har en telefonbaserad kundtjänst, utan endast en mailkundtjänst meddelas alltid förseningen på detta sätt. Vår målsättning är att besvara alla mail som inkommer inom 48h. Kan dessa inte besvaras inom den utsatta tiden meddelar vi våra kunder detta och återkommer snarast med svar. Vi skulle gärna vilja komma i kontakt med dig för att se över vart vi, i ditt tycke, har brustit och hur vi kan förbättra oss. Vi nås på [email protected] Vardagar 08.00 - 18.00 Med vänliga hälsningar Nina Kundtjänstansvarig, Homeme
Betyg köpupplevelse
3.2Bra
2 omdömen