Otroligt dålig kvalitet. Småsaker som att reklamremsorna utmed sargen inte är klistrade jäms med hela böjen och "minskar" rinken kan man leva med, men att det är gropar och "hål" i isen gör att pucken lätt hamnar på samma ställe hela tiden. Dessutom är pinnen som skjuter upp pucken ur mål så dåligt monterad och "sladdrig" att den i princip aldrig lyckas skjuta upp pucken. Pucken fastnar även på sidorna nere i målet vilket gör att man måste pilla upp pucken för hand 9 av 10 gånger. Mitt gamla Stiga hockeyspel spel från slutet av 80-talet har en kvalitet som inte ens mäter sig med detta. Detta spel kommer att reklameras till Stiga, men jag vill med denna recension varna andra från att köpa samma skräp.
Falska priser och falsk marknadsföring. Borde anmälas och plockas bort från Prisjakt.
Ignorant, avvisande och allmänt otrevlig kundservice. Jag beställde en vinkyl från Whiteaway.se och hade inga större problem med beställningsprocessen, men fick problem vid leverans. I Stockholm använder man sig av Bring, som har leveransfönster på 4 timmar och 30 minuters förvarning. Detta informeras även tydligt av Bring själva. Min leverans skulle ske någon gång kl 08-12 på en vardag. Kl 11:51 ringer chauffören och säger på dålig engelska att han kommer om ca 15 minuter. Till saken hör att jag hade egen uppbärningshjälp redo fram till kl 12 samt att jag behövde åka till kontoret strax efter kl 12. Det räcker alltså inte med att WhiteAways speditör har ett väldigt stort leveransfönster på 4 timmar, utan man respekterar inte sina egna rutiner med att meddela 30 minuter innan leverans OCH anger sedan att man kommer EFTER leveransfönstret. Detta gjorde mig upprörd och jag ringde WhiteAway kundtjänst för att få hjälp. Trodde jag. En person vid namn 'Johan' tar emot samtalet på WhiteAway och förstår inte alls problemet. Chauffören var ju "bara" 10 min sen? Jag försökte få honom att förstå att det inte ens är acceptabelt att ringa så nära inpå leverans när det dessutom är utanför leveransfönstret. Men jag får bara halvskrattande och dryga svar tillbaka om att han inte förstår problemet. När jag sedan ber att få prata med hans chef så säger han bara "nej, det får du inte". Vid det här laget väljer jag att avsluta samtalet och ringer Bring själv. Bring ber så hemskt mycket om ursäkt och löser självklart uppbärningshjälp och leverans senare under dagen med en extrainsatt körning. Att WhiteAway inte kan ta hand om sina kunder och uppvisa en professionell och hjälpsam attityd gör att jag aldrig mer kommer att handla från detta företag - oavsett hur bra priser, lagerstatus m.m. de må tänkas ha.
Varning: Detta är INTE en vinkyl för 24 normalstora flaskor. Det kanske säger sig självt med tanke på måtten på kylen, men även hyllorna har fåror för flaskor som inte är normalstora. Detta gör att det får plats ca 13-14 normalstora om de ligger på varandra. Man kan fylla ut med ca 7-8 småflaskor eller väldigt smala. I övrigt en mycket snygg och relativt tyst vinkyl, men marknadsföringen är på gränsen till falsk med tanke på att man inte nämner något om storlek på flaskor.
Denna enhet har stora problem med det trådlösa nätet. Täckningen är mycket dålig och tappas ibland helt. Shareport via USB är totalt värdelös med buggig programvara som måste installeras på varje klient som vill använda porten, och överföringar går mycket långsamt. Ethernet-delen av routern är dock stabil och ger en bra gigabit-hastighet. D-Links support har på senare tid blivit praktiskt taget obefintlig, och deras e-postsupport brukar ta många veckor på sig att svara. Mitt nuvarande ärende har pågått i två månader. Det verkar finnas många måndagsexemplar om man läser recensionerna. Rekommenderas ej.
Ofta bra priser, men deras lagerstatus uppdateras inte på helger vilket gör att du inte vet om varan du tänker köpa finns i lager eller inte. Själv beställde jag i lördags en HP MediaSmart EX 470 Home Server, som stod som "I lager" på deras hemsida. Idag måndag ringde jag för att fråga varför varan inte packats eller levererats - som utlovas samma dag om man beställer innan kl 16 en vardag. De uppgav då att varan inte fanns i lager(!), utan måste beställas från butiken alt. leverantören. De framstår som oseriösa med en sådan lagerhantering!
Klart överskattad kamera. Menyn är mycket ologisk med vitbalans m.m. gömt långt in i menyn. Den är inte speciellt skön att hålla i, och den känns allmänt seg. Bilderna blir förvisso bra, men det finns många kameror som tar i stort sett lika bra bilder men med betydligt bättre gränssnitt och funktion. Den har dessutom ibland problem med autofokus, och man måste komma ihåg att göra flera inställningar för ansiktsigenkänning (av/på t.ex.) innan man tar en bild för att inte riskera fel fokus.