Prisjakt

zorp

Medlem sen 2006-12-13
10
Bidrag
6
Hjälpsamröster
LloydsApotek
Bra
(67)
Usel
8 månader sedan
Säljer varor som inte finns i lager, fast dom säger ATT dom har i lager. Sen tar det en vecka för dom att meddela att ordern är canceliered. UNDVIK.
Notino
Bra
(82)
Dålig
2 år sedan
Ingen Svensk butik och leveranserna kommer från Tjeckien vilket dom undviker att berätta. Långa leveranstider. Och ingen uppdatering att varan var framme. bedrövlig trackingsite. Svensk konsumentköplag gäller inte. Dock låga priser.
Önska
Bra
(3)
Usel
2 år sedan*
Dom lovar "Snabba leveranser" vilket inte är sant. Beställde varor som fanns i lager onsdag morgon före 10 och dom orkade inte skicka förrän på fredagen, 3 arbetsdagar senare. Leverans först på måndagen och det är banne mig inte "snabbt". Undvik om ni behöver det snabbt.
*Redigerades 2 år sedan
Kökets Favoriter
Utmärkt
(500+)
Dålig
3 år sedan*
Inget fel på Kökets Favoriter i sig men dom använder katastrofala Adlibris för logistiken. Och det betyder hysteriskt långa leveranstider. I mitt fall 2 veckor på en vara som fanns i lager. Gå bara in och kolla Adlibris betyg här på Prisjakt så ser ni deras problem..... Hoppas K.F tar sitt förstånd tillfånga och byter till någon som sköter logistiken bättre för nu vågar man inte beställa något man behöver inom nån vecka.
*Redigerades 3 år sedan
Hembiobutiken
Utmärkt
(500+)
Utmärkt
4 år sedan
Snabb leverans, bra pris, inga problem
Proshop
Utmärkt
(500+)
Usel
5 år sedan*
Katastrofal service när något går fel. När varan väl kom långt senare än utlovat (det är ett Danskt företag och dom har inget lager i Sverige) så var förpackningen katastrofalt dålig, så kartongen var både krossad och uppriven. Soundbasen hade dock klarat sig utan skada och det fattades bara några kablar och fjärren var skadad. Så jag bad dom skicka en ny fjärr. Det vägrar dom dock. Trots att dom vet att kartongen är obrukbar så ska jag "fixa" en ny förpackning på nått sätt, packa allt, låna bil, åka till posten och returnera hela varan för att få en ny. För dom kan inte skicka en annan remote. "Vi kan ikke bare åbne en anden pakke med og tage fjernbetjeningen derfra for så mangler den." Skicka en helt ny vara efter jag returnerat den jag har det kan dom dock?!?! Noll service och dom gör det så svårt som möjligt för kunden. Allt för att man inte ska returnera för små skador. Slutade med att jag beställde en billig universal remote från ett annat företag. Och den kostnaden får man väl ta när man är så dum så man beställer från det här företaget. Använd ett seriöst företag istället.
*Redigerades 5 år sedan
Logitech G700s
Full Star 1
3
(18)
Full Star 1Full Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
6 år sedan*
En liten varning här. Funktionellt tycker jag musen är OK. 2 av toppknapparna sitter fel för mig (hamnar under pekfingret). Men det kan vara min hand. Och scrollhjulet ger en kort spinnback när man scrollar utan gear, men det är detaljer. Det man ska vara medveten om är att batteriet bara håller 1 dag, sen måste man ladda det. Och det gäller även om man byter upp sig till ett med högre mAh och laddar i separat laddare. För mig gör det musen tämligen värdelös som vardagsmus.
*Redigerades 6 år sedan
Webhallen
Bra
(500+)
Usel
6 år sedan*
Har varit kund hos Webhallen i 5-6 år nu och har runt 100 köp till hela familjen. Tidigare har dom varit strålande, men på senare tid har det skett en förändring. Med 100 köp så blir det ju tyvärr en del produkter som går sönder och det har aldrig varit några problem att få dom bytta tidigare. Det senaste året har det dock förändrats och det har blivit allt mer bök och stök när något ska reklameras. Droppen kom när jag var inne med en trimmer som bestämt sig för att bara funka var annan tredje gång och personalen i butiker helt enkelt vägrade byta den! Dom krävde att jag antingen ordnade ett förhandsgodkännande av tillverkaren eller så skulle trimmern skickas till tillverkaren för undersökning, men då riskerade jag få betala en undersökningsavgift. Att reklamationen var utanför garantitiden och att en reklamation då enligt konsumentköplagen endast är en fråga mellan säljare och köpare struntade dom fullständigt i. Men vad dom försöker göra är helt uppenbart. -Genom att försöka skylla på att tillverkaren måste "godkänna" en reklamation så försöker dom sätta konsumentköplagen ur spel och flytta ansvaret till tillverkaren. Dvs dom har inte längre något ansvar utan det är tillverkarens ansvar. -Och genom att hota med en undersökningsavgift försöker dom stoppa kunden från att reklamera felaktiga varor. Konsumentköplagen är där för att skydda oss konsumenter från säljare som säljer undermåliga produkter. Det ska helt enkelt kosta butiken att sälja skit. För säljaren får ju aldrig några pengar tillbaka från tillverkaren för en vara som går sönder efter garantitiden. Uppenbarligen har dom här reklamationerna kostat Webhallen för mycket och dom försöker nu pressa ner dessa reklamationer till noll genom att försöka åsidosätta konsumentköplagen. Och då är dom inte seriösa längre. Så efter ca 100 köp och "Guldstatus" hos dom blir det definitivt inga mer köp från Webhallen.
*Redigerades 6 år sedan
Sony Xperia SP C5303
Full Star 1
3.7
(6)
Full Star 1Full Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
8 år sedan*
En riktigt bra och inte minst prisvärd telefon om det inte varit för en sak. Katastrofal wifi range. Jag tappar kontakt 2 rum bort från routern, och ingen annan mobil eller platta gör det. Eller som Engadget skrev: "but the real kicker on the SP is WiFi reception. Abominable, horrifying, atrocious -- all valid words to describe the range at which it'll stay connected. We assume Sony will be able to address this with some kind of future firmware tweak, unless the antennae were lifted from the back of a truck in Shenzhen in 2007." Det var 7 månaders sen och inte har Sony fixat nått. Och en sökning på sony's support forum ger massor med samma problem. Så se upp om wifi'n är viktig. Trist på en annars bra telefon.
*Redigerades 8 år sedan
Sida 1