Det var en efterlängtad liten formfaktor, som jag äntligen köpte till min son. Vi var lyckliga i 1 dagar och sedan gick min konsolenhet sönder. Varje spel började krascha med en felkod CE-108255-1, även det inbyggda spelet Astro. Sonys support gjorde felsökning och rekommenderade att byta ut min enhet. 1 månad senare väntar jag fortfarande på lösningen av mitt returärende. Det är inte ett programvarurelaterat fel, utan ett hårdvarufel. Kunde inte återkomma med öppet köp (hm, varför?!), och fick istället vänta på att byråkratimaskinen skulle fungera. Ganska trist situation, då det var en födelsedagspresent. 1/5 eftersom min erfarenhet av en helt ny enhet blev helt negativ från den första dagen sedan jag packade upp den. UPD 1,5 månader senare: Jag har fått en helt ny ersättningskonsol. Och gissa vad?! Jag måste anmäla en reklamation igen. Den här gången är det ett problem med kylfläkten, den vibrerar och gör det höga irriterande ljudet även på tomgång. Ljudet blir mycket högre när spelet är på, därför är vibrationerna starkare i kylfläkten. Har jag otur, eller är det SONY som inte gör någon QA-process alls?