Prisjakt

Michael Grönholm

Medlem sen 2014-05-12
26
Bidrag
29
Hjälpsamröster
Sporttema
M
OKRedigerades 9 år sedan

Tyvärr är de lite röriga vad gäller produktspecifikationer och artikelnummer/modellnummer. Många av produkterna saknar dels beskrivning och i många fall specifikationer. För en träningsbutik, så är sån information viktig för att kunden ska kunna jämföra olika produkter. I detta fall tänker jag främst på produkter för styrketräning. Jag skulle gärna se att man som minikrav hade följande information i produkterna: - Mått - Vikt - Maxbelastning - Vilka produkter/tilläggsprodukter som passar till. (- När det gäller tilläggsprodukter, så ska det tydligt framgå till vilka modeller produkten passar. Så är inte fallet i nuläget.) - Att både tillverkare och modellbeteckning tydligt framgår. Detta för att lätt kunna hitta information från t ex tillverkarens hemsida om produkten. I övrigt så är själva beställningsförfarandet hyfsat enkelt. Tyvärr lite oklar lagerstatus på vissa produkter, där ingen status visas alls.

Kjell & Company
Utmärkt
(500+)
M
DåligRedigerades 9 år sedan

Har alltid varit nöjd med Kjell & Co, både vad gäller service i butik och deras produkter. Men i samband med ett återköp 2015-12-30, så uppstod det problem, vilket nu har lett till att jag fått en dragning av pengar ifrån mitt konto istället för en insättning... Personalen som "hjälpte" mig vid återköpet, verkade strula till det ordentligt och inget verkade bli rätt. Och då undrar man ju, varför inte be någon annan om hjälp istället för att chansa på att det går vägen? Då jag såg att det dragits pengar från mitt konto, så ringde jag deras kundtjänst. Den första personen kopplade mig vidare till någon som skulle kunna hjälpa mig. Den personen i sin tur var heller inte så hjälpsam utan kopplade mig vidare igen... Döm av min förvåning, då jag plötsligt pratade med personalen som klantade sig från början. Han kunde såklart inte hjälpa mig alls. Utan jag måste tillbaka till butiken igen. Blev såklart lite lack på detta, då jag ska behöva sitta och åka ytterligare en gång till butiken och dessutom lägga tid på något som de lätt borde kunna fixa till. Är ju faktiskt inte jag som orsakat felet! Detta kostar mig både tid och pengar, vilket personalen jag talade med inte verkade tycka spelar så stor roll. Jag är allergisk mot dålig service och dåligt bemötande. En bra butik hade såklart bett om ursäkt för felet och kompenserat för strulet och inte fått det att låta som att jag är en jobbig kund, även om jag i det här fallet är det, men av en god anledning. Nej Kjell & Co, en uppryckning gällande kundservice! Jag kanske har haft otur i detta fall och att detta är en avvikelse från det normala. Men när man blir bemött nonchalant, ungefär som att jag inte har något bättre för mig än att åka extra till butiken och lägga tid och pengar på detta, då blir åtminstone jag irriterad. Helhetsupplevelsen av butiken blir tyvärr kraftigt färgad av den här händelsen, därav det dåliga betyget. Problem kan såklart uppstå, men då löser man det med bra kundservice och ett bra bemötande mot kunden.

Tretti
Utmärkt
(500+)
M
UselRedigerades 10 år sedan

Kan bara hålla med skaran av människor som klagar på deras urusla kundservice/kundtjänst. Helt otroligt långsamma. Dessutom stänger de ner kontaktmöjligheten via telefon om och om igen. Så går t ex inte att nå dem nu under v29. Så har det varit de senaste 3-4 veckorna. Oootroligt långsamma på att besvara e-post. 11:e juni reklamerade jag en kaffebryggare och nu är det 13:e juli och ärendet är fortfarande inte löst! Har visserligen fått bekräftat att reklamationen är klar och att pengarna ska betalas tillbaka. MEN, problemet är att jag inte får några pengar. Har försökt att nå dem, men de svarar inte på e-post eller per telefon. I mitten på förra veckan damp det in ett mail som deras ekonomiavdelning skrivit, där det står någon dålig bortförklaring om varför jag inte fått pengar. De vill då ha mina kontouppgifter. Sände över detta direkt och sedan dess har det varit tvärdött. Inga pengar och ingen respons... Akta er för detta företag, tror att de håller på att braka ihop fullständigt.

Sportamore
Dålig
(500+)
M
UtmärktRedigerades 10 år sedan

Riktigt bra butik. Detta är ett företag som förstått detta med kundvård och kundservice. Snabba leveranser, superbra priser (+ prisgaranti som även gäller mot andra onlinebutiker) och suverän kundtjänst. Alltid hjälpsamma och tillmötesgående och svarar snabbt när man behöver hjälp. Rekommenderas starkt!

NetOnNet
Utmärkt
(500+)
M
UselRedigerades 10 år sedan

NetOnNet kan vara bra, så länge man inte behöver använda deras kundservice eller råkar ut för deras horribla prishöjningar. Vi har inom familjen skrapat ihop pengar för att köpa en TV till vår son som fyller år nästa vecka. Tittade därför ut en TV igår (2015-01-01) och fick klart med att vi fått ihop pengar idag (2015-01-02). Så går in på NetOnNet för att beställa TV:n. Blir helt chockad när jag ser att de på ett dygn höjt priset med 20%! TV:n kostade igår 2490SEK och nu tar de plötsligt 2990SEK. Alltså ärligt talat, visst att priser justeras osv, men 500 spänn över natten! Kontaktar deras kundservice, som är lika dålig som jag har erfarenhet av tidigare. Killen på kundtjänst hänvisar till att de är som en bensinstation som justerar priserna på bensin. Men seriöst, skulle en bensinstation höja priset med 20%, så skulle nog varenda kund bojkotta dem. Och att ens jämföra en hemelektronikbutik med bensinstation är ju i sig bara löjligt. Nej, nu blir det bojkott av denna butik under lång tid, lägger då hellre pengar på andra butiker som värderar sina kunder bättre och är mer tillmötesgående. Uselt, blir mitt omdöme av NetOnNet!

Sportamore
Dålig
(500+)
M
BraRedigerades 10 år sedan

Mycket bra butik, kan rekommenderas för inköp av de produkter som de tillhandahåller. Enda negativa är avsaknaden av kundkonto.

Tretti
Utmärkt
(500+)
M
BraRedigerades 10 år sedan

Själva köpet gick ändå relativt smidigt. Stör mig lite på att det inte finns någon "konto"-funktion på sidan, så att man kan ha personuppgifter, adress mm sparat, så att man slipper fylla i detta varje gång. Detta innebär också att man inte kan se en översikt över tidigare ordrar, vilket också är ett klart minus enligt min åsikt.