Prisjakt

DavidtheDoom

Medlem sen 2013-05-19
6
Bidrag
5
Hjälpsamröster
Tretti
Bra
(500+)
D
DavidtheDoom
6 omdömen
Usel5 månader sedan

Riktigt kasst hanterat reklamation. Fick kämpa för att få rättelse. Efter 6 veckor hade de inte lyckats plocka in dammsugaren för "kontroll" för deras leverantör hade problem med sina datorsystem. Hade gång på gång påpekat att deras leverantörs problem inte har med vår affär att göra. Lyckades avkräva en ersättningsprodukt då den skäliga tiden (5 veckor) hade överskridits. Då började nästa härva med att de hävdade att det var pengasumman som var det viktigaste att förhålla sig till och mina punkter kring vad som var av väsentlig betydelse hörsammades inte alls. Jag rekommenderar andra att köpa vitvaror hos ANNAN aktör som inte försöker gömma sig bakom "tillverkaren har problem" och som även följer svensk konsumentköplag och langar upp motsvarande och likvärdig ersättningsprodukt istället för att se till produktpriset enbart.

Xiaomi Trouver Power 12 Sladdlös
Full Star 1
3.3
(3)
D
DavidtheDoom
6 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
ett år sedan

UNDVIK! Plannerat åldrande byggt i produkten av tillverkaren! Xiaomi har byggt in en "planned obsolescence" i batteriet på modellen Solo 10. 100% av de jag pratat med har fått ett trasigt batteri på ca 6-9 månader. Jag har själv demonterat och analyserat batteripaketet och kort och så har tillverkaren valt att inaktivera batteribalanseringen i batteriet. Sky som pesten och gå någon annanstans med pengarna. Du kan hitta min analys genom att googla "Trouver Solo 10 site:sweclockers.com", det leder till en tråd där jag har ett par inlägg in fotat och dokumenterat detta. (Samma nick där som här) Jag har fått bekräftat av ÅF i Sverige att Power 12 har samma problem och reklamationsgrad. UNDVIK, UNDVIK, UNDVIK!

Xiaomi Trouver Solo 10 Sladdlös
Full Star 1
1.5
(2)
2 084 kr
D
DavidtheDoom
6 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades ett år sedan

UNDVIK! Plannerat åldrande byggt i produkten av tillverkaren! Xiaomi har byggt in en "planned obsolescence" i batteriet. 100% av de jag pratat med har fått ett trasigt batteri på ca 6-9 månader. Jag har själv demonterat och analyserat batteripaketet och kort och så har tillverkaren valt att inaktivera batteribalanseringen i batteriet. Sky som pesten och gå någon annanstans med pengarna. Du kan hitta min analys genom att googla "Trouver Solo 10 site:sweclockers.com", det leder till en tråd där jag har ett par inlägg in fotat och dokumenterat detta. (Samma nick där som här) Denna enheten borde inte vara tillåten att sälja i EU.

Cykelkraft
Dålig
(500+)
D
DavidtheDoom
6 omdömen
Usel3 år sedan

Service i Sisjön-butiken är bra men akta dig för priset på webb och butik behöver inte vara samma. Jag fick betala 50% högre pris på ett par verktyg mot hemsidan. Kundtjänst på nätet var horribel, fick inget svar utan var tvungen att återkoppla efter 14 dagar och först då fick jag svaret gällnade priset: "Några av våra butiker är franchise och väljer pris själva" Vilka då? Cykelkraft har tre butiker... Pinsamt dålig service och kundtjänst. Om man håller sig till butik och dubbelkollar så att man inte betalar överpris på produkterna så klarar man sig kanske. Annars kan man gott gå till annan butik nu när kundtjänsten tar 14 dagar på sig att svara på frågor.

MSI GeForce GTX 1050 Ti Gaming X HDMI DP 4GB
Full Star 1
4.7
(3)
6 759 kr
D
DavidtheDoom
6 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 7 år sedan

Ett välrundat 1050ti grafikkort av högre rang. Finns billigare 1050ti men detta har rejäl kylare som inte bara är tyst utan även avstängd vid vila. Min fullständiga recension finns på Sweclockers.com https://www.sweclockers.com/testpilot/22972-testpilot-msi-geforce-gtx-1050-ti-gaming-x

NetOnNet
Utmärkt
(500+)
D
DavidtheDoom
6 omdömen
UselRedigerades 9 år sedan

NetonNet verkar ha väldigt bristande rutiner kring hur service-/garanti-/reklamationsärenden sköts. Framförallt när det kommer till kommunikation. Det finns i dagsläget 3st ärenden i forumet på SweClockers som egentligen endast ligger hos ÅterFörsäljaren pga bristande kommunikation. Själv har jag hittills bemötts av mer eller mindre en vägg eller inte alls. Man måste kontakta ÅF två gånger självmant innan man ens får status på sitt ärende. Och då var det tydligen redan klart och färdigt utan att jag meddelats?! Jag anser sedan att ÅF förslag är oresoneligt och inte alls följer varken ARNs referensfall eller Konsumentköplagen utan ger betydligt sämre villkor än vad jag behöver acceptera. (Ska vara värt att nämna, KKöpL är en tvingande lag och ÅF får inte erbjuda sämre förslag än vad lagen kräver vid en reklamation). Dessa brister på pekar jag sedan i ett mail och yrkar på två olika förslag som inte bör vara några problem för ÅF att bemöta. Träffas av en vägg och ni nonchalerar bort allt jag skrivit utan att besvara det mail jag skickat. (Jag har fått bekräftelse att er konsumentombudsman har läst mailet och besvarat i ert interna system). Jag jobbar själv i en datorbutik och kan knappt förstå hur ÅF tänker. Lagen är explicit och referensärenden från ARN finns att tillgå. Att inte besvara en kund och/eller dessutom nonchalera bort mina yrkanden är knappast god sed eller något som skall accepteras av oss konsumenter. ÅF har blivit ombedda av mig att kontakta mig eftersom det både brådskar för mig med resor och semester som kommer nu i veckan samt det har gått 6 veckor på 8/8-15 sen ärendet öppnades. ARNs riktlinjer är så vitt jag vet 3 veckors handläggningstid för hemelektronik. Det är väldigt tråkigt att ÅF inte ens bemöter mina mail eller följer upp med information till mig som kund, verkar inte heller som att jag är den enda kunden som blir utsatt för denna neglering. Lägger detta omdöme primärt för att andra skall vara medvetna om NetonNets hantering av serviceärenden inte sköts ordentligt, mitt fall verkar inte vara unikt. Sedan om det beror på bristande rutiner eller sommarvikarier vet jag inte men det är fortfarande inte okej. /David