Prisjakt
Annons
Cykelkraft
  • Störst på cykel
  • 60 dagars öppet köp
  • Smidig retur
1.9Dålig
25 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
P
PeH
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Så dåligt. Har beställt för hemleverans och så blir jag uppringd och de meddelar att de inte kan leverera hem. De undrar om jag har vägarna förbi Sthlm Huskvarna. Bedrägeri. De kunde inte leverera till utlovat pris. Detta är ett tydligt tecken på ett skitföretag. Alri mer.

R
Robin
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Sämsta kundservicen jag upplevt. Lade min beställning för snart en månad sedan men har fortfarande inte fått den levererad, trots utlovad leveranstid på ca 5-10 dagar. Kundtjänsten har också en oförmåga och noll intresse av att hjälpa mig som kund. Om man ens får svar av dem så är det ett drygt svar där de inte ens svarar på ens frågor.

J
Josefine
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Mycket missnöjd med deras kundservice. Ohjälpsamma och otroligt långsamma vid reklamation. Anstränger sig noll för att lösa mitt ärende på ett rimligt sätt. Snart gått 3 månader sedan reklamation. Fortfarande oklart om de tänker ersätta min produkt.

O
Olle
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Hopplöst långsamma när det kommer till reklamationer.

m
mudroom1
43 omdömen
Usel2 månader sedan

Beställde ett par skor som fanns i lager och skulle skickas omgående. Efter fyra dagar får jag ett mail om att skon inte finns i lager och att ordern annulleras. Ingen kompensation bara ett konstaterande! Om ni vill vara säkra på att få varan som ni beställer så välj en annan butik.

J
Jonas
1 omdöme
Dålig2 månader sedan

För lång leveranstid är intresserad längre att handla där någon mer gång

s
supergreen
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Snabb leverans men var tvungen att reklamera en trasig vara. Det tog 3,5 månader att få tillbaka nästan alla pengar, saknades 20 kr av någon anledning?

C
Cribbe89
70 omdömen
UselRedigerades 2 månader sedan

VARNING! UNDVIK DENNA BUTIK! Dom har min cykel & MINA PENGAR! Ifall ni funderar på cykel, för guds skull undvik denna extremt oseriösa butik! Har ni tur får ni hem en fullt fungerande cykel, men om inte, som i mitt fall är det det mest plågsamma och jobbigaste bemötande av otroligt oseriösa människor! Jag köpte en elcyklar av dom för 38 000kr 2023-10-18 Dom påstår sig att gå igenom cykel enligt deras hemsida och försäljare, men icke! - 2023-10-24 (6 dagar efter köp) , vevarmen till cykeln lossnade under cykling! Höll nästan på crasha i 25km/h på en grusig väg! Var bara ren tur att jag klarade mig. Kontaktade cykelkraft vad som har hänt. Dom är väldigt okunniga som sagt, tog lång tid att få det förklarat vad som har hänt, splinesen till motorn där vevarmen är fäst hade fått sig en riktig kyss med och allvarligt skadad. - 2023-10-30, Första verkstadsbesök, var tvungen att åka in till en cykelbutik (Cykelstället i Luleå, riktigt bra butik! Skulle ha köpt cykel av dom istället..) för att tomtarna på cykelkraft behöver få det beskrivet av ’’cykelspeciallist’’ vad som behövs bytas, anyway blev som jag sagt till dom, vevarmen trasig och motor skadad, blev beställning av ny motor och vevarm. 2023-12-04, Andra verkstadsbesöket, motor bytt, ny vevarm. Hann inte cykla så mycket i och med ledighet, visade sig att fler fel med cykeln fanns. Tillbaka från semester, 2024-01-20, intermittent elfel, cykeln slumpmässigt stänger av sig själv under cykling.. Kontaktar cykelkraft igen. 2024-01-23, Tredje verkstadsbesöket, cykelstället säger att felet är praktiskt taget omöjligt att hitta, inga felkoder, kan vara kabelbrott/dåligt batteri. Meddelar detta till cykelkraft, dom vill byta strömknapp, inte rekommenderat av cykelstället då detta sannolikt inte löser något, cykelkraft insisterar (dumheter). Cykelknapp beställd… 2024-01-29, Fjärde verkstadsbesöket, Cykelkraft ville se om det fanns nå felkoder.. igen! Resultat: Finns inga.. Väntar på strömknapp… 2024-02-21 Cykelkraft har fortfarande inte skickat strömknapp till mig.. Ignorerar mina mail. Efter ett någon vecka svarar dom drygt att den är påväg.. Väntar fortfarande.. 2024-02-28 Skriver igen till Cykelkraft och frågar vart strömknappen är, Cykelkraft hävdar att jag fått hem en strömknapp, jag har inte fått någon! Dom säger igen att dom ska skicka en strömknapp?! Vad är det som händer? Försöker dom luras? 2024-03-20 Strömknappen kom äntligen! Dom på cykelkraft skickade nog aldrig någon tidigare, kollade med PostNord, var aldrig något paket registrerat till mig annat än den som kom nu! Vilka oseriösa skojare Cykelkraft är! Femte verkstadsbesöket på cykelstället… Strömknapp bytt. 2024-03-25 Intermittent elfel cykel kvarstår, den dör slumpmässigt under cykling! Kontaktat cykelkraft igen… Vill härmed reklamera och häva mitt köp! Cykelkraft svara inte på mina mail längre, tar några veckor igen… 2024-04-02 Äntligen svar! Fått retursedel för cykeln, dags att skicka tillbaka skiten till Cykelkraft. 2024-04-12 Cykeln ankom till Cykelkraft, väntar på att höra något från dom. 2024-04-13 Frågade hur länge det tar innan man får återbetalning, dom svarade 2024-04-15 att dom ska förhoppnignsvis (?!) ta det till nästa helg. DET HÄR ÄR DET SISTA MAILET JAG FÅTT AV DOM 2024-04-23, frågade hur det går med min cykel, inget svar! 2024-04-29 Frågade igen, inget svar! 2024-05-02 Frågade igen vart mina pengar är, inget svar! 2024-05-03 - Jag känner mig helt blåst, dom har min cykel OCH MINA PENGAR, dom har slutat svara på mail helt! Så nu måste ja ta reda på hur fan jag ska gå tillväga, så till alla er som funderar på ny cykel nu till sommarn! 2024-05-10 - Lyckades äntligen få tag på cykelkraft via telefon och hotade med att ta dom till kronofogden, då blev det fart på dom och dom lovade att pengarna äntligen är påväg! 2024-05-13 - NU ÄNTLIGEN! pengarna är tillbaka, det här var det längsta och värsta kundsupport jag vart med om i hela mitt liv. Lär av mig! Undvik ALLT som har med cykelkraft att göra! Riktigt oseriös firma Läs recensioner, jag är inte ensam!

R
Utmärkt3 månader sedan

Snabbleverans och den pakethållare fram + avs-fäste jag köpte passade perfekt och var rejäla produkter.

Z
Zmolklife
2 omdömen
Usel3 månader sedan

Beställer från cykelkraft för uthämtning i butik, allting ser ut att finnas i lager. Dagen efter får jag sms om att jag kan hämta prylar på mitt postombud (ej enligt avtal). När jag hämtat paketet inser jag att detta enbart är en delleverans, något som inte kommunicerats. Jag försöker ringa butiken för att fråga var mina prylar är. Ringer kl 9. Stängt. Öppet mellan 10-16:30 säger telefonsvararen. Ringer kl 12:30. Lunchstängt mellan 12-14. Ringer kl 11 dagen därpå. Nu har fyra arbetsdagar gått från beställning. Kommer till någon som sitter på lagret som kan se att sakerna har skickats. Blir kopplad till butiken och blir väl bemött av en medarbetare som inte riktigt vet vad han ska göra åt saken då han inte hittar sakerna. Denne lämnar luren till någon annan (butikschef?) som tycker att bolaget har skött allting toppen. Om detta är din lokala cykelhandlare - STÖD DEN INTE. Det finns bättre alternativ på nätet som inte tar kunderna för givet. Jag kommer återlämna prylarna och handla hos en konkurrent och jag kommer aldrig mer köpa något från Cykelkraft. Jag råder dig att göra detsamma.

Om butiken

Cykelkraft

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

SveaWebPaySwishAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.cykelkraft.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Spobik AB

Organisationsnr: 559155-6633

Information hos allabolag.se