Stor cykelrea
Fri frakt över 800 kr
Fri retur

http://www.cykelkraft.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 26 år sedan
(data från 2017-09-24)
Detaljerad information Cykelkraft har fått betyget (6.69)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    En bra pris på en mopedreservdel som passade perfekt och som levererades snabbt. Finns inget som kunde gjorts bättre.
  • Dålig
    Beställning
    Lång leveranstid drar ner betyget kraftigt. Resterande är vad man kräver, inget extra.
    4 dagar har gått sen min beställning och det står fortfarande underbehandling, alla varorna fanns i lager. Inte ok! Beräknad leverans om ytterligare 6 dagar, 10 dagar totalt är inte ok. Frakten ska vara gratis över 500kr så inget plus där, som förväntat. Kunna välja olika betalmetoder, samma där, en självklarhet - ger inte plus. Samma med frakt alternativ, vill gärna kunna välja mellan olika, Posten passar mig bäst där jag bor - OK men inget plus.
  • Usel
    Har lagt en beställning som enligt Cykelkraft skall finnas på lager och ha en leveranstid på 1-3 dagar. Efter 10 dagar har jag fortfarande inte fått något leveransbesked. Undermålig kundvård och en kundtjänst som svarar med ursäkter och hänvisningar till leverantören.

    Jag förväntar mig mer av e-handelsbutik och jag har inte lust av att handla från Cykelkraft igen. Tyvärr.
    12 dagar sedan
  • Perfekt
    Har gjort ett flertal beställningar och alla har blivit levererade som utlovat. Beställde senast en cykel och med tillbehör. Blev levererat precis som förväntat inom beräknad tid. Bra pris och har inget att klaga på ger högsta betyg.
    20 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt och smidigt, bra kommunikation och bra grejer. Bra lättförståelig vägledning på hemsidan.
  • Usel
    Har inte koll på att de erbjuder cyklar som inte finns. Svarar 1gg av 4 när man kör support funktionen. Hör inte av sig när de fått klart för sig att grejorna de erbjudit inte finns.

    Har man tur kommer man fram i telefon. Svänger sig med termer som "saldo-fel" leverantören. Jag ser Cykelkraft som leverantören, och ser inte att leverantören i nästa led ger dem rätt att ha dåliga uppföljningsrutiner!
    25 dagar sedan
  • Dålig
    Förfärligt dålig och seg support.
    Har haft ett 2v långt ärende nu och det tar 2-3 dagar innan de kan svara på minsta fråga.

    Har strul med en cykel och trots att jag erbjuder att fixa det själv om de bara skickar nya grejer så är det en väldig ovilja att verkligen hjälpa till. Trots att de sparar in pengar på att slippa få tillbaka cykeln, fixa det själv och skicka tillbaka.

    Det finns absolut ingen tacksamhet heller för att de slipper lösa saker de själva har ställt till. Hade jag varit dem så hade jag bara skickat och varit glad.

    Kan säga att ja köpt en hoj för 16.000 och att det handlar om ett par hundralappar för deras del, förmodligen mycket mindre om vi pratar inköpspris.

    Jag har handlat ganska mycket därifrån men detta blir sista gången.
    Det är i såna här lägen som man skiljer agnarna från vetet - och Cykelkraft ger jag inte mycket för!
    25 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb service via mejl frågor först och sedan väldigt lätt att hitta de jag sökte för beställning.
  • Dålig
    Utlovade leveranstider stämmer inte. Jag har nu väntat 8 dagar efter det leveransdatum som specificerades i ordern, ingen information från företaget. Jag kontaktade supporten via mail, ett mail som fortfarande är obesvarat. Efter 1h i telefonkö så blir jag informerad om att en av produkterna är restnoterad och att de inte vet när de kan skicka ut den. Inga ursäkter, ingen kompensation. Jag har inte fått några varor ännu och är osäker på om de någonsin kommer att dyka upp.

    Undvik cykelkraft och vänd er istället till seriösa butiker.
    26 dagar sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Okontaktbara, ohyggligt sen leverans. Köp INTE här ifrån.
  • Usel
    HÅLL ER BORTA FRÅN DENNA BUTIK!
    Lägger en enkel order på två däck måndag morgon (fanns i lager). På onsdagen står det fortfarande "ordern behandlas". På torsdag morgon ringer jag upp dom och en tjej förklarar att det kommer "skickas idag". Det hände inte. Inte heller skickades det fredagen. Nu är det helg och det står fortfarande "ordern behandlas"
    Under all kritik!

    Uppdatering:
    Idag är det tisdag. Det har gått mer än 8 dygn och paketet har fortfarande inte lämnats in till posten.
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Kundservice svarar ej på mail. När man väl kommit fram i telefon kön så kan dom ändå inte lösa ärendet. Leveranstid vet ej en vecka har gått inget händer och pengarna är dragna så får nog kolla upp med klarna hur man ska lösa detta. Mycket inkompetent kundservice.
  • Usel
    Beställning Leverans
    Kundservice svarar ej på mail. När man väl kommit fram i telefon kön så kan dom ändå inte lösa ärendet. Leveranstid vet ej en vecka har gått inget händer och pengarna är dragna så får nog kolla upp med klarna hur man ska lösa detta. Mycket inkompetent kundservice.
  • Perfekt
    Jag köpte en Skeppshult och gillade särskilt att det vid köptillfället gick att ställa in ens längd för att få köphjälp om cykeln var av rätt storlek.

    Cykeln visade sig ha ett fabriksfel och kontakten med supporten var proffsig, saklig och personlig: de var mycket mån om att hjälpa mig med felet. Mycket nöjd kund, rekommenderas varmt!
    1 mån sedan
  • Dålig
    Lång leveranstid, kundservice svarar inte på mail sen skickar dom fel produkter.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Valde Cykelkraft då de kopplades ihop med cyclecomponents, som jag har handlat av flertalet gånger förut. Lade en beställning på en cykel och efter det så läste jag många negativa betyg på nätet. Utlovad leveranstid på 3-8 arbetsdagar och Cykelkraft skickade min beställning på den femte arbetsdagen.
    Svarade på mina frågor via kundtjänst inom en arbetsdag.
    Kunde varit en stadigare kartong med mer skydd för cykeln, men inga skador alls på cykeln vid leverans.
  • Usel
    Beställning
    Informationen via mail helt obegriplig. Har försökt att både skapa och logga in på konto men misslyckats. Väldigt krångligt sätt att få information om hur man betalar, när man betalar och var paketet är
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bemötandet och agerandet från kundtjänsts sida. Ska rekomendera cykelkraft till alla.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Inga problem att förstå upplägget på sidorna och lätt att hitta rätt
  • Usel
    Cykelkraft.se har den sämsta kundservice som jag någonsin upplevt.

    Jag köpte en Hövding cykelhjälm för ca 8 månader sedan. Tyvärr gick hjälmen sönder och jag behövde reklamera den. Jag ringde till cykelkraft och fick där beskedet att jag inte kunde ringa in reklamationer utan var tvungen att skicka ett mail. Mitt mail skickade jag samma dag som jag ringt till cykelkraft, i mailet påtalade jag att jag var tacksam för en snabb hantering eftersom jag cykelpendlar till jobbet och har därför behov av min hjälm dagligen.

    Efter 10 dagar! Får jag ett första svar där cykelkraft ber om serienummer på hjälmen och lovar att lösa ärendet snabbt. Jag svarar på mailet inom 2 timmar, därefter är det tyst från cykelkraft.se. Jag mailar ca 1 gång per vecka och undrar vad som händer med mitt ärende. Det kommer inte ett enda svar!

    Efter drygt en månad ringer jag till cykelkraft och får då svaret: -"vi har så mycket att göra att vi inte hinner svara på mail". Intressant tycker jag eftersom jag initialt fick besked att jag var tvungen att maila. Jag ser till att få all kontaktinfo med personen som jag pratar med och efter ett par timmar får jag svaret: -"kontakta Hövding så tar de hand om din reklamation.

    Det har alltså tagit över en månad utan ett enda vettigt svar, för att sedan skicka mig vidare till tillverkaren som får ta hand om min reklamation! Jag har aldrig varit med om något i närheten av så urusel "service". Jag har beställt flera gånger på cykelkraft.se och då går det bra att svara, men vid reklamation ignorerar de sina kunder komplett. Under all kritik!

    Hövding svarade väldigt snabbt och löste min reklamation, 5 stjärnor (av 5 möjliga) till Hövding, 0 (noll) till Cykelkraft.se.
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Beställning
    Lång leveranstid på små beställningar
  • Acceptabel
    Leveransen av ett par cykelglasögon tog 5 arbetsdagar trots att varan var märkt med "levereras omgående". Saknar möjligheten att spåra paket som annars är mer regel än undantag vid internetköp i Sverige.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Toppencyklar till rimliga priser. Ihopmonterade perfekt vid leverans som utlovat. Håller leveranstiden. Rekommenderas verkligen!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Tydlig och bra information
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Hade fått 10 stjärnor om dem inte haft Klara som betalsystem!
    Bra service, utbud & priser!
  • Utmärkt
    Beställning
    Snabb Leverans
  • Perfekt
    Köpte nyligen en MTB från cykelkraft, beställde på torsdagen och fick cykeln på måndagen efter (fantastisk snabb leverans!).Tyvärr saknades en artikel och priset var nu sänkt - kontaktade då deras kundservice och fick ett perfekt bemötande - fick pengar (mellanskillnaden) tillbaka och den saknade artikeln skickades.

    Mycket nöjd med Cykelkraft och bemötandet jag fick!
    1 mån sedan
  • Usel
    Riktigt jävla kassa är dem beställde i juni en Scott Aspect 760 tog en månad för den att komma packade upp den en vecka efter den kommit och den har så jävla många fel så de är inte sant, 1. Luft i hela bromssystemet 2. Pedalerna knakar 3. Sadelstolpen eller ramen knakar hela tiden när man cyklar så sadeln får belastning 4. Bromshandtaget sitter löst så det låter när man gör på lite ojämn stig eller väg. 5. Vajern till bakväxeln har redan börjat spreta upp sig 6. Bakväxeln hackar 7. Framgaffel dämpar nästan ingenting och den är inte ställbar heller.

    Så jag ringde kundtjänst och bad att få prata med en produktspecialist väntade en vecka ingen uppringning, ringde upp kundtjänst igen och bad att få prata med en produktspecialist fick då som svar att dem skulle ringa mig innan denna dagen var slut, väntade en vecka den gången med och fick inget svar, sen ringde jag dem en gång till och då blev jag äntligen uppringd av en produktspecialist bara en minut efter jag lagt på. Jag började förklara alla felen på cykeln och nu tillslut säger han att den enda lösningen är att jag skickar tillbaka cykeln och sen så ska jag få tillbaka priset minus 15%, och att jag kunde få en ny cykel för 2000 kr billigare som då motsvarar 7000:- jag svarar med att jag inte har mer pengar att lägga på cyklar och då svarar han med att han inte kan hjälpa mig med min ekonomiska situation. Så nu ska jag återkomma imorgon med ett beslut. Jag känner mig faktiskt riktigt lurad på detta köp och dem verkar inte bry sig om mycket mer än att dem ska tjäna på det.
    2 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställning
    Fel artikel levererad. Meddelade mig via mail om denna felaktiga leverans, och ville att rätt artikel skulle levereras omg. Ingen respons via mail, i stort sett omöjliga att få kontakt via telefon, väljer annan leverantör om möjligt vid kommande beställningar.
  • Perfekt
    Beställde en hybridcykel trots många negativa omdömen. Gjorde beställningen på torsdag och cykeln levererades på tisdag vilket är bra med tanke på att jag bor långt norrut! Mycket nöjd med köpet!
    2 mån sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Beställde en vevarmsbult. Har väntat snart 2 veckor. Får även inget svar på mailen heller. Riktiga företag brukar alltid höra av sig till kunden och säger att det blir försenat. Första och sista gången!
  • Usel
    Reklamerade ett par hörlurar för 6 veckor sedan och har fortfarande inte fått något besked om vad felet är. De senaste två mailen har de inte svarat på. Dessutom får man själv betala frakten om man vill byta en vara eller ångrar sitt köp. Leta efter en annan butik för att handla cykelprylar!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans!
    2 mån sedan
  • Usel
    Beställde en produkt som är väldigt vanlig på marknaden och därför är kortet om att produkten är sällsynt inte gångbar i mitt fall.

    Beställde en produkt sista dagen i maj som jag visste kunde ta upp mot 8 dagar att få, genast får jag ett mejl om att nej den här produkten kommer bli sen, precis före midsommar kommer den dimpa ner hos mig.
    Okej, ingen fara, priset är fördelaktigt (tack vare studentrabatt, annars var priset i paritet med markanden) och jag vill stödja en svensk affär. No problemas.

    I slutet av månaden får jag som kund kontakta dem och fråga om min kalender kanske inte är korrekt. Ja här blev det tydligen problem, men nu är det fastslagit att den kommer i början av nästa vecka, idag är det tisdag och enligt mig tar början av en vecka slut där. Fortfarande nada, inte en tillstymmelse till en produkt.

    Aldrig mer detta företaget. Antar att de antar att jag är en snuskigt rik lirare som mest vill ha en statusprodukt. Tråkigt nog för mig är jag det motsatta.

    Uppdatering: Avbeställde skiten då jag läste recensioner här och på forum och detta företaget bryr sig helt enkelt inte om sina kunder.

    Efter att ha misslyckats leverera vid 3 utsatta tidpunkter avbeställde jag och detta klarade de av att hantera direkt.. Samtidigt som produkten nu står som tillgänglig.

    PAJASBOLAG
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Supersnabb leverans med tydlig paketspårning och alla tillbehör färdigmonterade på cykeln, rekommenderas!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Funkar utan krångel. Bra kundkontakt.
  • Perfekt
    Beställning
    Jättebra service 😊Jag kommer att handla fler gånger!
  • Usel
    Beställning Leverans
    Jag fick aldrig faktura information som jag förväntade, bara reklam och reklam och reklam. Automatiskt efter flera dagar har ni skicka en påminnelse där har jag varit tvungen att betala +60kr. Jag kommer aldrig att handla med er igen!
    Alexander.
    obs!
    Ingen mer reklam TACK!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Jättebra hemsida lätt att förstå, jättebra och trevlig service. det enda negativa var leveransen som postnord stod för..
    växelörat var skadat vid leverans men trevlig personal och bra service så fixade det sig!
  • Usel
    Ger felleveranser samt svarar inte på mail förrens efter 7dagar +. Säger sedan en sak i kundtjänst och gör sedan tvärtom.

    Rekommenderas verkligen inte!
    4 mån sedan
  • Dålig
    Hur medelbetyget här på PJ kan vara 7,86 är för mig en gåta.
    Cykelkraft bister, enligt mig, i allt. Beskrivningar på varor, betyg här på PJ, kundservice/reklamationer och annat.
    I vårt fall köptes en cykel som inte var den cykel" med hög kvalitet genomgående" som utlovades i texten.
    Redan efter 10 mils cykling började vissa väsentliga delar uppvisa brister
    Kundservice svarade efter 14! dagar med undanflykten.."Mycket nu!"
    Det roliga var att under tiden hann inte mindre än 4! mail komma från Cykelkraft med erbjudanden, nyheter och annat irrelevant
    Låt er inte, som jag, lockas av rimliga (inte lägsta) priser.
    Detta är en av de absolut sämsta internetsäljarna jag träffat på
    Hyfsade priser och ett ganska brett sortiment gör att betyget i alla fall blir 2 av 10
    Rekommendation : köp INTE!
    4 mån sedan
  • Usel
    VARNING! De gillar cyklar men är usla på kundhantering. Påpekar att jag är missnöjd med hanteringen på flera plan och får bara ursäkter. Detta gäller både butik och kundtjänst. Köp ej av dem!

    De skyller i samtal med mig som betalande kund på sina leverantörer. Samma leverantör de prisar i sin lista över leverantörer på hemsidan och i produktbeskrivningen.

    Jag behöver påminna att jag som betslande kund inte lägger mig i deras relation med leverantören. Jag vill ha mitt ärende löst. Får då ytterligare ursäkter.

    Jag rekommenderar andra handlare.
    4 mån sedan
  • Usel
    Totalt värdelösa! La beställningen där istället för utländska sidor i tron att man skulle få snabb leverans, 2 veckor och 20min telefonkö senare är inget skickat pga att en kedja som enligt hemsidan finns på lager tydligen inte finns.

    När äntligen beställningen kommer så har klåparna lyckats skicka fel, så nu får jag vänta igen.. synd att man inte kollade här först!
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Enkel och bra,hittade allt jag sökte.
    Det var bara att trycka sök överst på sidan .
    Väldigt nöjd.
  • Usel
    Detta betyg är endast baserat på deras kundtjänst.

    Kundtjänsten svarar inte inom utsatt tid och är omöjliga att få kontakt med, oerhört oprofessionellt och inget företag som jag vill beställa ifrån eller har förtroende för.
    4 mån sedan
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Jag tycker att man kan kräva ett svar på mailet kommer nog inte att handla mer av er
  • Usel
    Beställde i mars en cykel på Cykelkraft.se som enligt uppgifter på webbplatsen fanns i lager och skulle levereras inom 6-10 arbetsdagar. Nu har det gått en månad och jag har fortfarande inte fått min cykel.

    Har kontaktat deras kundsupport flera gånger. Dessvärre har Cykelkraft outsourcat kundsupporten till ett kundkontaktcenter där de som svarar inte har kunskap om produkterna och dessutom verkar vara kort om folk. När man kontaktar kundsupporten tar det fyra-fem dagar innan de svarar på mail. Och då bara för att meddela att de beklagar att det dröjt pga hög belastning "för tillfället" och att de förmedlat min fråga "till produktansvarig". Därefter tar det ett par dagar till innan någon kunnig person från Cykelkraft hör av sig via mail. Att ringa är inget alternativ. Fem sex signaler går fram, sedan bryts linjen,

    När jag frågar Cykelkraft varför leveransen dröjer skyller de på sin leverantör. När jag frågar varför de anger kort leveranstid på cyklar som de påstår att de har i lager trots att de inte har cykeln i lager får jag inget vettigt svar.

    Eftersom leveransen fördröjts har jag frågat om de kan bjuda på ett lås som kompensation men det kan de inte säger de. Möjligen kan de gå med på att sälja låset till mig med 30% rabatt. Cykelkraft verkar mer angelägna att skylla på sina leverantörer än att vårda sina kundrelationer. En "normal" handlare hade ju självklart enagerat sig i ärendet och kanske rekommenderat en annan likvärdig eller bättre cykel och bett om ursäkt och gjort ett bra pris på hela affären och sett till att göra kunden nöjd med en snabbare leverans. Men inte Cykelkraft. Cykelkrafts filosofi är att kunden ska betala och hålla tyst och vara glad om den överhuvudtaget får någon cykel alls.

    Hela denna soppa; extremt lång leveranstid och att Cykelkraft inte självmant kommunicerar med sina kunder och knappt svarar på frågor via kundsupporten annat än med veckovisa väntetider plus att de inte vill kompensera en kund för att de bryter ingången affärsöverenskommelse gör att jag INTE kan rekommendera Cykelkraft som jag betraktar som fullständigt oseriösa.

    Det finns många andra cykelförsäljare i landet, välj någon av dem!

    ---
    TIllägg: Efter att ha väntat en hel månad utan att få min beställda cykel, lyckades jag efter att ha suttit i Cykelkrafts telefonkö i nästan en timme få kontakt med kundtjänst och bad dem makulera ordern. Kontaktade därefter XXL på orten där jag bor och de skakade via sitt centrallager fram den cykel jag ville ha bums. Den skickas hit idag så jag har den innan helgen! :)
    5 mån sedan
  • Dålig
    Tog dem 4 dagar att packa min lilla order med varor som fanns i lager för omgående leverans och av någon anledning skickades ordern i två separata försändelser som anlände med en dags mellanrum. Man får heller inga svar av deras kundtjänst. Så helhetsintrycket är riktigt dåligt.
    5 mån sedan
  • Usel
    Ljuger om att beställning är skickad...
    Usel svara på mail o i telefon..
    Leveranstid 2-5 vardagar, efter 8 vardagar är varan inte skickad, trots den för 3 vardagar sedan var packad o skulle skickas samma dag..
    Sen går det knappt få tag på dom i telefon, o svarar ej på mail..

    Varning! SE UPP för detta företag!
    Helt oseriösa!
    5 mån sedan
  • Usel
    Har provat beställt 2 cyklar men har nu varit tvungen att makulera bägge köpen. Var tidigt ute till min 8-årige son som fyllde år i början av februari och beställde den första cykeln i januari. Får meddelande att cykeln ska komma in i början av mars sen att den ska komma in i slutet av mars. När sedan cykeln dyker upp på hemsidan att den finns i lager mailar jag och kollar av, får svar att den inte finns i lager och man vet inte när den kommer in. Blir less och makulerar. Grabben hittar en annan cykel som enl hemsidan ska finnas i lager. Jag mailar på måndagen för att inte göra samma misstag som tidigare. Får inget svar så jag ringer på fredagen och efter lång väntan inkl blivit bortkopplad 2 ggr kommer fram till en säljare som säger att cykeln finns i lager i karlstad. Går in på hemsidan lägger en beställning. På måndagen efter får jag svar på min mailfråga 7 dagar tidigare att cykeln inte finns i lager. Får sedan bekräftat att min beställning inte heller har någon cykel trots att jag ringde och kollade minuter innan jag beställde. Får återigen göra grabben besviken..
    Usel support och en hemsida som inte speglar aktuellt lagersaldo. Finns andra sidor som är betydligt bättre. Cykelkraft kommer jag inte vända mig till igen.
    5 mån sedan