Prisjakt

gaminggirl

Medlem sen 2012-12-18
6
Bidrag
5
Hjälpsamröster
SteelSeries Arctis Pro Wireless
Full Star 1
3.4
(58)
3 149 kr
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Empty Star 4Empty Star 5
3 månader sedan
Ljud, passform osv mycket bra, men byggkvalité i botten. Efter strax under ett år fick jag lämna in och reklamera de första lurarna för att hörselkåpan höll på att ramla av efter normal användning. Nu strax under ett år senare så är det exakt samma sak igen. Ett års hållbarhet på ett 500-1000 kronors headset kan jag kanske köpa men för ett ordinarie pris 3500 kronors headset så ska det hålla bra mycket mer än ett år utan att tappas eller misshandlas.
Inet
Utmärkt
(500+)
Utmärkt
ett år sedan
Beställning på söndag, leverans till dörren tisdag lunch. Väl packat och varorna som utlovat.
Garmin Vívosmart 3
Full Star 1
2.5
(5)
1 199 kr
Full Star 1Full Star 2Half Star 3Empty Star 4Empty Star 5
4 år sedan*
Sitter bra på armen, håller med råge den utlovade batteritiden, klarar stegmätning och sömnmätning riktigt bra. Att den är vattentät är ett stort plus då den går att ha med på vattengympa, tyvärr så får dock skärmen fnatt var gång och tror jag pillar med allt... Men det finns också stora problem, pulsmätningen verkar göra precis som den vill, enligt bandet har jag oavsett om jag tränar eller inte en puls på 90-120 bpm kommer sällan varken över eller under det intervallet.Den ska ha en trappfunktion, trots att vi bor på 2 våningen i ett hyreshus har jag knappt lyckats gå uppför 1 trappa på flera veckor enligt armbandet. Är väl inte ute exakt varje dag men mer än 1 trappa har jag gått uppför på 2 veckor. Det ska gå att ansluta till mobiltelefon, efter kontakt med Garmin support om armbandet visar det sig att det gör det i teorin, men deras app stödjer numera inte anslutning med detta armband på grund av en okänd bugg som de försöker lösa för iPhone. Detta gäller både iPhone och Android. Till datorn får den kontakt om man sätter laddaren exakt rätt och väntar tillräckligt länge. Så summerat många fina löften, inte riktigt lika många uppfyllda löften.
*Redigerades 4 år sedan
Spelbutiken.se
Bra
(500+)
Usel
6 år sedan*
Andra gången i rad nu där en förbokning betyder att alla andra kan spela på releasedagen. Förra gången kom det ett mail från Spelbutiken om att mitt spel skickats samma dag det släpptes och alla andra redan satt och spelade, blev 2 tråkiga dagar men tänkte att något säkert blivit fel och glömde det hela. Bokade nu Fallout 4 och fick besked i lördags om att nu är det skickat. Hoppades igår att det skulle komma i lådan, inget hände och ändrade till att då kommer det säkert imorgon i alla fall. Inget kom idag heller, ser även på Facebook att flera spelsläpp nyligen inte verkar ha gått vägen utan folk sitter dagar efter release och väntar på sina spel. Det här håller inte, löftet om att man ska ha varan på releasedagen verkar inte vara något butiken håller på.
*Redigerades 6 år sedan
Game Maniacs
Utmärkt
(15)
Utmärkt
8 år sedan*
Bra butik, till och med när vi satte igång och strula och dela beställningar för att sedan avbeställa den ena delen någon vecka senare så var de snabba och vänliga och beredda att göra allt för att vi skulle bli nöjda. Vi fick till och med själva välja om vi ville ha ett tillgodokvitto eller pengarna tillbaka direkt på kontot.
*Redigerades 8 år sedan
Samsung Galaxy S II GT-i9100 16GB
Full Star 1
4.5
(403)
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Half Star 5
9 år sedan*
Mycket nöjd, batteritiden är jättebra o man bara använder WiFi, GPS och liknande när man behöver det. Skärmen är klar, fina färger, bra touch. En nackdel är att den tenderar att bli varm vid laddning eller om man spelar krävande spel på den men inte värre än att det inte är ett stort problem. En annan att den ibland har lite dålig mottagning på telenätet (andra mobiler med samma operatör har hyfsad täckning på platserna), trodde att den skulle klara det bättre... Över lag är jag mycket nöjd, fortfarande efter 9 månader ångrar jag inte mitt köp en sekund.
*Redigerades 9 år sedan
CDON
Bra
(500+)
Usel
9 år sedan*
Efter de sista 3 beställningarna har jag nu gett upp all vidare shopping där, fick en död hårddisk på min första beställning. Skickade in en garantianmälan snarast, väntade ett dygn på svar, fick svar att jag skulle skicka in serienummer på disken, väntade ytterligare ett dygn på svar, skickade in serienumret igen eftersom det garanteras svar inom ett dygn, fick ett dygn senare svar att de hade gjort en reklamationsansökan hos tillverkaren och inväntade svar på om vi fick reklamera den döda disken. 5 dagar senare får vi svar att nu skickar vi en fraktsedel till er, 2 dar senare är den i brevlådan och jag svarar att disken är skickad, 3 dagar senare finns en ny disk i brevlådan. 2 veckor för att byta en disk som var död vid ankomsten där 1,5 av dem är väntan bara på att få veta om vi får reklamera. Nästa beställning gjorde jag ett litet misstag och missade att betala frakten på fakturan, det gav resultatet att jag fick en kredit på frakten på klarna och fick betala 20% extra på frakten för 4 dagars försening... Det sista var nu till ju, jag beställer en julklapp den 15:e, den 18:e sitter jag 2 timmar i kö till chattsupporten för att få veta om min julklapp kommer i tid eftersom jag varken fått orderbekräftelse eller ser ordern på hemsidan. Däremot är pengarna dragna på kontot. De två timmarna hoppar jag framåt och bakåt i kön som bara den, började på plats 22 gick ganska raskt fram till 20 och hamnade sedan plötsligt på 23, sedan fortsatte det så hela kötiden... När jag väl kom fram hade det blivit ett tekniskt fel på ordern och den fanns inte över huvud taget. Allt CDON kunde göra var att be mig lägga om ordern och så skulle de betala tillbaka mina pengar inom 5 arbetsdagar. Pengarna kom iofs tillbaka hyfsat fort så ett plus där men fick köpa julklappen på annat håll för priset hade hunnit stiga sedan jag beställde och det kunde man inte göra något åt.
*Redigerades 9 år sedan