Prisjakt

hwt

Medlem sen 2012-07-13
4
Bidrag
2
Hjälpsamröster
Duab
Bra
(220)
h
hwt
4 omdömen
DåligRedigerades 4 år sedan

Fakturan skickades till mig två dagar innan beställningen lämnade deras lager. Dock saknades en del av leveransen, trots att den skulle ha skickats inom 24 timmar enligt deras webbsida. Det är för närvarande okänt när produkten kommer att levereras. Missvisande "lagersaldo" på webbsidan, odetaljerade leveransbesked, och snudd på sniket beteende att skicka fakturan två dagar innan de skickar varorna. Det hade inte varit något problem om det inte vore för att en produkt saknas, utan besked från butiken, och som ändå skall betalas enligt fakturan. Uppdatering: den produkt som saknades har nu levererats och jag ändrar mitt omdöme från en (1) stjärna till två.

Adlibris
Dålig
(500+)
h
hwt
4 omdömen
UselRedigerades 5 år sedan

Jag beställde en (1) produkt som fanns i lager för två veckor sedan. Beställningen har "hanterats på lagret" sedan dess, trots att den skulle skickas inom fem vardagar. Leveransen beräknades ske senast inom två veckor. Ingen återkoppling från Adlibris. Enligt Prisjakts information skall det finnas telefonsupport (https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2559&lista=info, "Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för information.") men deras webbsida visar inte längre några telefonnummer vad jag kan se. Dock fanns det fortfarande telefonnummer till Adlibris kundtjänst listade hos nummerupplysningstjänster. Jag ringde till deras kundtjänst - men det spelades bara upp ett inspelat meddelande som hänvisar till webbsidan. På webbsidan https://www.adlibris.com/se/kundtjanst står följande: "Chatten är öppen måndag - torsdag: 08.00-18.45, fredag: 08.00-16.45. Välkommen att chatta med oss! Chatten hittar du nere i högra hörnet på denna sida.", men när jag klickar på knappen och anger mina uppgifter visas texten "Ingen chattare är tillgänglig just nu.", och sedan dess har knappen ändrat färg till grått och visar texten "Chatt - ej tillgänglig". Det verkar som att de endast kan kontaktas via e-post nu. Jag har skickat dem min fråga och hoppas på svar inom kort. En uppdatering - de ersatte kundtjänst via telefoni med chatt-funktionen på sin webbplats enligt https://kundforum.adlibris.com/org/adlibris-aktiebolag/d/varfor-har-vi-stangt-telefon/, daterat 2018-11-07. De har även skrivit ett inlägg om försenade beställningar, "Kundservice har inte möjlighet att påverka förseningarna och kan i nuläget inte ge ett exakt leveransdatum.", https://kundforum.adlibris.com/org/adlibris-aktiebolag/d/information-om-forsenade-bestallningar/. Trist.

Guapo
h
hwt
4 omdömen
UtmärktRedigerades 6 år sedan

Jag har handlat här cirka åtta gånger. Diverse raktillbehör, saxar, och annat. Bra webbsida som inte blockerar möjligheten att öppna produktsidor i nya flikar. Mycket bra priser jämfört med konkurrenter. Varje gång har leveransen varit förvånansvärt snabb (en dag) jämfört med andra butiker jag handlar elektronik etc. hos. En gång blev jag tvungen att reklamera en kam som hade en spricka i sig, knappt synlig men mycket kännbar - det var snabbt och enkelt hanterat av personalen via e-post. Jag har inte varit i den fysiska butiken men upplever deras bemötande via e-post som mycket trevligt och professionellt.

Inet
Utmärkt
(500+)
h
hwt
4 omdömen
UtmärktRedigerades 6 år sedan

Hyfsat lättnavigerad och lättläst webbplats - den är minst lika bra som mina två andra favoritbutiker. Frakten är lika snabb som många andra butiker - paketet skickas samma dag om man beställt innan en viss tidpunkt och allt finns i lager. Priserna är bra och ibland till och med bättre än priserna hos andra butiker. Bra utbud av betalningsmetoder. Bra att man kan ange en annan leveransadress. Det bästa är nog deras kundtjänst som både är trevlig och kan få tag i produkter som de inte har i sitt sortiment! Många större butiker jag handlat hos saknar detta - de har en trevlig kundtjänst, men om man letar efter något utöver det de har i sortimentet så tar det stopp. Jag hoppas verkligen att Inet fortsätter att vara flexibla på det här viset.