Likt många andra omdömen så stämmer inte lagersaldon på prissänkta produkter och du blir aldrig informerad - det går bara inte att avsluta ordern. Ett dygn efter att supporten hävdade att produkten var slut i alla butiker i Sverige så står den fortfarande som "Finns i lager". De hänvisar till att systemet inte hunnit uppdatera men då bör de se över det omgående. Oseriöst och ett enormt slöseri med tid för alla inblandade.
Vanskligt att sätta högsta betyg när jag aldrig har behövt testa deras RMA-hantering men hittills är jag väldigt nöjd. Uppskattar att de skickar varubrev även för lite högre belopp vilket innebär att paketet kommer direkt hem istället för att behöva gå omvägen via postutlämningen. Möjligt att problem kan uppstå när Postnord väl slarvar bort paket eftersom de inte är spårbara men vid viktiga beställningar kan man helt enkelt välja ett annat fraktalternativ. Alla har fria returer och som Sweclockers-medlem så är det dessutom fri frakt vilket uppskattas. Fakturabetalning sker genom Klarna vilket är smidigt.
Komplett lever upp till minimumnivån att leverera varan du betalt för men det finns mycket som behöver förbättras och jag skulle inte beställa viktiga produkter där det är bråttom. Negativt: - Dålig packning med skadad produktförpackning som naturlig följd. - Långsam kundservice, räkna med upp mot en vecka. - Erbjudanden med rabattkod fungerar inte för studentkonton. - Oerhört långsam ångerrätt som dröjer två månader samtidigt som de skickar ut en faktura på 14 dagar innan du fått leveransen. Fakturan går inte att pausa vid retur. I mitt fall så har det handlat om enstaka tusenlapp men lägger man ut 20.000 kr på en ny dator så kan det vara drygt att ligga ute med pengarna. - Ingen smidig betalningstjänst med knapptryck utan manuell faktura som gäller. - "Prismatchning" ger ett tillgodokvitto, inte återbetalning. - Avklarad ångerrätt ligger som "under behandling" fyra månader efteråt. Positivt: + Fri frakt vid belopp över 500 kr. + Fri retur. Detta är mina upplevelser som privatperson men jag vet inte hur deras hantering fungerar om problem skulle uppstå idag. Som företagskund är tyvärr Komplett ännu sämre. Fri frakt som marknadsförs på sajten gäller inte. Likt studentkonton som inte kan använda rabattkoder på nedsatta produkter så har man dragit det ett steg längre för företagskunder genom att helt enkelt plocka bort fältet för rabattkod. När de marknadsför en produkt med 25% rabatt på startsidan så innebär det alltså att ordinarie pris gäller för dig. Vill du betala med faktura så måste de först göra en manuell kontroll som under Black Friday kunde dröja flera dagar enligt chatten.
Beställde brådskande produkt som var markerad som 'skickas omgående'. Efter ett par dagar utan info så loggade jag in och såg att leveransdatum var på onsdagen. När onsdagen kom och gick så ringde jag upp och fick höra att produkten varit restnoterad och att 'leveransdatum' var när Dustin fick in produkten. När produkten inte markerats som skickad dagen efter så mailade jag och frågade hur situationen såg ut. På måndagen så tog jag kontakt på Facebook och ställde om frågan. På måndagskvällen så markerades produkten som skickad och dök upp vid lunchtid på tisdagen (2 veckor efter beställning). Snabb frakt när produkten väl skickades men då man varken meddelat mig om att produkten var restnoterad eller besvarat något av mina kontaktförsök så har jag helt tappat förtroende för företaget och lär inte beställa där igen.
Köpte en Moser Li+ Pro då priset var 800 kr lägre än samtliga konkurrenter. Jag var något skeptiskt till att butiken, vad jag kunde se, endast accepterade kortbetalning då jag föredrar faktura men jag slog till ändå. Genast blev jag något frustrerad när jag upptäckte att paketet utgick från Tyskland men till min stora förvåning så tog det 44 timmar (mindre än 2 dygn) för paketet att färdas från Krefeld i Tyskland till Lund i Sverige. Otroligt snabb leverans med andra ord. Efter köpet skickade jag ett mail med förslag på förbättringar vilket besvarades inom 2 timmar. Därefter har jag inte haft någon kontakt med butiken då produkten fungerar utmärkt. Min köpupplevelse var väldigt positiv och det enda jag önskar är möjlighet att betala med faktura.