• Beautyous.se

  • se
TheGun
TheGun

6 omdömen

Utmärkt
5 år sedan

Bestämde mig för att handla en riktig trimmer då jag är less på att städigt köpa nya maskiner hela tiden, så valet blev till slut en Moser Li Pro Mini. Jag hade en massa frågor och funderingar innan köp så jag har mailbombat dem och de har svarat inom en timme, fantastisk service. Ett par timmar efter beställningen så fick jag ett mail om att den var på väg, snabbt. Bra priser och bra service, jag kommer absolut vända mig till dem vid nästa köp som är en klippmaskin.

Usel
6 år sedan

Handla och ställ inga frågor! Det är precis vad denna sidas kundtjänst gav intrycket av när jag per mail ställde 2 enkla frågor om en produkt. Anledningen till att jag ville dubbelkolla 2 saker var 1. Utifrån otydligheten på hemsidan. 2. Jag ville se om jag fick ngt svar då hemsidan initialt väckte en hel del misstankar hos mig med anledning av språk och layout. However fick jag ett första svar som höll en normal ton. Tyvärr på dålig svenska så jag förstod inte hela svaret. Jag ställer ytterligare förtydligande frågor och bifogar bild från produktens egna katalog från tillverkaren. Som svar får jag ett höjt tonläge och rekommendationen att jag inte behöver handla hos Beautyous om jag inte vill!? M.m. Jag svarade vad jag tyckte om detta sätt att bemöta en kund på och mer eller mindre bad personen att ta det lugnt och att det inte fanns ngn anledning och höja tonen på det vis H gör. Fick naturligtvis inget svar på det. Än mindre ngn ursäkt. Eller förklaring på ngt ev. missförstånd. Summa sum. resulterade det hela i att jag handlade produkten på en annan sida för samma pris. Även om Beautyos marknadsför sig som billigare än konkurrenter så fanns det gott om alternativ på återförsäljare som erbjöd samma produkt till samma pris. Jag kom med andra ord inte längre än mailen med denna butik, varför omdömet ej baseras på produkt, frakt eller övrig upplevelse. Det var så pass otrevligt bemötande så jag inte ens kom så långt. Jag kommer aldrig någonsin att rekommendera denna butik till någon jag känner. Jag lägger sällan tid på att ge omdömen osv till butiker men i detta fall kändes det som en ren nödvändighet pga deras värdelösa bemötande. // Farre OBS! Förtydligande utifrån butikens kommentar. Som jag beskriver i omdömet baseras informationen ej på produkt eller annan köpupplevelse från er. Enbart på bemötandet! Det framgår dessutom att jag inte är en betalande kund, eller "non-kund" som ni kallar det (Läs gärna omdömet igen). Att jag förolämpat och gjort vederbörande rädd är inget annat än överkvalificerat skitsnack. Ni hade alla möjligheter att reda ut detta s.k. "missförstånd" men visar inget intresse förrän ett omdöme dyker upp på Prisjakt.// Farre

Beautyous.se svarar:2016-11-15
Detta är för alla ärliga kunder och andra företag: Betala avgifter, men förvänta dig inte att Prisjakt hjälper dig. Nu varje person som vill skada dig kan nu enkelt logga in här och sprider lögner om någon - du behöver inte ens vara en kund eller köpa i en butik. Så du behöver inte skriva om ditt köp eller om en produkt - nej, som en non-kund du kan nu skada andra. Bara registrera dig och skriva ner vad du vill - det är tillåtet efter reglerna av Prisjakt! Vi stöder inte detta och vi avbröts vårt avtal med Prisjakt. Och till ovanstående personen Farre N ....Jag försökte mitt bästa att korrigera sin felaktig förståelse om produkterna med förklaring, länkar och fotos. Han förstod inte. När han började förolämpa mig jag var rädd och så jag föreslog att han inte skulle köpa från oss. Han är inte en kund från oss och nu han kan skriva en roman på Prisjakt och det är även tillåtet att säga att vi är en bluffsida, etc. Vi ber Prisjakt att radera detta felaktigt omdömen, men Prisjakt innebär att detta är absolut enligt deras regler. Vi är online sedan 9 år med vår butik och 5 år samarbete med Prisjakt. Men Farre N. kan skriva att vi är en bluffsida. Tack så mycket Prisjakt.
c
caliumea

59 omdömen

Utmärkt
7 år sedan

Senaste uppdateringen 2015-09-07: Jag behåller fortfrande 10 stjärnor till detta företag. Lika smidiga som vanligt. Bra att de erbjuder Klarna, som är ett smärtfritt betalningsalternativ. Beställde från detta företag för några år sedan och allt fungerade prima. Beställde då en hårklippare, Moser Li+ Pro. Detta företag blev valet när priset fick säga sitt men även att de har flertals betalningsmöjligheter. Ser även att deras priser är fortfarande lika låga som när jag beställde för ett par år sedan. Ska inte låta som jag beställde för 10 år sedan utan det handlar väl max om 3 år sen.

Beautyous.se svarar:2015-09-08
Hej Caliumea, Tack så mycket för dina mycket fina omdöme. Det är trevligt att få en återkoppling som detta för vårt dagliga arbete :-)
Graziano
Graziano

211 omdömen

Utmärkt
7 år sedan

Kunnig och väldigt trevlig kille man får prata med när man ringer och undrar över något!

G
Gliderzone

2 omdömen

Utmärkt
9 år sedan

Jag hade ett par frågor om en produkt jag var intresserad av (en Moser Li + Pro trimmer), skickade frågorna per mail och fick snabbt svar (efter endast 30 minuter, och detta var på kvällstid). Även leveransen gick snabbt, tog endast ett par dagar (produkten fanns i lager) och jag är mycket nöjd med denna nätbutik, därav det höga betyget.

S
SkrillSirah

5 omdömen

Utmärkt
10 år sedan

Bra priser och snabb leverans.

R
Ray_Ban

9 omdömen

Utmärkt
10 år sedan

Hade några frågor innan köp, och fick snabbt svar. Lovades leverans innan jul, och blev lite fundersam om det skulle gå när jag såg det levererades från Tyskland. Men varorna kom på utsatt tid. En vara var felbeställd (från min sida), men återigen var det snabb kontakt och inga problem att få skicka tillbaka varan. Om jag behöver kommer jag handla där igen. + Snabb kontakt Snabbt svar på frågor Snabb leverans Bra service - inget

d
ducedo

7 omdömen

Utmärkt
10 år sedan

Köpte en Moser Li+ Pro då priset var 800 kr lägre än samtliga konkurrenter. Jag var något skeptiskt till att butiken, vad jag kunde se, endast accepterade kortbetalning då jag föredrar faktura men jag slog till ändå. Genast blev jag något frustrerad när jag upptäckte att paketet utgick från Tyskland men till min stora förvåning så tog det 44 timmar (mindre än 2 dygn) för paketet att färdas från Krefeld i Tyskland till Lund i Sverige. Otroligt snabb leverans med andra ord. Efter köpet skickade jag ett mail med förslag på förbättringar vilket besvarades inom 2 timmar. Därefter har jag inte haft någon kontakt med butiken då produkten fungerar utmärkt. Min köpupplevelse var väldigt positiv och det enda jag önskar är möjlighet att betala med faktura.

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Enskild firma