Bra pris, hyffsad snabb frakt, leverans till dörren. Blev lite orolig att det fanns så många negativa omdömen här men sen såg jag att det fanns många positiva omdömen på andra stora seriösa sidor. Gick bra för mig iaf och kan tänka mig handla igen i samma butik i framtiden.
Trevligt med temperaturkontroll och behåll värme funktion. Öppna locket knappen är lite dåligt konstruerad, risk att man bränner sig när man öppnar locket. Öppnar inte alltid på första försöket. Nivåglaset är lite svårt att se. Bättre design på Brauns vattenkokare, på båda dessa punkter. Extremt irriterande att den ska pipa högt 1 gång varje gång man sätter den på laddplattan. Piper 3 gånger när den är klar. Som tur är kan man skruva isär den och ta bort summern som ger ifrån sig det irriterande ljudet.
Bra priser, många betalningsalternativ och fantastiskt många leveransval. ALLA butiker borde ha lika bra leveransval som Apotea.
Fungerar kanon med Twitch och Plex, 720p över wifi.
Min upplevelse: Sön 21/10: Beställer 4st vinterdäck från bythjul.com Tis 23/10: Får SMS från DHL att sändning är påväg. Får direkt SMS att paket kan hämtas, dock står det på DHL hemsida att de inväntar paket när man söker på spårningsnr. Tors 25/10: ringer DHL då status fortfarande är oförändrad väntar på gods från leverantör. DHL säger sig bara ha 3st däck av 4st. DHL kvinna på terminalen kollar fysiskt på plats och säger 3st däck av 4st. Tors 25/10: ringer direkt upp Bythjul kl:12.24 som lovar att kontrollera detta och skall ringa upp mig strax efter. Ingen som ringer upp så jag ringer igen kl:14.56. Bythjul säger att de kan inget göra just nu inväntar svar från DHL. Fre 26/10: Ringer DHL själv då då bythjul.com fortfarande inte har svarat. DHL lägger upp ett case och ber någon på terminalen leta efter mitt saknade däck på plats och ska återkomma. Ingen återkommer. Mån 29/10: Ringer Bythjul.com igen och frågar hur det går, de ska kolla upp detta och skall återkomma. Frågar om jag kan få en omleverans då det börjar bli kallt utomhus behöver verkligen däcken i veckan för att jag inte ska stressa, annars får jag häva köpet och köpa från annan butik. Bythjul säger att det inte kan göra en omleverans, men de lösa detta och ska ha ett svar dagen efter på tisdag. Tis 30/10: Ringer bythul och hör hur det går med Kl 16.55 då ingen har återkommit, fortfarande ingen som har information om min sändning. Frågar om det är möjligt med en omleverans. Killen i kundtjänst säger att det normalt är 5dagar innan omleverans, men eftersom det blir 5e dagen imorgon så kopplar han mig vidare till kollegan som skall lägga en omleverans. Efter att ha väntat i ca 12min säger kollegan att han inte kan lägga en omleverans order då DHL har stängt, ber mig återkomma imorgon kl 8.00. Ons 31/10: Ringer bythjul kl:09.05 ber om omleveransen som jag blev lovad dagen innan. Bythjul säger då att de måste ha en kvittens från DHL innan han kan skicka ut 1 hjul. Bythjul kunde inte heller svara på om DHL kommer skicka tillbaka resterande 3 hjul då den stått så länge hos DHL. Att skicka 4st nya hjul gick inte enligt bythjul. Ons 31/10: Ringer bythjul kl 16.43 frågar om DHL kvittensen är klar och jag kan få en omleverans. Bythjul beklagar och säger att det fortfarande inte är gjort men skall skicka ärendet tilld eras chef så skall de återkomma. Börjar nu bli riktigt trött på detta och vill nu häva köpet. Bythjul säger att det inte går. Ifrågasätter detta. Bythjul säger nu att det kanske blir en avgift då de inte har fått svar från DHL. Ifrågasätter detta då Bythjul inte klarat av att leverera några däck till mig. Blir nu riktigt trött på Bythjul känner att det kommer ta mig ganska många timmar att utbilda personen på bythjul hur konsumentköplagen fungerar med leverans, hävning och skadeskånd. Tröttnar till slut och säger då att jag avvaktar till imorgon, Bythjul säger att dessa kommer ringa upp mig och jag inte behöver ringa bythjul Ons 31/10: Mailar till kundtjänst kl 17.07. Berättar om mitt ärende och att jag vill ha alternativ 1: omleverans av 4st nya däck, alternativ 2: häva mitt köp. Önskar svar snarast. Ons 31/10: kollar Bythjul.com hemsidan under mina sidor står det nu en returorder -1däck, borttappat däck. Har jag tur så har Bythjul kanske äntligen erkänt att 1däck försvunnit och kan leverera ett nytt? Tors 1/11: får mailsvar från Bythjul.com att de fått mitt mail: "Jag har just nu fått beskjed om at om du vil annullera köpet kan vi fixa retur for deg, så du slipper dette mer, så jag måste fråga om du önskar å returnera däcken eller at vi skickar ut ett nytt däck til deg, iåtekom meg på detta så fixar vi resten! herr Be----" Bythjul har uppenbarligen läst mitt mail slarvigt. Tors 1/11: Ringer bythjul kl 15:39 försöker häva mitt köp o få tillbaka alla mina pengar. Samma kille som svarat mig i senaste mailet svarar i luren. Han säger nu att det inte skall vara några problem att häva köpet utan avgift. Pengarna skall vara åter om 3-5 bankdagar säger han. Ons 7/11: Får ett SMS om att ett paket är påväg, kollar upp det och det är det 4e försvunna däcket. Bythjul skickar tydligen ut det 4e försvunna däcket trots att jag hävde ordern 1/11 Ons 7/11: Skickar ett mail till support med herr Be---- överst i förfrågan på Bythjul och ber denna häva ordern som vi kom överens om den 1/11. Lör 10/11: Får en faktura från Bythjul för det 4e ersättningsdäcket. Börjar nu undra seriöst undra hur ledningen styr detta företag. Verkar vara total kaos. Lör 10/11: Mailar återigen [email protected] och ber om svar enligt föregående mail att min order verkligen hävs, samt skriftlig svar på att min senaste nya faktura stryks. Sön 11/11: Får mailsvar från Bythjul herr B-. Får frågan om jag vill häva hela ordern. Får återigen förklara nästan hela händelseförloppet. Ber han se till att ordern hävs, de tar tillbaka sina DHL paket, jag får tillbaka mina pengar, samt att de stryker den felaktiga fakturan för det 4e försvunna däcket. Ons 14/11: Ringer bythjul igen, pratar med Tu----- på bythjul.com och förklarar hela ärendet igen. han kikar lite på ärendet och förklarar att han ordnar allt. retur av första ordern, ersättningsdäcket, återbetalning samt stryker den nya fakturan. samt skickar bekräftelse via email att den senaste fakturan stryks. Mån 18/11: Börjar bli trött då jag fortfarande inte fått någon mailbekräftelse att min senaste felaktiga faktura är struken som Tu---- skulle ordna. Jag har ej heller sett mina pengar tillbaka. DHL paketet verkar fortfarande vara kvar hos DHL. Det andra ersättningsdäcket verkar dock ha åkt tillbaka då jag inte svarat på 3 av DHLs boka tid meddelande. Meddelade dock DHL att jag inte är intresserad av försändelsen då jag redan hävt ordern.
Perfekt, äntligen hittade jag ett par basic sport in ear öronsnäckor som sitter bra under löprundan. Sitter mycket bra under löprundan. Sladden är dock lite för lång om man har mobilen på armen. Lite onödigt med mikrofon som studsar mot kroppen och tynger ned och försöker dra ned öronsnäckorna. Men det fungerar hyffsat bra ändå, med den medföljande klippet som håller sladden på plats. Ljudet är helt ok. Men lite svag diskant och akustik. Sony kan man lita på när det gäller företag som gör bra öronsnäckor.
Köp inte dessa hörlurar, kvaliten är dålig på mottagningen. Dålig mottagning på dessa hörlurar, bryter musiken 1sekund var 10e sekund eller mer ofta, på löprundan. Kolla recensioner på Amazon så ser ni att flertal har exakt samma problem. Verkar som dessa inte klarar av skakningar därav alla dessa glapp i mottagningen. Har märkt att det blir något bättre om man ökar volymen från mobilen och sänker på öronsnäckorna. Pulsmätningen fungerar dock hyffsat bra med runtastic. Samtal fungerar också bra. Sitter fast under löprundan om man sätter in dessa korrekt. Står du still fungerar dock ljudet utan glapp. Men du blir som sagt riktigt j***a irriterad och förbannad då musiken hackar till under hela din långa löprundan. Köp ej om du tänkt lyssna på musik under löprundan. Kommer aldrig köpa en Jabra produkt igen.
Värdelös för löpning. Öronbågarna är för mjuka för att hålla kvar öronsnäckorna under löpning. Fjärrkontrollen är för tung, så den hjälper till och drar öronsnäckorna ur öronen. Sladden är för lång om du har mobilen på armen. Ljudet är helt ok. Köp inte dessa om du tänkt använda dessa på löprundan.
Beställde en diskmaskin som skulle vara i lager, men när jag kontakta butiken en dag innan leverans fick jag reda på att den hade utgått från sortimentet. Lagersaldo stämde med andra ord inte. Fick hjälp av en trevlig man och skulle få en något dyrare ersättningsdiskmaskin, leveransen blev dock 2veckor senare än orginalbeställningen. En konkurrent hade en specifikationsmässigt likvärdig maskin för samma pris som min orginalbeställning när min "ersättningsdiskmaskin" levererades. Skulle jag handla från denna butik igen? Ja absolut, hederlig butik som gör rätt för sig. Skulle jag handla från denna butik igen om jag har bråttom med leverans? Nej troligen inte pga förseningen och lagersaldo som inte stämmde.
Fick ett väldigt suspekt überdåligt mobilbatteri från detta företag. Blev lite misstänksam. Kommer inte köpa mobilbatteri från detta företag igen, men kommer troligen handla från dom igen. Eftersom dom hanterade returärendet galant, så det blir tummen upp för att dom verkar vara seriösa.